Dramat niemieckiej rodziny z Polski...

Data: 2009-08-03 10:44:20
Autor: Tzva Adonai
Dramat niemieckiej rodziny z Polski...
Rodzinie z Broczyny w gminie Trzebielino ze względu na jej niemieckie
pochodzenie sąsiedzi nie dają żyć. Wyzywają od hitlerowców, wykrzykują
za nimi "Heil Hitler". Nawet policjant, u którego prześladowani
szukali pomocy, stwierdził bezczelnie, że "Heil Hitler" to zwykłe
pozdrowienie, a historii się nie zapomina - czytamy w "Głosie
Pomorza".

Prześladowanej rodzinie nie chce pomóc miejscowa policja, ani urząd
gminy. Paweł Skowroński, słupski prawnik, który został poproszony o
opinię, twierdzi, że takie zachowanie sąsiadów trudno nazwać
prześladowaniem.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,24114,title,Heil-Hitler-w-Polsce-zamiast-dzien-dobry,wid,11367998,wiadomosc_prasa.html

Data: 2009-08-03 11:25:21
Autor: Marek
On 3 Sie, 19:44, Tzva Adonai <tzva.adon...@lycos.com> wrote:
[...]

A ja pracuje w Niemczech i moja sasiadka sie mnie ciagle czepia o byle
co.
Wiec jestesmy kwita.

Data: 2009-08-03 20:45:53
Autor: jadrys
Marek pisze:
[...]

Jesteś parobkiem u  szwaba, piewco kapitalizmu?

Data: 2009-08-03 12:38:17
Autor: Marek
On 3 Sie, 20:45, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
Marek pisze:

> A ja pracuje w Niemczech i moja sasiadka sie mnie ciagle czepia o byle
> co.
> Wiec jestesmy kwita.

Jesteś parobkiem u  szwaba, piewco kapitalizmu?

Instalując Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Pracuje w moim wyuczonym zawodzie, za pensje nominalnie 2x wyzsza, niz
mi oferowano w Polsce ( i to wyplacana w Euro ! ).
Wiec przelicznik  x8,40...chyba bylbym idiota...gdybym mial pracowac
na Bekonow i innych Gabrysiow.

Data: 2009-08-03 22:35:36
Autor: jadrys

Marek pisze:

[...]

A gdzie patriotyzm? Uczyłeś sie chyba w Polsce... Za miedzy innymi boukuna pieniądze..

Data: 2009-08-04 10:07:45
Autor: Vic
jadrys wrote:
A gdzie patriotyzm? Uczyłeś sie chyba w Polsce... Za miedzy innymi boukuna pieniądze..

No i za pieniadze swoich rodzicow...

--
plazoVic

"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajcie go sobie zabrać" SJL

Data: 2009-08-04 12:02:42
Autor: jadrys
Vic pisze:
jadrys wrote:
A gdzie patriotyzm? Uczyłeś sie chyba w Polsce... Za miedzy innymi boukuna pieniądze..

No i za pieniadze swoich rodzicow...

Nie wiadomo. Pewność to mamy tylko co do boukuna, który pracował i płacił podatki m.in. na naukę dla Marka. Natomiast nie wiemy nic o rodzicach Marka, być może że oni nie pracowali i nie płacili podatków wcale..

Data: 2009-08-04 12:32:31
Autor: Marek
On 4 Sie, 12:02, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
Vic pisze:

> [...]

płacił podatki m.in. na naukę dla Marka. Natomiast nie wiemy nic o
rodzicach Marka, być może że oni nie pracowali i nie płacili podatków

Za moja szkole zaplacilem pracujac w PRLu wystarczajaco dlugo.

Data: 2009-08-04 12:35:05
Autor: Marek
On 4 Sie, 21:32, Marek <mwisniewski2...@googlemail.com> wrote:

> [...]

> Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..
> Instalując Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Za moja szkole zaplacilem pracujac w PRLu wystarczajaco dlugo.- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Tzn.  ustawowe 3 lata ... I  A N I   D N I A    D L U Z E J     !!!

Data: 2009-08-04 22:00:32
Autor: jadrys

Vic pisze:

jadrys wrote:

[...]

Mówiłeś już, do chwili gdy Cię olał ostatni pracownik..

Data: 2009-08-04 12:44:52
Autor: Vic
jadrys wrote:
Nie wiadomo. Pewność to mamy tylko co do boukuna, który pracował i płacił podatki m.in. na naukę dla Marka. Natomiast nie wiemy nic o rodzicach Marka, być może że oni nie pracowali i nie płacili podatków wcale..

Mozemy przyjac, ze wszyscy w PRL pracowali.

Data: 2009-08-04 13:40:11
Autor: jadrys
Vic pisze:
jadrys wrote:
[...]

Wcale nie.. Różnej maści obiboków w tamtych czasach też było na pęczki.. Sam znam kilkunastu.

Data: 2009-08-04 14:27:57
Autor: Vic
jadrys wrote:
Wcale nie.. Różnej maści obiboków w tamtych czasach też było na pęczki.. Sam znam kilkunastu.

Gratuluje znajomosci :)

Data: 2009-08-04 12:47:58
Autor: Marek
Vic pisze:

> [...]

płacił podatki m.in. na naukę dla Marka. Natomiast nie wiemy nic o
rodzicach Marka, być może że oni nie pracowali i nie płacili podatków

A ty co, Jadrys ?
Bylbys szczesliwy, gdybys mogl poszperac w mojej policyjnej
kartotece ?
Typowy komuch.

Data: 2009-08-04 22:35:59
Autor: jadrys

Vic pisze:

jadrys wrote:

[...]

Wcale nie. Szczęśliwy bym był dopiero gdyby sie okazało że nie pasożytowałeś na Polsce i polakach..

Data: 2009-08-03 12:50:15
Autor: Marek
Marek pisze:

> [...]

Instalując Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..- Ukryj cytowany tekst -

Jak chcesz, to podam ci przyklady ustaw sejmowych, ktore komuchy
przeglosowaly w Polsce, po to, zeby wolny kapitalizm nie mogl sie
rozwinac - bo byly uchwalone tylko dla tych, ktorzy znali HAKI...!!!

Normalni przedsiebiorcy, ktorzy kruczkow prawnych nie znali - nie
mieli szans ...
I tylko nie pieprz o nieznajomosci prawa - to byly bardzo kleboko
poukrywane zawilosci - tylko dla wtajemniczonych.

Oprocz tego, tuz po wejsciu do Unii, kiedy wszyscy , za glosem prwaie
wszystkich politykow, powyjezdzali do Anglii, po prostu nie mial kto w
Polsce pracowac.

Ja malem wtedy ostatniego pracownika, ktory jeszcze nie wyjechal
( taaak,...bylem kapitalista...) , poniewaz leczyl sie
psychiatrycznie.

Kiedy ten ostatni debil wyjechal - musialem zamknac interes.

Data: 2009-08-03 22:35:16
Autor: jadrys

Marek pisze:

[...]

To dlaczego jako pracownik najemny chwalisz kapitalizm?  Trafił Ci się jakiś dobry pan, czy coś w tym stylu?

Data: 2009-08-04 10:10:18
Autor: Vic
Marek wrote:
[...]

Cos mi sie wydaje, ze po prostu to co oferowales pracownikowi bylo nedzne...
A jaka branza, jesli mozna spytac?

Data: 2009-08-04 10:57:49
Autor: awe

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:h58r38$t52$3mx1.internetia.pl...
Marek wrote:
[...]

-- -- -- -- --
pewnie budowlana, ale slusznie zrobil i chwala mu ze nie robi z siebie idioty pracujac na te zusy i srusy - zeby kaweckiemu robic dobrze na emeryturce. bardzo slusznie...
awe

Data: 2009-08-04 12:10:51
Autor: jadrys

Marek wrote:

[...]

Czy Ty idioto nigdy nie zrozumiesz tego że nie płacisz na nikogo, tylko na siebie..

Data: 2009-08-06 21:25:34
Autor: awe

Marek wrote:

[...]

-- -- -- -- -- -- -- --
ty jestes idiota sprawdz dokladnie
awe

Data: 2009-08-06 22:04:32
Autor: jadrys

Marek wrote:

[...]

Sorry za tego idiotę,  poniosło mnie.. Ale musisz zrozumieć to że płacąc składkę na ZUS to wpłacasz ją tylko i wyłącznie na swoje konto, a nie dajmy na to konto boukuna.. Z tych wpłacanych przez siebie składek będziesz miał kiedyś emeryturę, opłacony pogrzeb itd.

Data: 2009-08-06 22:23:23
Autor: Chiron

Marek wrote:

[...]

Wiesz co? Lubię Cię. Wypisujesz takie pierdoły (łatwo sprawdzić, że np to powyższe to nieprawda), ale robisz to z takim zaangażowaniem:-)
Chiron

Data: 2009-08-06 22:36:34
Autor: jadrys

Marek wrote:

[...]

Jak to nieprawda? Myślisz że ZUS się czymś różni od innych ubezpieczycieli?

Data: 2009-08-07 08:20:37
Autor: Vic
jadrys wrote:
Jak to nieprawda? Myślisz że ZUS się czymś różni od innych ubezpieczycieli?

Rozni sie zasadniczo. Chocby kosztami wlasnymi, tak ogromnych kosztow funkcjonowania nie ma zaden inny ubezpieczyciel.

Zreszta, nazywanie ich dzialalnosci ubezpieczeniami jest "semantycznym naduzyciem" :)
ZUS istnieje po to, aby zatrudniac urzedasow - dzialalnosc "ubezpieczeniowa" jest tylko dzialalnoscia uboczna...

Data: 2009-08-07 11:25:57
Autor: jadrys
Vic pisze:
jadrys wrote:
Jak to nieprawda? Myślisz że ZUS się czymś różni od innych ubezpieczycieli?

Rozni sie zasadniczo. Chocby kosztami wlasnymi, tak ogromnych kosztow funkcjonowania nie ma zaden inny ubezpieczyciel.

I to jest jedyny ich grzech..

Zreszta, nazywanie ich dzialalnosci ubezpieczeniami jest "semantycznym naduzyciem" :)
ZUS istnieje po to, aby zatrudniac urzedasow - dzialalnosc "ubezpieczeniowa" jest tylko dzialalnoscia uboczna...

Jesteś w błędzie - mimo że na pewno w ZUS-ie istnieje przerost zatrudnienia, to jednak sama instytucja służy ludziom..

Data: 2009-08-07 11:39:23
Autor: Vic
jadrys wrote:
Rozni sie zasadniczo. Chocby kosztami wlasnymi, tak ogromnych kosztow funkcjonowania nie ma zaden inny ubezpieczyciel.

I to jest jedyny ich grzech..

Za to zasadniczy. Przeciez ta instytucja przesrywa istotna czesc tego co spoleczenstwu zabiera!!!

Jesteś w błędzie - mimo że na pewno w ZUS-ie istnieje przerost zatrudnienia, to jednak sama instytucja służy ludziom..

Taaaa, tyle ze gownianie. Ten system to jest oszustwo.

Data: 2009-08-07 13:41:15
Autor: jadrys
Vic pisze:
jadrys wrote:
[...]

To powiedz która firma ubezpieczeniowa pracuje za friko? Która nie przeżera pieniędzy ubezpieczonych?

Jesteś w błędzie - mimo że na pewno w ZUS-ie istnieje przerost zatrudnienia, to jednak sama instytucja służy ludziom..

Taaaa, tyle ze gownianie. Ten system to jest oszustwo.

Tak prawdę mówiąc- to każdy system ubezpieczeniowy/emerytalny to oszustwo.. Zwróć uwagę że firmy ubezpieczeniowe są w czołówce najbogatszych przedsiębiorstw na świecie.. Skąd to ich bogactwo?

Data: 2009-08-07 14:00:06
Autor: Vic
jadrys wrote:
To powiedz która firma ubezpieczeniowa pracuje za friko? Która nie przeżera pieniędzy ubezpieczonych?

Chodzi o skale tego zjawiska. Nikt nie przesrywa kasy na taka skale jak ZUS.

Tak prawdę mówiąc- to każdy system ubezpieczeniowy/emerytalny to oszustwo.. Zwróć uwagę że firmy ubezpieczeniowe są w czołówce najbogatszych przedsiębiorstw na świecie.. Skąd to ich bogactwo?

Niezupelnie. Gdybys odkladal w banku przez 45 lat co miesiac dokladnie taka sama kwote jaka zabiera ci ZUS to idac na emeryture mialbys porownanie. W banku kupa szmalu, a z ZUS-u jalmuzna, ktora ci zreszta wstrzymaja jesli raczysz cos zarobic...
Roznica miedzy jednym i drugim - to wlasnie skala tego oszustwa.

Data: 2009-08-07 16:06:34
Autor: jadrys
Vic pisze:
jadrys wrote:
To powiedz która firma ubezpieczeniowa pracuje za friko? Która nie przeżera pieniędzy ubezpieczonych?

Chodzi o skale tego zjawiska. Nikt nie przesrywa kasy na taka skale jak ZUS.

Skąd wiesz?

[...]

Zwróć uwagę że nie wszyscy zarabiają tyle co Ty..  Minimalna emerytura często  jest nawet większa niż byłe zarobki emeryta.

Data: 2009-08-10 08:27:35
Autor: Vic
Dramat niemieckiej rodziny z Polski...
jadrys wrote:
Skąd wiesz?

Z porownania kosztow wlasnych ZUS-u i normalnych, komercyjnych firm ubezpieczeniowych.

Zwróć uwagę że nie wszyscy zarabiają tyle co Ty..  Minimalna emerytura często  jest nawet większa niż byłe zarobki emeryta.

Jesliby tak bylo to ow emeryt nie odlozylby na swoja emeryture. Ktos musialby wiec odlozyc ze swoich pieniedzy na niego.
Wynika z tego, ze ktos bedzie mial nizsza emeryture niz wypracowal, bo musi dolozyc do goscia ktory cale zycie sie bujal.
Sprawiedliwosc? Uczciwosc?

Data: 2009-08-10 08:43:54
Autor: jadrys
Vic pisze:
jadrys wrote:
Skąd wiesz?

Z porownania kosztow wlasnych ZUS-u i normalnych, komercyjnych firm ubezpieczeniowych.

Najlepszy przykład różnic masz na podstawie tych komercyjnych funduszy emerytalnych w Polsce - są już u nas parę lat, jeszcze nie wypłacają nikomu świadczeń, ale mimo tego że miliardy wpływają na ich konta  to jeszcze większość z nich nie wypracowała żadnych zysków.. Po prostu przeżerają pieniądze przyszłych emerytów.

[...]

I to jest bardzo dobra rzecz - żyjemy w społeczeństwie i solidarność jest podstawowym warunkiem dobrego funkcjonowania tego społeczeństwa.

Data: 2009-08-10 09:38:32
Autor: plazoVic
jadrys wrote:
I to jest bardzo dobra rzecz - żyjemy w społeczeństwie i solidarność jest podstawowym warunkiem dobrego funkcjonowania tego społeczeństwa.

Moge robic na niepelnosprawnych, moge robic na ciezko czy przewlekle chorych - bo po to moim zdaniem jest spoleczna solidarnosc.

Ale to, ze ktos jest zyciowo nieporadny i cale zycie zasuwa na stanowisku szatniarza, czy babki klozetowej - to nie jest dla mnie powod zeby na niego robic.

Data: 2009-08-10 13:11:52
Autor: jadrys
plazoVic pisze:
jadrys wrote:
[...]

Spoko, te dopłaty to marginalny ułamek procenta.. Do emerytur w.w. ludzi na pewno nie dopłacasz.

Data: 2009-08-07 11:56:16
Autor: Chiron

Użytkownik "jadrys" <CHE@yahoo.com> napisał w wiadomości news:h5grvc$idb$1news.onet.pl...
Vic pisze:
jadrys wrote:
[...]

Masz rację. Służy ludziom. Jednak WYŁĄCZENIE "swoim". W latach gomułkowskich za pieniądze ZUS zbudowano takie niezbędne emerytom cuda, jak huta w Częstochowie, do tej pory ZUS obsadzają rządzący "swojakami"- bo w takim burdelu, jaki tam panuje- łatwo podpie...ć kupę kasy i dać komu trzeba (dlatego też do tej pory nie mają systemu komputerowego, który by obejmował cały ZUS). Od tego jest Zakładem Utylizacji Szmalu, prawda?

Chiron

Data: 2009-08-07 13:41:02
Autor: jadrys

Vic pisze:
jadrys wrote:
[...]

Ty byś pewnie wolał żeby Twoje pieniądze szły na milionowe premie dla członków rad nadzorczych ubezpieczycieli? Mam rację?

Data: 2009-08-07 13:53:33
Autor: Vic
jadrys wrote:
Ty byś pewnie wolał żeby Twoje pieniądze szły na milionowe premie dla członków rad nadzorczych ubezpieczycieli? Mam rację?

Tak. Bo nawet z tymi premiami, normalna firma ubezpieczeniowa ma koszty wlasne znacznie nizsze niz ZUS.

Data: 2009-08-07 16:06:16
Autor: jadrys
Vic pisze:
jadrys wrote:
[...]

Na jakiej podstawie tak mówisz? Że emeryci z "zachodu" maja większe emerytury? Zwróć łaskawą uwagę na to ile oni wpłacali na te składki emerytalne w stosunku do polaków pracujących w Polsce.. Chyba wiesz jakie były różnice w zarobkach między polakami a nimi?

Data: 2009-08-07 23:00:46
Autor: Chiron

Vic pisze:
jadrys wrote:
[...]

Nie odniosłeś się (jak zwykle) do tego, co napisałem. Ponadto- ja bym wolał mieć wybór: ubezpieczę się gdzie chcę- lub wcale. Co komu do tego?

Chiron

Data: 2009-08-08 22:05:30
Autor: jadrys

Vic pisze:
jadrys wrote:
[...]

Jak to się nie odniosłem? Zapytałem czy wolałbyś żeby Twoje składki przeżerał (na Hawajach) członek rady nadzorczej Twojego ubezpieczyciela, czy wolałbyś żeby te pieniądze szły na coś dla kraju?..

Pewnie że możliwość wyboru by była dobrą rzeczą..
  Jednak moim zdaniem nakaz płacenia składek emerytalnych jest słuszny.. Człowiek jest w jakiś zabezpieczany  na starość.

Data: 2009-08-07 11:17:29
Autor: Chiron

Marek wrote:

[...]

Sąd Najwyższy oddalił roszczenia profesora prawa, który rozumował tak: pracowałem 45 lat- więc emerytura mi się należy. Składki opłacałem regularnie. A że teraz nadal sporo zarabiam- to co komu do tego? Przecież emeryturę sobie wypracowałem? To dlaczego ZUS mi ją wstrzymał? SN stanął na stanowisku, że emerytura mu się nie należy- bo zarabia dużo.
Jadrysie- jakby przedstawiciel ZUS przyszedł do kogoś, kto rozpoczyna pracę, i powiedział mu tak: nasze ubezpieczenia są dobrowolne. Składkę wpłaca się w zależności od wysokości wynagrodzenia- ale tak naprawdę nie będzie się to przekładać na wysokość emerytury. Może tak być (i było) , że najmniej zarabiający dostawali emerytury wyższe od tych, co zarabiali dużo. Ba! Z oświadczeń wielu polityków, ekonomistów wynika, że na głodowe emerytury wystarczy jeszcze gdzieś na 10 lat, a potem to już chyba tylko bankructwo. Poza tym- jak będzie się pracować dalej po przejściu na emeryturę- to w całości lub częściowo zostanie ona wstrzymana. Jadrysie- czy Ty byś się u kogoś takiego ubezpieczył? Znasz kogoś, kto by się ubezpieczył?

Chiron

Data: 2009-08-07 11:35:01
Autor: Vic
Chiron wrote:
[...]

Gdyby taki przedstawiciel przyszedl, wiekszosc sprzedalaby mu kopa w dupe. Ale wlasnie dlatego korzystanie z "ubezpieczen" ZUSu jest przymusowe.

BTW, nie wiem czy dalej tak jest, ale gdy pod koniec lat 90-tych, jako student dzienny dorabialem sobie w takim malym zakladzie produkcyjnym, wlasciciel zakladu zlamal w pracy reke. Jako, ze oplacal przymusowe ubezpieczenie wypadkowe, zglosil sie do ZUS po odszkodowanie z tytulu tego ubezpieczenia. I co sie okazalo? Ze jako wlasciciel przedsiebiorstwa musi oplacac za siebie ubezp. wypadkowe, ale nie przysluguja mu z tego tytulu zadne odszkodowania jesli ulegnie wypadkowi :)
Dobre, co? Plac ubezpieczenie, ale nic ci z tytulu ubezpieczenia nie przysluguje :) Typo lewacka logika.
Dlatego dzialalnosc ZUS mozna okreslic jedynie jako "ubezpieczenia", bez cudzyslowu ani rusz.
W reklamie Zywca powinni dodac: "ZUS. Prawie jak ubezpieczenia".

Data: 2009-08-07 12:00:38
Autor: jadrys

Marek wrote:

[...]

Wcale tak nie jest - ZUS oblicza emeryturę na podstawie kwoty bazowej + nadwyżki wypracowanej ponad tą kwotę  + przepracowane lata, tak więc nie mów że z niskimi zarobkami może mieć dużą emeryturę i na odwrót - ktoś z wysokimi niską. A co ma do ZUS-u ustawa o zakazie zarabiania na emeryturze?
Mnie ominęło szczęście ubezpieczania się w ZUS-ie. Choć parę lat przepracowałem też w Polsce, tak że płaciłem też składki na emeryturę ZUS-owską.. Po skończeniu wymaganego wieku pewnie przyznają mi te parę groszy emerytury.

Data: 2009-08-07 23:05:19
Autor: Chiron

Marek wrote:

[...]

A jednak! Wiele razy tak było- i jest. Kiedyś taką sytuację nazywano "stary portfel" i "nowy portfel". Ot- dyrektor ze starego portfela (stara emerytura) nie miałrewaloryzacji, a sprzątaczka, która właśnie szła na emeryturę miała wyliczone po nowych stawkach (zwaloryzowanych)- i miała wyższą emeryturę. Tak jest do dziś.

A co ma do ZUS-u ustawa o zakazie zarabiania na emeryturze?
Prawda? A jednak tak jest.

[...]
Człowieku! To po cholerę jasną piszesz te brednie- i wywołujesz albo salwy śmiechu przez łzy albo zniecierpliwienie u ludzi, którzy tego "dobrodziejstwa" doświadczają na co dzień?

Chiron

Data: 2009-08-08 22:05:12
Autor: jadrys
Chiron pisze:

[...]

No niestety, tak bywa, i moim zdaniem jest to bandytyzm w biały dzień.. I tu wcale nie chodzi o to że nie ma waloryzacji - ona jest, tylko tak jakoś dziwnie wyliczana że dyrektor ze "starego portfela" ma mniejszą emeryturę od sprzątaczki na pół etatu świeżo przeszłej na emeryturę.. Żeby było sprawiedliwie toby trzeba przy każdej waloryzacji podnosić kwotę bazową do  aktualnie obowiązującej..

A co ma do ZUS-u ustawa o zakazie zarabiania na emeryturze?
Prawda? A jednak tak jest.

No ale to nie wymysł samego ZUS-u.

[...]

Jestem akurat w temacie emerytur ZUS-owskich ponieważ mój nowy sąsiad pożalił się mi na to że ma małą emeryturę, a ja  próbowałem zgłębić i odkryć co jest przyczyną takiego stanu rzeczy..

Data: 2009-08-04 08:04:41
Autor: konserwator

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva.adonai1@lycos.com> napisał w wiadomości news:1b359ebb-17c1-4fb0-a7e1-9876872557eeo15g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

to jacys twoi krewni?