Drapie w podeszwÄ?...

Data: 2011-02-08 21:29:31
Autor: Konrad L
Drapie w podeszwÄ?...
W dniu 2011-02-08 20:51, amos pisze:
i z pewnoscia nie jest to ABS.

Jak nie masz ABS-a to nie wiem.. jak masz to moze pierscien/przy ktoryms kole sie uszkodzil? U mnie kiedys ukruszyl sie czesciowo jeden zabek i wlasnie czasem przy delikatnym hamowaniu ABS delikatnie nierownormiernie chrumkal.

Data: 2011-02-08 12:53:10
Autor: amos
Drapie w podeszw?...
On 8 Lut, 21:29, Konrad L <p...@o2.pl> wrote:
> [...]

kole sie uszkodzil? U mnie kiedys ukruszyl sie czesciowo jeden zabek i
wlasnie czasem przy delikatnym hamowaniu ABS delikatnie nierownormiernie

Heh, no mam ABS lecz hamowanie odbywa sie w warunkach bardzo dalekich
o uruchomienia sie ABSu. Delikatne hamowanie przy niskich
predkosciach.

--
zdrowka
amos

Data: 2011-02-08 22:03:02
Autor: daxus
Drapie w podeszwÄ?...
On 2011-02-08 21:53, amos wrote:
[...]

zdajesz sobie z tego ĹĽe nawet przy niskich predkosciach ABS moze sie uruchamiac jezeli jest jakas awaria ?

Data: 2011-02-08 13:19:33
Autor: amos
Drapie w podeszw?...
On 8 Lut, 22:03, daxus <da...@poczta.onet.pl> wrote:
zdajesz sobie z tego że nawet przy niskich predkosciach ABS moze sie
uruchamiac jezeli jest jakas awaria ?

Na przykład jaka? I dlaczego mocno skompueryzowane auto z 2002 roku
tego nie zechce wy¶wietlić na magicznym display'u?

--
zdrowka
amos

Data: 2011-02-08 22:23:41
Autor: Kuba \(aka cita\)
Drapie w podeszw?...

Użytkownik "amos" <gwojciula@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:8b36eabd-ffff-4151-bfa9-06a68da68420z20g2000yqe.googlegroups.com...

Na przykład jaka? I dlaczego mocno skompueryzowane auto z 2002 roku
tego nie zechce wy¶wietlić na magicznym display'u?

ale zdajesz sobie sprawe, ze to "mocno skomputeryzowane" auto nie jest samodiagnozuj±ce.
Usterki ktore powoduj± złe działanie i podawanie błędnych wyników, ale nie koniecznie złych nie powoduje odczytania błędu.

Bardzo często przepływomierze nie daj± kodu błedu, bo komputer jest na tyle głupi, ze nie jest w stanie odróznic błędnego sygnału od po prostu normalnych warto¶ci.
Tak samo inne czujniki.

Jesli dajmy na to ABS dostanie błędny sygnał z czujnika, ale sygał nadal będzie to niby sk±d komputer ma wiedziec, ze to usterka a nie np. zablokowane koło?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Sprzedam P309 1992 1,4 ważne OC+przegl±d
Jeżdz±cy, w ci±głekj eksploatacji
Cena 1300zł !!!
http://allegro.pl/show_item.php?item=1446313255

Data: 2011-02-08 22:06:35
Autor: Kuba \(aka cita\)
Drapie w podeszwe...

Uzytkownik "amos" <gwojciula@gmail.com> napisal w wiadomosci news:c33460ad-4da3-4e4b-ad59-6527f4a79a67k9g2000yqi.googlegroups.com...
> [...]

Heh, no mam ABS lecz hamowanie odbywa sie w warunkach bardzo dalekich
o uruchomienia sie ABSu. Delikatne hamowanie przy niskich

delikatne hamowanie w warunkach dalekich od dzialania ABSu daje czesto taki efekt dla predkosci malych (ale zwykle to nie 30 km/h a np. 5 km/h)
Mówiac szczerze mialem tak w kilku samochodach i nigdy nie doszukiwalem sie usterki, a tlumaczylem sobie to tym, ze ABS przy b. malych predkosciach "nie bardzi wie co z soba zrobic" a dokladnie rzecz biorac moze nie dzialac przy predkosciach rzedu 5km/h i mnieszych, inaczej móglby wystapic efekt braku mozliwosc zatrzymania samochodu, bo ABS zablokowane kolo traktowalby jak poslizg.

Jesli to nie 30km/h a wlasnie o 5km/h czyli ostatnia faza spokojnego zatrzymywania sie - to bedzie wlasnie ten efekt.

Nie wiem do konca dlaczego w jednych autach to czuc, a w innych nie czuc - czy moze to byc awaria np. jednego z czujników, czy samej pompy, ale doswiadczalnie stwierdzam, ze efekt nie poglebial sie i nalezy go po prostu olac i zaakceptowac.

Czyszczenie zebatek i czujników napewno nie zaszkodzi.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Sprzedam P309 1992 1,4 wazne OC+przeglad
Jezdzacy, w ciaglekj eksploatacji
Cena 1300zl !!!
http://allegro.pl/show_item.php?item=1446313255

Data: 2011-02-08 13:24:51
Autor: amos
Drapie w podeszwe...
On 8 Lut, 22:06, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:
[...]

No wlasnie niestety u mnie ten efekt sie poglebia. Dlatego nie jestem
w tym przypadku optymista i stawiam na jakas usterke.

Poczatkowo dzwiek i chrobotanie pojawialo sie raz na jakis czas (kilka
hamowan), teraz potrafi w czasie jednego dojazdu do swiatel i jednego
powolnego hamowania zaburczec raz, przestac a potem pojawic sie raz
jeszcze.

Czyszczenie zebatek i czujników napewno nie zaszkodzi.

Podjade z pewnoscia do mechanka aby to obejrzal, ale chcialbym
wstepnie wiedziec na co sie nastawiac.

--
zdrowka
amos

Data: 2011-02-11 16:12:08
Autor: Jakub Witkowski
Drapie w podeszwe...
W dniu 2011-02-08 22:24, amos pisze:

No wlasnie niestety u mnie ten efekt sie poglebia. Dlatego nie jestem
w tym przypadku optymista i stawiam na jakas usterke.

No więc miałem dokładnie tak samo - lekkie terkotanie przy hamowaniu na
dobiegu, w stanie "dalekim od tego w jakim działa abs". I zadne błędy
nie wyskakiwały. Potem występowało to częściej. A potem ABS całkiem
przestał działać, zapaliła się kontrolka, a terkotanie znikło.
To się tak działo w mrozy.
A odkąd minęły duże mrozy wszystko wróciło do normy... :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2011-02-09 09:33:18
Autor: Konrad L
Drapie w podeszwÄ?...

[...]

Z twojego opisuu objawy sa dokladnie takie jak u mnie... lekkie przyhamowanie i ABS sobie chrumka bez powodu. Co do komunikatow. To u mnie z reguly tez nie bylo zadnej informacji. Czasem tylko jak cos mu sie bardzo nie zgodzilo jezeli chodzi o odczyt predkosci kol to wyswietlil ABS FAULT i wylaczyl calkowicie ABS.

Data: 2011-02-09 01:49:36
Autor: amos
Drapie w podeszw?...
On 9 Lut, 09:33, Konrad L <p...@o2.pl> wrote:

[...]

Sprawdzilem i wedlug dokumentacji czujnik powinien miec opornosc ~1,6
kOhm. Pomiar wykazal. ze czujnik lewego kola ma 58,8 kOhm. Wszystko
wskazuje na awarie czujnika.

--
zdrowka
amos