Dozwolony użytek?

Data: 2010-08-31 10:20:54
Autor: Piotr [trzykoty]
Dozwolony użytek?
Myślę, że grupa odbiorców nie byłaby znaczna (<50?), ale ostatecznie to Internet - to nieprzewidywalne.
Czy mogę to zrobić na podstawie dozwolonego użytku? Jeśli nie, czy istnieje inna możliwość?

Grupa nie jest zamknięta, a w dodatku nie jesteś w stanie zagwarantować, że istnieją między Tobą a nimi więzi towarzyskie czy rodzinne, a więc d.u. odpada.

Data: 2010-08-31 12:24:51
Autor: RomanX
Dozwolony użytek?
Grupa nie jest zamknięta, a w dodatku nie jesteś w stanie zagwarantować, że istnieją między Tobą a nimi więzi towarzyskie czy rodzinne, a więc d.u. odpada.
No dobra, dzięki za odpowiedzi. Porzucając kwestię d.u.: inne metody. Na przykład - pytam autora lub wydawcę dzieła. Jeśli spytam zwyczajnie czy mogę tak zrobić i dostanę odpowiedź pozytywną, to co potem z tą odpowiedzią robić? Ma być gdzieś w gierce, czy może być trzymana do momentu, aż ktoś o nią spyta?
Są jeszcze jakieś inne sposoby, czy na tym sprawa się kończy?

Data: 2010-08-31 12:50:12
Autor: mvoicem
Dozwolony użytek?
(08/31/2010 12:24 PM), RomanX wrote:
[...]

Musisz tą odpowiedź trzymać na wypadek jakby się twórca rozmyślił i chciał cię pozwać za naruszenie.

Nie wiem też czy by się nie przydało jakby się policja chciała zainteresować tym że rozpowszechniasz bez pozwolenia.

p. m.

Dozwolony użytek?