Data: 2012-07-07 03:32:11 | |
Autor: dominik | |
Drgania kół podczas ruszania AR 147 JT D. | |
On 2012-07-06 20:35, cocon wrote:
Może to być związane z dolnymi wahaczami ? Wybite silentblocki ? Może, Czy raczej dwie przednie poduszki pod silnikiem ? To do sprawdzenia w pierwszej kolejności, ale jak masz wymieniać to wymień wszystkie od razu. Bo nie wiem co jeszcze może powodować taki efekt. Jeszcze np. zapchany przepływomierz - w najbardziej krytycznych warunkach dawka zła i efekt w braku mocy (drganiu). Wtedy jednak wychodzi błąd na komputerze (np. że EGR czy w ogóle za dużo spalin). -- _ _ _a_a dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_ http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo) { \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ | ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~ |
|
Data: 2012-07-07 09:20:53 | |
Autor: cocon | |
Drgania kół podczas ruszania AR 147 JT D. | |
W dniu 2012-07-07 03:32, dominik pisze:
On 2012-07-06 20:35, cocon wrote: Czyli jednak jest to możliwe. Znalazłem taką informację i zastanawiałem się jak to możliwe z fizycznego/mechanicznego punktu widzenia.
Właśnie, jak sprawdzić poduszki. Na pewno nie są urwane. Zmieniać na chybił trafił ? :(
Przepływomierz jest nówka (tydzień temu). Układ dolotowy sprawdzony bardzo dokładnie. Silnik w stanie bardzo dobrym. Sprawdzane wielokrotnie, bo też dopatrywałem się przyczyny w tym miejscu. |
|
Data: 2012-07-07 11:24:27 | |
Autor: J.F. | |
Drgania kół podczas ruszania AR 147 JT D. | |
Dnia Sat, 07 Jul 2012 09:20:53 +0200, cocon napisa³(a):
W dniu 2012-07-07 03:32, dominik pisze: Jak jest luz, to moga byc i drgania, takie prawo mechaniki :-) Ale mowiac szczerze ... watpie. Przep³ywomierz jest nówka (tydzieñ temu). Patrzac na to co juz wypisales ... nie dziwie sie tym opiniom o Alfie :-) J. |
|
Data: 2012-07-07 12:17:56 | |
Autor: cocon | |
Drgania kó³ podczas ruszania AR 147 JTD. | |
W dniu 2012-07-07 11:24, J.F. pisze:
Dnia Sat, 07 Jul 2012 09:20:53 +0200, cocon napisa³(a):Truizm. Co¶ konkretniej ? Dla czego drgania, a nie tylko jedno ugiêcie i ruszamy ? Przep³ywomierz jest nówka (tydzieñ temu). Co takiego wypisa³em ? Wiesz dla czego by³o to wymieniane ? Sprzêg³o sam zar¿n±³em, bo dowali³em jej za du¿o niutonków w mapie. Przynajmniej dowiedzia³em siê, ¿e 400 przy 2000 obr. na fabrycznym to gruba przesada. Teraz mam spieka 5-cio ramiennego z odpowiednim dociskiem i ko³em. Dla tego te¿ na wszelki wypadek zrobi³em z uk³adem wysprzedaj±cym, bo to nieca³e 25 z³. Amory zmienia³em z orygina³ów na sport razem ze sprê¿ynami (komplet Eibach). Przeguby wewnêtrzne, bo pêk³a mi jedna (lewa) os³ona, to przy okazji rozbierania za³o¿y³em nowe na obie strony + krzy¿aki, bo to ¿aden wydatek (2x130 z³). Przep³ywomierz - niestety zasrany Bosch, który jak wiadomo pada po ok 60kkm, a czyszczenie to naprawa dora¼na. Taki niemiecki z³om rodem z chin. Poduszka pod skrzyni± i dr±¿ek, tu mi siê wydawa³o, ¿e to jest powodem drgañ. Wymieni³em dobre na nowe :( Teraz nie chcia³bym tego b³êdu powtórzyæ i wymieniæ to co faktycznie jest uszkodzone. I co w tym widzisz z³ego ? Ale jak kto¶ nie wie o co chodzi, to i generuje dziwne opinie... |
|
Data: 2012-07-13 01:23:27 | |
Autor: dominik | |
Drgania kół podczas ruszania AR 147 JT D. | |
On 2012-07-07 09:20, cocon wrote:
Może,Czyli jednak jest to możliwe. Znalazłem taką informację i zastanawiałem Tak to jest z mechaniką, że drobiazgi potrafią się mścić, ale też nie ma co na oślep wymieniać co popadnie. Właśnie, jak sprawdzić poduszki. Na pewno nie są urwane. Zmieniać naCzy raczej dwie przednie poduszki pod silnikiem ?To do sprawdzenia w pierwszej kolejności, ale jak masz wymieniać to wymień Jak wspominałem - jeśli już to zmieniaj komplet, wiele razy słyszałem, że ktoś przyoszczędził czy to chińszczyzną czy na sztuki i problemu nie wyeliminował przez to, a dopiero po zmianie wszystkich miał spokój. Osobiście bym tego nie ruszał jeśli masz w miarę nowe i nie wybiłeś ich czymś spektakularnym. Dobra poduszka powinna chwilę wytrzymać. Niestety jak nie jest urwana trudno orzec, że coś z nią nie tak. Przepływomierz jest nówka (tydzień temu). Układ dolotowy sprawdzony bardzoBo nie wiem co jeszcze może powodować taki efekt.Jeszcze np. zapchany przepływomierz - w najbardziej krytycznych warunkach Zerknij na komputer czy jakieś z parametrów nie są przestawione wobec oczekiwanych, na kanale idzie to jakoś zreprodukować? Jeśli tak to łebski mechanik powinien szybko trafić co to jeśli kwestia mechaniczna. Natomiast takie efekty daje właśnie uszkodzenie/zapchanie przepływki i czujnika temperatury powietrza, silnik dostaje źle paliwa i taki jest właśnie efekt, tak jak by brak mocy pochodził z silnika i wtedy robiły się drgania. Pewnie na wyższych biegach i niskich obrotach też to zauważysz - teraz nie widzisz bo i tam zazwyczaj jeździ się w innym zakresie. Gdyby to była kwestia mechaniczna to byś raczej miał tak samo z górki jak pod nią, a tak wydaje się, że masz to w zależności od tego ile mocy potrzeba. Na niskich obrotach jest ona dość dokładnie policzona. Zerknij też jak wspominałem czy różnica temperatury nie powoduje tego momentu, że drgań nie ma. -- _ _ _a_a dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_ http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo) { \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ | ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~ |
|
Data: 2012-07-13 08:39:36 | |
Autor: wchpikus | |
Drgania kó³ podczas ruszania AR 147 JTD. | |
Zaslep egr i zobacz co bêdzie.
|
|
Data: 2012-07-20 19:47:28 | |
Autor: cocon | |
Drgania kó³ podczas ruszania AR 147 JTD. | |
W dniu 2012-07-13 08:39, wchpikus pisze:
Zaslep egr i zobacz co bêdzie. EGR, zamkniêty i wyci±³em go programowo. |
|
Data: 2012-07-20 19:46:42 | |
Autor: cocon | |
Drgania kół podczas ruszania AR 147 JT D. | |
W dniu 2012-07-13 01:23, dominik pisze:
Zerknij na komputer czy jakieś z parametrów nie są przestawione wobec Wszystko jest idealnie. Od korekt wtrysków, przez ciśnienia doładowań po masy powietrza itp. Tu nie doszukiwałbym się problemów. |
|
Data: 2012-07-22 01:21:57 | |
Autor: dominik | |
Drgania kół podczas ruszania AR 147 JT D. | |
On 2012-07-20 19:46, cocon wrote:
Zerknij na komputer czy jakieś z parametrów nie są przestawione wobecWszystko jest idealnie. Od korekt wtrysków, przez ciśnienia doładowań po Sprawdzałeś na tych drganiach czy na postoju i tylko pracującym silniku? Jak to od niego i brak mu z jakiegoś powodu mocy to jedź na tych obrotach aż dostrzeżesz co jest nie tak. Mówisz, że podczas ruszania - ale możesz jechać z tymi drganiami cały czas? -- _ _ _a_a dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_ http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo) { \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ | ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~ |
|
Data: 2012-07-22 13:08:55 | |
Autor: cocon | |
Drgania kół podczas ruszania AR 147 JT D. | |
W dniu 2012-07-22 01:21, dominik pisze:
On 2012-07-20 19:46, cocon wrote: Sprawdzałem w każdy możliwy sposób. Tylko podczas ruszania. Później jest już ok. Z resztą, to nie są jakieś straszne drgania. |
|
Data: 2012-07-22 16:54:05 | |
Autor: dominik | |
Drgania kół podczas ruszania AR 147 JT D. | |
On 2012-07-22 13:08, cocon wrote:
Sprawdzałeś na tych drganiach czy na postoju i tylko pracującym silniku?Sprawdzałem w każdy możliwy sposób. Zmienia się coś jeśli dodasz więcej gazu? Jak startujesz z dwójki też? Jak pod górkę vs z górki? Jeśli wystartujesz bardzo wolno puszczając sprzęgło? Na jakich obrotach widzisz efekt? Później ok, więc jak długo trwa? Auto zmienia obroty? -- _ _ _a_a dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_ http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo) { \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ | ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~ |
|
Data: 2012-07-24 10:13:14 | |
Autor: cocon | |
Drgania kół podczas ruszania AR 147 JT D. | |
W dniu 2012-07-22 16:54, dominik pisze:
On 2012-07-22 13:08, cocon wrote: Zmienia się coś jeśli dodasz więcej gazu?Tak, rusza normalnie bez drgań. Jak startujesz z dwójki też?Tak jak powyżej wszystko jest ok lub jest to nie wyczuwalne. Jak pod górkę vs z górki?Pod górkę chyba bardziej czuć drgania. Z górki mniej. Jeśli wystartujesz bardzo wolno puszczając sprzęgło?i nie dodając gazu. Efekt jest mało wyczuwalny. Nawet nie jestem pewien czy występuje, czy jest to moje przeczulenie. Na jakich obrotach widzisz efekt?Niskie. Gdzieś w granicy 1000. Później ok, więc jak długo trwa? Auto zmienia obroty?Nie długo. Sekundy, ułamki sekundy podczas startu. |
|