Dowód osobisty w depozyt na czas korzystania z usługi

Data: 2009-09-03 22:27:54
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dowód osobisty w depozyt na czas korzystania z usługi
Tak± kartkę widziałem w kawiarence internetowej, że możliwe korzystanie z
telefonu VOIP pod warunkiem pozostawienia dowodu osobistego u obsługi na
czas prowadzenia rozmowy.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Galeria foto Piętrus KM Bombardier http://foto.3mam.net

Data: 2009-09-03 20:32:39
Autor: GK
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <adres.na@mojej.www.pl> napisał(a):
Tak± kartkę widziałem w kawiarence internetowej, że możliwe korzystanie z
telefonu VOIP pod warunkiem pozostawienia dowodu osobistego u obsługi na
czas prowadzenia rozmowy.

Fajnie. Ale co z tego?

Data: 2009-09-03 22:40:25
Autor: Liwiusz
  GK pisze:
[...]

   To, że branie DO w zastaw jest karalne.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-04 15:36:56
Autor: GK
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(a):
  GK pisze:
> Fajnie. Ale co z tego?    To, że branie DO w zastaw jest karalne.

Tak to jest jak się czyta (¶wiadomie) tylko tytuł. W tytule w±tku widzę za¶ raczej chęć odci±żenia klienta z konieczno¶ci przechowywania niewygodnie twardego DO w czasie przeprowadzania rozmowy telefonicznej. :)

GK

Data: 2009-09-04 19:22:24
Autor: ±ćęłń󶼿
Dowód osobisty w depozyt na czas korzystania z usł ugi
Powiedz to burmistrzowi dzielnicy W-wa Bemowo, który każe pobierać dowodziki w zamian za wtpozyczane "bezpłatnie" rowery wodne ;-))
JaC

-- -- -

To, że branie DO w zastaw jest karalne.

Data: 2009-09-04 15:28:19
Autor: witek
±ćęłń󶼿 wrote:
Powiedz to burmistrzowi dzielnicy W-wa Bemowo, który każe pobierać dowodziki w zamian za wtpozyczane "bezpłatnie" rowery wodne ;-))

powiedz to lokalnej gazecie wyborczej i zobaczysz jak szybko sie skonczy.

Data: 2009-09-03 22:45:42
Autor: Robert Tomasik
Dowód osobisty w depozyt na czas korzystania z usługi

Użytkownik " GK" <kroelewicz.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h7p956$cll$1inews.gazeta.pl...

[...]

Poza tym, ze to wykroczenie, to generalnie nic :-)

Data: 2009-09-04 07:11:23
Autor: Bynio
[...]

Kiedy¶ nad morzem chciałem popływać na desce i też w wyporzyczalni musiałem dać dowód , potem przy zdaniu deski odebrałem ale kole¶ obok mnie miał mniejszczę¶cia bo facet który wydawał dowody pomylił jego dowód z kim¶ innym i potem zrobił się problem dla tych klientów a facet od desek powiedział ze on nic nie poradzi i niech się szukaj± bo w końcu maj± adresy w tych dowodach.

Data: 2009-09-04 08:22:44
Autor: witek
Bynio wrote:

[...]

No to facet od desek miał niebywałe szczę¶cie, że trafił na spokojnych ludzi

Data: 2009-09-03 23:21:29
Autor: Andrzej Lawa
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
Tak± kartkę widziałem w kawiarence internetowej, że możliwe korzystanie z
telefonu VOIP pod warunkiem pozostawienia dowodu osobistego u obsługi na
czas prowadzenia rozmowy.

No to bierzesz ten telefon i dzwonisz pod 997: "Panie policjancie - a
taki pan ma mój dowód osobisty i nie chce go oddać" ;->

Data: 2009-09-03 16:51:33
Autor: witek
Andrzej Lawa wrote:

No to bierzesz ten telefon i dzwonisz pod 997: "Panie policjancie - a
taki pan ma mój dowód osobisty i nie chce go oddać" ;->

A gdzie było, że nie chce oddać?

Data: 2009-09-03 23:52:14
Autor: Andrzej Lawa
witek pisze:
Andrzej Lawa wrote:

No to bierzesz ten telefon i dzwonisz pod 997: "Panie policjancie - a
taki pan ma mój dowód osobisty i nie chce go oddać" ;->

A gdzie było, że nie chce oddać?

Nadal masz ten wypożyczony telefon w ręku, prawda? ;)

Data: 2009-09-03 17:23:18
Autor: witek
Andrzej Lawa wrote:
witek pisze:
Andrzej Lawa wrote:
No to bierzesz ten telefon i dzwonisz pod 997: "Panie policjancie - a
taki pan ma mój dowód osobisty i nie chce go oddać" ;->

A gdzie było, że nie chce oddać?

Nadal masz ten wypożyczony telefon w ręku, prawda? ;)

No to co.
Sk±d wiesz, że jak poprosisz o dowód to go nie dostaniesz bez oddawania telefonu?

Data: 2009-09-04 00:26:55
Autor: Liwiusz
witek pisze:
Andrzej Lawa wrote:
witek pisze:
Andrzej Lawa wrote:
[...]

   Karalny jest sam fakt przetrzymywania dowodu, a nie nieoddanie na ż±danie.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-03 17:32:02
Autor: witek
Liwiusz wrote:
witek pisze:
Andrzej Lawa wrote:
witek pisze:
Andrzej Lawa wrote:
[...]

Ale nikt go nie przetrzymuje. Sam go tam połozyłe¶ jak ten pan cie poprosił. W każdej chwili możesz wzi±ć z półeczki.

Data: 2009-09-04 00:33:14
Autor: Liwiusz
witek pisze:
Liwiusz wrote:
witek pisze:
Andrzej Lawa wrote:
witek pisze:
Andrzej Lawa wrote:
[...]

   Ta pani przyszła w tym futrze i w nim wychodzi... ;)

--
Liwiusz

Data: 2009-09-03 18:10:11
Autor: witek
Liwiusz wrote:
  Ta pani przyszła w tym futrze i w nim wychodzi... ;)

co¶ w tym stylu

Data: 2009-09-04 00:29:50
Autor: Liwiusz
Liwiusz pisze:
witek pisze:
Andrzej Lawa wrote:

http://www.wiadomosci24.pl/artykul/dowod_osobisty_w_zastaw_102871.html

--
Liwiusz

Data: 2009-09-03 17:32:38
Autor: witek
Liwiusz wrote:
Liwiusz pisze:
witek pisze:
Andrzej Lawa wrote:
witek pisze:
Andrzej Lawa wrote:
[...]

odniosłem się do zdania "Panie policjancie - a taki pan ma mój dowód osobisty i nie chce go oddać"

Data: 2009-09-04 00:34:21
Autor: Liwiusz
witek pisze:
Liwiusz wrote:
Liwiusz pisze:
witek pisze:
Andrzej Lawa wrote:
witek pisze:
Andrzej Lawa wrote:
[...]

   Uważam, że fakt oddania lub nie - nie ma znaczenia. Nawet je¶li dowód można w każdej chwili odebrać, to ż±danie tego dowodu jako zastaw jest niezgodne z prawem i karalne nawet wtedy, je¶li obydwie strony się na taki zastaw zgadzaj±.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-05 09:15:56
Autor: Piotr A.
Dowód osobisty w depozyt na czas korzystania z usługi
Witam

  Karalny jest sam fakt przetrzymywania dowodu, a nie nieoddanie na ż±danie.

http://www.wiadomosci24.pl/artykul/dowod_osobisty_w_zastaw_102871.html

a tu instytucja panstowa, oficjalnie na stronie informuje:
http://www.biskupin.pl/asp/pl_start.asp?typ=14&menu=25&strona=1

"Przy wypożyczeniu zostawiacie Państwo w kasie muzeum dowód osobisty, paszport b±dĽ inny dokument tożsamo¶ci, który zwracamy po oddaniu urz±dzenia. "

wiec to chyba legalne ?

Piotr A.

Data: 2009-09-05 09:22:30
Autor: Liwiusz
Dowód osobisty w depozyt na czas korzystania z usługi
Piotr A. pisze:
Witam

[...]

   Co to za sposób my¶lenia? Czy jak urzędnik co¶ ukradnie, albo kogo¶ zabije, to automatycznie stanie się to legalne?

--
Liwiusz

Data: 2009-09-05 09:42:22
Autor: Jacek_P
Liwiusz napisal:
   Co to za sposób my¶lenia? Czy jak urzędnik co¶ ukradnie, albo kogo¶ zabije, to automatycznie stanie się to legalne?

Niekoniecznie, ale domniemanie legalizmu dzialan wladz powoduje,
ze urzednik nie musi ponosic specjalnego wysilku dla wykazania
legalnosci swoich poczynan.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-09-05 13:54:21
Autor: Kocureq
Dowód osobisty w depozyt na czas korz ystania z usługi
Piotr A. pisze:

wiec to chyba legalne ?

Jak najbardziej jest legalne dopóki robisz to dobrowolnie. Później dowód musi Ci być zwrócony na wyraźne żądanie - dopiero odmowa jest nielegalna.

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=

Data: 2009-09-05 18:48:03
Autor: Liwiusz
Kocureq pisze:
Piotr A. pisze:

wiec to chyba legalne ?

Jak najbardziej jest legalne dopóki robisz to dobrowolnie. Później dowód musi Ci być zwrócony na wyraźne żądanie - dopiero odmowa jest nielegalna.

   Mam inne zdanie - nie moĹĽna brać dowodu w zastaw, nawet za zgodÄ… wĹ‚aĹ›ciciela. Szczegóły w linku, ktĂłry juĹĽ podaĹ‚em w tym wÄ…tku.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-06 11:19:37
Autor: Kocureq
Liwiusz pisze:

  Mam inne zdanie - nie moĹĽna brać dowodu w zastaw, nawet za zgodÄ… wĹ‚aĹ›ciciela. Szczegóły w linku, ktĂłry juĹĽ podaĹ‚em w tym wÄ…tku.

W sensie w tym?
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/dowod_osobisty_w_zastaw_102871.html

Mówią tam o "ustawie o dowodach i zameldowaniach", pewnie chodzi o ustawę z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych. ( Dz.U. 1974 nr 14 poz. 85)

Treść jest tutaj:
http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU19740140085&type=3&name=D19740085Lj.pdf

Mamy tam:
Art. 33.
Dowodu osobistego nie wolno zatrzymywać, z wyjątkiem przypadków określonych w ustawie.

Nie ma nic, jakoby "ustawa o dowodach osobistych i zameldowaniach z 1974 r. zabrania wykorzystywania tych dokumentów jako zabezpieczenia świadczenia i przewiduje odpowiedzialność w trybie przepisów wykroczeniach."

Nadal uważam, że jeśli dajesz komuś swój dokument dobrowolnie, to dopóki nie powiesz "daj mi go z powrotem" a ten ktoś odmówi - nie ma "zatrzymywania" dowodu.

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=

Data: 2009-09-06 21:15:16
Autor: Liwiusz
Kocureq pisze:
Liwiusz pisze:

[...]

  Oraz kara w art. 55 - Kto zatrzymuje cudzy dowĂłd osobisty, podlega karze ograniczenia wolnoĹ›ci do 1 miesiÄ…ca, albo karze grzywny.

Nie ma nic, jakoby "ustawa o dowodach osobistych i zameldowaniach z 1974 r. zabrania wykorzystywania tych dokumentów jako zabezpieczenia świadczenia i przewiduje odpowiedzialność w trybie przepisów wykroczeniach."

   Ale zabrania zatrzymywać i nie stanowi, ĹĽe jak zatrzymuje siÄ™ za zgodÄ…, to jest dobrze.

Nadal uważam, że jeśli dajesz komuś swój dokument dobrowolnie, to dopóki nie powiesz "daj mi go z powrotem" a ten ktoś odmówi - nie ma "zatrzymywania" dowodu.

   Jak widać praktyka jest inna, sam podajesz linka, gdzie chcÄ… karać sklepikarza za posiadanie tych dowodĂłw za zgodÄ… ich wĹ‚aĹ›cicieli.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-06 22:57:35
Autor: Kocureq
Liwiusz pisze:

Nie ma nic, jakoby "ustawa o dowodach osobistych i zameldowaniach z
 1974 r. zabrania wykorzystywania tych dokumentĂłw jako
zabezpieczenia świadczenia i przewiduje odpowiedzialność w trybie
przepisĂłw wykroczeniach."

Ale zabrania zatrzymywać i nie stanowi, że jak zatrzymuje się za zgodą, to jest dobrze.

A, to jak ja Ci coĹ› dam, to ty mi to zatrzymujesz? :) Znaczy jak dajÄ™
dziewczynie do potrzymania portfel w ktĂłrym jest dowĂłd to podpada pod ten paragraf?

Nadal uważam, że jeśli dajesz komuś swój dokument dobrowolnie, to dopóki nie powiesz "daj mi go z powrotem" a ten ktoś odmówi - nie
ma "zatrzymywania" dowodu.

Jak widać praktyka jest inna, sam podajesz linka, gdzie chcą karać sklepikarza za posiadanie tych dowodów za zgodą ich właścicieli.

Linka którego ty wcześniej wkleiłeś? Poza tym nawet go nie czytałem, jakoś gazety są średnią wykładnią prawa :)

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=

Data: 2009-09-04 00:55:38
Autor: Andrzej Lawa
witek pisze:

Nadal masz ten wypożyczony telefon w ręku, prawda? ;)

No to co.
Sk±d wiesz, że jak poprosisz o dowód to go nie dostaniesz bez oddawania
telefonu?

Czego nie rozumiesz w słowie "zastaw", hmm?

Dowód osobisty w depozyt na czas korzystania z usługi