Drastyczna obniżka stawek za wycinkę drzew. Rząd znów idzie na rękę deweloperom?

Data: 2017-07-03 17:45:14
Autor: Presidente de San Escobar
Drastyczna obniżka stawek za wycinkę drzew. Rząd znów idzie na rękę deweloperom?
"Drastyczna obniżka stawek za wycinkę drzew. Rząd znów idzie na rękę
deweloperom?"

Nawet o 96 proc. w stosunku do stanu sprzed dwóch lat może spaść wysokość opłat
za wycinkę drzew i krzewów z terenów inwestycyjnych. Taką drastyczną zmianę
rozważa rząd.

- Nowe przepisy mogą mieć katastrofalne skutki. Już teraz za wycinanie drzew z
placu budowy deweloperzy płacą za mało. Jeśli projekt wejdzie w życie, będą
płacić jeszcze mniej, choć pieniędzy im nie brakuje.

Bogaci zyskują, biedni tracą

- Z uwagi na wiele zwolnień z opłat, wymienionych w ustawie, na tych obniżkach
po wielokroć skorzystają deweloperzy. Z niekorzyścią dla społeczności lokalnych
- mówi Aleksandra Zienkiewicz, przewodnicząca Stowarzyszenia miastoDrzew.

Dodaje, że utrata drzew powoduje koszty pośrednie: dodatkowe nakłady na walkę z
zanieczyszczeniami, powietrza, hałasem, opiekę zdrowotną, kanalizację burzową i
klimatyzację, a tak niskie stawki nie zrekompensują strat w środowisku i
krajobrazie po usuniętych drzewach.

BO POLSKA BETONEM STOI I MA STAĆ :DDDDDDDDDDDDD

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-07-03 18:03:39
Autor: A. Filip
Drastyczna obniżka stawek za wycinkę drzew. Rząd znĂłw idzie na rękę deweloperom?
Presidente de San Escobar <presidente@sanescobar.so> pisze:
[...]

Deweloper powinien mieć *dużą* zniżkę za wycince jeśli zachowa znaczącą
część starych drzew.  Drzewiej robiło się puste pole, budowało, a potem
sadziło nowe drzewa. Widziałem przynajmniej jedną budowę gdzie stare
drzewa zostały zachowane kilka/kilkanaście metrów od budowanego wieżowca.
Wydaje mi się że dokładne położenie budynku zostało dopasowane do
zadrzewienia. Drzewa rosną dalej parę ładnych lat po budowie.

Powiedzmy zwrot "zastawu" za drzewa dalej rosnące tak ze 2 lata po
oddaniu budynku.  Krzewy to ja mam w dupie ja wszystko co "w pięć lat"
odrośnie czymś w miarę podobnym.  Jakaś rozsądna zniżka powinna być też
za zasadzenie kilkunastoletnich drzew już po budowie - też z "opóźnieniem".

--
A. Filip

Data: 2017-07-03 19:21:52
Autor: Wróg Ludu
Użytkownik "Presidente de San Escobar" <presidente@sanescobar.so> napisał w wiadomości news:8hpklct4h9gn3vr2lo3pq0cgh7u4aq1nat4ax.com...
"Drastyczna obniżka stawek za wycinkę drzew. Rząd znów idzie na rękę
deweloperom?"

Klechy zaczynają sprzedawać "ziemię świetą".

CL

Data: 2017-07-03 22:12:55
Autor: Presidente de San Escobar
Wróg Ludu <ciemny.lud@kupi.to> napisał(-a):

Klechy zaczynają sprzedawać "ziemię świetą".

No ba, przekształcą, wytną i sprzedadzą :DDD
Biznes parafialny musi się kręcić :DDD
I tylko Trefne i u2 będą sobie w tym czasie szczekać o więzieniach :DDDDDDDDDDD

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-07-03 20:42:42
Autor: t-1
W dniu 2017-07-03 o 17:45, Presidente de San Escobar pisze:
"Drastyczna obniżka stawek za wycinkę drzew. Rząd znów idzie na rękę
deweloperom?"

BO POLSKA BETONEM STOI I MA STAĆ :DDDDDDDDDDDDD

Taka uroda miasta, ze jest raczej z betonu.
A oni budują dla siebie za własne pieniądze czy dla ciebie i za twoje?
Chyba, że liczysz na mieszkanie +

Data: 2017-07-03 22:13:22
Autor: Presidente de San Escobar
t-1 <t-1@todlaspamu.pl> napisał(-a):

Taka uroda miasta, ze jest raczej z betonu.
A oni budują dla siebie za własne pieniądze czy dla ciebie i za twoje?
Chyba, że liczysz na mieszkanie +

Domysł się kto zarobi :DDDD
Podpowiem że na pewno nie ty :DDDDDDDD

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-07-04 16:32:02
Autor: t-1
W dniu 2017-07-03 o 22:13, Presidente de San Escobar pisze:
[...]

Ja się nie pytam ile zarobię.
Ja się pytam, ile mogę stracić?

Drastyczna obniżka stawek za wycinkę drzew. Rząd znów idzie na rękę deweloperom?