Drżyjcie, p.b.b.-owcy!

Data: 2012-07-10 19:24:23
Autor: SQLwiel
Drżyjcie, p.b.b.-owcy!
http://wpolityce.pl/wydarzenia/31890-rusza-finansowy-rentgen-rostowskiego-kazdy-kto-wykonuje-wolny-zawod-lub-kupi-drogi-produkt-jest-dla-rzadu-potencjalnym-oszustem

"Majątki przedstawicieli wielu grup zawodowych trafią pod lupę służb skarbowych. Są wśród nich m.in. prawnicy, ekonomiści, inżynierowie czy geodeci."
- zaskakujące jest (dla mnie) zestawienie (zarobków) inżynierów i prawników (niewiele wiem o geodetach, jeśli pominąć Maliniaka z "Czterdzestolatka") :)

Dalej:

Pod lupą skarbówki znajdą się także osoby posiadające znaczne lokaty bankowe oraz *mające rachunki w kilku bankach*

--

DziÄ™kujÄ™ i pozdrawiam.           Sqlwiel.

Data: 2012-07-10 19:30:27
Autor: wiatrak
Drżyjcie, p.b.b.-owcy!

:

Pod lupą skarbówki znajdą się także osoby posiadające znaczne lokaty bankowe oraz *mające rachunki w kilku bankach*

Lecę zamykać Raffiego. Będzie jeden mniej. Zawsze to mniejszy wyrok :)

Data: 2012-07-17 11:46:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dr¿yjcie, p.b.b.-owcy!

"wiatrak" jthorj$nti$1@node1.news.atman.pl

Pod lup± skarbówki znajd± siê tak¿e osoby posiadaj±ce znaczne lokaty bankowe oraz *maj±ce rachunki w kilku bankach*

Lecê zamykaæ Raffiego. Bêdzie jeden mniej. Zawsze to mniejszy wyrok :)

300 lat zamiast do¿ywocia? W Bia³ymstoku rosn± sklepy budowlane -- jak
grzyby po deszczu. Albo plajtuj± (nie odnotowa³em tego), albo s± klienci.
Dooko³a Bia³egostoku rosn± domy, dworki, a nawet mikrorezydencje; wewn±trz
Bia³egostoku te¿ rosn± domy i ro¶nie masa bloków.

A ponoæ ¶rednia p³aca w Polsce taka niska.

-=-

Mnie dzisiaj urzêdy skarbowe wzywaj±...
Jak zwykle... Wiozê tam (w XXI wieku) deklaracje. :)

-=-

Ile mm kont? Tego chyba nie wie nikt. W ilu bankach?
14 naliczy³em pobie¿nie.

-=-

Kto¶ ma liczyæ moje pobory na podstawie wielko¶ci
gar¶ci orzechów rzucanych przez Ba¶kê? W takim razie
powinien mi oddaæ za te lata, gdy Ba¶ka nie rzuca³a?
I za te, gdy ju¿ rzucaæ przestanie? Wiem -- niepotrzebnie
straszê... ;)

-=-

Ponoæ cz³owiek podobaj±cy siê Bogu otrzyma dobra od Boga nawet
we ¶nie. Tak pewien Ada dosta³ Ewê. :) Wprawdzie Eliksiry nie
chodz± przy ¶wiecach (gdy przeciêtni ludzie ¶pi±) ale to te¿
zmienia siê -- wkrótce byæ mo¿e bêdziemy dostawali owoce (oraz
orzeszki) za nasz± pracê we ¶nie.

Data: 2012-07-10 19:44:12
Autor: MK
Dr¿yjcie, p.b.b.-owcy!
W dniu 10.07.2012 o 19:24 SQLwiel <_nick_@gmail.com> pisze:

Pod lup± skarbówki znajd± siê tak¿e osoby posiadaj±ce znaczne lokaty  bankowe oraz *maj±ce rachunki w kilku bankach*

A to juz skarbowka moze dostac liste wszystkich klientow z bankow? Hm...  musze im przygotowac oferte na MIS. Hm...
a moze nawet calle center by sie im przydalo, majac taka baze warto byloby  robic tez x-sell ;). Oslowie chyba by nic nie mieli przeciw  komercjalizacji skarbowki...

MK

Data: 2012-07-10 19:53:09
Autor: SQLwiel
Dr¿yjcie, p.b.b.-owcy!
W dniu 2012-07-10 19:44, MK pisze:
[...]

A Ty s±dzisz, ¿e wszelkie bazy danych, banków, TU, NFZ-tu i inne - nie s± konsolidowane u Vincenta?
Oj, naiwny...

--

Dziêkujê i pozdrawiam.           Sqlwiel.

Data: 2012-07-10 23:10:44
Autor: z
Dr¿yjcie, p.b.b.-owcy!
W dniu 2012-07-10 19:24, SQLwiel pisze:

Pod lup± skarbówki znajd± siê tak¿e osoby posiadaj±ce znaczne lokaty
bankowe oraz *maj±ce rachunki w kilku bankach*

Dobre :-)
Teraz nie wiem co mnie bardziej ¶mieszy. Czy nowy POmys³ wspania³ego rz±du czy zgraja drobnych (tu siê powstrzymam) rajcuj±cych siê ilo¶ci± kont, kart, wygranych (w ich mniemaniu) potyczek z "instytucjami zaufania publicznego".

PS. I znowu mam problem. Co zrobiæ z 10kpln? Za du¿o ¿eby przepiæ a za ma³o ¿eby lataæ z tym do banku na lokatê i co¶ na tym zarobiæ :-)

Data: 2012-07-10 14:29:35
Autor: Krzysiek
Dr¿yjcie, p.b.b.-owcy!
W dniu wtorek, 10 lipca 2012 23:10:44 UTC+2 u¿ytkownik z napisa³:

PS. I znowu mam problem. Co zrobiæ z 10kpln? Za du¿o ¿eby przepiæ a za ma³o ¿eby lataæ z tym do banku na lokatê i co¶ na tym zarobiæ :-)
w takim razie sugerujê wycieczkê do Australii ;)

Data: 2012-07-10 23:39:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dr¿yjcie, p.b.b.-owcy!

"Krzysiek" 20074f60-5557-469a-8647-edc98602e97b@googlegroups.com

PS. I znowu mam problem. Co zrobiæ z 10kpln? Za du¿o ¿eby przepiæ a za
ma³o ¿eby lataæ z tym do banku na lokatê i co¶ na tym zarobiæ :-)

: w takim razie sugerujê wycieczkê do Australii ;)

Czy¿by kontrole mia³y omin±æ KANGurlandy?

Data: 2012-07-10 23:18:27
Autor: z
Dr¿yjcie, p.b.b.-owcy!
W dniu 2012-07-10 19:24, SQLwiel pisze:

"Maj±tki przedstawicieli wielu grup zawodowych trafi± pod lupê s³u¿b
skarbowych. S± w¶ród nich m.in. prawnicy, ekonomi¶ci, in¿ynierowie czy
geodeci."

Normalnie jakby ministrem finansów by³a Zyta a premierem Jarek.
Mam nadziejê ¿e stosowne larum zostanie w mediach odtr±bione bo to zawi¶æ, zamordyzm i prze¶ladowania. ;-)

Data: 2012-07-10 23:18:55
Autor: osa
Drżyjcie, p.b.b.-owcy!
Data: 2012-07-10 23:31:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dr¿yjcie, p.b.b.-owcy!

"SQLwiel" jthog7$nb5$1@inews.gazeta.pl

Pod lup± skarbówki znajd± siê tak¿e osoby posiadaj±ce znaczne
lokaty bankowe oraz *maj±ce rachunki w kilku bankach*

W kilku? Kto¶ ³apie siê? Choæ... Mo¿e  byæ i tak, ¿e jakie¶
banki po³±cz± siê i zostanie naprawdê tylko kilka... ;)

Data: 2012-07-15 20:37:13
Autor: Konfabulator
Dr¿yjcie, p.b.b.-owcy!
SQLwiel <_nick_@gmail.com> napisa³(a):
Pod lupą skarbówki znajdą się także osoby posiadające znaczne lokaty bankowe oraz *mające rachunki w kilku bankach*

Szanowny Pan wiceminister, bo to chyba wiceminister opowiada³ te brednie, nie
by³ ³askawy podaæ jakichkolwiek podstaw prawnych prowadzenia tego typu
"poszukiwañ" w przypadku osób prywanych (nie prowadz±cych DG). Bo o ile w
przypadku osób prowadz±cych DG, wiêkszo¶æ tych danych jest dla US jawna, to
nie bardzo rozumiem po co specjalne rozporz±dzenia czy wytyczne, skoro automat
w urzêdzie powinien pokazywaæ kto okrada Pañstwo. Ale polski system podatkowy
jest tak skonstruowany, ¿e US nie wie o wiêkszo¶ci obrotu w gospodarce nic,
wiêc z prostego faktu, ¿e X zarobi³ w zesz³ym roku 100 tysiêcy, a wyda³ 500
tysiêcy zazwyczaj nie wynika dok³adnie nic. Mo¿na wzywaæ na wyrywki, mo¿na
wzywaæ ka¿dego, ale koszt takich operacji by³by niewspó³miernie wysoki,
zw³aszcza, ¿e nie s±dzê by jakikolwiek pos±dzony o ukrywanie dowodów podatnik
poszed³ to urzêdu i powiedzia³, ¿e oszuka³ Pañstwo, wiêc sprawy bêd± ci±gn±æ
siê latami po s±dach, a na koniec pewnie nic nie zostanie wyegzekwowane, bo
tych pieniêdzy czy maj±tków dawno nie bêdzie. Ale ¿yczê powodzenia, choæ
proponowa³bym skoncentrowaæ siê na uproszczeniu, a co za tym idzie,
uszczelnieniu systemu.

Data: 2012-07-15 21:03:01
Autor: Oli
Drżyjcie, p.b.b.-owcy!
Użytkownik SQLwiel napisał:

Pod lupą skarbówki znajdą się także osoby posiadające znaczne lokaty bankowe oraz *mające rachunki w kilku
bankach*

To były przecieki.Teraz już oficjalnie o rachunkach w kilku bankach
http://podatki.onet.pl/mf-ujawnilo-pelna-liste-osob-ktore-moga-ukrywac-do,19925,5188527,1,agencyjne-detal

Śmiać się czy płakać.

Podpada pod ten warunek napewno( jeżeli nie więcej) połowa grupy pbb. Ale będzie ubaw jak znajdą na tych kontach dziesiątki milionów !! miligroszówek ;)

--
  Oli

Data: 2012-07-15 21:20:38
Autor: Wojciech Bancer
Drżyjcie, p.b.b.-owcy!
On 2012-07-15, Oli <OlisadebeF@aol.com> wrote:

[...]

To by³y przecieki.Teraz ju¿ oficjalnie o rachunkach w kilku bankach
http://podatki.onet.pl/mf-ujawnilo-pelna-liste-osob-ktore-moga-ukrywac-do,19925,5188527,1,agencyjne-detal

¦miaæ siê czy p³akaæ.
Podpada pod ten warunek napewno( je¿eli nie wiêcej) po³owa grupy pbb. Ale bêdzie ubaw jak znajd± na tych kontach dziesi±tki milionów !! miligroszówek ;)

No ale przecie¿ to jest kryterium dodatkowe. Kryterium podstawowym jest i by³a informacja o du¿ym wydatku (dom, samochód - a tu informacje przychodz± czêsto z racji PCC, czy np. skorzystania z ulgi
budowlanej, czy np. od urzêdu komunikacji), a bez pokrycia w dochodach deklarowanych corocznie
w US. Albo wykazanie du¿ej straty który¶ rok z rzêdu (w przypadku dzia³alno¶ci gospodarczej).

Nie wiem czy jest o co robiæ scenê, nikt na podstawie samej ilo¶ci kont kontroli robiæ nie bêdzie, chocia¿by dlatego, ¿e US nie ma takich informacji (chyba, ¿e dotyczy to kont przedsiêbiorców, to ma, bo to jest do niego zg³aszane).

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2012-07-15 21:33:57
Autor: cef
Drżyjcie, p.b.b.-owcy!
Oli wrote:

Śmiać się czy płakać.

Raczej płakać.
Jeśli urzędnicy potrzebują (do wytypowania docelowej grupy
osób) wytycznych ministra, to kto tam pracuje w tych urzędach?
Zawsze byłem zdania, że pracują tam jednak rozgarnięci ludzie.
Gdybym był urzędnikiem, to rozważyłbym podanie ministra do sądu.

Data: 2012-07-16 07:16:51
Autor: SQLwiel
Drżyjcie, p.b.b.-owcy!
W dniu 2012-07-15 21:33, cef pisze:
Oli wrote:

[...]

Nie czepiaj się... Wiceminister też musi udowodnić, że jest do czegoś potrzebny i że coś robi... Bo a nuż okazałoby się, że wystarczy ustawa i urzędnicy skarbówki i co wtedy?