Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Downsizing

Downsizing

Data: 2013-12-25 19:11:58
Autor: anacron
Downsizing
W dniu 24.12.2013 08:54, Cavallino pisze:
Od kilku dni poruszam się zastępczym Capturem i mam okazję na własnej
skórze odczuć wątpliwe zalety downsizingu.

Czy 1.4 CRDI w i30 to jeszcze normalny silnik, czy efekt downsizingu?
Widzisz teraz jako zastępcze mam 1.6 CRDI i stwierdzam, że to jest muł,
albo ja nie umiem nim jeździć. 1.4 chodzi o niebo lepiej i cieszę się,
że na 1.6 się nie zdecydowałem. Nie jest żadną tajemnicą, że mniejszy
silnik, to mniejsza masa i mniejsza bezwładność tłoków, czyli generalnie
mniejsze straty własne. Jednakże zmienić trzeba sposób jeżdżenia, dla
1.4 CRDI producent zaleca utrzymywanie silnika w przedziale 2-4 kRPM, w
praktyce jak chcesz dynamicznie jeździć to trzeba go trzymać między
2,2-3,5 kRPM, a kiedy się nie spieszysz, da się spokojnie jeździć
trzymając go między 1,5-2,3 kRPM. W zamian masz mniejsze spalanie.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-12-25 19:50:42
Autor: J.F.
Downsizing
Dnia Wed, 25 Dec 2013 19:11:58 +0100, anacron napisał(a):
W dniu 24.12.2013 08:54, Cavallino pisze:
Od kilku dni poruszam się zastępczym Capturem i mam okazję na własnej
skórze odczuć wątpliwe zalety downsizingu.

Czy 1.4 CRDI w i30 to jeszcze normalny silnik, czy efekt downsizingu?
Widzisz teraz jako zastępcze mam 1.6 CRDI i stwierdzam, że to jest muł,
albo ja nie umiem nim jeździć. 1.4 chodzi o niebo lepiej i cieszę się,
że na 1.6 się nie zdecydowałem. Nie jest żadną tajemnicą, że mniejszy
silnik, to mniejsza masa i mniejsza bezwładność tłoków, czyli generalnie
mniejsze straty własne.

Tylko wiesz - taki silnik to ze 100kg, a wiekszy powiedzmy 20kg
wiecej. Tloki, waly, korbowody jeszcze mniej. A samochod jednak z
1300.
No i wiekszy silnik podnosi mase pojazdu nieznaczne, a moc znacznie.

Chyba ze to jakis nieudany model ... albo ten mniejszy bardzo udany.

J.

Data: 2013-12-25 19:57:17
Autor: anacron
Downsizing
W dniu 25.12.2013 19:50, J.F. pisze:
Tylko wiesz - taki silnik to ze 100kg, a wiekszy powiedzmy 20kg
wiecej. Tloki, waly, korbowody jeszcze mniej. A samochod jednak z
1300.
No i wiekszy silnik podnosi mase pojazdu nieznaczne, a moc znacznie.

Różnica na spalaniu 0,6l/100km (zastępczym zrobiłem już kilka tysięcy
więc mogę się wypowiedzieć), a naprawdę moim zdaniem to 1.4 jeździ
lepiej, albo się nauczyłem nim jeździć, bo to moje subiektywne odczucie,
nie mierzyłem niczego poza spalaniem.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-12-25 20:33:20
Autor: J.F.
Downsizing
Dnia Wed, 25 Dec 2013 19:57:17 +0100, anacron napisał(a):
W dniu 25.12.2013 19:50, J.F. pisze:
Tylko wiesz - taki silnik to ze 100kg, a wiekszy powiedzmy 20kg
wiecej. Tloki, waly, korbowody jeszcze mniej. A samochod jednak z
1300.
No i wiekszy silnik podnosi mase pojazdu nieznaczne, a moc znacznie.

Różnica na spalaniu 0,6l/100km (zastępczym zrobiłem już kilka tysięcy
więc mogę się wypowiedzieć), a naprawdę moim zdaniem to 1.4 jeździ
lepiej, albo się nauczyłem nim jeździć, bo to moje subiektywne odczucie,
nie mierzyłem niczego poza spalaniem.

Poprzednim tez tak sie nauczyles, ze az silnik nie wytrzymal ? :-P A ze pali troche wiecej ... komfort kosztuje.


J.

Data: 2013-12-25 20:59:45
Autor: anacron
Downsizing
W dniu 25.12.2013 20:33, J.F. pisze:
Poprzednim tez tak sie nauczyles, ze az silnik nie wytrzymal ? :-P

Paliwo kiepskie.

A ze pali troche wiecej ... komfort kosztuje.

Właśnie nie komfort, naprawdę lepiej mi się wyprzedza tym 1.4
ciężarówki, chociaż cały czas powtarzam, może to kwestia
wyczucia/przyzwyczajenia etc.


--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-12-26 09:23:10
Autor: Cavallino
Downsizing

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l9fdfe$dko$1@news.task.gda.pl...
W dniu 25.12.2013 20:33, J.F. pisze:
Poprzednim tez tak sie nauczyles, ze az silnik nie wytrzymal ? :-P

Paliwo kiepskie.

A ze pali troche wiecej ... komfort kosztuje.

Właśnie nie komfort, naprawdę lepiej mi się wyprzedza tym 1.4
ciężarówki

To jest niemożliwe, żeby 90 konny silnik tej samej konstrukcji jechał lepiej niż 110 konny i większy, nie da się tak.
I to silnik, na którego turbinę psioczyłeś.


, chociaż cały czas powtarzam, może to kwestia
wyczucia/przyzwyczajenia etc.

Na pewno - wciskaj mocniej gaz, to pojedzie lepiej.
Obstawiam, że kręcisz go zbyt słabo.
W ceedzie miałem co prawda wersję bez FAP, ale od 1500 jechać nie chciał, w innych małych dieslach jest pod tym względem lepiej.

Data: 2013-12-26 15:48:37
Autor: anacron
Downsizing
W dniu 26.12.2013 09:23, Cavallino pisze:
Właśnie nie komfort, naprawdę lepiej mi się wyprzedza tym 1.4
ciężarówki

To jest niemożliwe, żeby 90 konny silnik tej samej konstrukcji jechał
lepiej niż 110 konny i większy, nie da się tak.
I to silnik, na którego turbinę psioczyłeś.

Psioczyłem, ale tylko czasami źle działa. DO Vengi i i20 jest już
aktualizacja softu do tego silnika, może niedługo do i30 zrobią. I tak
masz rację teoretycznie nie możliwe, ale jak dokręcam to 1.4 do 3.5 kRPM
to czuć, że ciągnie, a w tym 1.6 mimo, że lepiej jest od dołu (bo jest)
to na górze nic się nie poprawia.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-12-26 18:12:48
Autor: Cavallino
Downsizing

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l9hfk2$r2h$1@news.task.gda.pl...
W dniu 26.12.2013 09:23, Cavallino pisze:
Właśnie nie komfort, naprawdę lepiej mi się wyprzedza tym 1.4
ciężarówki

To jest niemożliwe, żeby 90 konny silnik tej samej konstrukcji jechał
lepiej niż 110 konny i większy, nie da się tak.
I to silnik, na którego turbinę psioczyłeś.

Psioczyłem, ale tylko czasami źle działa. DO Vengi i i20 jest już
aktualizacja softu do tego silnika, może niedługo do i30 zrobią. I tak
masz rację teoretycznie nie możliwe, ale jak dokręcam to 1.4 do 3.5 kRPM
to czuć, że ciągnie, a w tym 1.6 mimo, że lepiej jest od dołu (bo jest)
to na górze nic się nie poprawia.

Może to jest 90 konny 1.6?
Też kiedyś takie były - i faktycznie muły to były straszne.

Data: 2013-12-26 23:45:25
Autor: anacron
Downsizing
W dniu 26.12.2013 18:12, Cavallino pisze:
Psioczyłem, ale tylko czasami źle działa. DO Vengi i i20 jest już
aktualizacja softu do tego silnika, może niedługo do i30 zrobią. I tak
masz rację teoretycznie nie możliwe, ale jak dokręcam to 1.4 do 3.5 kRPM
to czuć, że ciągnie, a w tym 1.6 mimo, że lepiej jest od dołu (bo jest)
to na górze nic się nie poprawia.

Może to jest 90 konny 1.6?
Też kiedyś takie były - i faktycznie muły to były straszne.

Mój ma w DR 66kW ten 81kW, czyli to ten teoretycznie mocniejszy 1.6.
Naprawdę lipnie to jeździ.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-12-27 18:17:48
Autor: Cavallino
Downsizing

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l9ibi0$v5u$1@news.task.gda.pl...
W dniu 26.12.2013 18:12, Cavallino pisze:
Psioczyłem, ale tylko czasami źle działa. DO Vengi i i20 jest już
aktualizacja softu do tego silnika, może niedługo do i30 zrobią. I tak
masz rację teoretycznie nie możliwe, ale jak dokręcam to 1.4 do 3.5 kRPM
to czuć, że ciągnie, a w tym 1.6 mimo, że lepiej jest od dołu (bo jest)
to na górze nic się nie poprawia.

Może to jest 90 konny 1.6?
Też kiedyś takie były - i faktycznie muły to były straszne.

Mój ma w DR 66kW ten 81kW, czyli to ten teoretycznie mocniejszy 1.6.
Naprawdę lipnie to jeździ.

A jakiś tryb Eco toto posiada?
Bo jak nie, to coś jest nie tak, albo z kierowcą, albo z autem.

Data: 2013-12-31 02:56:23
Autor: J.F.
Downsizing
Dnia Thu, 26 Dec 2013 09:23:10 +0100, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup
W dniu 25.12.2013 20:33, J.F. pisze:
A ze pali troche wiecej ... komfort kosztuje.
Właśnie nie komfort, naprawdę lepiej mi się wyprzedza tym 1.4
ciężarówki
To jest niemożliwe, żeby 90 konny silnik tej samej konstrukcji jechał lepiej niż 110 konny i większy, nie da się tak.

No wiesz, jesli mu zrobili to, na co sam narzekasz w capturze, to
wrazenie moze byc odwrotne. Ty mu w gaz, a komputer nic :-)

I to silnik, na którego turbinę psioczyłeś.

Ale to psioczyl chyba na ta w 1.6, moze wlasnie byla zepsuta.

chociaż cały czas powtarzam, może to kwestia
wyczucia/przyzwyczajenia etc.
Na pewno - wciskaj mocniej gaz, to pojedzie lepiej.
Obstawiam, że kręcisz go zbyt słabo.
W ceedzie miałem co prawda wersję bez FAP, ale od 1500 jechać nie chciał, w innych małych dieslach jest pod tym względem lepiej.

Downsizing :-) Przy 1500 turbina "nie wlacza sie" :-)

J.

Data: 2013-12-31 17:36:11
Autor: Cavallino
Downsizing

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gf5xihooqd4i.1rpp3b5krc7ye$.dlg@40tude.net...
Dnia Thu, 26 Dec 2013 09:23:10 +0100, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup
W dniu 25.12.2013 20:33, J.F. pisze:
A ze pali troche wiecej ... komfort kosztuje.
Właśnie nie komfort, naprawdę lepiej mi się wyprzedza tym 1.4
ciężarówki
To jest niemożliwe, żeby 90 konny silnik tej samej konstrukcji jechał lepiej
niż 110 konny i większy, nie da się tak.

No wiesz, jesli mu zrobili to, na co sam narzekasz w capturze, to
wrazenie moze byc odwrotne. Ty mu w gaz, a komputer nic :-)

I to silnik, na którego turbinę psioczyłeś.

Ale to psioczyl chyba na ta w 1.6, moze wlasnie byla zepsuta.

W 1.4


chociaż cały czas powtarzam, może to kwestia
wyczucia/przyzwyczajenia etc.
Na pewno - wciskaj mocniej gaz, to pojedzie lepiej.
Obstawiam, że kręcisz go zbyt słabo.
W ceedzie miałem co prawda wersję bez FAP, ale od 1500 jechać nie chciał, w
innych małych dieslach jest pod tym względem lepiej.

Downsizing :-)

Niekoniecznie, 1.5 dci od Renault nie protestuje.
Nawet 70-tką na 6 biegu pojedzie bez oburzenia.

Data: 2013-12-26 09:20:22
Autor: Cavallino
Downsizing

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l9f75b$53s$1@news.task.gda.pl...
W dniu 24.12.2013 08:54, Cavallino pisze:
Od kilku dni poruszam się zastępczym Capturem i mam okazję na własnej
skórze odczuć wątpliwe zalety downsizingu.

Czy 1.4 CRDI w i30 to jeszcze normalny silnik, czy efekt downsizingu?


Bo ja wiem, raczej typowy mały diesel.
Za to downsizing to był 1.5 dci w Getzu - jak to odpalili, to myślałem że zepsuty.
A to była tylko normalna praca TRZYcylindrowego diesla.
Z miejsca podziękowaliśmy i nabyliśmy P206 z CZTEROcylindrowym 1.4 hdi.

Widzisz teraz jako zastępcze mam 1.6 CRDI i stwierdzam, że to jest muł,
albo ja nie umiem nim jeździć.

IMO to drugie, 1.6 crdi w ceedzie, to był najbardziej udany silnik z jakim jeździłem, awaryjność zerowa, dynamika bardzo dobra jak na swoją moc.
Nie wiem jak akurat 1.4 w hultayu, ale 1.4 w Peugeocie nie przystaje mu do pięt.

Downsizing

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona