Dramatyczny stan powietrza na Śląsku i pod Krakowem

Data: 2019-12-18 18:58:47
Autor: japanizer
Dramatyczny stan powietrza na Śląsku i pod Krakowem
https://wiadomosci.onet.pl/kraj/dramatyczny-stan-powietrza-na-slasku-i-pod-krakowem/nml240z

  W środę wieczorem na południu Polski utrzymuje się niezwykle wysoki poziom zanieczyszczenia   powietrza. W niektórych miejscach normy zostały przekroczone o ponad 1000 proc.   Mimo dodatnich temperatur mieszkańcy wielu części kraju zmagają się z bardzo   zanieczyszczonym powietrzem. Najgorzej jest na południu - w Rybniku niektóre czujniki   wskazały poziom pyłów PM 2,5 przekraczający 1200 proc.. normy, a pyłów PM 10 - 1000 proc.   Stężenie PM 2,5 wyniosło ponad 1000 proc. również w Sosnowcu i Brzeszczach.

  Niewiele lepiej było w Gliwicach (600-800 proc. normy), Oświęcimiu (700-900 proc.), czy   Wadowicach (500-700 proc.). Ponad 6-krotnie normy zostały przekroczone w Kalwarii   Zebrzydowskiej i Będzinie.

A tymczasem TVPiS alarmuje Wolaków o smogu w Iranie.

Data: 2019-12-19 03:01:50
Autor: andal
On Wed, 18 Dec 2019 18:58:47 -0800, japanizer wrote:

[...]

People are suffering. People are dying. Entire ecosystems are collapsing.
We are in the beginning of a mass extinction. And all you can talk about
is money and fairy tales of eternal economic growth. How dare you!

Data: 2019-12-18 19:06:10
Autor: japanizer

https://img.wiocha.pl/images/5/9/59d2e912776b23954132c1349fd39191.jpg

Data: 2019-12-19 15:29:31
Autor: z
Dramatyczny stan powietrza na Śląsku i pod Krakowem
Myślisz że Niemcy za 50 lat nie będą siedzieć sobie rodzinami w maskach jak Rosja, Chiny, USA będą mieli w dupie Twoje tupanie nóżkami?

Data: 2019-12-19 14:54:56
Autor: japanizer
On Thursday, December 19, 2019 at 11:29:34 PM UTC+9, z wrote:
Myślisz że Niemcy za 50 lat nie będą siedzieć sobie rodzinami w maskach jak Rosja, Chiny, USA będą mieli w dupie Twoje tupanie nóżkami?

Mylisz dziadek smog, czyli bezpośrednie zanieczyszczenie powietrza w twojej okolicy, z globalną zmianą klimatu.

Jesienią, zimą, i wczesną wiosną w większości Polski nie da się oddychać. I tak od lat. Wiem, zaraz powiesz "jest zima, to musi śmierdzieć". Nie, nie musi.

A w tym czasie PiS zwiększa import węgla z Rosji i chyba najbardziej docenia to, ile ZUS w ten sposób zaoszczędzi.

https://airindex.eea.europa.eu/

Data: 2019-12-20 00:19:55
Autor: u2
W dniu 19.12.2019 o 23:54, japanizer@japanizer.org pisze:
Jesienią, zimą, i wczesną wiosną w większości Polski nie da się oddychać. I tak od lat. Wiem, zaraz powiesz "jest zima, to musi śmierdzieć". Nie, nie musi.

niemiecka japa parafrazuje słowa komisarz Bieńkoskiej, która wywodzi się z peło, czyli pasuje do z jak pięść do nosa:)

Data: 2019-12-19 07:12:31
Autor: Runt
W dniu 2019-12-19 o 03:58, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

Bo to stamtąd ten smog! POlska węglem stoi, a nie smogiem. ;-)))

--
Runt

"Do polityki nie idzie się dla pieniędzy!" - (c) J.Kaczyński

Dramatyczny stan powietrza na Śląsku i pod Krakowem