Dramatycznie wolny XP - jak reanimowac?

Data: 2010-03-26 23:07:04
Autor: Maciek
Dramatycznie wolny XP - jak reanimowac?
Witajcie,

Staram sie zrobic porzadek z komputerem tescia, ktory nagle (w ciagu kilku dni, moze paru tygodni) z calkiem szybkiego zmienil sie w potwornego mula. Uruchamial sie blyskawicznie, teraz start trwa 5 minut. Oprogramowanie dziala baaardzo wolno.

Zaczalem od rzeczy podstawowych, jak swap, czyszczenie rejestru, defragmentacja. Bez efektu. W systemie nie dzialaja zadne tajemnicze procesy. Skanowanie Kasperskim i Avirą nie wykazuje robactwa.

Co jeszcze moge zrobic, poza zapuszczeniem Memtestu i softu do diagnostyki dyskow?

--
pozdrawiam, Maciek
"Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF

Data: 2010-03-26 23:17:42
Autor: Czarek

http://www.dobreprogramy.pl/Malwarebytes-AntiMalware,Program,Windows,13117.html

http://www.dobreprogramy.pl/DrWEB-CureIt,Program,Windows,12976.html
--
Cz.

Data: 2010-03-26 23:36:11
Autor: bosskg
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:xiobvb8drk22.18cjxvl2p4ck5.dlg40tude.net...
[...]

Zapewne dysk działa w wolniejszym trybie. Wywalić z menadzera urządzeń kanał IDE na którym jest dysk i uruchomić ponownie system. Po restarcie windows wykryje nowy sprzęt i zainstaluje ponownie sterowniki i powinno działać szybciej. Częsty problem na płytach z układami VIA.
Krzysiek
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
 Gdybym umiał to sam bym przed sobą klękał!
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-03-27 00:51:08
Autor: GLaF
Dramatycznie wolny XP - jak reanimowac?
Dnia Fri, 26 Mar 2010 23:36:11 +0100, bosskg napisał(a):

Pozdrawiam
Krzysiek
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
 Gdybym umiał to sam bym przed sobą klękał!

I co byś sobie wtedy robił? ;)
MSPANC ;P

--
GLaF

Data: 2010-03-27 01:46:48
Autor: Tiber
Dramatycznie wolny XP - jak reanimowac?
Silly, silly GLaF nabazgrału:

Pozdrawiam
Krzysiek
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
 Gdybym umiał to sam bym przed sobą klękał!

I co byś sobie wtedy robił? ;)
MSPANC ;P

http://www.dropbox.com/gallery/2672151/1/michael.c.hell?h=fd6123

Znaczy same here ;)

--
tbr

Data: 2010-03-27 11:43:04
Autor: Budzik
Dramatycznie wolny XP - jak reanimowac?
Użytkownik bosskg bosskg@wp.pl ...

[...]

dokładnie to samo bym podejrzewal.

Data: 2010-03-27 00:45:49
Autor: Konrad Kosmowski
** Maciek <docktor@poczta.onet.pl> wrote:

Co jeszcze moge zrobic, poza zapuszczeniem Memtestu i softu do diagnostyki
dyskow?

Reinstaluj* i tyle - od tego bym zaczął. Memtest czy dyski raczej nie mają
tutaj nic do rzeczy - jakby pamięć czy dysk były walnięte to system by się po
prostu wieszał.

_____
*) Może to drastyczne ale reinstalacja vs. sprzątanie Windows ma tę
zaletę, że reinstalację wykonasz w określonym czasie, a dociekać co jest nie
tak możesz kilkanaście godzin, a i tak system będzie chodził kulawo.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-03-27 08:34:52
Autor: Michal
[...]

Z ciekawych przypadków, jakiś czas temu padł szwagierce zasilacz od laptopa HP. Kupiłem na miejscu zamiennik, po podłączeniu którego komputer (C2D) zaczął chodzić z prędkością... no coś jak XT ;) W momencie bootowania w trybie awaryjnym, napisy wyświetlane były w tempie 1 wiersz/sek..
Z chwilą odłączenia zasilacza, komp momentalnie odżywał (na baterii).
Po wymianie zasilacza na inny egzemplarz, problem zniknął. Zasilacz typu "smartpin".

Do dzisiaj nie wiem que pasa.

Pozdr.,
Michał

Data: 2010-03-29 09:13:29
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <konrad@kosmosik.net> napisał w wiadomości
> [...]

tutaj nic do rzeczy - jakby pamięć czy dysk były walnięte to system by się

I od razu obraz dysku!

Artur(m)

Data: 2010-03-29 18:37:55
Autor: Artur M. Piwko
Dramatycznie wolny XP - jak reanimowac?
In the darkest hour on Mon, 29 Mar 2010 09:13:29 +0200,
Artur(m) <musicm@interia.pl> screamed:

W antyramie.. ;) MSPANC ;>

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:237B ]
[ 18:37:34 user up 12391 days,  6:32,  1 user, load average: 0.00, 0.38, 0.54 ]

    Money is something you have to make in case you don't die.  -- Max Asnas

Data: 2010-03-30 08:27:20
Autor: Artur\(m\)
Dramatycznie wolny XP - jak reanimowac?

Użytkownik "Artur M. Piwko" <milusi.pysiaczek@buziaczek.pl> napisał w
wiadomości news:slrnhr1lr3.ta6.milusi.pysiaczekbuziaczek.pl...

W antyramie.. ;) MSPANC ;>

Ech wy młodzi dla Was wszystko ANTY ;).

Artur(m)

Data: 2010-03-27 07:14:29
Autor: ster
[...]

trzeba było uruchomić np HD Tune i sprawdzić wydajność dysku (benchmark),
jeżeli transfer poniżej 10MB/s to masz winowajcę

no i oczywiście sprawdzić ponownie wirusy...

Data: 2010-03-28 12:48:55
Autor: Maciek
Dramatycznie wolny XP - jak reanimowac?
Dnia Fri, 26 Mar 2010 23:07:04 +0100, Maciek napisał(a):

(..)

Memtest (kilkugodzinne sprawdzenie) nic nie wykazal. HD Tune tez nie -
wszystko ok, transfery dobre. Malwarebytes Antimalware i DrWeb CureIt
znalazly niewielkie ilosci robacwta, ktore usunely (skanowanie w trybie
awaryjnym bez sieci). Optymalizacja rejstru po raz n-ty, defgragmentacja
Diskkeeperem... Wszystkie te zabiegi troche pomogly. Nastepne w kolejnosci
bylo usuniecie kanalow IDE - tu tez byl niewielki, ale widoczny efekt.

W sumie uzyskalem wydajnosc na poziomie moze 80 proc. pierwotnej, ale nie
na dlugo. Doslownie po 12 godzinach sprzet zaczal ponownie wyraznie
zwalniac - na pocztaek znow zamulilo sie uruchamianie Windozy (2-krotne
spowolnienie).

Koncza mi sie opcje, wiec pomoc mile widziana. Podejrzewam obecnosc
robactwa, ale nie wiem, czym go szukac.

Data: 2010-03-28 13:14:25
Autor: Czarek
W dniu 2010-03-28 12:48, Maciek napisał/a:
Koncza mi sie opcje, wiec pomoc mile widziana. Podejrzewam obecnosc
robactwa, ale nie wiem, czym go szukac.

Zrób to bardziej szczegółowo - skan OTL i na forum:
http://forum.dobreprogramy.pl/otl-gmer-rsit-dds-inne-instrukcje-t370405.html
http://forum.dobreprogramy.pl/bezpieczenstwo-f16.html

--
Cz.

Data: 2010-03-30 10:17:36
Autor: Lagod
W dniu 2010-03-28 13:14, Czarek pisze:
[...]

A co to za programy? Combofixa znam tylko, a reszta, co robi?

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-03-30 19:50:18
Autor: Czarek
W dniu 2010-03-30 10:17, Lagod napisał/a:
W dniu 2010-03-28 13:14, Czarek pisze:

A co to za programy? Combofixa znam tylko, a reszta, co robi?

Combofix jest programem, który po uruchomieniu skanuje system a następnie go naprawia i to czasami w sposób bardzo agresywny - po zakończeniu działania generuje log z opisem swojego działania. Taki sposób nie zawsze jest pożądany, czasami nawet szkodliwy dla systemu.
OTL po zwykłym uruchomieniu tylko przeprowadza bardzo gruntowną analizę systemu i uruchomionych procesów - po zakończeniu generuje precyzyjny i szczegółowy log, który należy dopiero pokazać osobie, która określi co należy z tym dalej zrobić.
Zobacz posty np. tego usera:
http://forum.dobreprogramy.pl/search.php?author_id=117798&sr=posts - jeden z aktywniejszych "analizatorów logów" z OTL

--
Cz.

Data: 2010-03-28 14:33:04
Autor: olo
W dniu 28.03.2010 12:48, Maciek pisze:
Koncza mi sie opcje, wiec pomoc mile widziana. Podejrzewam obecnosc
robactwa, ale nie wiem, czym go szukac.

jakbyś wziął i przeinstalował to wtedy gdy radził to Konrad Kosmowski to miałbyś już czysty, szybki system z zainstalowanymi wszystkimi programami i przegranymi ustawieniami. Zamiast tego jesteś dalej w punkcie wyjścia. Proponuję to rozwiązanie zastosować jak najszybciej :)

No chyba, że masz za dużo czasu i po prostu zżera Cię ciekawość o co chodzi

--
pozdrawiam!

http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby
http://en.webtrunki.pl - beers, wines, vodkas, your own products

Data: 2010-03-28 15:26:31
Autor: Maciek
Dnia Sun, 28 Mar 2010 14:33:04 +0200, olo napisał(a):

jakbyś wziął i przeinstalował

To jest roboczy komp z mnostwem softu do projektowania i obliczen. Po
instalki do sporej czesci trzeba by robic wycieczki do producenta, bo nie
sa powszechnie dostepne, a uzytkownik kompa kopii nie ma. Przy innych
trzeby z kolei upierdliwie instalowac kolejne patche, aktuazlizacje itp...
Roboty na dwa dni. Z kolei przeinstalowanie bez formatowania nie wykonczy
trojanow i innych zyjatek...

Data: 2010-03-28 15:40:06
Autor: Smok Eustachy
Dramatycznie wolny XP - jak reanimowac?
Dnia Sun, 28 Mar 2010 15:26:31 +0200, Maciek napisał(a):
/..../

[...]

Im szybciej tym lepiej. A co będzie jak dysk padnie albo w ogóle się rozsypie? Poza tym liczne pliki systemowe mogą być uszkodzone. --
Smok Eustachy
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2010-03-28 18:49:03
Autor: Maciek
Dnia Sun, 28 Mar 2010 15:40:06 +0000 (UTC), Smok Eustachy napisał(a):

Im szybciej tym lepiej. A co będzie jak dysk padnie albo w ogóle się rozsypie? Poza tym liczne pliki systemowe mogą być uszkodzone.

Ale co ma reinstalka do padu/rozsypania dysku?

Data: 2010-03-28 17:38:59
Autor: Smok Eustachy
Dnia Sun, 28 Mar 2010 18:49:03 +0200, Maciek napisał(a):

[...]

To że uporządkujesz sprawy instalacyjne itp. i wyciągniesz system na wysoki stopień awariodporności. I te różne uderzania do producentów itp trzeba zrobić jak najszybciej. Chyba, że teścia nie lubisz i chcesz mu dać popalić. Praktyka mija uczy, ze takie rzeczy o wiele lepiej się zrobi jak system jeszcze jakoś działa. 2. Wykluczyłeś jakieś awarie sprzętu, wiatraczków itp?

--
Smok Eustachy
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2010-03-28 19:48:41
Autor: Maciek
Dnia Sun, 28 Mar 2010 17:38:59 +0000 (UTC), Smok Eustachy napisał(a):

2. Wykluczyłeś jakieś awarie sprzętu, wiatraczków itp?

Tak, przejrzalem wszystkie polaczenia i wiatraki, chociaz tylko dla
porzadku, bo nie sadze, zeby mogly dawac takie efekty. --

Data: 2010-03-29 01:46:53
Autor: Animka
W dniu 2010-03-28 19:48, Maciek pisze:
[...]

Zablokuj  Automatyczne Windows Update.

--
animka

Data: 2010-03-29 08:27:14
Autor: Maciek
Dnia Mon, 29 Mar 2010 01:46:53 +0200, Animka napisał(a):

Zablokuj  Automatyczne Windows Update.

No nie, prosze. Pierwszy kwietnia dopiero za pare dni :)

Data: 2010-03-29 16:09:49
Autor: Animka
W dniu 2010-03-29 08:27, Maciek pisze:
Dnia Mon, 29 Mar 2010 01:46:53 +0200, Animka napisał(a):

Zablokuj  Automatyczne Windows Update.

No nie, prosze. Pierwszy kwietnia dopiero za pare dni :)

Włącza Ci się w tle WU i muli system.

--
animka

Dramatycznie wolny XP - jak reanimowac?