Drapie w podeszw?...

Data: 2011-02-08 11:51:26
Autor: amos
Drapie w podeszw?...
i z pewnoscia nie jest to ABS.

Sytuacja ma miejsce w czasie lekkiego dohamowywania z bardzo malych
predkosci. Wystepuje przy kazdym (lekkim) hamowaniu praktycznie
ponizej 30 km/h i tylk przy toczacym sie aucie. Wyraznie czuc pod
stopa drzenie pedalu hamulca i buczacy dzwiek.

Przy ostrym/zdecydowanym wcisnieciu pedalu hamulca prawie do
zablokowania kol objawy dzwiekowe i drzenie nie wystepuja.

Niech ktos madry mi podpowie, co sie dzieje?

Ubytku plynu hamulcowego ani zmiejszenia skutecznosci hamowania nie
stwierdzilem.

--
zdrowka
amos

Data: 2011-02-08 21:11:14
Autor: DoQ
Drapie w podeszwÄ?...
W dniu 2011-02-08 20:51, amos pisze:
i z pewnoscia nie jest to ABS.

ABS

Pozdrawiam
Paweł
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2011-02-08 12:20:50
Autor: amos
Drapie w podeszw?...
On 8 Lut, 21:11, DoQ <pawel....@gmail.com> wrote:
> i z pewnoscia nie jest to ABS.
ABS

Masz na mysli pompe ABS?
Bo mi chodzilo o to, ze objaw o ktorym pisze to nie dzialanie ABS.

Komputer zadnych bledow nie zglasza. Na czym wiec usterka moze
polegac? No czy to sie naprawia czy wymienia?

--
zdrowka
amos

Data: 2011-02-08 21:30:54
Autor: DoQ
Drapie w podeszwÄ?...
W dniu 2011-02-08 21:20, amos pisze:

Masz na mysli pompe ABS?
Bo mi chodzilo o to, ze objaw o ktorym pisze to nie dzialanie ABS.
Komputer zadnych bledow nie zglasza. Na czym wiec usterka moze
polegac? No czy to sie naprawia czy wymienia?

Jeśli odbija i włącza pompe to usterki po prostu nie zarejestrował.
Prawdopodobnie świruje któryś z czujników lub połączenie.

Data: 2011-02-08 12:51:34
Autor: amos
Drapie w podeszw?...
On 8 Lut, 21:30, DoQ <pawel....@gmail.com> wrote:
> [...]

> Komputer zadnych bledow nie zglasza. Na czym wiec usterka moze
> polegac? No czy to sie naprawia czy wymienia?

Je¶li odbija i wł±cza pompe to usterki po prostu nie zarejestrował.
Prawdopodobnie ¶wiruje który¶ z czujników lub poł±czenie.

Przerywajace polaczenia to chyba napierw komp by zarejestrowal i
wyrzucil blad. Hamowalem tez do zablokowania kol i wydaje sie, ze sam
abs dziala prawidlowo.

Problem w tym, że tak pracujacej pompy jeszcze nie slyszalem.
Wlasciwie nigdy w zyciu nie slyszalem pracy pompy. Mam wrazenie, ze to
jakies uszkodzenie mechaniczne, tylko czemu objawia sie jedynie przy
malych predkosciach i leciutkim nacisnieciu hamulca. Daleko mu do
zalaczenia sie pracy ABS.

--
zdrowka
amos

Data: 2011-02-09 07:25:11
Autor: Karolek
Drapie w podeszw?...
W dniu 2011-02-08 21:51, amos pisze:
[...]

Nie, nie zarejestrowalby.

--
Karolek

Data: 2011-02-09 12:12:02
Autor: niusy.pl
Drapie w podeszw?...

Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl>

[...]

.... jakby się nie dało tego odróżnić od prawidłowego sygnału z czujnika

Data: 2011-02-09 16:07:54
Autor: Karolek
Drapie w podeszw?...
W dniu 2011-02-09 12:12, niusy.pl pisze:

Nie, nie zarejestrowalby.

... jakby się nie dało tego odróżnić od prawidłowego sygnału z czujnika

Zatem sluchamy kolejnego juz mistrza, ktory powie nam i tym durnym inzynierom jak poprawnie zprojektowac system ABS :>

--
Karolek

Data: 2011-02-11 12:10:17
Autor: niusy.pl
Drapie w podeszw?...

[...]

A oni jaki¶ problem maj± ?

Data: 2011-02-08 21:29:31
Autor: Konrad L
Drapie w podeszwÄ?...
W dniu 2011-02-08 20:51, amos pisze:
i z pewnoscia nie jest to ABS.

Jak nie masz ABS-a to nie wiem.. jak masz to moze pierscien/przy ktoryms kole sie uszkodzil? U mnie kiedys ukruszyl sie czesciowo jeden zabek i wlasnie czasem przy delikatnym hamowaniu ABS delikatnie nierownormiernie chrumkal.

Data: 2011-02-08 12:53:10
Autor: amos
Drapie w podeszw?...
On 8 Lut, 21:29, Konrad L <p...@o2.pl> wrote:
> [...]

kole sie uszkodzil? U mnie kiedys ukruszyl sie czesciowo jeden zabek i
wlasnie czasem przy delikatnym hamowaniu ABS delikatnie nierownormiernie

Heh, no mam ABS lecz hamowanie odbywa sie w warunkach bardzo dalekich
o uruchomienia sie ABSu. Delikatne hamowanie przy niskich
predkosciach.

--
zdrowka
amos

Data: 2011-02-08 22:03:02
Autor: daxus
Drapie w podeszwÄ?...
On 2011-02-08 21:53, amos wrote:
[...]

zdajesz sobie z tego ĹĽe nawet przy niskich predkosciach ABS moze sie uruchamiac jezeli jest jakas awaria ?

Data: 2011-02-08 13:19:33
Autor: amos
Drapie w podeszw?...
On 8 Lut, 22:03, daxus <da...@poczta.onet.pl> wrote:
zdajesz sobie z tego że nawet przy niskich predkosciach ABS moze sie
uruchamiac jezeli jest jakas awaria ?

Na przykład jaka? I dlaczego mocno skompueryzowane auto z 2002 roku
tego nie zechce wy¶wietlić na magicznym display'u?

--
zdrowka
amos

Data: 2011-02-08 22:23:41
Autor: Kuba \(aka cita\)
Drapie w podeszw?...

Użytkownik "amos" <gwojciula@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:8b36eabd-ffff-4151-bfa9-06a68da68420z20g2000yqe.googlegroups.com...

Na przykład jaka? I dlaczego mocno skompueryzowane auto z 2002 roku
tego nie zechce wy¶wietlić na magicznym display'u?

ale zdajesz sobie sprawe, ze to "mocno skomputeryzowane" auto nie jest samodiagnozuj±ce.
Usterki ktore powoduj± złe działanie i podawanie błędnych wyników, ale nie koniecznie złych nie powoduje odczytania błędu.

Bardzo często przepływomierze nie daj± kodu błedu, bo komputer jest na tyle głupi, ze nie jest w stanie odróznic błędnego sygnału od po prostu normalnych warto¶ci.
Tak samo inne czujniki.

Jesli dajmy na to ABS dostanie błędny sygnał z czujnika, ale sygał nadal będzie to niby sk±d komputer ma wiedziec, ze to usterka a nie np. zablokowane koło?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Sprzedam P309 1992 1,4 ważne OC+przegl±d
Jeżdz±cy, w ci±głekj eksploatacji
Cena 1300zł !!!
http://allegro.pl/show_item.php?item=1446313255

Data: 2011-02-08 22:06:35
Autor: Kuba \(aka cita\)
Drapie w podeszwe...

Uzytkownik "amos" <gwojciula@gmail.com> napisal w wiadomosci news:c33460ad-4da3-4e4b-ad59-6527f4a79a67k9g2000yqi.googlegroups.com...
> [...]

Heh, no mam ABS lecz hamowanie odbywa sie w warunkach bardzo dalekich
o uruchomienia sie ABSu. Delikatne hamowanie przy niskich

delikatne hamowanie w warunkach dalekich od dzialania ABSu daje czesto taki efekt dla predkosci malych (ale zwykle to nie 30 km/h a np. 5 km/h)
Mówiac szczerze mialem tak w kilku samochodach i nigdy nie doszukiwalem sie usterki, a tlumaczylem sobie to tym, ze ABS przy b. malych predkosciach "nie bardzi wie co z soba zrobic" a dokladnie rzecz biorac moze nie dzialac przy predkosciach rzedu 5km/h i mnieszych, inaczej móglby wystapic efekt braku mozliwosc zatrzymania samochodu, bo ABS zablokowane kolo traktowalby jak poslizg.

Jesli to nie 30km/h a wlasnie o 5km/h czyli ostatnia faza spokojnego zatrzymywania sie - to bedzie wlasnie ten efekt.

Nie wiem do konca dlaczego w jednych autach to czuc, a w innych nie czuc - czy moze to byc awaria np. jednego z czujników, czy samej pompy, ale doswiadczalnie stwierdzam, ze efekt nie poglebial sie i nalezy go po prostu olac i zaakceptowac.

Czyszczenie zebatek i czujników napewno nie zaszkodzi.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Sprzedam P309 1992 1,4 wazne OC+przeglad
Jezdzacy, w ciaglekj eksploatacji
Cena 1300zl !!!
http://allegro.pl/show_item.php?item=1446313255

Data: 2011-02-08 13:24:51
Autor: amos
Drapie w podeszwe...
On 8 Lut, 22:06, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:
[...]

No wlasnie niestety u mnie ten efekt sie poglebia. Dlatego nie jestem
w tym przypadku optymista i stawiam na jakas usterke.

Poczatkowo dzwiek i chrobotanie pojawialo sie raz na jakis czas (kilka
hamowan), teraz potrafi w czasie jednego dojazdu do swiatel i jednego
powolnego hamowania zaburczec raz, przestac a potem pojawic sie raz
jeszcze.

Czyszczenie zebatek i czujników napewno nie zaszkodzi.

Podjade z pewnoscia do mechanka aby to obejrzal, ale chcialbym
wstepnie wiedziec na co sie nastawiac.

--
zdrowka
amos

Data: 2011-02-11 16:12:08
Autor: Jakub Witkowski
Drapie w podeszwe...
W dniu 2011-02-08 22:24, amos pisze:

No wlasnie niestety u mnie ten efekt sie poglebia. Dlatego nie jestem
w tym przypadku optymista i stawiam na jakas usterke.

No więc miałem dokładnie tak samo - lekkie terkotanie przy hamowaniu na
dobiegu, w stanie "dalekim od tego w jakim działa abs". I zadne błędy
nie wyskakiwały. Potem występowało to częściej. A potem ABS całkiem
przestał działać, zapaliła się kontrolka, a terkotanie znikło.
To się tak działo w mrozy.
A odkąd minęły duże mrozy wszystko wróciło do normy... :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2011-02-09 09:33:18
Autor: Konrad L
Drapie w podeszwÄ?...

[...]

Z twojego opisuu objawy sa dokladnie takie jak u mnie... lekkie przyhamowanie i ABS sobie chrumka bez powodu. Co do komunikatow. To u mnie z reguly tez nie bylo zadnej informacji. Czasem tylko jak cos mu sie bardzo nie zgodzilo jezeli chodzi o odczyt predkosci kol to wyswietlil ABS FAULT i wylaczyl calkowicie ABS.

Data: 2011-02-09 01:49:36
Autor: amos
Drapie w podeszw?...
On 9 Lut, 09:33, Konrad L <p...@o2.pl> wrote:

[...]

Sprawdzilem i wedlug dokumentacji czujnik powinien miec opornosc ~1,6
kOhm. Pomiar wykazal. ze czujnik lewego kola ma 58,8 kOhm. Wszystko
wskazuje na awarie czujnika.

--
zdrowka
amos

Data: 2011-02-08 21:31:07
Autor: to
Drapie w podeszw?...
begin amos
Niech ktos madry mi podpowie, co sie dzieje?

Krzywe tarcze?

Data: 2011-02-08 13:37:51
Autor: amos
Drapie w podeszw?...
On 8 Lut, 22:31, to <t...@abc.xyz> wrote:
Krzywe tarcze?

Gdy byly krzywe, to mialem drgania przy hamowaniu. Po wymianie zero
tego typu problemow.

--
zdrowka
amos

Data: 2011-02-08 13:18:05
Autor: amos
Drapie w podeszw?...
On 8 Lut, 22:05, neoniusz <n...@joemonster.org> wrote:
Klocki sie koncza.

O, co to to nie! Raczej nie - wymienione 1tkm temu, wraz z tarczami ;)

--
zdrowka
amos

Data: 2011-02-08 22:20:39
Autor: z
Drapie w podeszwÄ?...
neoniusz pisze:
[...]

Może się nie kończą ale się przypiekły albo są nie najlepszej jakości.
Mam coś takiego w samochodzie z ABS ale i miałem bez ABSu.
Ja bym to nazwał przyklejaniem się klocka do tarczy przy małej prędkości. Tak jak styropian o szybę. Opony na pewno nie bo to samo na łysych letnich i nowych zimowych.

Data: 2011-02-08 13:29:03
Autor: amos
Drapie w podeszw?...
On 8 Lut, 22:20, z <zch280...@gazeta.pl> wrote:
Może się nie kończ± ale się przypiekły albo s± nie najlepszej jako¶ci.
Mam co¶ takiego w samochodzie z ABS ale i miałem bez ABSu.
Ja bym to nazwał przyklejaniem się klocka do tarczy przy małej
prędko¶ci. Tak jak styropian o szybę. Opony na pewno nie bo to samo na
łysych letnich i nowych zimowych.

Problem wystepowal na tarczach i klockach sprzed wymiany jak i na
nowych. Mechanik zadnego problemu z zaciskami nie stwierdzil (choc nie
mowilem mu o usterce bo wystepowala sporadycznie).

Stare tarcze i klocki byly zuzyte minimalnie, lecz wymienilem
profilaktycznie, poniewaz wymienilo sie minimalne bicie kierownicy
przy hamowaniu.

Obecne tarcze to Zimmerman + klocki Bosch.

Mysle, ze to zly trop, niemniej dzieki za zainteresowanie tematem ;)

--
zdrowka
amos

Data: 2011-02-08 21:31:59
Autor: to
Drapie w podeszw?...
begin amos
[...]

Jak nie krzywe tarcze, to moĹĽe krzywa piasta?

Data: 2011-02-08 13:36:31
Autor: amos
Drapie w podeszw?...
On 8 Lut, 22:31, to <t...@abc.xyz> wrote:
Jak nie krzywe tarcze, to może krzywa piasta?

a nie byloby bicia podczas hamowania? Po wymianie na nowe jest
idealnie.

--
zdrowka
amos

Data: 2011-02-09 00:15:55
Autor: to
Drapie w podeszw?...
begin amos
Jak nie krzywe tarcze, to moĹĽe krzywa piasta?

a nie byloby bicia podczas hamowania? Po wymianie na nowe jest idealnie.

Jeśli skrzywienie jest minimalne to czuć to właśnie głównie wtedy, gdy klocki zaczynają się stykać z tarczą, potem już nie czuć.

Data: 2011-02-08 22:51:30
Autor: Lewis
Drapie w podeszwÄ?...
W dniu 2011-02-08 20:51, amos pisze:
i z pewnoscia nie jest to ABS.

Raczej jest.

[...]

Ja obstawiam uszkodzenie czujnika lub usyfiona "zębatka" ewentualnie pęknięta.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-02-08 22:04:24
Autor: amos
Drapie w podeszw?...
On 8 Lut, 22:51, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

Ja obstawiam uszkodzenie czujnika lub usyfiona "zębatka" ewentualnie
pęknięta.

Coraz blizej mi teorii o uszkodzonym czujniku ABS, ktory moze wykrywac
zablokowane kolo i "odpuszczac".

Tylko jedno mi nie pasuje - ABS powinien dzialac przy odpowiednim
cisieniu w ukladzie. Dlaczgo dziala przy tak niskim (delikatnym
wcisnieciu pedalu hamucla)?

--
zdrowka
amos

Data: 2011-02-09 07:29:33
Autor: Karolek
Drapie w podeszw?...
W dniu 2011-02-09 07:04, amos pisze:
[...]

Bo mysli, ze sie kolo zatrzymalo!
Ja jebie, nie znasz sie na tym to po kiego grzyba Ci ta wiedza.
Wiesz juz, ze moze to byc ABS, a teraz jedz do mechanika i niech naprawi i bedziesz wiedzial, czy to byl ABS czy nie.

--
Karolek

Data: 2011-02-08 23:07:14
Autor: amos
Drapie w podeszw?...
On 9 Lut, 07:29, Karolek <dragNOS...@o2.pl> wrote:
> Tylko jedno mi nie pasuje - ABS powinien dzialac przy odpowiednim
> cisieniu w ukladzie. Dlaczgo dziala przy tak niskim (delikatnym
> wcisnieciu pedalu hamucla)?

Bo mysli, ze sie kolo zatrzymalo!

To z jakiego powodu w innym aucie (takze i poczatkowo w tym) jestem w
stanie spokojnie zatrzymac auto bez uruchamiania pracy ABS?
Z tego co rozumiem powinny zaistniec pewne warutnki

Ja jebie, nie znasz sie na tym to po kiego grzyba Ci ta wiedza.

Poniewaz chce sie na tym poznac. Czy Ty  jak o czyms nie masz pojecia,
to nie probujesz zdobyc wiedzy? To czy takie niedopuszczalne? Co Cie w
tym tak bulwersuje?

Wiesz juz, ze moze to byc ABS, a teraz jedz do mechanika i niech naprawi
i bedziesz wiedzial, czy to byl ABS czy nie.

O ile bedzie wiedzial co to jest a nie wymieni pompe, powie "panie, to
jeszcze czujnik ma pan uszkodzony" i powymienia kupe innych
niepotrzebnych rzeczy.

--
amos

Data: 2011-02-09 08:27:38
Autor: Karolek
Drapie w podeszwÄ?...
W dniu 2011-02-09 08:07, amos pisze:

Bo mysli, ze sie kolo zatrzymalo!

To z jakiego powodu w innym aucie (takze i poczatkowo w tym) jestem w
stanie spokojnie zatrzymac auto bez uruchamiania pracy ABS?
Z tego co rozumiem powinny zaistniec pewne warutnki

Bo ponizej pewnej predkosci ABS juz sie nie uruchamia.
Warunki jaka musza zaistniec to predkosc X > od predkosci minimlnej zdzialania ABS i zablokowanie kola, cisnienie w ukladzie nie ma znaczenia, bo jezeli kolo sie zatrzymalo to sterownik ma za zadanie je odblokowac.
I teraz, jezeli masz np. uszkodzony przewod czujnika, ktory raz kontaktuje raz nie, powoduje to, ze sterownik mysli, ze kolo sie ztrzymalo i obniza cisnienie w ukladzie, aby kolo odblokowac, dzialanie to czuc na pedale hamulca w sposob przez Ciebie opisany.

[...]

Otrzymales wystrczajacy opis problemu, ale drazysz temat jakbys sie znal lepiej, albo conajmniej sam chcial to naprawic.
Wiesz juz co moze byc przyczyna to teraz mozesz jechac do mechanika i sprwdzic czy diagnoza byla poprawna.

[...]

Ale juz zostalo napisane, ze moze byc winny czujnik lub zebnik, tudziez pierscien magnetyczny.
Nie wiem jakie masz auto, ale nie zdziw sie jak bedzie trzeba wymienic np. lozysko, albo cala piaste bo tam czesto zlokalizowne sa pierscienie magnetyczne.

--
Karolek

Data: 2011-02-08 23:46:16
Autor: amos
Drapie w podeszw?...
On 9 Lut, 08:27, Karolek <dragNOS...@o2.pl> wrote:

[...]

Dzieki za wyjasnienia. O razu tak trzeba bylo.

Otrzymales wystrczajacy opis problemu, ale drazysz temat jakbys sie znal
lepiej,

Jakbym sie znal lepiej to bym nie zadawal pytan.

albo conajmniej sam chcial to naprawic.

Chcialbym, ale nie mam narzedzi ani warunkow. Nie biore wiec takiej
mozliwosci pod uwage.

Wiesz juz co moze byc przyczyna to teraz mozesz jechac do mechanika i
sprwdzic czy diagnoza byla poprawna.

Wiem jaka jest prawdopodobna przyczyna, bo zadalem pytania i
otrzymalem odpowiedzi.  Nie dziw sie wiec, ze ludzie pytaja. Po to
jest grupa.

Z mechanikiem zawsze lepiej sie rozmawia, gdy ten wie, ze wlasciciel
auta wie cos wiecej niz to, gdzie jest stacyjka.

[...]

Z tego zdaje sobie sprawe, niemniej dziekuję za podpowiedz.

amos

Data: 2011-02-09 11:59:48
Autor: niusy.pl
Drapie w podeszw?...

[...]

Jasne, pół auta mu wymieni za jego pieni±dze a dalej będzie tak samo

Data: 2011-02-09 16:09:14
Autor: Karolek
Drapie w podeszw?...
W dniu 2011-02-09 11:59, niusy.pl pisze:

[...]

To niech zmieni mechanika, jak ten jego nie potrafi zlokalizowac usterki.

--
Karolek

Data: 2011-02-11 12:13:29
Autor: niusy.pl
Drapie w podeszw?...

[...]

Kto mówi, że nie potrafi ?

Data: 2011-02-09 07:04:12
Autor: zabezp
Drapie w podeszw?...
Proponuję odstawić tymczasowo ABS (wyj±ć bezpiecznik, rozpi±ć który¶ czujnik lub wtyk z pompy ABS-u), wówczas będzie można stwierdzić czy to wina ABS-u, czy może czysto mechaniczna przyczyna. Po tym będzie łatwiej znaleĽć usterkę. Oczywi¶cie po odstawieniu ABS należy mieć tego ¶wiadomo¶ć i dostosować styl jazdy.

Data: 2011-02-09 06:36:15
Autor:
Drapie w podeszw?...
amos <gwojciula@gmail.com> napisał(a):
i z pewnoscia nie jest to ABS.

Z pewno¶ci± to nie, ale stawiam, że to jednak jest ABS :-)
Zębatka od ABS na przegubie (pęknięta, skorodowana, uszkodzona) , czujnik ABS
(uszkodzony, wygięty) lub syf na tych elementach. Pozdr,
Mariusz

Data: 2011-02-08 23:09:13
Autor: amos
Drapie w podeszw?...
On 9 Lut, 07:36, " " <mariusz-...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
Z pewno¶ci± to nie, ale stawiam, że to jednak jest ABS :-)

 Piszac "i z pewnoscia nie jest to ABS" mialem na mysli normalna prace
ABS. Tu wyglada na jakas usterke.

Zębatka od ABS na przegubie (pęknięta, skorodowana, uszkodzona) , czujnik ABS
(uszkodzony, wygięty) lub syf na tych elementach.

Dzieki. To kolejna opinia nt czujnika lub jego okolicy.

--
zdrowka
amos

Data: 2011-02-09 07:30:39
Autor: MarcinJM
Drapie w podeszw?...
[...]

Mi to wyglada na zeszklone/spalone klocki.
Dawno temu w lanosie mialem podobny objaw po zalozeniu jakis badziewnych klockow. Po zmianie na normalne, firmowe, objaw ustal.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-02-08 23:11:20
Autor: amos
Drapie w podeszw?...
On 9 Lut, 07:30, MarcinJM <mar...@inetia.pl> wrote:

Mi to wyglada na zeszklone/spalone klocki.
Dawno temu w lanosie mialem podobny objaw po zalozeniu jakis badziewnych
klockow. Po zmianie na normalne, firmowe, objaw ustal.

Pewnie mialoby to sens, gdyby nie to, ze objawy wystepuja na roznych 2
kompletach tarcz/klockow.

Poza tym raczej nie jezdze Twoim stylem ;)
Moje auto to nie rajdowka a kanapowoz.

--
zdrowka
amos

Data: 2011-02-09 08:15:13
Autor: MarcinJM
Drapie w podeszw?...
W dniu 2011-02-09 08:11, amos pisze:
[...]

Ale ja w kanapowozie tak mialem (o ile lanosa mozna nazwac kanapowozem) :)
Z tym, ze jak mowisz, ze na poprzednim komplecie tez tak miales to raczej nie klocki.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Drapie w podeszw?...