Data: 2011-02-08 21:29:31 | |
Autor: Konrad L | |
Drapie w podeszwÄ?... | |
W dniu 2011-02-08 20:51, amos pisze:
i z pewnoscia nie jest to ABS. Jak nie masz ABS-a to nie wiem.. jak masz to moze pierscien/przy ktoryms kole sie uszkodzil? U mnie kiedys ukruszyl sie czesciowo jeden zabek i wlasnie czasem przy delikatnym hamowaniu ABS delikatnie nierownormiernie chrumkal. |
|
Data: 2011-02-08 12:53:10 | |
Autor: amos | |
Drapie w podeszw?... | |
On 8 Lut, 21:29, Konrad L <p...@o2.pl> wrote:
W dniu 2011-02-08 20:51, amos pisze: Heh, no mam ABS lecz hamowanie odbywa sie w warunkach bardzo dalekich o uruchomienia sie ABSu. Delikatne hamowanie przy niskich predkosciach. -- zdrowka amos |
|
Data: 2011-02-08 22:03:02 | |
Autor: daxus | |
Drapie w podeszwÄ?... | |
On 2011-02-08 21:53, amos wrote:
On 8 Lut, 21:29, Konrad L<p...@o2.pl> wrote:zdajesz sobie z tego ĹĽe nawet przy niskich predkosciach ABS moze sie uruchamiac jezeli jest jakas awaria ? |
|
Data: 2011-02-08 13:19:33 | |
Autor: amos | |
Drapie w podeszw?... | |
On 8 Lut, 22:03, daxus <da...@poczta.onet.pl> wrote:
zdajesz sobie z tego że nawet przy niskich predkosciach ABS moze sie Na przykład jaka? I dlaczego mocno skompueryzowane auto z 2002 roku tego nie zechce wy¶wietlić na magicznym display'u? -- zdrowka amos |
|
Data: 2011-02-08 22:23:41 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Drapie w podeszw?... | |
Użytkownik "amos" <gwojciula@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:8b36eabd-ffff-4151-bfa9-06a68da68420z20g2000yqe.googlegroups.com... Na przykład jaka? I dlaczego mocno skompueryzowane auto z 2002 roku ale zdajesz sobie sprawe, ze to "mocno skomputeryzowane" auto nie jest samodiagnozuj±ce. Usterki ktore powoduj± złe działanie i podawanie błędnych wyników, ale nie koniecznie złych nie powoduje odczytania błędu. Bardzo często przepływomierze nie daj± kodu błedu, bo komputer jest na tyle głupi, ze nie jest w stanie odróznic błędnego sygnału od po prostu normalnych warto¶ci. Tak samo inne czujniki. Jesli dajmy na to ABS dostanie błędny sygnał z czujnika, ale sygał nadal będzie to niby sk±d komputer ma wiedziec, ze to usterka a nie np. zablokowane koło? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka Sprzedam P309 1992 1,4 ważne OC+przegl±d Jeżdz±cy, w ci±głekj eksploatacji Cena 1300zł !!! http://allegro.pl/show_item.php?item=1446313255 |
|
Data: 2011-02-08 22:06:35 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Drapie w podeszwe... | |
Uzytkownik "amos" <gwojciula@gmail.com> napisal w wiadomosci news:c33460ad-4da3-4e4b-ad59-6527f4a79a67k9g2000yqi.googlegroups.com... On 8 Lut, 21:29, Konrad L <p...@o2.pl> wrote: delikatne hamowanie w warunkach dalekich od dzialania ABSu daje czesto taki efekt dla predkosci malych (ale zwykle to nie 30 km/h a np. 5 km/h) Mówiac szczerze mialem tak w kilku samochodach i nigdy nie doszukiwalem sie usterki, a tlumaczylem sobie to tym, ze ABS przy b. malych predkosciach "nie bardzi wie co z soba zrobic" a dokladnie rzecz biorac moze nie dzialac przy predkosciach rzedu 5km/h i mnieszych, inaczej móglby wystapic efekt braku mozliwosc zatrzymania samochodu, bo ABS zablokowane kolo traktowalby jak poslizg. Jesli to nie 30km/h a wlasnie o 5km/h czyli ostatnia faza spokojnego zatrzymywania sie - to bedzie wlasnie ten efekt. Nie wiem do konca dlaczego w jednych autach to czuc, a w innych nie czuc - czy moze to byc awaria np. jednego z czujników, czy samej pompy, ale doswiadczalnie stwierdzam, ze efekt nie poglebial sie i nalezy go po prostu olac i zaakceptowac. Czyszczenie zebatek i czujników napewno nie zaszkodzi. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka Sprzedam P309 1992 1,4 wazne OC+przeglad Jezdzacy, w ciaglekj eksploatacji Cena 1300zl !!! http://allegro.pl/show_item.php?item=1446313255 |
|
Data: 2011-02-08 13:24:51 | |
Autor: amos | |
Drapie w podeszwe... | |
On 8 Lut, 22:06, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:
delikatne hamowanie w warunkach dalekich od dzialania ABSu daje czesto taki No wlasnie niestety u mnie ten efekt sie poglebia. Dlatego nie jestem w tym przypadku optymista i stawiam na jakas usterke. Poczatkowo dzwiek i chrobotanie pojawialo sie raz na jakis czas (kilka hamowan), teraz potrafi w czasie jednego dojazdu do swiatel i jednego powolnego hamowania zaburczec raz, przestac a potem pojawic sie raz jeszcze. Czyszczenie zebatek i czujników napewno nie zaszkodzi.Podjade z pewnoscia do mechanka aby to obejrzal, ale chcialbym wstepnie wiedziec na co sie nastawiac. -- zdrowka amos |
|
Data: 2011-02-11 16:12:08 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Drapie w podeszwe... | |
W dniu 2011-02-08 22:24, amos pisze:
No więc miałem dokładnie tak samo - lekkie terkotanie przy hamowaniu na dobiegu, w stanie "dalekim od tego w jakim działa abs". I zadne błędy nie wyskakiwały. Potem występowało to częściej. A potem ABS całkiem przestał działać, zapaliła się kontrolka, a terkotanie znikło. To się tak działo w mrozy. A odkąd minęły duże mrozy wszystko wróciło do normy... :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-02-09 09:33:18 | |
Autor: Konrad L | |
Drapie w podeszwÄ?... | |
Jak nie masz ABS-a to nie wiem.. jak masz to moze pierscien/przy ktoryms Z twojego opisuu objawy sa dokladnie takie jak u mnie... lekkie przyhamowanie i ABS sobie chrumka bez powodu. Co do komunikatow. To u mnie z reguly tez nie bylo zadnej informacji. Czasem tylko jak cos mu sie bardzo nie zgodzilo jezeli chodzi o odczyt predkosci kol to wyswietlil ABS FAULT i wylaczyl calkowicie ABS. |
|
Data: 2011-02-09 01:49:36 | |
Autor: amos | |
Drapie w podeszw?... | |
On 9 Lut, 09:33, Konrad L <p...@o2.pl> wrote:
Sprawdzilem i wedlug dokumentacji czujnik powinien miec opornosc ~1,6 kOhm. Pomiar wykazal. ze czujnik lewego kola ma 58,8 kOhm. Wszystko wskazuje na awarie czujnika. -- zdrowka amos |
|