Drapie w podeszwÄ?...

Data: 2011-02-08 22:51:30
Autor: Lewis
Drapie w podeszwÄ?...
W dniu 2011-02-08 20:51, amos pisze:
i z pewnoscia nie jest to ABS.

Raczej jest.

Sytuacja ma miejsce w czasie lekkiego dohamowywania z bardzo malych
predkosci. Wystepuje przy kazdym (lekkim) hamowaniu praktycznie
ponizej 30 km/h i tylk przy toczacym sie aucie. Wyraznie czuc pod
stopa drzenie pedalu hamulca i buczacy dzwiek.

Ja obstawiam uszkodzenie czujnika lub usyfiona "zębatka" ewentualnie pęknięta.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-02-08 22:04:24
Autor: amos
Drapie w podeszw?...
On 8 Lut, 22:51, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

Ja obstawiam uszkodzenie czujnika lub usyfiona "zębatka" ewentualnie
pęknięta.

Coraz blizej mi teorii o uszkodzonym czujniku ABS, ktory moze wykrywac
zablokowane kolo i "odpuszczac".

Tylko jedno mi nie pasuje - ABS powinien dzialac przy odpowiednim
cisieniu w ukladzie. Dlaczgo dziala przy tak niskim (delikatnym
wcisnieciu pedalu hamucla)?

--
zdrowka
amos

Data: 2011-02-09 07:29:33
Autor: Karolek
Drapie w podeszw?...
W dniu 2011-02-09 07:04, amos pisze:
[...]

Bo mysli, ze sie kolo zatrzymalo!
Ja jebie, nie znasz sie na tym to po kiego grzyba Ci ta wiedza.
Wiesz juz, ze moze to byc ABS, a teraz jedz do mechanika i niech naprawi i bedziesz wiedzial, czy to byl ABS czy nie.

--
Karolek

Data: 2011-02-08 23:07:14
Autor: amos
Drapie w podeszw?...
On 9 Lut, 07:29, Karolek <dragNOS...@o2.pl> wrote:
> Tylko jedno mi nie pasuje - ABS powinien dzialac przy odpowiednim
> cisieniu w ukladzie. Dlaczgo dziala przy tak niskim (delikatnym
> wcisnieciu pedalu hamucla)?

Bo mysli, ze sie kolo zatrzymalo!

To z jakiego powodu w innym aucie (takze i poczatkowo w tym) jestem w
stanie spokojnie zatrzymac auto bez uruchamiania pracy ABS?
Z tego co rozumiem powinny zaistniec pewne warutnki

Ja jebie, nie znasz sie na tym to po kiego grzyba Ci ta wiedza.

Poniewaz chce sie na tym poznac. Czy Ty  jak o czyms nie masz pojecia,
to nie probujesz zdobyc wiedzy? To czy takie niedopuszczalne? Co Cie w
tym tak bulwersuje?

Wiesz juz, ze moze to byc ABS, a teraz jedz do mechanika i niech naprawi
i bedziesz wiedzial, czy to byl ABS czy nie.

O ile bedzie wiedzial co to jest a nie wymieni pompe, powie "panie, to
jeszcze czujnik ma pan uszkodzony" i powymienia kupe innych
niepotrzebnych rzeczy.

--
amos

Data: 2011-02-09 08:27:38
Autor: Karolek
Drapie w podeszwÄ?...
W dniu 2011-02-09 08:07, amos pisze:

Bo mysli, ze sie kolo zatrzymalo!

To z jakiego powodu w innym aucie (takze i poczatkowo w tym) jestem w
stanie spokojnie zatrzymac auto bez uruchamiania pracy ABS?
Z tego co rozumiem powinny zaistniec pewne warutnki

Bo ponizej pewnej predkosci ABS juz sie nie uruchamia.
Warunki jaka musza zaistniec to predkosc X > od predkosci minimlnej zdzialania ABS i zablokowanie kola, cisnienie w ukladzie nie ma znaczenia, bo jezeli kolo sie zatrzymalo to sterownik ma za zadanie je odblokowac.
I teraz, jezeli masz np. uszkodzony przewod czujnika, ktory raz kontaktuje raz nie, powoduje to, ze sterownik mysli, ze kolo sie ztrzymalo i obniza cisnienie w ukladzie, aby kolo odblokowac, dzialanie to czuc na pedale hamulca w sposob przez Ciebie opisany.

[...]

Otrzymales wystrczajacy opis problemu, ale drazysz temat jakbys sie znal lepiej, albo conajmniej sam chcial to naprawic.
Wiesz juz co moze byc przyczyna to teraz mozesz jechac do mechanika i sprwdzic czy diagnoza byla poprawna.

[...]

Ale juz zostalo napisane, ze moze byc winny czujnik lub zebnik, tudziez pierscien magnetyczny.
Nie wiem jakie masz auto, ale nie zdziw sie jak bedzie trzeba wymienic np. lozysko, albo cala piaste bo tam czesto zlokalizowne sa pierscienie magnetyczne.

--
Karolek

Data: 2011-02-08 23:46:16
Autor: amos
Drapie w podeszw?...
On 9 Lut, 08:27, Karolek <dragNOS...@o2.pl> wrote:

[...]

Dzieki za wyjasnienia. O razu tak trzeba bylo.

Otrzymales wystrczajacy opis problemu, ale drazysz temat jakbys sie znal
lepiej,

Jakbym sie znal lepiej to bym nie zadawal pytan.

albo conajmniej sam chcial to naprawic.

Chcialbym, ale nie mam narzedzi ani warunkow. Nie biore wiec takiej
mozliwosci pod uwage.

Wiesz juz co moze byc przyczyna to teraz mozesz jechac do mechanika i
sprwdzic czy diagnoza byla poprawna.

Wiem jaka jest prawdopodobna przyczyna, bo zadalem pytania i
otrzymalem odpowiedzi.  Nie dziw sie wiec, ze ludzie pytaja. Po to
jest grupa.

Z mechanikiem zawsze lepiej sie rozmawia, gdy ten wie, ze wlasciciel
auta wie cos wiecej niz to, gdzie jest stacyjka.

[...]

Z tego zdaje sobie sprawe, niemniej dziekuję za podpowiedz.

amos

Data: 2011-02-09 11:59:48
Autor: niusy.pl
Drapie w podeszw?...

Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl>

[...]

Jasne, pół auta mu wymieni za jego pieniądze a dalej będzie tak samo

Data: 2011-02-09 16:09:14
Autor: Karolek
Drapie w podeszw?...
W dniu 2011-02-09 11:59, niusy.pl pisze:

[...]

To niech zmieni mechanika, jak ten jego nie potrafi zlokalizowac usterki.

--
Karolek

Data: 2011-02-11 12:13:29
Autor: niusy.pl
Drapie w podeszw?...

[...]

Kto mówi, że nie potrafi ?

Data: 2011-02-09 07:04:12
Autor: zabezp
Drapie w podeszw?...
Proponuję odstawić tymczasowo ABS (wyjąć bezpiecznik, rozpiąć któryś czujnik lub wtyk z pompy ABS-u), wówczas będzie można stwierdzić czy to wina ABS-u, czy może czysto mechaniczna przyczyna. Po tym będzie łatwiej znaleźć usterkę. Oczywiście po odstawieniu ABS należy mieć tego świadomość i dostosować styl jazdy.

Drapie w podeszwÄ?...