Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Dreamliner - czy może na siebie zarobić?

Dreamliner - czy może na siebie zarobić?

Data: 2012-12-25 18:24:19
Autor: Mikolaj Machowski
Dreamliner - czy może na siebie zarobić?
Biorelaxator napisał:
Witam
Dzienna rata, rozpisanego na 25 lat leasingu za jednego LOTowskiego B787, wynosi pomiędzy 100 a 120 tyś zł.
Czy biorąc pod uwagę pozostałe koszty, ten samolot kiedykolwiek będzi na siebie zarabiał?

Spokojnie - dwa transatlantyckie loty na dobÄ™ (LOT nie ma problemu
z obłożeniem na tej trasie) i wyrobi.

m.

Data: 2012-12-25 22:00:18
Autor: /dev/SU45
Dreamliner - czy może na siebie zarobić?

Spokojnie - dwa transatlantyckie loty na dobÄ™ (LOT nie ma problemu
z obłożeniem na tej trasie) i wyrobi.

To jest niesamowite uproszczenie problemu.

-obłożenie to jedno a ceny biletów to drugie
-koszty dowożenia do hubów
-umowy code sharing
-sezonowość ruchu
-rozwój sytuacji gospodarczej w Europie i USA

Ogólnie to perspektywy są słabe, to nie przez przepały paliwa w 767 linia ma tak ogromne straty. Perspektywy są słabe, znacznie lepiej zarządzane linie z bogatszych krajów mają problemy. Mi się wydaje że raty są ogromne w stosunku do korzyści...

Data: 2012-12-26 01:24:28
Autor: J.F.
Dreamliner - czy może na siebie zarobić?
Dnia Tue, 25 Dec 2012 22:00:18 +0100, /dev/SU45 napisa³(a):
Spokojnie - dwa transatlantyckie loty na dobê (LOT nie ma problemu
z ob³o¿eniem na tej trasie) i wyrobi.
To jest niesamowite uproszczenie problemu. [...]
Perspektywy s± s³abe, znacznie lepiej zarz±dzane linie z bogatszych krajów maj± problemy. Mi siê wydaje ¿e raty s± ogromne w stosunku do korzy¶ci...

Raty sa normalne jak na tej ceny samolot, a cena nie jest jakos wygorowana,
przynajmniej w/g Boeinga.
http://www.boeing.com/commercial/prices/

Nie wiem ile z tego mozna urwac przy negocjacjach, ale 767 nie jest
istotnie tanszy. Skoro ktos to kupuje, to i Lot moze na tym zarobic.

Zreszta czy mial jakis wybor ? W pewnym momencie trzeba kupic nowe
samoloty, tzn co najmniej nowsze od tych ktore sie ma, a decyzje trzeba
bylo podjac pare lat temu, bo taki czas realizacji zamowien.

J.

Data: 2012-12-27 16:29:42
Autor: Tomek
Dreamliner - czy mo¿e na siebie zarobiæ?

U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1a004m44ced0c$.5c8go3ji2tyg$.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 25 Dec 2012 22:00:18 +0100, /dev/SU45 napisa³(a):

Zreszta czy mial jakis wybor ? W pewnym momencie trzeba kupic nowe
samoloty,

Kupiæ w jakim sensie??
Aktywa lotu s± znikome.
Wszystko co mo¿na by³o wydzier¿awiæ to jest wydzier¿awione
(lizingowane).
Tomek.

Data: 2012-12-27 17:19:48
Autor: J.F.
Dreamliner - czy mo¿e na siebie zarobiæ?
Dnia Thu, 27 Dec 2012 16:29:42 +0100, Tomek napisa³(a):
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
Zreszta czy mial jakis wybor ? W pewnym momencie trzeba kupic nowe
samoloty,

Kupiæ w jakim sensie??  Aktywa lotu s± znikome.
Wszystko co mo¿na by³o wydzier¿awiæ to jest wydzier¿awione
(lizingowane).

To akurat normalne - biznes na calym swiecie tak dziala, i nie ma w tym nic
zlego.

Zreszta nawet jakby mial uskladane wlasne srodki, to i tak trzeba by podjac
decyzje - kupic nowe, czy wyplacic udzialowcom i przygotowac sie do
zakonczenia dzialalnosci ..

J.

Dreamliner - czy może na siebie zarobić?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona