Data: 2013-12-25 19:11:58 | |
Autor: anacron | |
Downsizing | |
W dniu 24.12.2013 08:54, Cavallino pisze:
Od kilku dni poruszam się zastępczym Capturem i mam okazję na własnej Czy 1.4 CRDI w i30 to jeszcze normalny silnik, czy efekt downsizingu? Widzisz teraz jako zastępcze mam 1.6 CRDI i stwierdzam, że to jest muł, albo ja nie umiem nim jeździć. 1.4 chodzi o niebo lepiej i cieszę się, że na 1.6 się nie zdecydowałem. Nie jest żadną tajemnicą, że mniejszy silnik, to mniejsza masa i mniejsza bezwładność tłoków, czyli generalnie mniejsze straty własne. Jednakże zmienić trzeba sposób jeżdżenia, dla 1.4 CRDI producent zaleca utrzymywanie silnika w przedziale 2-4 kRPM, w praktyce jak chcesz dynamicznie jeździć to trzeba go trzymać między 2,2-3,5 kRPM, a kiedy się nie spieszysz, da się spokojnie jeździć trzymając go między 1,5-2,3 kRPM. W zamian masz mniejsze spalanie. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-12-25 19:50:42 | |
Autor: J.F. | |
Downsizing | |
Dnia Wed, 25 Dec 2013 19:11:58 +0100, anacron napisał(a):
W dniu 24.12.2013 08:54, Cavallino pisze: Tylko wiesz - taki silnik to ze 100kg, a wiekszy powiedzmy 20kg wiecej. Tloki, waly, korbowody jeszcze mniej. A samochod jednak z 1300. No i wiekszy silnik podnosi mase pojazdu nieznaczne, a moc znacznie. Chyba ze to jakis nieudany model ... albo ten mniejszy bardzo udany. J. |
|
Data: 2013-12-25 19:57:17 | |
Autor: anacron | |
Downsizing | |
W dniu 25.12.2013 19:50, J.F. pisze:
Tylko wiesz - taki silnik to ze 100kg, a wiekszy powiedzmy 20kg Różnica na spalaniu 0,6l/100km (zastępczym zrobiłem już kilka tysięcy więc mogę się wypowiedzieć), a naprawdę moim zdaniem to 1.4 jeździ lepiej, albo się nauczyłem nim jeździć, bo to moje subiektywne odczucie, nie mierzyłem niczego poza spalaniem. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-12-25 20:33:20 | |
Autor: J.F. | |
Downsizing | |
Dnia Wed, 25 Dec 2013 19:57:17 +0100, anacron napisał(a):
W dniu 25.12.2013 19:50, J.F. pisze: Poprzednim tez tak sie nauczyles, ze az silnik nie wytrzymal ? :-P A ze pali troche wiecej ... komfort kosztuje. J. |
|
Data: 2013-12-25 20:59:45 | |
Autor: anacron | |
Downsizing | |
W dniu 25.12.2013 20:33, J.F. pisze:
Poprzednim tez tak sie nauczyles, ze az silnik nie wytrzymal ? :-P Paliwo kiepskie. A ze pali troche wiecej ... komfort kosztuje. Właśnie nie komfort, naprawdę lepiej mi się wyprzedza tym 1.4 ciężarówki, chociaż cały czas powtarzam, może to kwestia wyczucia/przyzwyczajenia etc. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-12-26 09:23:10 | |
Autor: Cavallino | |
Downsizing | |
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l9fdfe$dko$1@news.task.gda.pl... W dniu 25.12.2013 20:33, J.F. pisze: To jest niemożliwe, żeby 90 konny silnik tej samej konstrukcji jechał lepiej niż 110 konny i większy, nie da się tak. I to silnik, na którego turbinę psioczyłeś. , chociaż cały czas powtarzam, może to kwestia wyczucia/przyzwyczajenia etc. Na pewno - wciskaj mocniej gaz, to pojedzie lepiej. Obstawiam, że kręcisz go zbyt słabo. W ceedzie miałem co prawda wersję bez FAP, ale od 1500 jechać nie chciał, w innych małych dieslach jest pod tym względem lepiej. |
|
Data: 2013-12-26 15:48:37 | |
Autor: anacron | |
Downsizing | |
W dniu 26.12.2013 09:23, Cavallino pisze:
Właśnie nie komfort, naprawdę lepiej mi się wyprzedza tym 1.4 Psioczyłem, ale tylko czasami źle działa. DO Vengi i i20 jest już aktualizacja softu do tego silnika, może niedługo do i30 zrobią. I tak masz rację teoretycznie nie możliwe, ale jak dokręcam to 1.4 do 3.5 kRPM to czuć, że ciągnie, a w tym 1.6 mimo, że lepiej jest od dołu (bo jest) to na górze nic się nie poprawia. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-12-26 18:12:48 | |
Autor: Cavallino | |
Downsizing | |
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l9hfk2$r2h$1@news.task.gda.pl... W dniu 26.12.2013 09:23, Cavallino pisze: Może to jest 90 konny 1.6? Też kiedyś takie były - i faktycznie muły to były straszne. |
|
Data: 2013-12-26 23:45:25 | |
Autor: anacron | |
Downsizing | |
W dniu 26.12.2013 18:12, Cavallino pisze:
Psioczyłem, ale tylko czasami źle działa. DO Vengi i i20 jest już Mój ma w DR 66kW ten 81kW, czyli to ten teoretycznie mocniejszy 1.6. Naprawdę lipnie to jeździ. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-12-27 18:17:48 | |
Autor: Cavallino | |
Downsizing | |
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l9ibi0$v5u$1@news.task.gda.pl... W dniu 26.12.2013 18:12, Cavallino pisze: A jakiś tryb Eco toto posiada? Bo jak nie, to coś jest nie tak, albo z kierowcą, albo z autem. |
|
Data: 2013-12-31 02:56:23 | |
Autor: J.F. | |
Downsizing | |
Dnia Thu, 26 Dec 2013 09:23:10 +0100, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup No wiesz, jesli mu zrobili to, na co sam narzekasz w capturze, to wrazenie moze byc odwrotne. Ty mu w gaz, a komputer nic :-) I to silnik, na którego turbinę psioczyłeś. Ale to psioczyl chyba na ta w 1.6, moze wlasnie byla zepsuta. chociaż cały czas powtarzam, może to kwestiaNa pewno - wciskaj mocniej gaz, to pojedzie lepiej. Downsizing :-) Przy 1500 turbina "nie wlacza sie" :-) J. |
|
Data: 2013-12-31 17:36:11 | |
Autor: Cavallino | |
Downsizing | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gf5xihooqd4i.1rpp3b5krc7ye$.dlg@40tude.net... Dnia Thu, 26 Dec 2013 09:23:10 +0100, Cavallino napisał(a): W 1.4
Niekoniecznie, 1.5 dci od Renault nie protestuje. Nawet 70-tką na 6 biegu pojedzie bez oburzenia. |
|
Data: 2013-12-26 09:20:22 | |
Autor: Cavallino | |
Downsizing | |
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l9f75b$53s$1@news.task.gda.pl... W dniu 24.12.2013 08:54, Cavallino pisze: Bo ja wiem, raczej typowy mały diesel. Za to downsizing to był 1.5 dci w Getzu - jak to odpalili, to myślałem że zepsuty. A to była tylko normalna praca TRZYcylindrowego diesla. Z miejsca podziękowaliśmy i nabyliśmy P206 z CZTEROcylindrowym 1.4 hdi. Widzisz teraz jako zastępcze mam 1.6 CRDI i stwierdzam, że to jest muł, IMO to drugie, 1.6 crdi w ceedzie, to był najbardziej udany silnik z jakim jeździłem, awaryjność zerowa, dynamika bardzo dobra jak na swoją moc. Nie wiem jak akurat 1.4 w hultayu, ale 1.4 w Peugeocie nie przystaje mu do pięt. |