Dowody wydrukują nam za granicą?

Data: 2010-11-10 06:12:31
Autor: u2
Dowody wydrukują nam za granicą?
... czyli jak nierząd chce wykończyć PWPW, o dziwo nawet minister
skarbu wstawił się za polską firmą :

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Dowody-wydrukuja-nam-za-granica-2240541.html

"10.11. Warszawa (PAP/media) - W specjalnym dzienniku zamówień Unii
Europejskiej pojawi się lada dzień ogłoszenie o zamówieniu publicznym
na produkcję nowych dowodów osobistych dla Polaków, zapowiada
"Dziennik Gazeta Prawna".

Jak dowiedział się "DGP" wykonawca zlecenia nie zostanie wyłoniony w
drodze tradycyjnego przetargu, lecz w tzw. dialogu konkurencyjnym, co
w praktyce oznacza, że MSWiA zaprosi do dalszych rozmów kilka
zainteresowanych firm, także zagranicznych.

Szansę na zdobycie kontraktu o wartości 300-400 mln zł mają Niemcy,
Francuzi czy Brytyjczycy. Jeśli nasze dowody będą produkowane u nich,
straci na tym Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych, która może
wpaść w poważne tarapaty.

W jej obronie wystąpił szef resortu skarbu Aleksander Grad. Wysłał w
tej sprawie list do swego kolegi z MSWiA. W odpowiedzi min. Jerzego
Millera przeczytał podobno, że "PWPW zawsze może złożyć
najkorzystniejszą ofertę". (PAP)"

Data: 2010-11-10 16:07:54
Autor: CeSaR
Dowody wydrukują nam za granicą?
Nieudacznicy u steru, paranoik na czele opozycji.......
Jest cool.
I light.

Data: 2010-11-10 17:01:43
Autor: u2
W dniu 2010-11-10 16:07, CeSaR pisze:
Nieudacznicy u steru, paranoik na czele opozycji.

Na czele opozycji jest prawy i sprawiedliwy Jarkacz, którego nieustannie
się opluwa w prorządowych merdiach.

Data: 2010-11-10 21:27:27
Autor: jadrys
Dowody wydrukują nam za granicą?
W dniu 2010-11-10 16:07, CeSaR pisze:
Nieudacznicy u steru, paranoik na czele opozycji.......
Jest cool.
I light.

Nieudacznicy? jak to? Przecież ich własne interesy kwitną. Śmiało można ich nazwać ludźmi sukcesu.

Data: 2010-11-10 17:09:29
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze w środa, 10 listopada 2010 15:12, na grupie pl.soc.polityka:

W odpowiedzi min. Jerzego
Millera przeczytał podobno, że "PWPW zawsze może złożyć
najkorzystniejszą ofertę". (PAP)"
ktoś w końcu zaczyna szanować publiczne pieniądze. :-)
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-11-10 17:13:02
Autor: u2
Dowody wydrukują nam za granicą?
ktoś w końcu zaczyna szanować publiczne pieniądze.

Jasne, dzięki takiemu spaślakowi upadnie kolejna polska firma. Ładny mi
szacunek wobec pieniędzy polskich wyborców.

Zauważ również w jaki trywialny sposób wyciekną dane o polskich
obywatelach za granicę.

Specsłużby powinny grzmieć.

Data: 2010-11-10 17:19:55
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze w środa, 10 listopada 2010 17:13, na grupie pl.soc.polityka:

ktoś w końcu zaczyna szanować publiczne pieniądze.

Jasne, dzięki takiemu spaślakowi upadnie kolejna polska firma.
czy wszystkie firmy na terenie działania polskiego państwa mają być utrzymywane z
pieniędzy podatników? dwadzieścia lat gospodarki wolnorynkowej i dalej rząd ma
odpowiadać za każdą firmę. :-)
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-11-10 17:27:09
Autor: u2
[...]

Odpowiada za spółki skarbu państwa. Dlatego postawił się minister Grad,
minister skarbu państwa.

Ale obecny nierząd ma na celu likwidację jego ministerstwa, więc zapewne
dlatego się w końcu obejrzał, że nie tędy droga.

Dojdzie w ten sposób do tego, że dostaniemy personalausweisy w Niemiec.

Data: 2010-11-10 17:32:51
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze w środa, 10 listopada 2010 17:27, na grupie pl.soc.polityka:
Odpowiada za spółki skarbu państwa. Dlatego postawił się minister Grad,
minister skarbu państwa.
więc godzisz się na to, żeby za kawałek plastiku zapłacono drożej tylko dlatego, że
wydrukuje je polska firma? czy tak samo postępujesz w sklepie? nie patrząc na cenę
bierzesz z półki tylko polskie towary: jabłka, gruszki, jagody, a jak mięso to tylko
polskie świnki i wołowina, bananów nie ruszasz, cytryny też. to jest wolny rynek.
nikt przecież nie zabrania PWPW startowania do zagranicznych przetargów, ale jakby
jakiś wygrała to cieszyłbyś się, że polskie firmy są cenione za granicą? :-) --
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-11-10 17:35:59
Autor: u2
> [...]
jakiś wygrała to cieszyłbyś się, że polskie firmy są cenione za granicą?

Dowody osobiste oraz inne papiery wartościowe to nie jabłka ze sklepu.

Tutaj decyduje bezpieczeństwo, że nikt nieuprawniony nie będzie miał do
nich dostęp.

To decyduje o suwerenności kraju.

Jak jesteś jak Tusk wrogo nastawiony do polskości to zawsze będzie
polska reprezentacja przegrywała 0-6 z taką Hiszpanią.

Data: 2010-11-10 17:50:19
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze w środa, 10 listopada 2010 17:35, na grupie pl.soc.polityka:
Dowody osobiste oraz inne papiery wartościowe to nie jabłka ze sklepu.
Tutaj decyduje bezpieczeństwo, że nikt nieuprawniony nie będzie miał do
nich dostęp.
na dowodzie będzie tylko chip umożliwiający składanie podpisu elektronicznego, więc
to firmy certyfikujące, które mają w siedzibę w polsce mają prawdziwy dostęp do
danych.
To decyduje o suwerenności kraju.
a wiesz chociaż jakie to supertajne dane mają się znaleźć w dowodach? ja tak
słyszałem, że imię i nazwisko nr dowodu, może PESEL i to wszystko. więcej danych
obywatele zamieszczają na serwisach społecznościowych typu Facebook czy MySpace.
Jak jesteś jak Tusk wrogo nastawiony do polskości to zawsze będzie
polska reprezentacja przegrywała 0-6 z taką Hiszpanią.
jestem wrogo nastawiony dla każdego kto twarz sobie wyciera polskością, i
jednocześnie chce jak najwięcej pieniędzy wyciągnąć z mojego portfela nie oferując w zamian produktu lepszego i trwalszego. przetarg o jakim mówimy jeszcze się nie
zakończył więc każda startująca w nim firma ma szanse.
może dla Ciebie dowód jest czymś nie wiadomo czym. dla większości jest po prostu
czymś co się nosi w portfelu i używa do zwykłych prozaicznych czynności typu:
ubiegania się o kredyt, udział w  wyborach itp...
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-11-10 18:03:21
Autor: bolek

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ibeigc$iil$1inews.gazeta.pl...
[...]

Pieniądze i tak pójdą z naszej kieszeni, a przy okazji napełnią sobie własne.
PWPW to spółka skarbu pństwa więc na łapówy nie ma co liczyć.

bolek

Data: 2010-11-10 18:09:11
Autor: bolek

Użytkownik "bolek" <bolek@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4cdad05a$0$27037$65785112news.neostrada.pl...

[...]

A poza tym to ile jeszcze razy będziemy wymieniać dowody osobiste.
I nie tylko. Już słyszałem o następnej wymianie praw jazdy.
Wygląda to na permanentne skubanie obywateli.

bolek

Data: 2010-11-10 18:36:56
Autor: Marek Czaplicki
bolek pisze w środa, 10 listopada 2010 18:09, na grupie pl.soc.polityka:
A poza tym to ile jeszcze razy będziemy wymieniać dowody osobiste.
I nie tylko. Już słyszałem o następnej wymianie praw jazdy.
Wygląda to na permanentne skubanie obywateli.
tylko, że tym razem za dowody ma zapłacić państwo, nie obywatele. i może cały wic
jest pogrzebany w tym, ze jak mieli płacić obywatele, to drukowaniem dowodów mogła
zajmować się dowolna firma w naszym wypadku PWPW, a jak państwo to chwila...
wybierzemy najtańszą. :-)
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-11-10 18:37:57
Autor: dK

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ibel7o$r1f$1inews.gazeta.pl...
[...]

Obywatel, obywatele - wszak z naszych podatków...
dK

Data: 2010-11-10 18:45:09
Autor: Marek Czaplicki
dK pisze w środa, 10 listopada 2010 18:37, na grupie pl.soc.polityka:

[...]

oczywiście masz rację. wszystko jest pogrzebane w tym kto dysponuje pieniędzmi.
dlatego na początku wyraziłem zdanie, że w końcu ktoś przejmuje się publicznym
groszem. :-)
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-11-10 19:08:57
Autor: bolek

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ibeln5$s97$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ty naprawdę wierzysz w to co piszesz ?
A kto niby ma się przejmować publicznym groszem jak "rządzi" klika
gołodupcowów którym chodzi tylko o jedno:
jak najwięcej się nachapać.

bolek

Data: 2010-11-10 19:15:13
Autor: Marek Czaplicki
bolek pisze w środa, 10 listopada 2010 19:08, na grupie pl.soc.polityka:
Ty naprawdę wierzysz w to co piszesz ?
A kto niby ma się przejmować publicznym groszem jak "rządzi" klika
gołodupcowów którym chodzi tylko o jedno:
jak najwięcej się nachapać.
czyli co? obojetnie co by rząd nie zrobił to źle? kliki to były kiedyś jak jedyna
działająca na terenie Polski partia, wybierała rządzicieli. od pewnej zaś pory
organizowane są w Polsce wolne wybory i to obywatele wybierają rządzących. jeżeli
wybiorą klikę to będzie rządziła klika. wolność wyboru. :-)
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-11-10 19:17:34
Autor: boukun

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ibenfj$53f$1inews.gazeta.pl...
[...]

Srolne. Dupa Jasiu, będzie wiosna...
Jak był POPiSSLD w jednym, to przynajmniej nikt nie był uprzywilejowany, nie było tak jak teraz, że poszczególne frakcje reprezentuje klika dobranych... Dupokracja, a nie demokracja... Milion razy mogą te wyświechtane słowo powtarzać, a i tak sobie panki...

boukun

Data: 2010-11-10 19:21:30
Autor: Marek Czaplicki
boukun pisze w środa, 10 listopada 2010 19:17, na grupie pl.soc.polityka:
[...]
nie głosujesz, to ja głosuję za Ciebie. a ja mam takie coś, że głosuję na tych dzięki
którym mam jak najwięcej zabawy. chcesz to zmienić to zrób wszystko żebym nie
głosował za Ciebie. :-)
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-11-10 19:25:42
Autor: boukun

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ibenra$5in$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dzisiaj byłem w urzędzie miejskim w Świdnicy w referacie budowy dróg i komunikacji. Rozmawiałem z urzędnikiem na temat, czy w najbliższej lub dalszej przyszłości planowane jest zbudowanie u mni8e na osiedlu chodników i położenie wykończeniowej nawierzchni asfaltu na ulicach. NIe, brzmiała odpowiedź, a potem pito;ił tak jak ty o polityce o wybieraniu, jednych i tych samych, przeskakujących z platformy na platformę, cały czas niezastapionych...
Sam partii nie jestes w stanie związać w PRLu bis i odnieść sukces, te powstają w zagranicznych osrodkach, a tu są jedynie sługusy...

boukun

Data: 2010-11-10 19:31:43
Autor: Marek Czaplicki
boukun pisze w środa, 10 listopada 2010 19:25, na grupie pl.soc.polityka:
[...]
więc zostaw wybieranie dla tych, którzy się na tym znają. jeżeli byle urzędniczyna
potrafi Ci namieszać w głowie. jak Ci miejsce osiedlenia się nie odpowiada, to
przeprowadź się, to proste. rozpocząłeś działalność gospodarczą, masz żonę za
granicą to chyba Cię stać na to.
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-11-10 19:33:49
Autor: boukun

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ibeoef$7eb$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie masz nic do wyboru. Karty rozdaje obca agentura, a ty jesteś tylko biernym klakierem. Nie będę się przeprowadzał, poczekam, aż elity kolejny raz wykończą system i zrobią nową rewolucję, jak już nie będzie co sprzedać, czym kupczyć... Co kilkadziesią t ;lat jest przewrót, co kilkadziesiąt lat okrada się naród do gołego i żyje z jego krwawicy...
Znacie się tyle co sr... Jak ukraść i jak żyć nie za swoje...

boukun

Data: 2010-11-10 19:08:57
Autor: boukun
[...]

O tyle, o ile liczą ile mogą sobie przeznaczyć...

boukun

Data: 2010-11-11 17:18:40
Autor: D. J. MC Donald Musk

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4cdac7e1$0$20996$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Po co poolskiemu nierzadowa polskie spolki skarbu panstwa skoro bardziej polskiemu nierzadowi odpowiadaja niemieckie spolki skarbu panstwa...

Data: 2010-11-10 17:14:57
Autor: raff
W dniu 2010-11-10 15:12, u2 pisze:
[...]

w praktyce oznacza, Ĺźe MSWiA zaprosi do dalszych rozmĂłw kilka
zainteresowanych firm, takĹźe zagranicznych.

[...]

Najlepiej na Litwie. Bez polskich znakow.

R.

Data: 2010-11-11 17:16:38
Autor: D. J. MC Donald Musk

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:c194bb6a-3474-46c6-b1f0-d8a3f67e0762g2g2000vbe.googlegroups.com...
[...]

nadal splacaja dlugi zaciagniete u niemca...

Data: 2010-11-11 18:20:14
Autor: dK

Użytkownik "D. J. MC Donald Musk" <kaszalot@zyrandol.pll.lot> napisał w wiadomości news:ibh54q$303n$1news.ett.com.ua...

[...]

Słusznie! Jako podatnik wolę zapłacić 300-400 mln niż 400-500 mln. To chyba oczywiste!
PWPW ma właściwą infrastrukturę, ma tańszą niż Niemcy siłę roboczą ale nie potrafi ą wygrać przetargu. To dopiero jest skandal!
NIe zdziwiłbym się gdyby w efekcie zlecenia Niemcom roboty podwykonawcą stałby się.... PWPW. Przy takim managmencie made in Poland, całkiem możłiwe....

dK

Dowody wydrukują nam za granicą?