Data: 2013-12-24 10:46:36 | |
Autor: J.F. | |
Downsizing | |
Dnia Tue, 24 Dec 2013 08:54:33 +0100, Cavallino napisał(a):
Ten w Capturze to 0,9 tce, czyli trzycylindrowy silnik z turbiną. Doda sie skrzynie DSG albo hybrydowa elektryczna i elastycznosc przestanie cie martwic :-) Najgorsza sprawa to kultura pracy, nie dość że brzmi jak odkurzacza, to Kwestia przyzwyczajenia. Wysokie tony latwiej wyciszyc :-) jeszcze żyje sobie własnym życiem. Za niski bieg ? szarpnięcie gdy włączy się turbina, potem lekkie przyspieszczanie, przerwa w przyspieszaniu, znowu przyspieszanie itd Turbina sie raczej nie "wlacza", caly czas sie rozpedza, wiec szarpniecia nie powinno byc. Zmiany w przyspieszeniu owszem ... ale zmiany to mam i w duzym dieslu linka sterowanym. Toto żyje własnym życiem, niezależnym od oczekiwań kierowcy, jeszcze w żadnym aucie nie miałem takiego odczucia, że gazem steruje komputer i turbina a nie ja. Ale w wielu naprawde juz gazem steruje komputer ... widac lepiej. Tylko ta cena - to auto kosztuje tyle co dużo większe kompakty z normalnymi silnikami, co dyskwalifikuje go gdyby ktoś chciał kupować bez duuuuużego rabatu. Ja bym jednak sprawdzil cenniki. Jak kiedys Dacie sprawdzalem, to sie okazywalo ze po dolozeniu potrzebnego wyposazenia wcale taka tania nie jest. J. |
|
Data: 2013-12-24 11:15:02 | |
Autor: Cavallino | |
Downsizing | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: Najgorsza sprawa to kultura pracy, nie dość że brzmi jak odkurzacza, to Ale on wcale nie ma wysokich tonów, tylko takie jak stary odkurzacz.
Taki na jakim wcześniej sam kazał jechać. ;-)
Wiesz, ostatnie moje 4 samochody bez wyjątku miały turbiny, nawet Lancia miał ogromną turbodziurę, ale w ten sposób żaden się nie zachowywał. Albo przyspieszały, albo nie.
Względnie gaz w tym czymś jest zrąbany, bo przyspieszanie regulatorem prędkości wychodzi mu dużo zgrabniej. Jeszcze jedna ciekawa rzecz - ten badziew pali średnio 8,5 l. Na trasie przy prędkości na regulatorze 120, pali między 8-9 l.
Owszem, ale tam gdzie Sandero się kończy, zaczyna się Captur golas. Podobnie jest z Dusterem i z jego konkurencją z innych marek. |
|
Data: 2013-12-25 10:23:52 | |
Autor: ZIWK | |
Downsizing | |
W dniu 2013-12-24 11:15, Cavallino pisze:
Jeszcze jedna ciekawa rzecz - ten badziew pali średnio 8,5 l.A ile ma palić? Jak "szfagrowy pasek - na autobanie 3,5 i ni kropli wiencey!"? ;) Dana ilość energii niezbędna do poruszania danego pojazdu jest zawarta w konkretnej ilości paliwa - i cudów nie ma = chyba, że w reklamach i "opowieściach przy Wigilijnym stole"... |
|
Data: 2013-12-25 12:24:15 | |
Autor: J.F. | |
Downsizing | |
Dnia Wed, 25 Dec 2013 10:23:52 +0100, ZIWK napisał(a):
W dniu 2013-12-24 11:15, Cavallino pisze: Niestety - ale potrzebna ilosc energii zalezy od konstrukcji pojazdu i opon, a sprawnosc silnika od konstrukcji silnika. I 8.5/100 to troche duzo, ale ja do diesli przyzwyczajony jestem. J. |
|
Data: 2013-12-25 12:26:58 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Downsizing | |
Hello J.F.,
Wednesday, December 25, 2013, 12:24:15 PM, you wrote: Niestety - ale potrzebna ilosc energii zalezy od konstrukcji pojazdu iJeszcze jedna ciekawa rzecz - ten badziew pali średnio 8,5 l.A ile ma palić? Jasssne...Tylko ciągle wspominasz 40l/h :P -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-12-25 12:49:55 | |
Autor: Megrims | |
Downsizing | |
On 12/25/2013 12:26 PM, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello J.F., Przy założeniu, że auto jest sprawne jego spalanie głównie zależy od kierowcy. Cała reszta jest drugorzędna. Oczywiście nie można spodziewać się spalania w Cayene Turbo na poziomie 12l/100km. |
|
Data: 2013-12-25 13:34:32 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Downsizing | |
Hello Megrims,
Wednesday, December 25, 2013, 12:49:55 PM, you wrote: Przy założeniu, że auto jest sprawne jego spalanie głównie zależy odJasssne...Tylko ciągle wspominasz 40l/h :PNiestety - ale potrzebna ilosc energii zalezy od konstrukcji pojazdu iJeszcze jedna ciekawa rzecz - ten badziew pali średnio 8,5 l.A ile ma palić? I od oczekiwanego czasu przejazdu trasy. Nie da się po naszych drogach jechać szybko i oszczędnie równocześnie. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-12-25 15:19:58 | |
Autor: J.F. | |
Downsizing | |
Dnia Wed, 25 Dec 2013 13:34:32 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello Megrims,[...] I od oczekiwanego czasu przejazdu trasy. Nie da się po naszych drogachPrzy założeniu, że auto jest sprawne jego spalanie głównie zależy odI 8.5/100 to troche duzo, ale ja do diesli przyzwyczajony jestem.Jasssne...Tylko ciągle wspominasz 40l/h :P Autostrad przybylo - mozna pojechac 400km z predkoscia 120 na tempomacie i sprawdzic rezultat. Poza tym ruch sie zwiekszyl ... i z jednym wyjatkiem nie widze wiekszej roznicy w czasach przejazdu niezaleznie od zachcianki. Co z tego ze ja chce szybko, jak 20 pojazdow przede mna chce wolno (czy moze raczej 20-ty pojazd przede mna chce wolno), a z naprzeciwka tez gesto. A teraz jeszcze FR przybylo. No i z wyjatkiem nubiry to moje pojazdy jakos nie chca wykazac wiekszej roznicy w spalaniu, niezaleznie od warunkow. Nie widze tez wielkiej roznicy po trasie na autostradzie gdzie trzymam 140, i po trasie przez Polske, gdzie wychodzi srednia 70-75. No chyba ze jedno z drugim ma zwiazek - i temperament powoduje ze nawet jak sie nie spieszy, to jade momentami dosc szybko ... no ale srednia jednak 70-75, wiec wiekszosc jade wolno :-) J. |
|
Data: 2013-12-25 16:51:41 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Downsizing | |
Hello J.F.,
Wednesday, December 25, 2013, 3:19:58 PM, you wrote: Autostrad przybylo - mozna pojechac 400km z predkoscia 120 naI od oczekiwanego czasu przejazdu trasy. Nie da się po naszych drogachPrzy założeniu, że auto jest sprawne jego spalanie głównie zależy odJasssne...Tylko ciągle wspominasz 40l/h :PI 8.5/100 to troche duzo, ale ja do diesli przyzwyczajony jestem.Jeszcze jedna ciekawa rzecz - ten badziew pali średnio 8,5 l. Nie po to są autostrady, żeby się na nich snuć 120... Poza tym ruch sie zwiekszyl ... i z jednym wyjatkiem nie widze Oj, oj, oj... Co z tego ze ja chce szybko, jak 20 pojazdow przede mna chce wolno Z naprzeciwka na autostradzie? No i z wyjatkiem nubiry to moje pojazdy jakos nie chca wykazac A ja widzę. Tyle, że autostradą jadę trochę szybciej. No chyba ze jedno z drugim ma zwiazek - i temperament powoduje ze Starzejesz się... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-12-25 17:12:17 | |
Autor: J.F. | |
Downsizing | |
Dnia Wed, 25 Dec 2013 16:51:41 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F., Patrzac po innych ... to wielu tak uwaza :-) Poza tym ruch sie zwiekszyl ... i z jednym wyjatkiem nie widzeOj, oj, oj... Mowisz ze od Kostomlotow do Jeleniej przejedziesz ile chcesz ? bedzie trzeba to i srednia 100km/h wykrecisz ? Co z tego ze ja chce szybko, jak 20 pojazdow przede mna chce wolnoZ naprzeciwka na autostradzie? A na autostradzie to ciezarowki zajezdzaja droge :-P No i z wyjatkiem nubiry to moje pojazdy jakos nie chca wykazacA ja widzę. Tyle, że autostradą jadę trochę szybciej. Na liczniku pewnie :-) Obecny silnik dosc ladnie pracuje przy 140, a zysk z wiekszej predkosci nie jest juz duzy. No chyba ze jedno z drugim ma zwiazek - i temperament powoduje zeStarzejesz się... Nadal lubie pocisnac, tylko warunki nie sprzyjaja :-) Dobrze ze pare autostrad zrobili. J. |
|
Data: 2013-12-25 18:15:02 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Downsizing | |
Hello J.F.,
Wednesday, December 25, 2013, 5:12:17 PM, you wrote: Patrzac po innych ... to wielu tak uwaza :-)Nie po to są autostrady, żeby się na nich snuć 120...Autostrad przybylo - mozna pojechac 400km z predkoscia 120 naPrzy założeniu, że auto jest sprawne jego spalanie głównie zależy odI od oczekiwanego czasu przejazdu trasy. Nie da się po naszych drogach To trzeba poganiać. Mowisz ze od Kostomlotow do Jeleniej przejedziesz ile chcesz ?Poza tym ruch sie zwiekszyl ... i z jednym wyjatkiem nie widzeOj, oj, oj... Jarku, przez 12 lat, miesiąc w miesiąc zaliczałem Opole-Jelenia Góra w czasie 2h. Praktycznie bez względu na porę roku. Wcześniej byłem wożony - nie schodzili poniżej 3 godzin. A na autostradzie to ciezarowki zajezdzaja droge :-PCo z tego ze ja chce szybko, jak 20 pojazdow przede mna chce wolnoZ naprzeciwka na autostradzie? To trzeba uważać :P Na liczniku pewnie :-)No i z wyjatkiem nubiry to moje pojazdy jakos nie chca wykazacA ja widzę. Tyle, że autostradą jadę trochę szybciej. Według GPSa jednak. Obecny silnik dosc ladnie pracuje przy 140, a zysk z wiekszej Zależy - jak wyjeżdżasz o 12:30 z Opola z planem dojechania do klienta w Jeleniej Górze i załatwienia sprawy przed 15:00, to nie ma pomiłuj. 140 to możesz sobie od klienta jechać. Nadal lubie pocisnac, tylko warunki nie sprzyjaja :-)No chyba ze jedno z drugim ma zwiazek - i temperament powoduje zeStarzejesz się... Byłem wiosną w Przemyślu - niewiele brakuje a czas przejazdu miałem naprawdę przyzwoity. Jak zrobią brakujący kawałek, to już będzie bajka :) -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-12-25 18:59:40 | |
Autor: J.F. | |
Downsizing | |
Dnia Wed, 25 Dec 2013 18:15:02 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F., Ale ile z tego od zjazdu Kostomloty ? Bo ze mozna bylo po austradzie szybciej lub wolniej to wiem (obecnie w szczycie o to "szybciej" trudniej), ze mozna sie wlec po krajowce to tez wiem, ale zeby tak pojechac szybko po krajowce - trzeba miec wielki silnik, brak rozsadku lub skrzydla :-) Obecny silnik dosc ladnie pracuje przy 140, a zysk z wiekszejZależy - jak wyjeżdżasz o 12:30 z Opola z planem dojechania do klienta Z Opola do Kostomlotow masz ile - 96km po autostradzie ? 48 min przy sredniej 120, 41 przy 140, 36 przy 160, 34 przy 170 - o ile tyle wyciagniesz. 140 a 160 - 5 minut roznicy na 2h drogi :-) Starzejesz się...Nadal lubie pocisnac, tylko warunki nie sprzyjaja :-) Nie tylko A4 - z Wrocka do Warszawy przedostatnio ubylo z pol godziny - jak otworzyli A8/S8 do Sycowa, mimo ze tam dosc szybka trasa byla. Teraz mieli kolejny odcinek oddac, to pewnie kolejne pol godziny krocej. Albo nawet 33 minuty jak sie bedzie jechac 180 :-P J. |
|
Data: 2013-12-25 20:08:07 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Downsizing | |
Hello J.F.,
Wednesday, December 25, 2013, 6:59:40 PM, you wrote: [...] Z Opola do Kostomlotow masz ile - 96km po autostradzie ? Chyba nawet trochę mniej. 48 min przy sredniej 120, 41 przy 140, 36 przy 160, 34 przy 170 - o Ale czasem te 5 minut było ważne. Nie tylko A4 - z Wrocka do Warszawy przedostatnio ubylo z pol godzinyByłem wiosną w Przemyślu - niewiele brakuje a czas przejazdu miałemStarzejesz się...Nadal lubie pocisnac, tylko warunki nie sprzyjaja :-) Sam widzisz... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-12-31 09:03:13 | |
Autor: MarcinJM | |
Downsizing | |
W dniu 2013-12-25 13:34, RoMan Mandziejewicz pisze:
I od oczekiwanego czasu przejazdu trasy. Nie da się po naszych drogach Ano nie. Clio 1.5 dci, 1400km: srednia 61km/h, 4.0 l/100km Przepisowo. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" |
|
Data: 2013-12-25 14:59:01 | |
Autor: J.F. | |
Downsizing | |
Dnia Wed, 25 Dec 2013 12:26:58 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F., Ale zawsze uwazalem ze za duzo pali, duzo za duzo :-) No i to przestarzale auto bylo, z ubieglego wieku :-) No i tu padla predkosc 120, nawet tamten zlom zszedlby wtedy na znacznie mniejsze spalanie. A tu mamy silniczek 0.9, dla niego 40l/h to mission impossible :-) J. |
|
Data: 2013-12-25 15:56:49 | |
Autor: Megrims | |
Downsizing | |
On 12/25/2013 02:59 PM, J.F. wrote:
Dnia Wed, 25 Dec 2013 12:26:58 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a): To dawaj go. Zobaczymy co da się zrobić. |
|
Data: 2013-12-26 09:14:59 | |
Autor: Cavallino | |
Downsizing | |
Użytkownik "ZIWK" <wsmag@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l9e878$p7b$1@dont-email.me... W dniu 2013-12-24 11:15, Cavallino pisze: Syna Mistu Colt palił w takich warunkach koło 6. Tak, wiem że Captur jest o połowę cięższy i do tego dużo wyższy, ale mimo to byłem zdziwiony. Bo to oznacza, że na trasie będzie palił 9, tyle co w mieście. Nawet kiepskie Megane mieściło się na trasie w 7 litrach bez większego problemu. A poniżej 120 jeżdżone było rzadko. |
|
Data: 2013-12-24 12:56:28 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Downsizing | |
W dniu 2013-12-24 10:46, J.F. pisze:
Ale w wielu naprawde juz gazem steruje komputer ... widac lepiej. To chyba kwestia kosztów. Układ, powiedzmy, klasyczny: pedał, linka, przepustnica, wstępna mechaniczna regulacja biegu jałowego, a do tego wszystkiego jeszcze i potencjometr przy pedale, i dodatkowe elektrozawory/krokowce wpuszczające dodatkową mieszankę w zależności od obciążenia, klimy, temperatury itd. Ale księgowi każą przyoszczędzić, więc kasujmy część mechaniczną z linką, kasujemy te ekstra zawory, zostaje potencjometr przy pedale plus jedna elektryczna przepustnica, i to wszystko. W sumie logiczne, ale czy lepiej? Elektorniczny gaz zawsze wydawał mi się jakiś taki tępy, bez czucia. Coś jak elektryczne wspomaganie. Ble. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2013-12-25 18:16:52 | |
Autor: Robert RÄdziak | |
Downsizing | |
On Tue, 24 Dec 2013 12:56:28 +0100, Jakub Witkowski
<jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote: Ale księgowi każą przyoszczędzić, więc kasujmy część mechaniczną z linką, kasujemy te ekstra A nie dlatego, że ECU zamiast próbować nadążać za położeniem przepustnicy, może nim sterować? Elektorniczny gaz zawsze wydawał mi się jakiś taki tępy, bez czucia. Czucia czego? Napinającej się sprężyny czy oddziaływania przepływającego ładunku na wychyloną przepustnicę? Czy powiązania wciśnięcia gazu z reakcją? To ostatnie to tylko kwestia oprogramowania. Szukasz teorii spiskowej tam, gdzie jej nie ma. RR. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|