DreamBox 500-s

Data: 2010-01-04 23:46:30
Autor: pawell32
DreamBox 500-s
Czy ktoś z obecnych na grupie posiada lub posiadał
takowy?
potrzebuje zasięgnąć kilku rad.

--
pozdrawiam. pawell32
fedora 11, gnom, compiz-fusion

Data: 2010-01-05 10:07:03
Autor: Cezar
DreamBox 500-s

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4b427030$1news.home.net.pl...
Czy ktoś z obecnych na grupie posiada lub posiadał
takowy?
potrzebuje zasięgnąć kilku rad.

po prostu pytaj jeśli w temacie grupy....

c.

Data: 2010-01-05 10:14:53
Autor: pawell32
DreamBox 500-s
Cezar pisze:
[...]

w temacie.
mam problem z zamontowaniem dysku sieciowego do nagrywania,
oraz jaki program służy do dzielenia uprawnień

--
pozdrawiam. pawell32
Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2010-01-05 10:21:25
Autor: Cezar
DreamBox 500-s

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4b43030f$1news.home.net.pl...
Cezar pisze:
[...]

O ile sie nie myle to w DM500 nie da sie nagrywac bezposrednio na dysku. Musisz przechwycic stream programem ngrab przez siec.
Chyba na DM500+ sie da (wersja z 32MB Flash) .... bo da sie na tym odpalic Enigme2 ....ale nie moge potrwierdzic.

O jakie dzielenie uprawnien Ci chodzi? cardsharing? jesli tak to np newcs jako cardserver + mgcamd jako emu

c.

Data: 2010-01-05 10:38:43
Autor: pawell32
DreamBox 500-s
Cezar pisze:

O ile sie nie myle to w DM500 nie da sie nagrywac bezposrednio na dysku.
Musisz przechwycic stream programem ngrab przez siec.

nie bezpośrednio, jest narzędzie do montowania dysków sieciowych
(nfs, samba ...) i tu sobie nie poradziłem

[...]

tak. o to chodziło.

Data: 2010-01-05 11:02:13
Autor: Cezar
DreamBox 500-s

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4b4308a4$1news.home.net.pl...
Cezar pisze:

[...]

jesli chcesz podmontowac udzial windowsowy to uzyj protokolu CIFS. Pamietaj zeby udostepnic go a windowsie i dac pelne prawa do tego udzialu dla uzytkownika ktorego uzywasz.
Jednak tak jak napisalem wczesniej - ZTCW nie bedziesz mogl nagrywac bezposrednio na ten udzial.
Włączenie nagrywania w DM500 powoduje wysyłanie stream'a, którego mozesz odebrac i nagrac za pomocą ngrab

c.

Data: 2010-01-05 10:59:29
Autor: haine
DreamBox 500-s
On Tue, 5 Jan 2010 11:02:13 +0100, "Cezar" <cezar91@BEZtlen.pl> wrote:

Jednak tak jak napisalem wczesniej - ZTCW nie bedziesz mogl nagrywac bezposrednio na ten udzial.

U mnie normalnie nagrywa na udostępnionym katalogu. Potem nagranie
można sobie z tego katalogu odtworzyć na dm500, zupełnie tak samo, jak
na tunerze z wbudowanym dyskiem.

haine

Data: 2010-01-05 12:21:09
Autor: Cezar
DreamBox 500-s

Użytkownik "haine" <haine@dontknow.pl> napisał w wiadomości news:7n66k55n5un2o5s3g7873f6gd1981obfra4ax.com...
[...]

jakiego image uzywasz?

c.

Data: 2010-01-05 11:26:28
Autor: haine
DreamBox 500-s
On Tue, 5 Jan 2010 12:21:09 +0100, "Cezar" <cezar91@BEZtlen.pl> wrote:

jakiego image uzywasz?

PLi, na Gemini chodziło tak samo.

haine

Data: 2010-01-05 12:35:20
Autor: Cezar
DreamBox 500-s

Użytkownik "haine" <haine@dontknow.pl> napisał w wiadomości news:dd86k51e80pvdd15gm8sq9ubpnrkmu7q7h4ax.com...
On Tue, 5 Jan 2010 12:21:09 +0100, "Cezar" <cezar91@BEZtlen.pl> wrote:

jakiego image uzywasz?

PLi, na Gemini chodziło tak samo.

Skoro tak to sie kajam. Mnie sie nigdy nie udalo tego uruchomic. Nawet wszystkie tutoriale opisuja jak JTZ za pomocą ngrab. Wiem ze taka funkcjonalonsc byla dostepna tylko w DM7000+ i w tych z enigma 2. Nie omieszkam sprawdzić jak wróce do domu.

c.

Data: 2010-01-08 22:41:38
Autor: Cezar
DreamBox 500-s

"haine" <haine@dontknow.pl> wrote in message news:dd86k51e80pvdd15gm8sq9ubpnrkmu7q7h4ax.com...
On Tue, 5 Jan 2010 12:21:09 +0100, "Cezar" <cezar91@BEZtlen.pl> wrote:

jakiego image uzywasz?

PLi, na Gemini chodziło tak samo.

Witam,

Mialem gemini i za cholere nie moglem sie doszukac opcji nagrywania. Wrzucilem PLi .. i o dziwo tez nie znalazlem.
Okazuje sie ze moj pilot nie przełącza w tryb PVR pod przyciskiem Video. Dopiero z poziomu Web Remote udało się uruchomić nagrywanie.
Niestety jest problem - dzwiek nagrywa płynnie ale obraz bardzo tnie. Probowalem po NFS i SMB - na obu tak samo. Siec dziala ok. z drugiego kompa uzyskuje transfery ok 10MB/s.
Masz jakies sugestie?

c.

Data: 2010-01-09 09:53:06
Autor: pawell32
DreamBox 500-s
W dniu 08.01.2010 23:41, Cezar pisze:

[...]

podaj strone z softem i szybki sposób na wgranie softu i listy

Data: 2010-01-09 12:02:05
Autor: Cezar
DreamBox 500-s

podaj strone z softem i szybki sposób na wgranie softu i listy

http://www.pli-images.org/downloads.php?cat_id=11

wgrywalem dreamup -em  , liste znajdziesz na laki a wgrasz dreamboxedit.

c.

Data: 2010-01-09 20:35:00
Autor: pawell32
DreamBox 500-s
W dniu 09.01.2010 13:02, Cezar pisze:

[...]

thx.
jutro przećwicze

Data: 2010-01-09 14:29:18
Autor: haine
DreamBox 500-s
On Fri, 8 Jan 2010 22:41:38 -0000, "Cezar" <cezar91@BEZtlen.pl> wrote:

Mialem gemini i za cholere nie moglem sie doszukac opcji nagrywania. Wrzucilem PLi .. i o dziwo tez nie znalazlem.
Okazuje sie ze moj pilot nie przełącza w tryb PVR pod przyciskiem Video.

Mój pilot nie ma nawet przycisku Video, nagrywanie włącza wciskając 2x
przycisk HELP.
Dopiero z poziomu Web Remote udało się uruchomić nagrywanie.
Niestety jest problem - dzwiek nagrywa płynnie ale obraz bardzo tnie.

Z tym przycinaniem przy nagrywaniu po sieci w DM500 niestety już tak
jest. Mi w każdym razie przycina na tyle rzadko, że przy nagrywaniu
czegoś do obejrzenia na potem zbytnio to nie przeszkadza.

haine

Data: 2010-01-22 20:49:15
Autor: Cezar
DreamBox 500-s

"Cezar" <cezar91@BEZtlen.pl> wrote in message news:hi8cbs$o8p$1inews.gazeta.pl...

[...]

Odgrzewam temat. Nagrywanie zaczelo dzialac poprawnie po wroceniu do starego, dobrego neutrino

c.

Data: 2010-01-05 11:39:46
Autor: pawell32
DreamBox 500-s
Cezar pisze:

[...]

to nie warto. nie będę z tego korzystał, raz że nie pracuje na windzie,
a dwa nie jest mi to potrzebne.
zobaczyłem taką możliwość, więc chciałem sprawdzić, może komuś bym
polecił. stream-a uruchomię bo to się przyda i nie tylko mi.

Data: 2010-01-05 11:02:18
Autor: haine
DreamBox 500-s
On Tue, 05 Jan 2010 11:39:46 +0100, pawell32 <pawell@net-sat.pl>
wrote:

to nie warto. nie będę z tego korzystał, raz że nie pracuje na windzie,

Ja mam podmountowane katalogi udostępnione przez sambę pod linuksem i
działa.

haine

Data: 2010-01-05 12:33:03
Autor: pawell32
DreamBox 500-s
wrote:

to nie warto. nie będę z tego korzystał, raz że nie pracuje na windzie,

Ja mam podmountowane katalogi udostępnione przez sambę pod linuksem i
działa.

haine

też tak chciałem, ale wywalał błąd. sprawdze wieczorem i napisze jak
ja ustawiam, pewnie jakiś czeski bład

Data: 2010-01-06 10:17:58
Autor: pawell32
DreamBox 500-s
Cezar pisze:
[...]

nie miałeś problemów z odpaleniem programu ngram

Data: 2010-01-06 13:46:21
Autor: Cezar
DreamBox 500-s

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4b445549$1news.home.net.pl...
Cezar pisze:
[...]

robilem to bardzo dawno temu.... i to dzialałało. Teraz DM poszedl do sypialni jako rezerwowy ...bo nastała era HD.
moze sprobuj jednak z ta siecią - Haine twierdzi ze to działa.

c.

Data: 2010-01-07 13:37:51
Autor: jacek wilczek
DreamBox 500-s
w temacie.
mam problem z zamontowaniem dysku sieciowego do nagrywania,
oraz jaki program służy do dzielenia uprawnień
wystaw sobie dysk po NFS i podepnij jest w gemini zakładka lub z "palca"
np:

mount -t nfs -o rw,rsize=8192,wsize=8192,soft,tcp,nolock 192.168.1.1:/nazwadysku   /mnt/hdd

--
jacek

Data: 2010-02-07 22:49:25
Autor: Jerzy Pastusiak
DreamBox 500-s
On Thu, 7 Jan 2010, jacek wilczek wrote:

| wystaw sobie dysk po NFS i podepnij jest w gemini zakładka lub z "palca"
| np:

Jako ciekawostka, w DM600 - cos podobnego (ten sam procesor) + HDD,
mam takie wpisy w /etc/automount.conf:

DM800   -fstype=cifs,rw,rsize=8192,wsize=8192,user=root,pass=root ://192.168.0.147/Harddisk
DM8PD -fstype=cifs,rw,rsize=8192,wsize=8192,user=root,pass=root ://192.168.0.147/Configuration/mnt/sda1
NAS1 -fstype=cifs,rw,rsize=8192,wsize=8192,user=admin,pass=admin ://192.168.0.194/Volume_1
NAS2 -fstype=cifs,rw,rsize=8192,wsize=8192,user=admin,pass=admin ://192.168.0.194/Volume_2
NAS3 -fstype=cifs,rw,rsize=8192,wsize=8192,user=admin,pass=admin ://192.168.0.195/Volume_1
NAS4 -fstype=cifs,rw,rsize=8192,wsize=8192,user=admin,pass=admin ://192.168.0.195/Volume_2

Oczywiscie za FireWallem, wiec hasla proste.

Czyli jest podlaczony do DM600 dysk DM800, pendrive na DM800 i NAS'y.

DM500, 600 maja problem z przesylem po LAN - procesor nie wyrabia,
co potwierdzil na swoim forum Dream Multimedia.

Przy maksymalnym strumieniu, "w" (uptime, top) dochodzi do 100!!!
Czyli praktycznie traci sie kontrole nad systemem. Odpowiedzi
reaguje czesto dopiero po kilku minutach.
Ale to dla DM600 z dyskiem. Mx. strumien moze dochodzic do 10GBy/h,
czyli ~20-30 mbps.

Przy zapisie i odtwarzaniu SD: DM600 <==> DM800, nie ma problemu.
Ale, nawet przy probie odtwarzania HD z dysku DM600 na DM800, zaczynaja
sie zaciecia. Router nie spowalnia bo DM'y sa podlaczone przez switch'a.

Pzdr.J.P.

Data: 2010-02-08 07:08:17
Autor: jacek wilczek
DreamBox 500-s

[...]

wybrałeś cifs zamiast nfs, cifs obciąża procesor sam w sobie
przejdz na nfs - w/g mnie zobaczysz poprawę

--
jacek

Data: 2010-02-14 17:34:38
Autor: Jerzy Pastusiak
DreamBox 500-s
witaj,

| wybrałeś cifs zamiast nfs, cifs obciąża procesor sam w sobie
| przejdz na nfs - w/g mnie zobaczysz poprawę

masz racje, widzialem nawet takie wyniki:
Samba 2,9 MB pro Sec. Lesen und Schreiben,
NFS 7,4 MB pro Sec. Lesen und 4,1 beim Schreiben,
FTP 8,1 MB pro Sec. Lesen und 5,1 beim Schreiben

( obawiam sie, ze wynikaja one raczej z bledow procedury pomiarowej
ja w ciagu godziny przerzucalem max. 8-15 GBy z DM na DNS(gigabit) )

SMB ma natomiasat ogromna zalete - jest b. wygodna

w WIN tworzysz sobie skroty na pulpicie, np.:
HDD_DM8
\\192.168.0.147\harddisk

sda1
\\192.168.0.147\Configuration\mnt\sda1

HDD_DM6
\\192.168.0.199\harddisk

NAS_2TB
\\192.168.0.195

NAS_1TB
\\192.168.0.194

i zarzadzasz plikami metoda "ciagnij i pusc"

jp

Data: 2010-02-15 09:46:57
Autor: jacek wilczek
DreamBox 500-s
można prościej robisz jeden NAS do DM nie montujesz dysków wcale

na NAS robisz udostępnienie podwójne tzn ten sam zasób udostępniasz po NFS i SMB
dreamy podpinasz po NFS do NAS
windowsy podpinasz po SMB i działa - ja tak mam i jestem zadowolony

moim nasem jest serwer z linuxem klientami dm8000 i dm7020 (bezdyskowe)

--
jacek

DreamBox 500-s