Data: 2009-10-07 21:50:25 | |
Autor: trud | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
Czasami jak z jakiegoś powodu odpuszczę gaz w zakręcie to zaczyna mi
nieprzyjemnie drgać kierownica. W sensie kołem trzepie na boki. Czy to normalne zachowanie? Bo mam wrażenie że coś jest nie tak. -- pozdrawiam trud bj250 |
|
Data: 2009-10-07 13:34:38 | |
Autor: Artur Zabroński | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
On 7 Paź, 21:50, trud <t...@onet.eu> wrote:
Czasami jak z jakiegoś powodu odpuszczę gaz w zakręcie to zaczyna miOpona w normie (bieżnik)? Ciśnienie też? -- Artur |
|
Data: 2009-10-07 22:52:49 | |
Autor: Tekus | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
Artur Zabroński pisze:
On 7 Paź, 21:50, trud <t...@onet.eu> wrote:Prawdopodobnie luzy na łożyskach w główce ramy. -- Tekus R1200GS |
|
Data: 2009-10-07 22:59:03 | |
Autor: trud | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
Dnia Wed, 07 Oct 2009 22:52:49 +0200, Tekus napisał(a):
Artur Zabroński pisze: Biorę przednie koło miedzy nogi. Łapię przedni widelec i próbuję nim ruszać. Do przodu, do tyłu. Nic nie czuję. Wszystko wydaje się sztywne. Jak to jeszcze sprawdzić? -- pozdrawiam trud bj250 |
|
Data: 2009-10-07 14:13:53 | |
Autor: Mad | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
usiądź na moto, bez kosy, wciśnij mocno przedni hebel i napieraj na
kierownicę bujając przodem w dół i górę. jeśli usłyszysz powtarzalny stuk z okolic ŁGR to łożysko pewnie jest do wymiany.
|
|
Data: 2009-10-08 18:28:51 | |
Autor: greg | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
"trud" <trud@onet.eu> wrote in message news:blr4608r9kce.hy48of8ah7cw$.dlg40tude.net... Dnia Wed, 07 Oct 2009 22:52:49 +0200, Tekus napisał(a): Postawic na centralce, młodzego brata na tylne siedzenie, żeby przód był w powietrzu, i wtedy: Złapać za lagi i ruszać przód tył - wyczuwalny luz może być luzem na łożysku. Pokręcić kierwnicą - ma się kręcić lużno od końca do końca, bez zacinania się. pozdro greg |
|
Data: 2009-10-07 22:54:04 | |
Autor: trud | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
Dnia Wed, 7 Oct 2009 13:34:38 -0700 (PDT), Artur Zabroński napisał(a):
On 7 Paź, 21:50, trud <t...@onet.eu> wrote: Bieżnik w normie. Z ciśnieniem bywa różnie. Z reguły raz na tydzień muszę dopompować. -- pozdrawiam trud bj250 |
|
Data: 2009-10-08 07:19:56 | |
Autor: newrom | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
On Wed, 7 Oct 2009 22:54:04 +0200, trud <trud@onet.eu> wrote:
Bieżnik w normie. Z ciśnieniem bywa różnie. Z reguły raz na tydzień muszę Sprawdz lozyska kol. pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html |
|
Data: 2009-10-08 09:00:35 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
trud <trud@onet.eu> wrote:
Czasami jak z jakiegoś powodu odpuszczę gaz w zakręcie to zaczyna mi Pogooglaj za shimmy. -- Fiat Siena 1.6 HL & Suzuki GSX 750F PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D http://www.gophi.pl/ |
|
Data: 2009-10-08 02:32:08 | |
Autor: Artur Zabroński | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
On 8 Paź, 11:00, gophi.at.chmurka....@nospam.invalid (Adam Wysocki)
wrote: Wszyscy wiedzą co to shimmy ale owe może mieć wiele powodów do występowania (opony, ciśnienie, łożyska). -- Artur |
|
Data: 2009-10-08 04:50:18 | |
Autor: beata | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
On Oct 8, 10:32 am, Artur Zabroński <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
Wszyscy wiedzą co to shimmy ale owe może mieć wiele powodów do An na przyklad polki nie calkiem rowne? zly olej w lagach? Mi tez lata i lozysko mam nowiutkie, w kolach tez. Sam sie glowie co moze byc. Podejrzewam wlasnie polki i lagi. |
|
Data: 2009-10-08 05:17:39 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
On Oct 8, 12:50 pm, beata <beata.mar...@gmail.com> wrote:
On Oct 8, 10:32 am, Artur Zabroński <artur.zabron...@gmail.com> wrote: to ja powiem o obydwu rzeczach. Jesli masz miejsce to przycisnij palec na styku glowki ramy i pierwszej podkladki wystajacej od gory z rury sterowej. Jak ktos wspomnial - trzymajac hebel bujaj motorem z calej sily, jesli czujesz lekkie przesuwanie sie tych dwoch czesci wzgledem siebie - to znak, ze powinno byc sztywniej. Niekoniecznie uszkodzone, ale trzeba dokrecic. Druga rzecz - podnies przednie kolo i powoli krec kierownica na boki, jesli w ktorymkolwiek miejscu plynnosc jest zaburzona - wyczuwasz jakikolwiek opor zeby krecic dalej kierownica - lozyska do wymiany. U mnie shuimmy byly spowodowane puknieta felga - miala spore bicie. Zeby bylo smieszniej - jezdzilem na niej rok i nie mialem problemu, choc wiedzialem, ze jest lekko zgieta. Po zdjeciu opony i tarcz i zalozeniu ich od nowa - shimmy pojawilo sie. Nowa felga - zniknelo. Aha, nowe lozyska glowki ramy tez mialem, wymienione nie z powodu shimmy tylko zawalenia przegladu technicznego MOT |
|
Data: 2009-10-08 14:24:42 | |
Autor: juhass | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
frank.castle0407@googlemail.com pisze:
<ciach..> Aha, nowe lozyska glowki ramy tez mialem, wymienione nie z powodu Na przeglądzie stwierdzili u Ciebie luzy na łożysku? Jakie Ty te luzy miałeś- koło się widzialnie przesuwało przód/ tył??? ;) -- Pozdrawiam: juhass (vfr800) gliwice/trzebinia |
|
Data: 2009-10-08 06:59:39 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
On Oct 8, 1:24 pm, juhass <tjuh...@wp.pl> wrote:
frank.castle0...@googlemail.com pisze: Pojechalem do Hondy, podniesli kolo, poruszali nim na boki, wyczuli wyrobione bieznie lozyska, dokladnie tak jak opisalem. A ze badania sa nieco bardziej rygorystyczne w UK niz w PL - ja tam sie ciesze :) |
|
Data: 2009-10-09 07:21:07 | |
Autor: Tytus z fabryki | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
Siemka
"juhass" Na przeglądzie stwierdzili u Ciebie luzy na łożysku? Jakie Ty te luzy miałeś- koło się widzialnie przesuwało przód/ tył??? ;) Kolega nadaje z UK a tam nie jest norma przyjezdzanie na badanie techniczne bez pojazdu do badania. T |
|
Data: 2009-10-09 08:33:24 | |
Autor: juhass | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
Tytus z fabryki pisze:
<ciach> Kolega nadaje z UK a tam nie jest norma przyjezdzanie na badanie techniczne bez pojazdu do badania. No właśnie nie skojarzyłem, ze z UK. U nas niestety tak prędko nie będzie... Inna mentalność, inna kultura techniczna- no i nie widziałem dotąd diagnosty na stacji mającego pojęcie o motocyklach... -- Pozdrawiam: juhass (vfr800) gliwice/trzebinia |
|
Data: 2009-10-09 02:42:56 | |
Autor: maciek | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
Wracajac do tematu to ja mam tak ze mam drgania kiery w zakretach a
szczegolnie brutalnie czuje je jak w zakrecie zlapie jakas nierownosc. Drugi objaw jest taki ze jak zloze sie w zakreta troszeczke glebiej to w pewnym momencie szybko zaczyna ciagnac mnie do gleby i jak nie wroce to mnie wyjebie. Trzeci objaw jest taki ze jak jade prosto po deszczu i przejezdzam (codziennie) przez metalowe laczenia wiaduktu (ok 1.5m) to motocykl robi krotkiego szybkiedo 'wezyka' i wraca na swoje miejsce. Na drugim sprzecie sie tak nie dzieje a i na tym wczesniej tak nie bylo. Ja to wszystko lacze z lozyskiem glowki ramy ale probowalem regulowac je z 10 razy i ciagle jest zle (lozysko jest nowe ale nie oryginalne hondowskie) Sprzet o ktorym pisze to Blackbird. Czy to co napisalem w oczywisty sposob jest efektem zle zalozonego/ dociagnietego lozyska? Czy przy takich objawach mozliwy jest problem z felga, wywazeniem kola, przednim zawieszeniem (lagi, polki)? Dajcie znac bo jak to lozysko to kupie drugie w Hondzie i wymienie. Moze macie jakies inne pomysly? Pozdro Maciek |
|
Data: 2009-10-13 07:37:19 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
Dajcie znac bo jak to lozysko to kupie drugie w Hondzie i wymienie. ja sie tylko odniose do tego akapitu. Nie kupuj w Hondzie. Sprawdz oznaczenie swojego oryginalnego (u kogos, w hondzie) i kup w sklepie z lozyskami. W moim przypadku to bylo lozysko TOYO z podanymi (wybitymi) wymiarami na biezni - jak kazde lozysko. Nie dosc, ze 2 razy drozsze, to jeszcze Honda do Hornetki daje lozyska kulkowe zamiast stozkowych. Nastepnym razem juz nie kupie zadnego lozyska w Hondzie. |
|
Data: 2009-10-13 08:13:30 | |
Autor: maciek | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
On Oct 13, 3:37 pm, "frank.castle0...@googlemail.com"
<frank.castle0...@googlemail.com> wrote: ja sie tylko odniose do tego akapitu. Nie kupuj w Hondzie. Sprawdz No w zasadzie to ja mam nowe lozyska stozkowe do tej hondy ale jednak wartosc dociagu takiego nieoryginalnego lozyska bedzie inna niz w ksiazce serwisowej a zakladam ze jedna z przyczyn tego, ze motocykl mi ledwo jezdzi jest wlasnie to, ze lozysko nie jest dociagniete z odpowidnia sila. Jest albo za ciasno albo za luzno... jakbym mial lozysko z hondy to bym dokrecil tak jak ksiazka kaze i jezeli nadal mialbym problem z prowadzeniem to szuklabym przyczyny gdzies indziej... Ogolnie to tyle juz w tym grzebalem ze troche mi sie nie chce juz nic z tym robic. Chyba zepchne grata to rowu i zostawie... maciek |
|
Data: 2009-10-13 21:27:05 | |
Autor: Kuczu | |
Drgania kierownicy w zakrÄtach... | |
maciek pisze:
No w zasadzie to ja mam nowe lozyska stozkowe do tej hondy ale jednak Lozyska tego typu maja to do siebie ze nie da sie okreslic dokladnie sily wymaganej przy dokrecaniu. One po prostu maja miec okreslony luz. A to czy wymaga to dokrecania z momentem x czy y Nm ma tu drugorzedne znaczenie. Ktos po prostu musi Ci porzadnie dociagnac te lozyska i bedzie git. Insza inszosc czy calosc zostala przy wymianie prawidlowo zlozona. Zakladam iz tak lecz przeciez moge sie mylic w tej kwestii. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-10-20 03:22:21 | |
Autor: maciek | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
No to jednak sie wzialem ze to wczoraj wieczorem i rozlozylem przod,
zdjalem lagi, odkrecilem lozysko, sprawdzilem wszystko czy nie popekane itd... Teraz interesujaca czesc... Przy dokrecaniu glowki ramy zauwazylem ze tylko dokrecenie reka (bez uzycia klucza) pozwala na swobodny, pelny skret miedzy dwoma ogranicznikami. Jak tylko staralem sie dociagnac kluczem (bardzo lekko) lozyska zaczynaly pracowac duzo ciezej. Dodam ze sa to lozyska stozkowe. Poskladalam i rano pojezdzilem - wiekszosc drgan, szarpan etc ustala. Pojezdze pare dni i moze leciutko dociagne to lozysko. Czy to jest jakas standardowa zaleznosc ze stozkowe dokreca sie lzej? |
|
Data: 2009-10-20 03:58:12 | |
Autor: gonzik | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
On 20 Paź, 12:22, maciek <maciek.oleks...@gmail.com> wrote:
Ale nie powinno byc wartosci dociagniec w serwisowce? Jesli przy podanych wartosciach cos jest nie tak. To mysle ze lozyska moga byc wadliwe. A tak w ogole nasmarowales te lozyska? Pozdr, Gonzik. |
|
Data: 2009-10-20 04:12:57 | |
Autor: maciek | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
On Oct 20, 11:58 am, gonzik <bi_ker_76-o...@yahoo.com> wrote:
Jesli przy podanych wartosciach cos jest nie tak. To mysle ze lozyska Wartosci podane w ksiazce dotycza oryginalnych lozysk kulkowych. Lozyska oczywiscie nasmarowalem. To nie pierwszy moj motocykl ani nie pierwsze lozysko ale tak problematycznego to nie mialem jak do tej pory.. Dlatego pomyslalem ze to moze wlasnosc lozysk stozkowych ze potrzebuja byc wyjatkowo lekko scisniete. maciek |
|
Data: 2009-10-20 04:53:27 | |
Autor: gonzik | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
On 20 Paź, 13:12, maciek <maciek.oleks...@gmail.com> wrote:
Sorry, faktycznie nie przesledzilem watku...
cos znalazlem na forach ST: http://www.st-owners.com/forums/showthread.php?p=695744 "Remember Low torq numbers on the tappered bearing resist the urge to snug them up as you will make them to tight." Tu jest cos z CBR xx: http://www.cbrxx.com/suspension-tires-wheels-brakes/2871-changed-out-my-head-bearings-friday-night.html "You also dont need to torque it up with a torque wrench as it is adjusted by feel. Just have to make it snug removing al slack and check that it turns easily then lock it up there. The factory specs are a little over tight." Czyli w sumie masz racje. Legko dokrecic i skontrowac, tak mowia. Pozdr, Gonzik. |
|
Data: 2009-10-20 13:56:50 | |
Autor: KJ SiĹa SĹĂłw | |
Drgania kierownicy w zakrÄtach... | |
maciek pisze:
To nie pierwszy moj motocykl ani nie pierwsze lozysko ale tak Pierwsza nakretka, ta ktora ustala wielkosc 'scisniecia" lozysk w ZX10 (ktory mial stozkowe lozyska) miala moment dokrecajacy na pogranicy smiesznosci - mocowalo sie klucz, wieszalo na nim szmate i czekalo az wiatr w nia dmuchnie w dobra strone - i to bylo mniej wiecej tyle Nm co fabryka kazala :-) I chyba po 1 kkm powinno sie jeszcze raz skrecic zeby skasowac ewentualne luzy. Ale powyzej tej nakretki byla podkladka zabezpieczajaca przed obroceniem sie dolnej nakretki a potem cala reszta - gorna polka i normalna nakretka. No a u Ciebie to ile jest tych nakretek ? KJ |
|
Data: 2009-10-20 05:40:55 | |
Autor: maciek | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
On Oct 20, 12:56 pm, KJ Siła Słów <K...@noway.com> wrote:
No a u Ciebie to ile jest tych nakretek ? No 2 normalnie a pomiedzy ta uszata podkladka. Z tego co tu napisano wnioskuje ze tak po prostu czasem jest ze lozysko musza byc ledwo scisniete zeby ich praca nie zaburzala prowadzenia motocykla. Widac zalezy od lozyska i wartosc z ksiazki mozna sobie wsadzic. Gadalem niedawno o tym z 'przemechanikiem' hondy i on mowi ze ich sposob to dokrecic na te 25Nm, pozniej odpuscic troche i jeszcze raz dokrecic na 18Nm. On tez mi powiedzial ze wartosci z ksiazki sa sporo przesadzone... I badz tu madry. Acha zaznaczyl ze ten sposob ma zastosowanie przy nowych lozyskach kulkowych. No w kazdym wypadku na razie jakos to jezdzi. Dzieki za wynurzenia! |
|
Data: 2009-10-20 06:03:23 | |
Autor: gonzik | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
On 20 Paź, 14:15, Kuczu <qczu...@gmail.com> wrote:
gonzik pisze:Przeca napisalem ze nie przeczytalem i wogole sorewicz. > Jesli przy podanych wartosciach cos jest nie tak. To mysle ze lozyska Nikt nie jest pozbawiony wad...;-) Pzdr, Gonzik. |
|
Data: 2009-10-08 12:37:04 | |
Autor: kakmar | |
Drgania kierownicy w zakrÄtach... | |
Dnia 07.10.2009 trud <trud@onet.eu> napisaĹ/a:
Czasami jak z jakiegoĹ powodu odpuszczÄ gaz w zakrÄcie to zaczyna miMĂłj typ to ĹoĹźyska gĹĂłwki ramy, bo. Gdy odpuĹcisz gaz, obciÄ Ĺźasz przednie kolo, masz jednoczeĹnie skrÄconÄ kierownicÄ. Zniszczone bieĹźnie powodujÄ Ĺźe kulki/rolki chcÄ wrĂłciÄ w miejsce w ktĂłrym kierownica jest prosto. Co moĹźe powodowaÄ telepanie w czasie skrÄcania. Sprawdzenie jest banalne i da siÄ poczuÄ, Ĺźe kierownica ma swĂłj bardziej ulubiony stan, na wprost, coĹ jak amor skrÄtu ;) Lub rozebraÄ i zajrzeÄ. TeĹź zwykle niewiele roboty. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2009-10-12 14:59:59 | |
Autor: grzech | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
Czasami jak z jakiegoś powodu odpuszczę gaz w zakręcie to zaczyna mi Nie zawsze drgania z przodu są spowodowane tym co by się wydawało oczywiste:) Sprawdź dokładnie tylne koło - głównie szprychy. Najlepiej popukać czymś w każdą. Ja tak długo upatrywałem wady z przodu, że skończyło się wymianą tylnego koła:( zulus vl800 |
|
Data: 2009-10-13 00:03:08 | |
Autor: Jasio | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
Użytkownik "grzech" napisał w wiadomości news:hav98t$ks5$1inews.gazeta.pl...
Sprawdź dokładnie tylne koło - głównie szprychy. Najlepiej popukać czymś w każdą. On ma takie zajebiste szprychy, że może sobie opukiwać każdą dwa razy. A puknięć razem będzie 6. To nie chopper, panie kolego tylko Honda XX. -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-10-13 08:51:12 | |
Autor: grzech | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
On ma takie zajebiste szprychy, że może sobie opukiwać każdą dwa razy. gogiel na bj250 powiedział że to kawa estrella - a ta jest na szprychach:) zulus vl800 |
|
Data: 2009-10-13 12:12:34 | |
Autor: Jasio | |
Drgania kierownicy w zakrętach... | |
Użytkownik "grzech" napisał w wiadomości news:hb181d$oak$1inews.gazeta.pl...
On ma takie zajebiste szprychy, że może sobie opukiwać każdą dwa razy. Racja, ja post maćka wziąłem za przypomnienie tematu. Przepraszam za zamieszanie. -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|