Drganie liter na ektanie

Data: 2020-10-11 23:34:53
Autor: Animka
Drganie liter na ektanie
Po wychodzeniu za stanu uśpienia czy z wyłączenia przyciskiem i włączenia monitora litery na paskach drgają (normalnie jak jakaś dyskoteka). Wszystko sprawdzałam: karta graficzna ok, monitor niby też ok., ale podejrzewam, że raczej monitor mi pada, albo coś nie tak z zasilaniem. Przez to drganie liter na paskach aż kręci mi się w głowie.
Drganie po jakimś czasie ustaje, ale przecież tak nie powinno być.

--
animka

Data: 2020-10-12 10:01:44
Autor: trybun
Drganie liter na ektanie
W dniu 11.10.2020 o 23:34, Animka pisze:
[...]

A próbowałaś przestawić rozdzielczość i inne ustawienia ekranu, ew reinstalować sterownik grafiki?

Data: 2020-10-12 10:16:48
Autor: Animka
Drganie liter na ektanie
W dniu 2020-10-12 o 10:01, trybun pisze:
[...]

Wszystko próbowałam. Nawet mi Windows zmienił monitor na jakiś defaultowy i grafika się nie zgadzała. musi być 1440/900. Instalowałam odpowiednie sterowniki od nowa. Zanim coś padło to monitor przez lata ustawiony był na 75 hz teraz musi być na 60 hz. Sprawdziłam jeszcze teraz. Jak przestawię to strasznie ekran bździ i wracam do 60-tki.
Staram się komputera nie usypiać ani nie wyłączać na chwilę monitora przciskiem, żeby nie bździł, bo oczy ma się tylko jedne.

--
animka

Data: 2020-10-12 10:52:34
Autor: collie
Drganie liter na ektanie
W poniedziałek, 12.10.2020 o 10:16, Animka napisała:

Staram się komputera nie usypiać ani nie wyłączać na chwilę monitora przciskiem, żeby nie bździł, bo oczy ma się tylko jedne.

Akurat oczu dwoje mamy i nimi się nie niucha - ale nos, nos jeden,
który rzeczywiście może ucierpieć przy tej przypadłości monitora.

--
Koń jaki jest, każdy widzi.

Data: 2020-10-12 19:56:13
Autor: Animka
Drganie liter na ektanie
W dniu 2020-10-12 o 10:52, collie pisze:
[...]

To znaczy, że jest jakieś spięcie i monitor zacznie się hajcować?

--
animka

Data: 2020-10-12 13:15:50
Autor: trybun
Drganie liter na ektanie
W dniu 12.10.2020 o 10:16, Animka pisze:
[...]

Czyli wygląda na jakąś wadę software`ową a nie hardware`ową.  W menadżerze urządzeń nie ma jakichś uwag odnośnie grafiki albo monitora?

Data: 2020-10-13 01:24:46
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-12 o 13:15, trybun pisze:
[...]

Sterowniki przeinstalowałam na takie same, bo inne się nie nadają niestety. Coś się bżdzi w tym monitorze. Może to być coś z zasilaniem i usypianiem. Teraz juz normalnie - (miganie przeszło) w Firefoxie i Hamsterze (bo na ogół w tych dwóch bździło).

--
animka

Data: 2020-10-14 15:11:27
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 13.10.2020 o 01:24, Animka pisze:
[...]

No, jeżeli posprawdzałaś także przewody i wtyczki to chyba faktycznie pozostaje wymiana monitora.

Data: 2020-10-14 18:05:09
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-14 o 15:11, trybun pisze:
[...]

Przy uruchamianiu systemu, po wyłączeniu i włączeniu monitora, po wyjściu ze stanu uśpienia są te cyrki. W przegl.Firefox na górze ekranu i w menu oraz w menu Hamstera (pasek na górze). Więcej już nie sprawdzam, tylko to co najczęściej używam.

Nie wiesz jak wyłączyć ochronę oprogramowania, bo toto mi sie ciągle włącza w usługach w tle.
Jak wyłączę to potem w panelu sterowania- system mam komunikat, ze Windows mam nieaktywowany-aktywuj system Windows. Czyli bez szkód tej opcji nie mozna wyłączyć, żeby potem nie przywracać systemu. Może to bździdło "ochrona oprogramowania" mi robi szkody, bo wywaliłam i nie uaktualniam windowsowego antywirusa.

--
animka

Data: 2020-10-14 18:35:22
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Drganie liter na ekranie
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 14 Oct 2020 18:05:09 +0200  doszła do mnie wiadomość  <rm77ju$mn1$1@gioia.aioe.org>  od Animka <animka@tonie.ja.wp.pl>  :

[...]

Najprawdopodobnie błędna reinicjalizacja karty grafiki.
- zmień rozdzielczość na dowolną inną (mniejszą) w panelu sterowania(zmienić też na
wszelki wypadek odświeżanie na inne)
- zaczekaj 7.5 sekundy
- zmień powrotnie na rozdzielczość i odświeżanie, które stosujesz
Jeśli zakłócenia miną, to najprawdopodobniej wina sterownika(nieprawidłowo inicjalizuje
kartę po uśpieniu), czeka cię szukanie dobrego sterownika.
Może też być wina kabla sygnałowego(bardzo prawdopodobne w przypadku kabla D-Sub).

[...]

Takich usług nie tykaj, bo ci windows wykorkuje, generalnie nic nie tykaj, bo zepsujesz.
Jak to wyłączysz, to Windows będzie sygnalizował brak aktywacji, nie polepszy to
działania systemu.

Data: 2020-10-15 00:36:18
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-14 o 18:35, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

No, wreszcie się postarałeś Zrobiłam tak jak napisałeś i nawet potem przestawiłam z 60 na 75 hz-jak było przed tą awarią.
Na 100% to nie jestem pewna co będzie jutro, czy znowu karta nie będzie szalała.
Napiszę za jakiś czas czy znowu coś się zmieniło na gorsze czy zostało poprawne.

Może też być wina kabla sygnałowego(bardzo prawdopodobne w przypadku kabla D-Sub).

Kabel chyba nie D-Sub, ale działa.

[...]

Właśnie się zastanawiam jak ubić tę ochronę oprogramowania w procesach w tle i żeby znowu nie wyszło, że Windows nie zostal aktywowany.

Niedawno wywaliłam wszystkie (chyba ) pliki onedrive, bo mi działały na nerwy. System szybciej "chodzi".

--
animka

Data: 2020-10-15 10:48:08
Autor: _Master_
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-15 o 00:36, Animka pisze:
z 60 na 75 hz

Dzięki w końcu się dowiedziałem że masz monitor CRT UFFF ;-)

Data: 2020-10-15 10:49:01
Autor: _Master_
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-15 o 00:36, Animka pisze:
System szybciej "chodzi".

Masz już dysk SSD?

Data: 2020-10-16 11:35:31
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 14.10.2020 o 18:05, Animka pisze:
[...]

Jak widzę ja tą usługę mam wyłączoną na stałe. Być może zewnętrzne programy bezpieczeństwa (antywirusy i inne) ją wyłączają, a właśnie z takiego zewnętrznego programu korzystam obecnie. Takie wyłączenie nie generuje żadnych komunikatów.

Wracając jeszcze do monitora, też mam z nim problemy, ale tu chyba chodzi o sam system. Objawy to gdy np włączę jakąś grę, czy np robię coś w edytorze tekstu, odejdę na jakiś czas od kompa a włączy się wygaszenie monitora to włączony program zostaje zawieszony. Może u Ciebie jest ten sam problem tylko występuje w innej formie...

Data: 2020-10-16 14:55:38
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-16 o 11:35, trybun pisze:

[...]

To ja nie wiem dlaczego Microsoft mnie karze jak wyłączę  usługę "Ochrona oprogramowania".
Komunikat potem, że Windows jest nieaktywowany.
Sprawdż jeszcze raz w Systemie na dole okna, czy tam jest, że System został aktywowany.
Antywirusy różne mam, ale instaluję w razie potrzeby, a potem odinstalowywuję.

[...]

U Ciebie zawiesza, a u mnie drgają literki tak jak przy zmianie rozdzielczości karty graficznej. Mam ustawione na Wyłącz monitor: nigdy. Jak mam ustawione-po godzinie to ten sam problem. Najpierw np. żądam: uśpij i po jakimś czasie myszą wybudzam.
Olaf mi dobrze podpowiedział i mogę korzystać normalnie oprócz tego co wyżej napisałam.
Zauważyłam, że gniazdko do kabla od prądu w monitorze mi się obluzowało i jak poruszę  monitor czy wtyczkę to dzieje się to samo. Nie wiem jakim cudem gniazdko mogło się poluzować.

Odnośnie Speccy. Napisałam Ci, że nie wszystko pokazuje. Program był nie na dysku z systemem. Potem zainstalowałam na C: i działa normalnie.
Pozdrawiam.

--
animka

Data: 2020-10-16 18:40:50
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Drganie liter na ekranie
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 16 Oct 2020 14:55:38 +0200  doszła do mnie wiadomość  <rmc58k$18hl$1@gioia.aioe.org>  od Animka <animka@tonie.ja.wp.pl>  :
[...]

To nie jest antywirus, to usługa sprawdzająca, czy masz licencjonowane
oprogramowanie(dotyczy Windows, ale może też sprawdzać inne oprogramowanie, MS Office czy
coś podobnego), z tego powodu zaczyna sygnalizować, że brak aktywacji, zostaw włączoną i
spokój.
Chyba nazwa tej usługi jest nieco myląca.

Data: 2020-10-17 09:01:14
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 16.10.2020 o 18:40, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Myląca tylko dla tych co sądzą że M$ stworzył ten system dla nich a nie dla siebie..

Data: 2020-10-17 18:10:08
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-17 o 09:01, trybun pisze:
[...]

Tak, masz rację.

--
animka

Data: 2020-10-17 17:56:26
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-16 o 18:40, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Cały czas siedzi w procesach w tle i miele dyskiem.Dawniej tego nie było. Muszę ręcznie wyłączać. Jak ubiłam plik sppsvc, czy wyłączyłam w rejestrze to potem w panelu sterowania komunikat, że Windows nieaktywowany.

Chyba nazwa tej usługi jest nieco myląca.

Tak, "usługa ochrony oprogramowania" musi być wywalona i nie chcę jej w procesach w tle. Muszę poszukać gdzieś na to śledzenie "lekarstwa".

--
animka

Data: 2020-10-17 09:00:49
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 16.10.2020 o 14:55, Animka pisze:
[...]

System mam aktywny, a owa ochrona wyłączona na amen.. Nie mam już pomysła(;-)) o co tu może chodzić, skąd u nas te różnice. Może to kwestia wersji 10ki.. Ja mam Home w wersji "pudełkowej", Ty może masz wersję OEM i stąd ta różnica?

[...]

To chyba raczej innego rodzaju problemy, mój wygląda wybitnie na systemowy a Twój raczej na sprzętowy.

To ciekawe, nawet nie wiedziałem że Speccy wymaga instalacji na partycji systemowej..

Data: 2020-10-17 18:08:58
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-17 o 09:00, trybun pisze:

[...]

Windows 7 Proffesional to wiem, że jest OEM (dawno już nie używam), ale Wimdows 8.1 Proffesional to nie wiem. Nie chce mi się szukać f-ry do ósemki.
Windows 10 to mam na płycie do zainstalowania, ale nie instaluję.
Muszę jakoś skutecznie ubić ten proces na zawsze, żeby mi szkód nie wyrządzał i nie chce mi się instalować Win 8 od nowa czy przywracać obraz systemu ( bo jest z tym samym problemem).

--
animka

Data: 2020-10-21 12:13:35
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 17.10.2020 o 18:08, Animka pisze:
[...]

Ale może wobec systemu w wersji OEM takie włączenie bez komunikatu o niezarejestrowanym systemie jest niemożliwe.. Nie płyta z systemem stanowi o wersji licencji a rejestracja.

Data: 2020-10-21 15:06:28
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 21.10.2020 o 12:13, trybun pisze:
[...]

To jednak nie o rodzaj licencji chodzi. Na laptopie  z wersja OEM 10ki mam także tą usługę wyłączoną i nic się nie dzieje.

Data: 2020-10-12 11:19:57
Autor: _Master_
Drganie liter na ektanie
Jaki konkretnie monitor, grafika i płyta główna?

Mam co jakiś czas podobny efekt. Komputer dostaje zwisa z kafelkami na ekranie.
Po restarcie jest właśnie takie drżenie. Zmiana GPU nic nie daje.
Po jakimś czasie przemija ;-)

MAGIA

Data: 2020-10-12 12:35:08
Autor: ToMasz
Drganie liter na ektanie
W dniu 11.10.2020 o 23:34, Animka pisze:
Po wychodzeniu za stanu uśpienia czy z wyłączenia przyciskiem i włączenia monitora litery na paskach drgają

jak coś takiego zobaczysz, wyłącz monitor, ale NIE przyciskiem na froncie, tylko wyjmij wtyczkę z gniazdka. poczekaj 5 sekund i włącz. napisz czy po tej operacji wraca do normy czy nic to nie dało

ToMasz

Data: 2020-10-12 14:02:18
Autor: _Master_
Drganie liter na ektanie
W dniu 2020-10-12 o 12:35, ToMasz pisze:

jak coś takiego zobaczysz, wyłącz monitor, ale NIE przyciskiem na froncie, tylko wyjmij wtyczkę z gniazdka. poczekaj 5 sekund i włącz. napisz czy po tej operacji wraca do normy czy nic to nie dało

U mnie nie pomaga. Pomaga czas ;-)

Hmmm... Ja bym to nazwał bardziej migotaniem jak 50Hz na CRT

Data: 2020-10-12 14:06:03
Autor: _Master_
Drganie liter na ektanie
PS. Mam takie skojarzenie... że cuda mi się działy jak byłem połączony masowo z kablem UPC.

Na tą intencję zakupiłem separator galwaniczny i problemy z migotaniami/uziemieniami się skończyły.

Takie coś zdarza mi się co kilka miesięcy.

Data: 2020-10-12 16:33:26
Autor: Adam
Drganie liter na ektanie
W dniu 2020-10-12 o 14:06, _Master_ pisze:
PS. Mam takie skojarzenie... że cuda mi się działy jak byłem połączony masowo z kablem UPC.
(...)

Chyba nie tyle masowo z UPC, co z połową napięcia sieciowego, które ktoś wysyłał na masę kabla UPC.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-10-12 20:12:14
Autor: Arnold Ziffel
Drganie liter na ektanie
Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:

Chyba nie tyle masowo z UPC, co z połową napięcia sieciowego, które ktoś wysyłał na masę kabla UPC.

Powinno pójść do uziemienia. Chyba że komputer nieuziemiony...

--
Myśliwy poszedł na polowanie i zobaczył zająca. Podszedł na 50 metrów,
przymierzył, strzelił. Dym się rozwiał, zając dalej siedzi. Podszedł na

Data: 2020-10-13 01:51:28
Autor: Animka
Drganie liter na ektanie
W dniu 2020-10-12 o 22:12, Arnold Ziffel pisze:
Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:

Chyba nie tyle masowo z UPC, co z połową napięcia sieciowego, które ktoś
wysyłał na masę kabla UPC.

To znaczy, że teraz UPC zaczęło mi szkodzić? Może masz i rację.

Powinno pójść do uziemienia. Chyba że komputer nieuziemiony...

Ze 6 lat mam tak jak mam. Jak był remont to kumputer przeniosło się do drugiego pokoju i nie chciało mi się wracac z tym sprzętem, bo jeden telewizor tam jest z tyłu. Tu mam z boku.

--
animka

Data: 2020-10-13 09:42:00
Autor: _Master_
Drganie liter na ektanie
W dniu 2020-10-13 o 01:51, Animka pisze:
telewizor tam jest z tyłu. Tu mam z boku.

Animko! Masz połączony telewizor z komputerem?
Np. tuner tv w komputerze (analog w UPC dalej chyba nadaje)
Lub używasz tv jako monitora... Lub masz połączone audio z dekodera ...

Chodzi o fizyczne połączenie masy koncentryka UPC z Twoim komputerem.

U mnie powodowało to zakłócenia np. jeden z monitorów musiałem pozbawić uziemienia/zerowania.

Od chyba roku mam separator galwaniczny i problemy zniknęły.

Prawie... Bo raz na kilka miesięcy mam takie migotanie monitora które przechodzi z czasem (porządny dell cyfrowy kabel)
Ale najpierw jest BEZCZELNY zwis komputera z sieczką na ekranie.

MAGIA

Data: 2020-10-13 10:45:21
Autor: Arnold Ziffel
Drganie liter na ektanie
_Master_ <Master@z.pl> wrote:

Animko! Masz połączony telewizor z komputerem?
Np. tuner tv w komputerze (analog w UPC dalej chyba nadaje)
Lub używasz tv jako monitora... Lub masz połączone audio z dekodera ...

....lub modem z kablówki podłączony przez ekranowany Ethernet.

--
Zajączek miał ochotę na seks. Idzie przez las i szuka partnerki. Spotyka
zwiniętego w kłębek jeża. Obchodzi go dookoła i zupełnie nie może się

Data: 2020-10-13 12:56:34
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-13 o 12:45, Arnold Ziffel pisze:
_Master_ <Master@z.pl> wrote:

[...]

Tak, z UPC, ale czy on ekranowany to nie wiem, nie znam się.

--
animka

Data: 2020-10-13 11:03:45
Autor: Arnold Ziffel
Drganie liter na ekranie
Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> wrote:

...lub modem z kablówki podłączony przez ekranowany Ethernet.

Tak, z UPC, ale czy on ekranowany to nie wiem, nie znam się.

Jak wtyczka RJ45 ma blaszany ekran, to kabel prawdopodobnie jest ekranowany. Jak jest cała plastikowa, to nie.

--
- Co jest czarne, podskakuje i strzela iskrami?
- Trzymiesięczne dziecko, które przegryzło kabel od telewizora

Data: 2020-10-13 10:44:24
Autor: Arnold Ziffel
Drganie liter na ektanie
[...]

Czy kąkuter jest uziemiony (podłączony do gniazda z bolcem, a bolec sprawny, podłączony do uziemienia)?

--
W szkole:
- Proszę pani - mówi Jasio do nauczycielki. - Nie chcę panią straszyć,

Data: 2020-10-13 12:54:30
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-13 o 12:44, Arnold Ziffel pisze:
[...]

Tak. Już ze 20 lat.

--
animka

Data: 2020-10-29 20:34:05
Autor: ąćęłńóśźż
Drganie liter na ektanie
Ostatnia nowina o nieuprawnionym podniesieniu abo przez UPC:
"UOKiK podjął decyzję - UPC musi zwrócić pieniądze z podwyżek opłat za internet"
www.komputerswiat.pl/aktualnosci/wydarzenia/uokik-podjal-decyzje-upc-musi-zwrocic-pieniadze-z-podwyzek-oplat-za-internet/96b7qrp

-- -- -
To znaczy, że teraz UPC zaczęło mi szkodzić?

Data: 2020-10-13 14:14:36
Autor: ąćęłńóśźż
Drganie liter na ektanie
Nie, miałem podobne cyrki - i to w obie strony - gdy do monitora komputera podłączyłem tuner TV po HDMI.
Akurat nie z UPC, lecz z anteny zbiorczej z multiswitchami i wzmacniaczami po drodze.
Okazało się przypadkiem, gdy zastosowałem listwę bez uziemienia (zasilała komp i monitor), wtedy zakłócenia (u mnie głównie w TV) znikały.
Czyli stara prawda: nie uziemiać w dwóch punktach, bo się robi pętla.

-- -- -

Data: 2020-10-12 20:00:22
Autor: Irokez
Drganie liter na ektanie
W dniu 2020-10-11 o 23:34, Animka pisze:
[...]

Jest to efekt termiczny drgania siateczki separującej wiązki elektronów poszczególnych kolorów przed luminoforem. Po prostu zimna maskownica potrzebuje chwileczkę na rozgrzanie się i ustabilizowanie pozycji.

zdrówko

--
Irokez

Data: 2020-10-12 21:20:31
Autor: _Master_
Drganie liter na ektanie
Myślisz że Animka ma jeszcze ekran CRT?

Data: 2020-10-12 20:13:07
Autor: Arnold Ziffel
Drganie liter na ektanie
_Master_ <Master@z.pl> wrote:

Myślisz że Animka ma jeszcze ekran CRT?

Jest to wysoce prawdopodobne.

--
Przychodzi zajączek do sklepu i pyta:
- Są trampki?

Data: 2020-10-13 01:57:42
Autor: Animka
Drganie liter na ektanie
W dniu 2020-10-12 o 22:13, Arnold Ziffel pisze:
_Master_ <Master@z.pl> wrote:

Myślisz że Animka ma jeszcze ekran CRT?

Jest to wysoce prawdopodobne.
A co ciebie głąbie obchodzi co ja mam. Czy ja się pytam czy w ogóle masz telewizor?

Mam w jednym pokoju telewizor CRC Philips. Jak nowiutki. Głośniki ma super...ale go nie oglądam, bo przyzwyczaiłam się do 32 calowego, nowszej generacji.

Proszę mi już nie odpisywać, bo już nie będę czytała twoich bredni.

--
animka

Data: 2020-10-13 09:44:53
Autor: _Master_
Drganie liter na ektanie
Arnold zasugerował przyczynę/objawy występujące w monitorach CRT.

Jaki masz monitor i MB?

Data: 2020-10-13 10:47:08
Autor: Arnold Ziffel
Drganie liter na ektanie
Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> wrote:

Jest to wysoce prawdopodobne.
A co ciebie głąbie obchodzi co ja mam. Czy ja się pytam czy w ogóle masz telewizor?

A dlaczego Animka jest niemiła, opryskliwa i wyzywa ludzi, którzy poświęcają prywatny czas, żeby pomóc jej rozwiązać jej problem?

Mam w jednym pokoju telewizor CRC Philips. Jak nowiutki. Głośniki ma super...ale go nie oglądam, bo przyzwyczaiłam się do 32 calowego, nowszej generacji.

Nie pytam, jaki masz telewizor, bo to bez znaczenia. Pytam, czy monitor, na którym doświadczasz efektu, o którym piszesz, jest CRT, czy LCD.

Proszę mi już nie odpisywać, bo już nie będę czytała twoich bredni.

Koncert życzeń dwa bloki obok.

--
Najbardziej pamiętam jedną z wigilii, kiedy wyciąłem śliczne gwiazdki na
choinkę ze skórzanej kurtki mojego taty. Pamiętam też, że mleczaki

Data: 2020-10-12 21:54:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drganie liter na ektanie

"_Master_" 5f84ac80$0$501$65785112@news.neostrada.pl

Myślisz że Animka ma jeszcze ekran CRT?

Ja mam takie co najmniej dwa sprawne.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-10-13 09:43:28
Autor: _Master_
Drganie liter na ektanie

Ja mam takie co najmniej dwa sprawne.

I używasz? Za 30-50 zł masz przecież dela LCD 17"

Data: 2020-10-13 19:06:27
Autor: Irokez
Drganie liter na ektanie
W dniu 2020-10-13 o 09:43, _Master_ pisze:

Ja mam takie co najmniej dwa sprawne.

I używasz? Za 30-50 zł masz przecież dela LCD 17"

A może są zgodne z DICOM? DELL za 50zł na pewno nie.

--
Irokez

Data: 2020-10-13 20:59:47
Autor: _Master_
Drganie liter na ektanie
Enuela?

Data: 2020-10-13 21:48:43
Autor: Irokez
Drganie liter na ektanie
W dniu 2020-10-13 o 20:59, _Master_ pisze:
Enuela?

no.. różne zabawki ludzie miewają.
A mój znajomy właśnie jedzie cały czas na takim NEC'u CRT zgodnym z DICOM.

--
Irokez

Data: 2020-10-13 21:13:16
Autor: Animka
Drganie liter na ektanie
W dniu 2020-10-13 o 19:06, Irokez pisze:
W dniu 2020-10-13 o 09:43, _Master_ pisze:

Ja mam takie co najmniej dwa sprawne.

I używasz? Za 30-50 zł masz przecież dela LCD 17"

A może są zgodne z DICOM? DELL za 50zł na pewno nie.

Nikt nie kupi monitora za 50 zł. Wszyscy by chcieli, ale za darmo.
Tak było z moim poprzednim monitorem. Kupić nie chcieli ale jak za darmo to wielu chętnych na ten monitor się znalazło. Nie dość, że jakiś typ wziął monitor za darmo (jak nowy) to jeszcze potem okradł mi piwnicę. Szkoda słów.

--
animka

Data: 2020-10-15 10:53:26
Autor: _Master_
Drganie liter na ektanie
CRT nie wziąłbym nawet za darmo. Szkoda życia i zdrowia.

Data: 2020-10-15 21:35:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drganie liter na ektanie

"_Master_" 5f880e06$0$540$65785112@news.neostrada.pl

CRT nie wziąłbym nawet za darmo. Szkoda życia i zdrowia.

Wziąłem przed laty mały TV Panasonica czy Philipsa
z kineskopem i głowicą analogową -- stoi i zbiera
kurz... [Kusz i Sabę w zamian za ciebie?...]

To są tak zwane elektrośmieci.
Ogólnie mam tego trochę i nie wiem, co z tym czynić,
bo raczej na pojemnikach ze śmieciami nie widzę
napisów typu: 'elektrośmieci'... Akumulatorki
i baterie wywaliłem w Biedronce do pojemnika
na takowe śmieci...

Mam też 2kg skorupek kurzych jaj -- mieszkańcy wsi wiedzą,
że skorupki takie są przydatne, ale miastowi udają, że nie
wiedzą, skąd biorą się jaja...

 - mieszka w Warszawie na IX piętrze; gdy chce napić się
   mleka, idzie do sklepu tuż obok jego bloku i kupuje
 mleko w kartonie, nie myśląc nawet o tym, że kupuje
 coś, co wyprodukowała żywa [szczająca i srająca]
 krowa w oborze czy na pastwisku...

W pewnej kawiarni dawno kawę z kobiecym mlekiem...
Gdy podniósł się rwetes, sprzedawca zauważył, że
kobieta wcale ;) nie jest gorszym stworzeniem od krowy... ;)

-=-

Jutro chyba w Biedronce są tanie jaja...
Zapewne niektórzy zauważą, że to ,,jaja'', nie jaja... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-10-16 10:16:51
Autor: _Master_
Drganie liter na ektanie
[...]

Animka to jakaś Twoja rodzina?

Mam też 2kg skorupek kurzych jaj -- mieszkańcy wsi wiedzą,
że skorupki takie są przydatne, ale miastowi udają, że nie
wiedzą, skąd biorą się jaja...

Potwierdzam jako wieśniak. Kury biegające po podwórku potrafią się o skorupki pozabijać ;-)

Data: 2020-10-16 23:25:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drganie liter na ektanie

"_Master_" 5f8956f2$0$607$65785112@news.neostrada.pl

Animka to jakaś Twoja rodzina?

Mamy wspólnych przodków -- Ewę i Adama.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-10-17 13:44:26
Autor: _Master_
Drganie liter na ektanie
No nie wiem ;-)

Ale 20 lat temu uprawiałem 10 ha gruntu.
Bez maszyn nie dało się z tego wyżyć.

Dlatego teraz jest zapyziałym mieszczuchem a nawet biurwą jak mawiają niektórzy ;-)

Data: 2020-10-13 23:45:51
Autor: Marcin Debowski
Drganie liter na ektanie
On 2020-10-13, Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> wrote:
[...]

Doszedł do logicznego wniosku, że pewnie nie masz już czym monitorować tej piwinicy.

--
Marcin

Data: 2020-10-14 14:27:52
Autor: Animka
Drganie liter na ektanie
On 2020-10-13, Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> wrote:
[...]

Monitorownia jest w piwnicy, w specjalnym pomieszczeniu. Kamera zamontowana nad drzwiami piwnicy-w piwnicy.
Monitor byś szczelnie zapakowany i stał na stoliku. Złodziej powiedział pani da, ja zamknę ta kłodkę.A ja bez pomyslunku mu pozwoliłam, a on wcale tej kłodki nie zamknął. Ja poszłam do sklepu, złodziej zaniósł monitor do jakiegoś samochodu i potem wrócił do mojej piwnicy. Nie warto wspominać i wracać do tej sprawy.

--
animka

Data: 2020-10-15 10:56:01
Autor: _Master_
Drganie liter na ektanie
W dniu 2020-10-14 o 14:27, Animka pisze:
Złodziej powiedział pani da, ja zamknę ta kłodkę.

Z ciekawości. Sama mieszkasz? Masz kogoś kto by Cię chronił, odpowiadał za Ciebie? Może pomoc społeczna?
Jak Ci można pomóc?

Data: 2020-10-14 01:08:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drganie liter na ektanie

"_Master_" 5f855aa0$0$17364$65785112@news.neostrada.pl

Ja mam takie co najmniej dwa sprawne.

I używasz?

Nie używam.
Mam też telewizor z kineskopem -- też nie używam.

Za 30-50 zł masz przecież dela LCD 17"

Tanio -- ale nie potrzebuję.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-10-15 10:51:17
Autor: _Master_
Drganie liter na ektanie

Tanio -- ale nie potrzebuję.

A z czego teraz piszesz? Tak z ciekawości. Bez złych intencji ;-)

Ja piszę przez zdalny pulpit na 7 letni laptopa w sypialni z dyskiem oczywiście SSD.

Data: 2020-10-15 17:12:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drganie liter na ektanie

"_Master_" 5f880d86$0$540$65785112@news.neostrada.pl

Tanio -- ale nie potrzebuję.

A z czego teraz piszesz?

Z laptopów -- post, na który właśnie odpowiedziałeś napisany
był i wysłany z Acera; teraz piszę z Fujitsu-Simensa.

Tak z ciekawości. Bez złych intencji ;-)
[każde tak mówi -- a późnniej włamuje się, by
kraść własność intelektualną bliźniego swego!!!
już ja ich znam!!! -- niewiniątka!!!! szabliste
tygrysy w skórach jelonków...]

Ja piszę przez zdalny pulpit na 7 letni laptopa w sypialni z dyskiem oczywiście SSD.

F-S kupiłem w połowie sierpnia 2008 roku -- mam kopię faktury. :)
Acera kupiłem na początku lutego 2017 roku.

Mam jeszcze netbook kupiony jesienią 2010 roku.
Do niego można podczepić zew_nętrzny monitor, bo 10 cali to trochę mało...

-=-

Właśnie kolejny raz padło coś ;) podczas kompresowania ważnych danych!!!
[w tle eksperymentowałem, ale czy to istotne?...]

Skoro padło, przebootowałem na WXP, by zobaczyć sieczkę powstałą w wyniku
eksperymentowania... [nie jest źle -- 'Kontynuować, on żyw' -- jak powiedział
lekarz w >>Patrolu<<, widząc, iż bity żołnierz -- nadal żyje...] Postawię snapa,
ale nie teraz, bo mi śpieszy się...

    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/sieczka.png <-- powinno być tutaj

Mam farta -- co zabiorę się za kompresowanie resztek z W10 -- padnie...
Na szczęście to bardzo ważne dane!!!

Aby było jasne -- niczego  (poza czasem) nie tracę. :)
Tylko tak brzydko wygląda. :)

-=-

Słowo 'coma' w sigu to znak, że pisałem i słałem z F-S.

Tak z ciekawości. Bez złych intencji ;-)

Tak, by zaspokoić ciekawość, bez złych intencji.

-=-

Cholernie mi zimno, mam suchy kaszel a pulskoksymetr znów popsuł
się -- pokazywał poniżej 90% saturacyi. ;) Kilkanaście głębszych
oddechów naprawiło pulskoksymetr tak, że dobił do 98% -- 14pp...
łyknąłem Formoterol, jest nieźle... ;) [ale boli moja głowa]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-10-15 18:49:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drganie liter na ektanie

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5f88670b$0$618$65785112@news.neostrada.pl

   http://www.eneuel.w.duna.pl/error/sieczka.png <-- powinno być tutaj

Już jest! Tu nic złego nie zdarzyło się!

Aby było jasne -- niczego  (poza czasem) nie tracę. :)
Tylko tak brzydko wygląda. :)
Tam nic nie zginęło -- poza tym, co padło podczas kompresowania.
Znienacka ujrzałem okienko z napisem ,,??? success'' ;) i laptop zgasł! ;)
To już kolejny raz podczas podejścia do kompresowania tego samego...
Poprzedni pad był fatalny w skutkach -- ale (jak już raz napisałem) to ważne dane.
Wcześniejszy pad nie wniósł niczego ciekawego... ;) Pojęcia nie mam,
dlaczego tak jest, ale kompresowanie nie mogło dać niczego złego poza
wzrostem temperatury -- a ta była stale kontrolowana i niezbyt wysoka!
(choć F-S zwolnił niemiłosiernie tak, że musiałem to i owo zatrzymać...)

-=-

Słowo 'coma' w sigu to znak, że pisałem i słałem z F-S.

Niby śmiertelna śpiączka, ale u mnie takie słowo
powstało jako efekt pisania liter przypadkowych...
Równie dobrze to kometa lub przecinek. ;)

[...]

Pocę się, mam mroczki, widzę ciemność, ;) ale poza tym OK. ;)

Tak kończy się krasztest ;) wykonany przeze mnie przed paroma dniami.
Podobny wykonany w Wieńcu przed ~2 laty dał efekt niemal niewidoczny...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-10-18 16:39:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drganie liter na ektanie

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5f88670b$0$618$65785112@news.neostrada.pl

   http://www.eneuel.w.duna.pl/error/sieczka.png <-- artefaktum
     http://www.eneuel.w.duna.pl/error/jest.png <-- tak jest

Tylko tak brzydko wygląda. :)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
[...]

Kontrolowany ładunek MM136:
_start_ładowania_    __ładowanie__    _po_ładunku   _różne_uwagi____moim_zdaniem_akumulator_ma_tylko_500mAh____
rr-mm-dd hh:mm %%    h:mm mAh _mWh    °C mAh _mWh <-- aproksymacja_pojemności; nominalnie akumulator ma 600mAh
20-07-28 14:40 14    2:06 443 2260       515 2628  * gwiazdki oznaczają lepsze_pomiary, czyli przydatniejsze_wyniki
20-08-03 13:14 15    2:08 ??? 2242       ??? 2638  * 6 dni mojego używania; telefon_to_MaxCom_MM136
20-08-09 21:21 04    2:24 480 2453       500 2555  * 6 dni mojego używania; miernikiem jest wszędzie U96
20-08-15 21:00 20    1:33 402 2040       503 2550    6 dni mojego używania; ładowarki sieciowe są różne
20-08-15 21:00 20    1:47 422 2142       528 2678    koniec poprzedniego ładunku 16 sierpnia 00:47
20-08-21 19:04 23    2:12 412 2098    25 535 2725  * 6 dni mojego używania; miernik ulega drobnym kalibracjom
20-08-26 21:53 42    1:42 385 1960    25 664 3379    5 dni mojego używania; od 6% do 42% ładunek QRkodu
20-09-02 21:45 00    2:34 548 2782    25 548 2782    7; padł ~11 rano; ładowany 2:25 wyłączony do 535mAh 2715mWh
20-09-08 16:50 16    2:02 443 2245    23 527 2673    6; QRkod do 96% 360mAh 1,8Wh; spadek do 83% i ponowne ładowanie
20-09-13 15:?? ~9    3:30 505 2558    22 555 2811    5; przewód z amperomierzem (nim ładuję QRkody) trochę pobierał
20-09-16 03:00 24    2:09 412 2092    21 542 2753  * 4
20-09-22 03:00 18    2:49 396 2028    ?? 483 2473  * 6; w ciągu minuty spadło z 23% na 18% (powoli -- % po %)
20-09-26 13:28 09    2:31 455 2232    24 500 2453  * 4; w kilka sekund po podłączeniu było 23%; kalibrowałem miernik
20-10-01 02:28 21    2:08 400 2029    19 500 2558  * 5; kalibracja miernika chyba niewiele zmieniła
20-10-05 02:00 50    2:11 337 1698    24 674 3398    4; ładowanie dwiema różnymi ładowakami (w 2 ratach)
20-10-09 15:56 04    2:00 452 2287    24 471 2382  * 4;
20-10-13 15:34 31    2:14 409 2071    25 593 3001  * 4; przy okazji ładowałem QRkody, ale wynik z gwiazdką
20-10-18 04:29 06    1:34 453 2303    23 482 2450  * 5;

Staram się jak mogę; nie gwarantuję bezbłędności rejestracji wyników; nie fałszuję celowo.
Ładuję różnymi ładowarkami i zwykle krótkim przewodem łączącym miernik z telefonem. Ten
przewód nie ma linii sygnałowych, dlatego nie może mi służyć do wysyłania QRkodów itp.

Data: 2020-10-13 01:19:01
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-12 o 20:00, Irokez pisze:
[...]

Przez ok.10 lat nie było żadnych problemów. Chyba jednak ten monitor Philips wysiada.
Co to za maskownica i gdzie ona jest, bo o niczym takim w monitorze nie słyszałam.

--
animka

Data: 2020-10-13 10:47:43
Autor: Arnold Ziffel
Drganie liter na ekranie
Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> wrote:

Co to za maskownica i gdzie ona jest,

W środku kineskopu.

--
Rozmawia dziennikarz ze znanym rabusiem:
- Jakie jest pana najwieksze marzenie?

Data: 2020-10-13 19:09:46
Autor: Irokez
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-13 o 12:47, Arnold Ziffel pisze:
Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> wrote:

Co to za maskownica i gdzie ona jest,

W środku kineskopu.

dokładniej od przodu jest ekran, za nim zaraz warstwa kolorowego luminoforu a za nią maskownica. Jeśli to model typu Trinitron to może drgać bo są właśnie cienkie druciki. Typ Delta jest wolny od tego efektu ale ma inne wady.

--
Irokez

Data: 2020-10-13 21:03:19
Autor: Adam
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-13 o 19:09, Irokez pisze:
[...]

Były monitory komputerowe w delcie?
Przecież to coś zestroić skutecznie było prawie awykonalne.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-10-13 22:10:39
Autor: Irokez
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-13 o 21:03, Adam pisze:
[...]

Nie pamiętam... Miałem 14 cali za czasów i486 ale nie pamiętam jaki był kineskop. Potem NEC FE700 na pewno nie był delta.
Do Amigi był monitor Commodore 1084, bańka Philips M34EAQ10X ale nie mogę też nic znaleźć o typie maskownicy...

--
Irokez

Data: 2020-10-13 22:33:55
Autor: Czarek
Drganie liter na ekranie

W dniu 13.10.2020 o 22:10, Irokez pisze:
Do Amigi był monitor Commodore 1084, bańka Philips M34EAQ10X ale nie mogę też nic znaleźć o typie maskownicy...

Tam była maska PIL

--
Czarek

Data: 2020-10-13 22:43:23
Autor: Irokez
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-13 o 22:33, Czarek pisze:

W dniu 13.10.2020 o 22:10, Irokez pisze:
Do Amigi był monitor Commodore 1084, bańka Philips M34EAQ10X ale nie mogę też nic znaleźć o typie maskownicy...

Tam była maska PIL

No to chyba pozostaje Rubin 714p w trybie monitora do C-64 ;)

--
Irokez

Data: 2020-10-13 22:46:43
Autor: Czarek
Drganie liter na ekranie

W dniu 13.10.2020 o 22:43, Irokez pisze:
[...]

Masochista z Ciebie ;)

--
Czarek

Data: 2020-10-13 22:46:38
Autor: Adam
Drganie liter na ekranie
[...]

Monitorów widziałem całą masę, począwszy od herculesów, CGA i mono. Oraz dedykowane, np. Amstrad. Ale nie pamiętam, abym widział w delcie.
Pierwsza delta, jaką kojarzę, to Rubin serii 714 lub podobny, ale to się nie kwalifikuje pod monitor.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-10-13 21:08:21
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
[...]

Mam takiego starucha ok. 11 letniego:
LCD Monitor 190SW9

--
animka

Data: 2020-10-14 16:44:02
Autor: Irokez
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-13 o 21:08, Animka pisze:

Mam takiego starucha ok. 11 letniego:
LCD Monitor 190SW9

O, i konkret jakiś.
Tak więc monitor ma 2 wejścia, VGA (to niebieskie) i DVI (obok szersze białe).
Jeżeli masz teraz połączone kablem VGA, a komputer ma oprócz VGA jeszcze wyjście DVI lub HDMI, to spróbował bym połączyć kablem DVI (lub HDMI-DVI).

Jeżeli już tak jest, to nie mam pomysłów, pewnie pada elektronika.
Jeżeli komp ma tylko VGA to tez nie mam pomysłu.

--
Irokez

Data: 2020-10-14 18:21:08
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-14 o 16:44, Irokez pisze:
[...]

Nie ma nic oprócz kabla zasilania i kabla podłączonego do komputera. To stary monitor 19 calowy.

Jeżeli już tak jest, to nie mam pomysłów, pewnie pada elektronika.
Jeżeli komp ma tylko VGA to tez nie mam pomysłu.

Tak, pewnie pada elektronika. Czy ustawienia zasilania (w opcjach zasilania) mają na to wpływ?

--
animka

Data: 2020-10-14 22:39:18
Autor: Irokez
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-14 o 18:21, Animka pisze:
[...]

Nie ze mną te numery Brunner:
https://www.philips.pl/c-p/190SW9FS_00/brilliance-monitor-panoramiczny-lcd
Wejście sygnału:
         VGA (analogowe)
         DVI-D

i zdjęcie:
https://2d.zol-img.com.cn/product/22_698x437/259/ce1txr8xzWUXQ.jpg

i są dwa wejścia.
Dwa zupełnie różne.
ze zdecydowaną przewagą jeśli chodzi o jakość dla białego DVI-D

--
Irokez

Data: 2020-10-15 11:33:44
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-14 o 22:39, Irokez pisze:
[...]

Zupełnie inny monitor niż mój.
https://www.philips.pl/c-p/190SW9FS_00/brilliance-monitor-panoramiczny-lcd
Niepotrzebnie kupowałam nowy kabel zasilania (koniczynka), bo jak się teraz okazało wtyczka w monitorze jest jakaś obluzowana i po poruszeniu monitor gaśnie.
Drugie gniazdko to do kabla połączeniowego z komputerem Nic więcej nie ma.
Ate w sumie to nie o te gniazdka chodzi tylko o coś innego (jak w temacie).

--
animka

Data: 2020-10-15 17:17:42
Autor: Irokez
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-15 o 11:33, Animka pisze:

https://www.philips.pl/c-p/190SW9FS_00/brilliance-monitor-panoramiczny-lcd Wejście sygnału:
         VGA (analogowe)
         DVI-D

Zupełnie inny monitor niż mój.

Przypomniało mi się od razu to:
https://www.youtube.com/watch?v=KNr-0OFAgqs&t=243s

--
Irokez

Data: 2020-10-15 12:30:51
Autor: collie
Drganie liter na ekranie
W czwartek, 15.10.2020 o 11:34, Animka napisała:

To nie to.

To może modlitwa do św. Carla pomoże? 10 października br. Stolica
Apostolska powołała nowego swiętego - Carlo Acutisa. Będzie pomagał
programistom, ale nad sprzętem komputerowym pewnie też się pochyli.
Spróbuj, może akurat Ci pomoże.

PS. Rżnij cytaty.

--
Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.

Data: 2020-10-15 22:30:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drganie liter na ekranie

"collie" 1nmidfdlfhvtu$.2isgwyv0tk3h.dlg@40tude.net

To może modlitwa do św. Carla pomoże? 10 października br. Stolica
Apostolska powołała nowego swiętego - Carlo Acutisa. Będzie pomagał
programistom,

Wreszcie!!!

ale nad sprzętem komputerowym pewnie też się pochyli.
Spróbuj, może akurat Ci pomoże.

Z jakiej to racji czy przyczyny?! -- sprzętowcy
niech starają się o swojego patrona/świętego!

-- Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.

Skoro o wierzeniach i religiach w kontekście relacji ludzie<-- >zwierzęta...

    http://krainaezoteryki.opx.pl/religie,-wierzenia.html

    Dwa główne odłamy dżinizmu charakteryzują się odmiennymi praktykami związanymi
    z życiem mnichów i mniszek. Mnich ŚWETAMBARA może mieć na własność przybory
    takie jak naczynie na wodę i pokarm, a także kilka białych szat. Dodatkowo
    dysponuje miską jałmużną, miotełką z bawełnianych sznurków na kiju, muślinowa
    maską, która zakłada sobie na usta, aby chronić owady i inne istoty latające
    w powietrzu przed wchłonięciem w płuca. Wyznawcy świeccy również niekiedy
    zasłaniają usta. Mnich śwetambara może zjeść trzy posiłki dziennie, jednakże
    w praktyce je tylko jeden.

    Z kolei mnich DIGAMBARA nie posiada niczego, nawet żebraczej miski, dlatego
    jałmużnę przyjmuje w złożone ręce.  W ciągu dnia je tylko raz i tylko tyle
    ile zmieści się w jego dłoniach, nie wolno mu brać dokładki. Ma prawo wejść
    do mieszkania świeckiego wyznawcy , ale nie może usiąść. Inną zasadą jest
    zakaz noszenia szat. Nagość jest wyrazem całkowitego wyzbycia się przywiązania,
    wykorzenienia wstydu i lęku, a także oznaką wyrzeczenia się posiadania czegokolwiek.
    Poza tym sprawia, że mnich nie jest narażony na większą niewygodę. To dla niego forma
    praktyki, gdyż musi zapanować na swoimi podstawowymi odruchami, a więc zmusza go do
    dyscypliny i wytężonej pracy nad  ciałem i umysłem.  Niektórzy digambarowie posiadają
-- > miotłę z pawich piór, która służy do usuwania z drogi owadów lub innych niewielkich istot.

[my zaś zakrywamy usta, by nie wYpuszczać wirusów z siebie zbyt daleko...]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-10-15 11:51:54
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
[...]

Niepotrzebnie kupowałam nowy kabel zasilania (koniczynka), bo jak się teraz okazało gniazdko w monitorze jest jakieś obluzowane i po poruszeniu monitor gaśnie.

Data: 2020-10-13 22:50:00
Autor: Adam
Drganie liter na ekranie
[...]

1440x900 - nie da się już nawet internetu na tym oglądać. Za mała rozdzielczość.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-10-13 21:03:58
Autor: _Master_
Drganie liter na ekranie
ANIMKO! Zgłoś się z tym problemem do jakiegoś domowego chłopa.
Fakt mój syn ósmoklasista technicznie jeszcze nie ogarnia takich spraw (woli grać) ale ja w jego wieku ... ;-)

Niech ten chłop tu napisze swoimi słowami.

PS. Najważniejsze: Podaj symbol monitora.

Data: 2020-10-12 20:10:41
Autor: Arnold Ziffel
Drganie liter na ektanie
Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> wrote:

podejrzewam, że raczej monitor mi pada, albo coś nie tak z zasilaniem.

"Masz listwę zasilającą? Odłączałaś ją od prądu może i po ponownym włączeniu listwy może od razu włączyłaś komputer, a prąd jeszcze całkiem nie dotarł do listwy. Piszę to na podstawie "zjawiska" na moim sprzęcie.

W związku z tym, że się obawiam pożaru w mieszkaniu to 4 metrowy kabel w dalszym ciągu przeciągam do gniazdka w kuchni. Kabel długi to i prąd do listwy nie od razu dojdzie. Po podłączeniu listwy do gniazdka w scianie teraz odczekuję ze 2 minuty i dopiero włączam komputer. Nie ma co się spieszyć. Te parę minut człowieka nie zbawi."

--
Chodnikiem biegnie przerażona kobieta, a za nią groźnie sapiąc wielki
mężczyzna. W końcu ona nie ma już sił. Staje, odwraca się do niego

Data: 2020-10-13 01:17:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drganie liter na ektanie

"Arnold Ziffel" ef604ab3-a1ed-451e-8b5c-e715256aa1d3@hooterville.invalid

[...]
Kobieta z nadzieją w głosie:
  - Pociąg seksualny?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-10-13 01:43:24
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-12 o 22:10, Arnold Ziffel pisze:
[...]

Ktoś mnie tu albo na Windowsie wyśmiał jak napisalam coś podobnego jak Ty. Napisał, że przecież prąd leci z prędkościa światła :-)
Listwy w ścianie się nie wyłącza, bo w listwie jest wyłącznik. Też mam bardzo długi kabel. Leży pod ścianą, pod dywanem. W pierwszej listwie telewizor i modem Horizon, do listwy jest włączona druga listwa (leży na podłodze pod dolna półką biureczka) i w gniazdkach jest włączona drukarka, komputer, głośniki i lampka. Nic z kontaktu nie wyjmuję (chyba, że ten Horizon muszę odświeżyć). Jak wyłączę komputer, bo już nie będę korzystala to potem wyłączam tą listwę. Telewizor gra z drugiej listwy. Jak mam juz dosyć oglądania to wyłączam pilotem i wyłączam drugą listwę.

--
animka

Data: 2020-10-13 10:42:43
Autor: Arnold Ziffel
Drganie liter na ekranie
Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> wrote:

Ktoś mnie tu albo na Windowsie wyśmiał jak napisalam coś podobnego jak Ty.

Nie coś podobnego, tylko dokładnie to :)

Napisał, że przecież prąd leci z prędkościa światła :-)

Tylko kabel nie może być poskręcany, bo na zakrętach elektrony wypadają.

Data: 2020-10-13 12:52:19
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-13 o 12:42, Arnold Ziffel pisze:
[...]

Wszystkie długie kable mam pozwijane.

--
animka

Data: 2020-10-13 10:59:50
Autor: Arnold Ziffel
Drganie liter na ekranie
Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> wrote:

Napisał, że przecież prąd leci z prędkościa światła :-)

Tylko kabel nie może być poskręcany, bo na zakrętach elektrony wypadają.

Wszystkie długie kable mam pozwijane.

No i to dlatego. Elektrony szybko lecą, to wylatują na zakrętach i prąd jest gorszej jakości.

--
W środku nocy zdenerwowany mężczyzna dobija się do drzwi portierni
szpitala psychiatrycznego:

Data: 2020-10-13 13:11:37
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-13 o 12:59, Arnold Ziffel pisze:
[...]

No i jasne. Po 20 latach jakość prądu spadła.

--
animka

Data: 2020-10-13 13:06:13
Autor: Arnold Ziffel
Drganie liter na ekranie
Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> wrote:

No i to dlatego. Elektrony szybko lecą, to wylatują na zakrętach i prąd
jest gorszej jakości.

No i jasne. Po 20 latach jakość prądu spadła.

W sumie nie dziwne. Jak elektrony tak wylatują to w końcu kabel w zakrętach się wyciera i prąd już nie jest taki dobry, jaki był. To częste zjawisko.

To tak samo jak z wodą i ze starymi rurami.

--
Pewien profesor mowi do studentow:
- Prosze zadawac pytania. Nie ma glupich pytan, sa tylko glupie

Data: 2020-10-13 17:03:06
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-13 o 15:06, Arnold Ziffel pisze:
[...]

Kupię nowy kabel ok. 3 m. do internetu (modem-komputer).

Do monitora już kupiłam, bo w starym wtyczka się wypaczyła i jak przesuwałam monitor to obraz gasł.

--
animka

Data: 2020-10-14 08:39:49
Autor: Arnold Ziffel
Drganie liter na ekranie
Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> wrote:

Do monitora już kupiłam, bo w starym wtyczka się wypaczyła i jak przesuwałam monitor to obraz gasł.

Wtyczka stara, nieszczelna, to elektrony wypadają i unoszą się w powietrzu. Potem trzeba wietrzyć mieszkanie, bo można się podtruć.

--
- Czym różni się dętka od studentki?
- Dętkę dmucha się raz... Poza tym studentka pęka za pierwszym razem, a dętka za ostatnim...

Data: 2020-10-14 14:30:26
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-14 o 10:39, Arnold Ziffel pisze:
[...]

Nawet w przedszkolu dzieciaki są mądrzejsze od ciebie.
Gdzie Ty piszesz?
Nie odpowiadaj.

--
animka

Data: 2020-10-14 15:19:32
Autor: collie
Drganie liter na ekranie
W środę, 14.10.2020 o 14:30, Animka napisała:

[...]

Najzabawniejsze, że ten Knyfel (czy jak mu tam) z tym drugim
Skurwensenem (czy jak mu tam) uważają, że są dowcipni akurat
przy Tobie, kobiecie. I to w internetach. W realu już tacy
dowcipni pewnie nie są, bo wiedzą, że można w mordę dostać nawet kobiecą ręką.

Data: 2020-10-14 18:15:17
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-14 o 15:19, collie pisze:
[...]

BRAWO! :-)

Przy facetach to pewnie się płąszczą.

--
animka

Data: 2020-10-13 13:34:47
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Drganie liter na ekranie
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 13 Oct 2020 13:11:37 +0200  doszła do mnie wiadomość  <rm421l$tl3$1@gioia.aioe.org>  od Animka <animka@tonie.ja.wp.pl>  :
[...]

Za komuny był lepszy prąd.

Data: 2020-10-13 16:58:10
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-13 o 13:34, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Teraz na na wszystkim okradają. Okradają gdzie się tylko da.

--
animka

Data: 2020-10-14 09:21:16
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Drganie liter na ekranie
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 13 Oct 2020 16:58:10 +0200  doszła do mnie wiadomość  <rm4fke$1jkc$1@gioia.aioe.org>  od Animka <animka@tonie.ja.wp.pl>  :
[...]

Kiedyś wszystko było lepsze, wódka, mięso, kaszanka, pory i selery, no i o wiele
zdrowsze.
Elektrony w prądzie były tak żwawe, że od ich przepływu prostowały się kable zasilające,
teraz w tym prądzie to chyba same dziury płyną, elektrownie oszczędzają gdzie się da.

Data: 2020-10-14 08:37:12
Autor: Arnold Ziffel
Drganie liter na ekranie
Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid> wrote:

Elektrony w prądzie były tak żwawe, że od ich przepływu prostowały się kable zasilające, teraz w tym prądzie to chyba same dziury płyną, elektrownie oszczędzają gdzie się da.

Tak właśnie jest. Rozcieńczają ten prąd dziurami, bo są tańsze, a każą sobie płacić jak za elektrony. Potem takie małe elektrony wpadają w te dziury, które są od nich większe, i lekko drgają, co objawia się drganiem obrazu tak jak u Animki. Pisałbym reklamację do tych złodziei z zakładu energetycznego, że w moim prądzie jest za duża koncentracja dziur względem elektronów a płacę za elektrony a nie za dziury. Pewnie nie będą chcieli uznać, ale nie można im odpuszczać.

Eh, kiedyś były czasy, dziś nie ma czasów.

--
Okulista do pacjenta:
- Mam dla pana dwie nowiny, dobrą i złą.

Data: 2020-10-14 13:39:15
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Drganie liter na ekranie
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 14 Oct 2020 08:37:12 +0000 (UTC)  doszła do mnie wiadomość  <4c81a377-0ffd-4b95-a00e-31ac1d0cabf0@hooterville.invalid>  od arnold@hooterville.invalid (Arnold Ziffel)  :
[...]

Ja chyba nałapię tego prądu do butelki lejdejskiej i oddam do analizy w Instytucie
Wysokich Napięć, ciekawe co odpowiedzą.

Data: 2020-10-14 14:17:03
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-14 o 13:39, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

Ja chyba nałapię tego prądu do butelki lejdejskiej i oddam do analizy w Instytucie
Wysokich Napięć, ciekawe co odpowiedzą.

Idź z tą butelką do piaskownicy. Tylko nie zapomnij wziąć łopatki.

--
animka

Data: 2020-10-14 14:53:57
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Drganie liter na ekranie
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 14 Oct 2020 14:17:03 +0200  doszła do mnie wiadomość  <rm6q8a$1pft$1@gioia.aioe.org>  od Animka <animka@tonie.ja.wp.pl>  :
[...]

Do piaskownicy to wiaderko, butelka lejdejska nie nadaje się do takich zabaw.
Benjamin Franklin łapał pioruny do butelek lejdejskich, do wielkiej butelki to prawie
cały piorun wejdzie.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Butelka_lejdejska

Data: 2020-10-14 18:06:51
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-14 o 14:53, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

No to powodzenia!

--
animka

Data: 2020-10-14 15:05:46
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 14.10.2020 o 09:21, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

[...]

Pieprzysz waćpan, bo co jak co ale akurat kaszanka i wóda za komuny to była zwykła kiła, dzisiaj nawet bimber lepszy od PRLowskiej gorzały. Ale do rzeczy co nam użytkownikom dało zwiększenie napięcia (220vs230V) w sieci? To coś namacalnego czy tylko wymogi życia w takim a nie innym miejscu świata, czyli przynależność do "europejskiej sieci energetycznej"?

Data: 2020-10-14 15:16:16
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Drganie liter na ekranie
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 14 Oct 2020 15:05:46 +0200  doszła do mnie wiadomość  <rm6t37$15h0$1@gioia.aioe.org>  od trybun <MxLeChSo@jahu.cb>  :
[...]

Dostosowanie do standardu UE, to była konieczność.
Ma to swoje zalety, ale ma też wady, za dużo by tu gadać więc jak cię to interesuje, to
poszukaj w sieci wyjaśnienia.

Data: 2020-10-16 11:37:11
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 14.10.2020 o 15:16, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Jak widać imperializm ciągle żywy. Czy do końca świata i o jeden dzień dłużej zawsze niby wolny i suwerenny kraj będzie zmuszany aby równać do innych?  No i przecie nie wymagam od ciebie abyś się rozpisywał -  wystarczy krótka odpowiedź na zadane pytanie (co nam, polskim użytkownikom dało zwiększenia napięcia w sieci?), natomiast co do informacji znajdowanych w necie to lepiej podchodzić do nich z dużą rezerwą, w necie za dużo bajkopisarzy i agitatorów. A oni potrafią wyśpiewać wszystko wszystkim wg zapotrzebowania.

https://www.youtube.com/watch?v=qf_WpYRbnJ8 ;-)

Data: 2020-10-16 13:05:06
Autor: ąćęłńóśźż
Drganie liter na ekranie
Mniejsze straty na przesyle (wyższe napięcie).
W dobie chińskiej miedzi ze stali tym bardziej.

-- -- -
co nam, polskim użytkownikom dało zwiększenia napięcia w sieci?

Data: 2020-10-16 23:28:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drganie liter na ekranie

"ąćęłńóśźż" 5f897e62$0$548$65785112@news.neostrada.pl

: Mniejsze straty na przesyle (wyższe napięcie).

Dlaczego nie podwyższono do 230kV? ;) -- byłyby jeszcze mniejsze.
[i mniej ludzi by umarło na CoViD19]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-10-17 12:55:34
Autor: Adam
Drganie liter na ekranie

"ąćęłńóśźż" 5f897e62$0$548$65785112@news.neostrada.pl

: Mniejsze straty na przesyle (wyższe napięcie).

Dlaczego nie podwyższono do 230kV? ;) -- byłyby jeszcze mniejsze.
[i mniej ludzi by umarło na CoViD19]

Znalazłeś zastosowanie dla chińskich kabli, gdzie żyła jest symboliczna, a izolacja gruba ;)
Mogły by być i kilowolty, tylko przy dużej częstotliwości - wtedy można by zachować bezpieczeństwo dla istot żywych.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-10-18 02:59:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drganie liter na ekranie

"Adam" rmeij6$p06$1$Adam@news.chmurka.net

Znalazłeś zastosowanie dla chińskich kabli,
gdzie żyła jest symboliczna, a izolacja gruba ;)

Akurat w Chinach jest 220V a chińskie przewody niekoniecznie są złe.

Mogły by być i kilowolty, tylko przy dużej
częstotliwości - wtedy można by zachować
bezpieczeństwo dla istot żywych.

Przy jakiej częstotliwości 230kV byłoby bezpiecznym napięciem w mieszkaniach?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-10-16 18:52:06
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Drganie liter na ekranie
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 16 Oct 2020 11:37:11 +0200  doszła do mnie wiadomość  <rmbpk4$1j37$2@gioia.aioe.org>  od trybun <MxLeChSo@jahu.cb>  :
[...]

To tylko sprawa techniczna, ujednolicenie napięć w sieci zasilającej, zwykłego usera nie
powinno to obchodzić dwadzieścia lat po fakcie.
Serio, to jest sprawa istotna dla projektantów i producentów zasilaczy, silników,
grzejników, transformatorów i tym podobnych, z imperializmem nie ma to nic wspólnego.

Data: 2020-10-17 09:02:09
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 16.10.2020 o 18:52, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Założę się że jednak my konsumenci ponieśliśmy jakieś koszty z tytułu tej migracji, tak więc trudno przed tym faktem komuś normalnemu chować głowę w piasek.

Ma, każdą ekspansję na suwerenność innych można (trzeba) traktować jak zagranie imperialne.

Data: 2020-10-17 11:29:37
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Drganie liter na ekranie
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 17 Oct 2020 09:02:09 +0200  doszła do mnie wiadomość  <rme4tg$1umd$3@gioia.aioe.org>  od trybun <MxLeChSo@jahu.cb>  :
[...]

Sądzisz, że dostawcy prądu sfinansowali to z własnej kieszeni i zaskurniaków? To wszystko
z naszych pieniędzy, w szerszym zakresie czasu są to jednak oszczędności, MF ci to
wyjaśnił dalej:

Ma, każdą ekspansję na suwerenność innych można (trzeba) traktować jak zagranie imperialne.

Przestań wszędzie widzieć te imperialne zapędy, w tym wypadku to nie ma sensu.

Data: 2020-10-21 12:17:46
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 17.10.2020 o 11:29, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

[...]

No więc co, znowu w kolejnej sprawie dorośli i podobno wolni i suwereni ludzie zostają stawieni przed faktem dokonanym.. Co to za pojebane zwyczaje że firmy maja więcej do powiedzenia niż mieszkańcy. Np w Szwecji obywatel składa wniosek o podłączenie do sieci telefonicznej a firma telekomunikacyjna  ma określony w którym ma się wywiązać z  zlecenia. U nas możesz sobie składać w Orange i 100 wniosków a oni mają to gdzieś, im nie opłaca się ciebie podłączać..., takie jest podejście do obywatela w kraju nad Wisłą - to bydło zwane obywatelem jest dla firm, lekarzy itditp a nie odwrotnie.. i w sumie pies ich tam trącał, dziwi mnie tylko to że bawisz się w strażnika takich zwyczajów, że jak pan każe to trzeba płacić i ponosić z własnej kieszeni koszty związane z wprowadzaniem wyższego napięcia w sieci.

Ma, każdą ekspansję na suwerenność innych można (trzeba) traktować jak
zagranie imperialne.
Przestań wszędzie widzieć te imperialne zapędy, w tym wypadku to nie ma sensu.

Ale dlaczego nie, mieliśmy swoje rozwiązania funkcjonujące w miarę dobrze przez szereg lat i tak się jakoś dziwnie składa że wszystkie zmiany musimy wprowadzać aby się dostosowywać do jakiegoś władcy. Przecież nawet ZSRR nie kazał nam zmieniać rozmiaru szyn aby się do nich dostosować.

Data: 2020-10-21 12:42:44
Autor: MF
Drganie liter na ekranie
On 21/10/2020 11:17, trybun wrote:
[...]

Twój kochany i szanowany i łaskawy ZSRR kazał nam używać dolnego pasma UKF, podczas gdy budowaliśmy już sieć nadajników w zachodnim, górnym pasmie (dokładnie zdążyliśmy uruchomić już trzy nadajniki). Tak samo kazał nam używać w telewizji dźwięku na nieco innej częstotliwości i SECAM-u, co początkowo z punktu widzenia odbiorcy może niespecjalnie było wadą, ale w przypadku koloru z powodów technicznych cały montaż musiał odbywać się w PAL-u, przez co materiały musiały być niekiedy dwukrotnie konwertowane (SECAM->PAL -> montaż -> PAL->SECAM) ze stratą jakości; wraz z rozpowszechnianiem się magnetowidów, konsol do gier i komputerów domowych nagle odbiorcy musieli kombinować i zlecać przeróbki (i płacić), by ich telewizory z SECAM-only stały się PAL-SECAM, bo inaczej np. z VHS-a widać było tylko czarno-biały obraz bez dźwięku. No i swego czasu w odpowiedzi na propozycję przystąpienia do Planu Marshalla sejm przegłosował uchwałę wyrażającą wolę przystąpienie do planu i dającą mandat negocjacyjny rządowi, a po paru dniach od tego sam Stalin osobiście ogłosił, że w imieniu wszystkich państw postępowych, socjalistycznych, prokomunistycznych i zgromadzonych wokół ojczyzny rewolucji odrzuca imperialistyczny plan mający na celu dalsze zniewalanie proletariuszy i amerykańską kontrolę nad światem. W gospodarce wprowadził nam system nomenklaturowy, w którym wszystkie pozycje kierownicze były obsadzane na podstawie opinii PZPR i UB, formalne kwalifikacje były opcjonalne i mogły być zastąpione świadectwem ukończenia Wieczorowego Uniwersytetu Marksizmu-Leninizmu. A to tylko wierzchołek góry lodowej.

O tym, że koszt był wcale nie tak duży, a w zamian producenci nie mogą orzynać klientów na tym, że rzekomo koszt wszystkiego jest tak wysoki, bo muszą produkować wszystko osobno na każdy rynek, już pisałem w news:894fb1e0-b5a8-2c66-d6e2-5f928c6e36abkomp.wujka.marcina a tezy tam postawione bardzo starannie (i, moim zdaniem, z premedytacją) pominąłeś jako niewygodne dla twojej teorii i wobec których nie masz kontrargumentów.

--
MF

Data: 2020-10-21 14:32:07
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 21.10.2020 o 13:42, MF pisze:
[...]

Żaden "mój" a tym bardziej łaskawy. Doili nas aż niemiło. Jednak nie nakazywali jakichś dostosowywania do swoich standardów. Nie mam pojęcia co było kiedyś i jakiego pasma UKF używała Polska przed wojną, ja pamiętam jedno i właśnie ono było standardem, tymczasem nowy pan nie godzi się na jego użytkowanie, a więc Polaku jak nadal chcesz słuchać listy przebojów trójki to łap za kabzę i przestrajaj swój odbiornik albo kupuj nowy. Z TV  tak samo pamiętam tylko PAL, a Rusek jakoś nie wyklinał i nie karał za to.

I słusznie, Stalin w odróżnieniu od wielu innych doskonale wiedział że za darmo to można dostać co najwyżej kopniaka. Aczkolwiek jednak nie powinien zabierać głosu w imieniu innych.

Nieprawda że funkcje kierownicze były zarezerwowane dla członków partii. Mitem także jest to że ktoś kogoś na siłę robił zaciąg partyjny, osobiście składałem wniosek kilkukrotnie i jakoś mi się nigdy nie udało zostać pseudokomuchem.

Mylisz się Twój post musiałem zwyczajnie przegapić, o żadnej premedytacji nie ma mowy.

Data: 2020-10-21 14:41:18
Autor: RadoslawF
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-21 o 14:32, trybun pisze:

[...]

Pieprzysz.
Pierwszy krajowy nadajnik UKF nadawał na częstotliwości 97,6MHz.
Od pierwszego października 1954 roku.
Produkowano też w kraju radioodbiorniki na ten zakres.
A potem ten co to wedle ciebie nie karał kazał zmieniać zakres
i trzeba było przestroić już posiadane radioodbiorniki.

A przed wojną na UKFie nie nadawaliśmy. A jeśli to co najwyżej
w ramach prób i testów.

[...]

Fakt że nie wszystkie, kierowniczką przedszkola można było zostać
bez członkowstwa. Ale dyrektora szkoły bezpartyjnego to już sobie
nie przypominam w tamtym ustroju.

Pozdrawiam

Data: 2020-10-21 15:07:51
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 21.10.2020 o 14:41, RadoslawF pisze:

[...]

Przez spory okres czasu (lata 60,70,80te) słuchałem radia na paśmie UKF bez potrząsania kabzą aby zadowolić jakąś łajzę. Tak więc jeżeli ktoś tu pieprzy to na pewno ja.

[...]

Dyrektora to ja też nie znałem, ale kierowników to już było całkiem sporo, i niekoniecznie byli/ły to kierowniczki przedszkola.

Data: 2020-10-21 18:17:32
Autor: RadoslawF
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-21 o 15:07, trybun pisze:

[...]

Nad oceanem nie byłeś i go nie widziałeś co nie dowodzi że ocean
nie istnieje.

[...]

To szkoda że nie napiszesz czego to były kierowniczki.
Bo jak punktu skupu mleka to ranga jeszcze niższa niż przedszkola.

Pozdrawiam

Data: 2020-10-23 13:13:08
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 21.10.2020 o 18:17, RadoslawF pisze:
[...]

Nikt mnie nie zmuszał do ponoszenia kosztów wymiany/modernizacji sprzętu i tylko to się liczy.

[...]

To byli panowie, kierownicze stanowiska mimo bezpartyjności w HCP, że sięgnę tylko tak zaraz po sąsiedzku.

Data: 2020-10-23 13:28:21
Autor: RadoslawF
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-23 o 13:13, trybun pisze:

[...]

Bo miałeś szczęście żyć w dobrym okresie.
Ale to że ciebie coś takiego nie spotkało nie udowadnia że
nie miało miejsca o czym starasz się nas przekonać.

[...]

Płeć bez znaczenia. Zdefiniuj to kierownicze stanowisko.
Kierownik punktu zbiórki makulatury przy fabryce H. Cegielskiego
czy kierownik dużego działu w tej fabryce?

Pozdrawiam

Data: 2020-10-24 15:01:48
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 23.10.2020 o 13:28, RadoslawF pisze:
[...]

Nie ma mowy o żadnym przekonywaniu, przytaczam tylko fakty, jednak nikogo nie zmuszam siłą aby przyjmował je do wiadomości.

[...]

Pierwszy z brzegu - kierownik działu energetyczno-remontowago (W-R). Czyli kierował w sumie jednym z najważniejszych działów w fabryce. I to w czasie najbardziej newralgicznym dla pseudokomuny, czyli na początku lat 80tych a tu bezpartyjny na czele... szok?

Data: 2020-10-24 15:32:40
Autor: RadoslawF
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-24 o 15:01, trybun pisze:

[...]

Ilu ludzi mu podlegało?

Ppozdrawiam

Data: 2020-10-25 17:42:41
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 24.10.2020 o 15:32, RadoslawF pisze:

Ilu ludzi mu podlegało?

Ppozdrawiam

Nie prościej przyznać że teza o tym że kadra kierownicza państwowych firm musiała być rozdzielana z listy partyjnej to jednak wierutna bzdura?

Data: 2020-10-26 10:12:42
Autor: RadoslawF
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-25 o 17:42, trybun pisze:

Ilu ludzi mu podlegało?

Ppozdrawiam

Nie prościej przyznać że teza o tym że kadra kierownicza państwowych firm musiała być rozdzielana z listy partyjnej to jednak wierutna bzdura?

Nie.
Bo to zależało od rangi "kierownika" a ta częściowo zależała
od ilości podległego personelu.
W typowym dużym (pięć grup) przedszkolu kierowniczce podlegało
około 25 osób. Próbuje ustalić ilość personelu w twoim przykładzie.
Odpowiesz na pytanie "ilu ludzi mu podlegało"?

Pozdrawiam

Data: 2020-10-28 11:15:30
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 26.10.2020 o 10:12, RadoslawF pisze:
[...]

A ja myślę że dla swojej tezy wymyślasz na poczekaniu argumenty. Odpowiadając na pytanie - nie wiem dokładnie - dział którym zawiadywał był rozrzucony po całych zakładach, składały się na niego dwie acetylenownie, tlenownia, dwie maszynownie sprężarek, i spory warsztat naprawczy, wszystko (za wyjątkiem warsztatu) pracujące w systemie trzyzmianowym, tak więc lekko  liczyć należy co najmniej trzydziestoosobową załogę.

Data: 2020-10-28 11:35:17
Autor: RadoslawF
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-28 o 11:15, trybun pisze:

[...]

Nic na poczekaniu nie wymyślam, jestem po prostu ciekaw rangi
tego kierownika.

Pozdrawiam

Data: 2020-10-31 13:18:37
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 28.10.2020 o 11:35, RadoslawF pisze:
[...]

No i jak go zakwalifikujesz wg swojej taryfy?

Data: 2020-10-31 15:55:34
Autor: RadoslawF
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-31 o 13:18, trybun pisze:

[...]

Jeśli podałeś prawdziwą liczbę to tak ciut wyżej (o 5 osób)
od kierowniczki przedszkola. Czyli faktycznie mogło nie być wymogu
członkowstwa.

Pozdrawiam

Data: 2020-11-01 11:22:09
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 31.10.2020 o 15:55, RadoslawF pisze:
[...]

Przecie w przedszkolach to z reguły parę osób pracuje. Jak to porównywać do kierownika działu w wielkim kombinacie produkcyjnym...

Data: 2020-11-01 12:29:13
Autor: RadoslawF
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-11-01 o 11:22, trybun pisze:

[...]

Normalne duże przedszkole (5 oddziałowe) miało kiedyś 25 osób
na pełnym etacie. Teraz ma więcej ale część na na niepełnym
lub na różnych umowach. Parę osób to w jakiejś miniaturce
jedno lub dwu oddziałowej.

Pozdrawiam

Data: 2020-11-03 12:05:49
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 01.11.2020 o 12:29, RadoslawF pisze:

[...]

Co ty gadasz, w okolicy jest kilka przedszkoli - cały ich personel to 3-4 osoby na placówkę.

Data: 2020-11-03 17:16:34
Autor: RadoslawF
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-11-03 o 12:05, trybun pisze:

[...]

To że ty widzisz 3 czy 4 nie oznacza że jest tylko tyle.
Nauczycielek będziesz miał 3 na grupę, do tego jedna na
grupę pomoc nauczycielki. Do tego obsada kuchni, sprzątaczki
, intendentka i kierowniczka. W dużych bywa też zastępca kierowniczki.
Z dochodzących na przykład rytmiczka.

Pozdrawiam

Data: 2020-11-04 11:55:30
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 03.11.2020 o 17:16, RadoslawF pisze:
[...]

To że ty ich nie widzisz ale lepiej potrafisz wyliczyć ilość jest zagadkowe, znowu, podobnie jak z tymi kierownikami z klucza partyjnego, chcesz coś wylansować. .

Data: 2020-11-04 23:06:44
Autor: RadoslawF
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-11-04 o 11:55, trybun pisze:
[...]

Ja nie muszę ich wiedzieć bo wiem że są.
Ty tego nie wiesz wiec piszesz o tych których widzisz.
Pytanie co ty chcesz lansować, w temacie kierowników z klucza
partyjnego też?

Pozdrawiam

Data: 2020-11-08 12:50:26
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 04.11.2020 o 23:06, RadoslawF pisze:
[...]

Ja piszę o tym co widzę. Nic nie lansuje, to tylko delikatne oponowanie w zaklinaniu faktów. Naprawdę ta pseudokomuna która panowała w Polsce to ogólnie rzecz ujmując nic dobrego, ale po co jej przyprawiać fałszywe rogi? Jeden pieprzy od rzeczy o zaciąganiu siłą do partii, drugi o kadrze kierowniczej powoływanej  obowiązkowo z partyjnego klucza, trzeci kiedyś coś bełkotał o wykolejaniu pociągów przez komuchów w powojennej Francji. Skąd to lubowanie się w kłamstwach i zaklinaniu rzeczywistości?

Data: 2020-11-08 22:09:12
Autor: RadoslawF
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-11-08 o 12:50, trybun pisze:

[...]

Istnieje cała masa żeczy których nie widać a które istniały.
Ubeków też nie widziałeś (pomijam współczesne filmy) a którzy
istnieli i stali na straży tej "pseudokomuny".
A księdza Popiełuszkę te nie ubecja tylko pijani harcerze
musieli zamordować. Bo ty ubeków nie widziałeś więc nie mają
prawa istnieć.

pozdrawiam

Data: 2020-10-31 22:34:02
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-31 o 13:18, trybun pisze:
(...)

Hej!
Ja nie w temacie, sorry.
Od paru dni mam już nowy (używany, hahaha) monitor. Problemy się skończyły, ale zepsuty wzrok od tamtego monitora pozostał.

Teraz się zastanawiam jak sie pozbyć tamtego monitora (19 cali Philips). On ma coś uszkodzone w gniazdku chyba.

--
animka

Data: 2020-11-01 08:43:02
Autor: RadoslawF
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-31 o 22:34, Animka pisze:

[...]

Teoretycznie trzeba by na elektro śmieci, w praktyce postaw
koło śmietnika.

Pozdrawiam

Data: 2020-11-01 09:36:01
Autor: collie
Drganie liter na ekranie
W niedzielę, 1.11.2020 o 08:43, RadoslawF napisał:

Teraz się zastanawiam jak sie pozbyć tamtego monitora (19 cali Philips).

Teoretycznie trzeba by na elektro śmieci, w praktyce postaw
koło śmietnika.

Tak jak Ty - wersalkę?

https://zapodaj.net/f6683226c0ba4.jpg.html

--
Pasą się, pasą, barany wełniane...
https://www.youtube.com/watch?v=I8Ezf9vA2_g

Data: 2020-11-01 09:53:13
Autor: RadoslawF
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-11-01 o 09:36, collie pisze:

[...]

Nie moja wersalka i nawet nie moja okolica.
Natomiast w cywilizowanych spółdzielniach jest informacja
kiedy będą wywożone śmieci gabarytowe i można wersalkę całkiem
legalnie koło śmietnika zostawić.
Więc suczko poszczekałaś na próżno.

Pozdrawiam

Data: 2020-11-01 11:04:18
Autor: collie
Drganie liter na ekranie
W niedziela, 1.11.2020 o 09:53, RadoslawF napisał:

[...]

Tyle że takie barany jak Ty - radzące Animce podrzucić monitor pod
śmietnik - wystawiają te swoje obszczane wersalki nocką ciemną kiedy się da i stoją później graty miesiącami pod śmietnikiem, albowiem
gminy w śmieciowych rozpiskach zwykle tylko dwa razy w roku wyznaczają
termin wywozu tzw. gabarytów. Za taką radę Animka powinna Cię kopnąć w dupę, baranie wełniany.

Data: 2020-11-01 12:32:22
Autor: RadoslawF
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-11-01 o 11:04, collie pisze:

[...]

Szczekaj suczko, szczekaj. Nic innego nie potrafisz.
I nie moja wina że u ciebie na wsi tylko dwa razy do roku
zbierają gabaryty i ty je ciemną nocą wynosisz a potem to
rozmówcom przypisujesz.

pozdrawiam

Data: 2020-11-01 15:44:19
Autor: collie
Drganie liter na ekranie
W niedzielę, 1.11.2020 o 12:32, RadoslawF napisał:

[...]

Tak, tak jest we wsi Żoliborz i tak jest w całym kraju, bo system
odbioru odpadów jest jednolity w Polsce, różne są tylko firmy
realizujące wywóz śmieci w danej gminie. Ale Ty, baranie, nawet nie
wiesz, że istnieje harmonogram wywozu śmieci, bo mieszkasz w bloku i rozpiskę - kiedy i co - dostaje spółdzielnia, a Ty z wiaderkiem ze
zmieszanymi śmieciami latasz do śmietnika kiedy chcesz i kiedy chcesz
wystawiasz nocą pod śmietnik tę swoją zaszczaną wersalkę. I jeszcz
namawiasz do tego Animkę. Bo jesteś baran. Baran wełniany. Po prostu.

Data: 2020-11-02 03:09:25
Autor: RadoslawF
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-11-01 o 15:44, collie pisze:

[...]

Terminy jak widać też są różne.

wiesz, że istnieje harmonogram wywozu śmieci, bo mieszkasz w bloku
i rozpiskę - kiedy i co - dostaje spółdzielnia, a Ty z wiaderkiem ze

A że to cywilizowana spółdzielnia to wiesza rozpiskę na klatce
schodowej dla lokatorów.

zmieszanymi śmieciami latasz do śmietnika kiedy chcesz i kiedy chcesz
wystawiasz nocą pod śmietnik tę swoją zaszczaną wersalkę. I jeszcz
namawiasz do tego Animkę. Bo jesteś baran. Baran wełniany. Po prostu.

To wy na tej wiosce macie jakieś specjalne terminy wynoszenia
normalnych śmieci? To by wyjaśniało twoja teorię o wynoszeniu
nocą.
:-)

Data: 2020-11-02 11:17:53
Autor: collie
Drganie liter na ekranie
W poniedziałek, 2.11.2020 o 03:09, RadoslawF napisał:

A że to cywilizowana spółdzielnia to wiesza rozpiskę na klatce
schodowej dla lokatorów.

No to trzeba było wyczytać z niej - albo poprosić sąsiada bardziej
kumatego, jak jesteś baran - że termin wywożenia tzw. gabarytów
w tej Twojej cywilizowanej spółdzielni już minął w październiku i nie wystawiać nocą, przed Wszystkimi świętymi, tej swojej obszczanej wersalki pod śmietnik, by stała tam aż do wiosny - do następnej wywózki gabarytów. Baranie wełniany.

Data: 2020-11-02 13:51:48
Autor: RadoslawF
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-11-02 o 11:17, collie pisze:
[...]

Ale ośmieszaj się i szczekaj dalej. Baranie bawełniany.

Pozdrawiam

Data: 2020-11-01 09:29:36
Autor: ąćęłńóśźż
Drganie liter na ekranie
Jakiś duży sklep (np. Media Markt) w punkcie obsługi klienta, tam można zostawiać zużyty sprzęt elektroniczny.

-- -- -
Teraz się zastanawiam jak sie pozbyć tamtego monitora.

Data: 2020-11-01 11:23:26
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 31.10.2020 o 22:34, Animka pisze:
[...]

Ja  jakiś rok temu kupiłem też 19kę Philipsa. Ogólnie monitor wporzo, jednak popełniłem błąd bo nie dość że musiałem długo szukać to jeszcze ten mój wybrany format (3/4) nie za bardzo pasuje do dzisiejszego wyświetlania niektórych stron www.

Jeżeli chodzi o awarię gniazdka to możesz się pokusić o naprawę w własnym zakresie. Po prostu może się da wymienić uszkodzoną część.

Gdzie złomować taki sprzęty, w mieście to nie mam pojecia, na wsiach śmieciarze raz na jakiś czas zabierają taki sprzęt.

Data: 2020-11-01 18:07:13
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-11-01 o 11:23, trybun pisze:

[...]

3/4, ale jaka to rozdzielczość?

Wreszcie mam wszystko na ekranie i "się nie bujam w prawo i lewo".

Jeżeli chodzi o awarię gniazdka to możesz się pokusić o naprawę w własnym zakresie. Po prostu może się da wymienić uszkodzoną część.

O nie! Nie mam zamiaru tego monitora używać.
Oddałabym komuś kto sam potrafi reperować monitory.

Gdzie złomować taki sprzęty, w mieście to nie mam pojecia, na wsiach śmieciarze raz na jakiś czas zabierają taki sprzęt.

Stoi narazie w drugim pokoju. Dużo miejsca nie zajmuje.

--
animka

Data: 2020-11-03 12:08:46
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 01.11.2020 o 18:07, Animka pisze:
[...]

1280/1024 czyli tzw FHD.  a i tak się muszę bujać np na stronie "Gazety" która ma parametry wyświetlania ustawiane dla formatu 16/9. Nie cierpię płaskich ekranów ale widzę że wcześniej czy później będę musiał się z nimi przeprosić.

[...]

No właśnie, naprawić i może sobie stać jako rezerwowy..

Data: 2020-11-03 17:56:40
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-11-03 o 12:08, trybun pisze:

[...]

To znaczy masz monitor z wypukłym ekranem, staromodny, ale prawie nowy?

Ten mój monitor ma 1680:1050 i na stronie gazety wszystko się mieści na ekranie pomimo, że używam większej czcionki. Tylko jakiś głupi ten monitor, bo odświeżanie niby ma  60 Hz, ale i  tak przestawia się na 59 Hz. Czegoś takiego jeszcze nigdzie nie widziałam.

[...]

Nie po to wydalam pieniądze na drugi monitor, żeby płacić komuś za naprawę 12-stoletniego. Naprawy nie są tanie i mnie to się nie opłaca.

--
animka

Data: 2020-11-04 11:56:03
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 03.11.2020 o 17:56, Animka pisze:
[...]

Nie, w sumie źle napisałem nie chodziło mi o jego płaskość czy wypukłości a format wyświetlania czyli wysokość-szerokość. Ja mam taki w formacie 3/4 a w sklepach królują 16/9 takoż i niektóre strony www są tworzone w tym nowomodnym formacie.

Format ekranu nie ma nic do rozdzielczości czy odświeżania.  W monitorach LCD wartości odświeżania nie maja już takiego znaczenia jak w kineskopowych.

[...]

Ale myślę że akurat takie coś jak uszkodzona wtyczka spokojnie naprawisz we własnym zakresie, oczywiście o ile znajdziesz odpowiednią część.

Data: 2020-11-04 12:38:35
Autor: ąćęłńóśźż
Drganie liter na ekranie
Poważnie to rozważ, Animko - będziesz mogła równocześnie pisać na dwie grupy na raz :-)

-- -- -
takie coś jak uszkodzona wtyczka spokojnie naprawisz

Data: 2020-11-04 12:53:38
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-11-04 o 11:56, trybun pisze:

[...]

Ile cali ma ten monitor? Masz jakiś link do zerknnięcia?

Format ekranu nie ma nic do rozdzielczości czy odświeżania.  W monitorach LCD wartości odświeżania nie maja już takiego znaczenia jak w kineskopowych.

No to mnie pocieszyłeś tym odświeżaniem.

[...]

Kable z wtyczkami to ja mam dwa. Uszkodzone jest gniazdko albo coś w tym monitorze.
Nie ma sensu zawracać juz sobie gowy 19 calowym bździdlem. Już nigdy nic co jest z firmy Philips nie kupię.
Mogę ten monitor oddać komuś za darmo.

--
animka

Data: 2020-11-04 18:21:27
Autor: Adam
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-11-04 o 12:53, Animka pisze:
[...]

Na grupie pl.misc.elektronika sundyman walczy z podświetlaniem swojego monitora. Szukał innego, aby podmienić listwę świetlną.

Tylko mam niespójne informacje i nie wiem, czy ten Twój Philips jest lampowy (starego typu, szklany", czy LCD.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-11-08 12:51:09
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 04.11.2020 o 12:53, Animka pisze:
[...]

19, czyli największy z dostępnych w tym formacie. Nie, nie mam.

[...]

U mnie ten Philips jak na razie sprawuje się dobrze,. Jednak nie wiadomo jak będzie po skończeniu się gwarancji, bo dwa przedostatnie moje monitory padły w niedługim czasie po skończeniu się gwarancji.. W tej elektronice to oni teraz montują jakieś "bomby zegarowe" które wykańczają sprzęt po okresie gwarancyjnym, czy co? Z lodówką miałem podobnie..

Data: 2020-10-23 14:15:07
Autor: MF
Drganie liter na ekranie
On 23/10/2020 12:13, trybun wrote:
Nikt mnie nie zmuszał do ponoszenia kosztów wymiany/modernizacji sprzętu i tylko to się liczy.

To nie ma najmniejszego znaczenia. Byli inni, którzy zostali zmuszeni do poniesienia kosztów wymiany/modernizacji sprzętu i tylko to się liczy.

A sama zmiana napięcia w sieci energetycznej z 220 na 230 V też nie zmusiła *nikogo* do wymiany ani modernizacji sprzętu domowego, elektronarzędzi, jakichś tam obrabiarek itp.

A jeżeli jesteś idiotą, który wyrzucił na śmietnik telewizor zasilany z sieci 220 V +10% -10% i kupił identyczny, ale zasilany z sieci 230 V +6% -10%, to sam sobie jesteś winien. Trzeba było uważać w szkole na lekcjach matematyki i fizyki.

O tolerancji wartości napięcia zasilającego uczono w technikach elektrycznych i ZSZ, więc nie jest to żadna nauka na poziomie uniwersyteckim.

Ale napisz coś jeszcze o tym, jaka to Bruksela be, a Moskwa była cacy cud-miód. Pośmiejemy się, a śmiech to zdrowie :-)

--
MF

Data: 2020-10-23 20:47:10
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-23 o 15:15, MF pisze:
[...]

Nikt raczej nie wyrzucił z tego powodu.
Zmieniły się częstotliwości nadawania i przestrajania sporo kosztowało, więc bardziej oplacało się kupienie nowego sprzętu.
Najgorsze jest to, że ludzie, często biedni ciągle musza tracić pieniądze przez  jakiegoś "ulepszacza"-bogacza.

Data: 2020-10-24 15:02:22
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 23.10.2020 o 15:15, MF pisze:
[...]

Dlatego pytałem ile pośrednio za to mogłem zapłacić?

Oj jak mnie buduje to wasze wyrażanie się o sobie w liczbie mnogiej... a tobie zwyczajnie współczuje, choć po trosze i zazdroszczę, bo też chciałbym mieć jakieś oparcie w swoich fantazjach.

Data: 2020-10-23 20:39:50
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-23 o 13:13, trybun pisze:

Przez spory okres czasu (lata 60,70,80te) słuchałem radia na paśmie UKF bez potrząsania kabzą aby zadowolić jakąś łajzę. Tak więc jeżeli ktoś tu pieprzy to na pewno ja.

Miałam w tych latach bardzo dobre radio/miniwieżę Pionier z kolumienkani. Oczywiście pasmo UKF było. Jakby nie było to nie byłoby stereo. Potem jak kupiłam coś innego to tego Pioniera oddałam koleżance- w dobre ręce.

Te dzieciaki żyją już w innych czasach i mało co wiedzą.

Data: 2020-10-24 15:02:44
Autor: trybun
Drganie liter na ekranie
W dniu 23.10.2020 o 20:39, Animka pisze:
[...]

Jak to nie wiedzą?? - Przecie mają do dyspozycji choćby TVP Historia?

Data: 2020-10-21 20:14:43
Autor: Marcin Debowski
Drganie liter na ekranie
On 2020-10-21, RadoslawF <radoslawfl@gmail.com> wrote:
Fakt że nie wszystkie, kierowniczką przedszkola można było zostać
bez członkowstwa. Ale dyrektora szkoły bezpartyjnego to już sobie
nie przypominam w tamtym ustroju.

Mój teściu był. Ale nie było to bezbolesne i z tego co wiem zakusy aby go upartyjnić były liczne. Dość mała szkoła. Może z tego to wynikało.

--
Marcin

Data: 2020-10-22 18:27:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drganie liter na ekranie

"MF" 70f4ca64-7dfc-ec3a-1337-741bf7cbc589@komp.wujka.marcina

SECAM-u,

    Prace nad systemem SECAM zostały rozpoczęte w roku 1956
    jako efekt francuskich aspiracji do posiadania własnego
    standardu.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/SECAM

Nie Stalin lecz Napoleon... [ale?...
czy już wówczas w Polsce był Carrefour?]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-10-14 17:08:21
Autor: ąćęłńóśźż
Drganie liter na ekranie
No dało, zamiast 215 V masz 225 V.

-- -- -
co nam użytkownikom dało zwiększenie napięcia (220vs230V) w sieci?

Data: 2020-10-17 10:00:33
Autor: MF
Drganie liter na ekranie
On 14/10/2020 14:05, trybun wrote:
[...]

Dało nam to, że producenci sprzętu elektrycznego i elektronicznego nie mogą tłumaczyć windowania cen tym, że rzekomo muszą osobno projektować i produkować sprzęt na rynek 220 V i 240 V, a jak ktoś bierze ze sobą na urlop suszarkę, to koniecznie i obowiązkowo musi mieć nie tylko przejściówkę do innego gniazda, ale i transformator 220-240 V. Nawet dla sprzętu domowego z lat 70. 10-woltowa różnica napięcia zasilania nie ma znaczenia, a cały proces tzw. zmiany napięcia zaczął się od zmian na papierze - ustalono nowe napięcie nominalne i odpowiednio dostosowano granice tolerancji tak, że stare napięcie mieściło się z zapasem w tych granicach, a samo przełączanie transformatorów odbywało się stopniowo i przy okazji różnych prac utrzymaniowych, które i tak trzeba było przeprowadzić.

--
MF

Data: 2020-10-18 02:58:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drganie liter na ekranie

"MF" 894fb1e0-b5a8-2c66-d6e2-5f928c6e36ab@komp.wujka.marcina

Dało nam to, że producenci sprzętu elektrycznego i elektronicznego
nie mogą tłumaczyć windowania cen tym, że rzekomo muszą osobno
projektować i produkować sprzęt na rynek 220 V i 240 V,

IMO obecna norma to 230V+/-10% -- na jedną fazę rzecz jasna.
(na dwie fazy to 400V)
230V*.9=207V
230V*1.1=253V

[...]

Ma znaczenie w żarówkach -- żarówek domowych prawie nie ma.
Grzejniki zyskują nieco inną moc, elektronika ma swe własne
zasilacze odporne na spore odchyłki napięć...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
[...]

Oświetliłem swoją kuchnię tak, jak chciałem -- położyłem na kuchenne szafki
tasiemkę (za 7.21pln) zasilaną zasilaczem wygrzebanym ze śmietnika i dałem
radiowe sterowanie (za niespełna 6pln) na pilota -- mogę sterować z całego
mieszkania a nawet kilkadziesiąt m poza mieszkaniem.... Mam miłe, miękkie,
rozproszone (jak oczekiwałem!) oświetlenie niemal całej kuchni i niezłe
reszty mieszkania... W nocy wystarczy najciemniejsze nastawienie... Rzecz
(; jasna ciemno ;) jest pod szafkami, gdy nic tam nie świeci... Może dorzucę
dodatkowe oświetlenie nad zlewem (mam tam teraz trzy długie żarówki sprzed
kilkunastu lat) i coś delikatnego w okapie (teraz są tam dwie świetlówki
LED -- kukurydze, które miały mieć po 1klm a mają połowę -- do okapu są za
ciemne, ale do rozjaśniania cienia są za jasne) lub w okolicy okapu...

Sterowanie raczej ;) nie ma swego osobnego kanału, więc jednym pilotem będę
sterował wszystkim dookoła, jeśli pozostałe tasiemki też tak wysteruję...
Może nawet będę sterował takim czymś u sąsiadów. ;)

Ściemniacz bez pilota kosztuje niespełna 2pln.
(kilka (chyba 6) A na 5V-24V)

Zamierzam prześwietlić (przebudować oświetlenie) całe mieszkanie...
Wewnątrz szafek być może dam LEDki na akumulatorki...

Żegnajcie bulby!!! Na razie dopalam resztki...
(mostkując miejsca po spalonych LEDkach SMD)

Czekam na termometry i zamówię kolejne tasiemki, może włączniki
reagujące na machanie ręką...

-=-

Fajne fotki:
    https://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/superteleobiektyw-canon-rf-600-800-mm-f-11-w-praktyce-przyklady.html#noop
i fajne szkiełka...

Data: 2020-10-13 10:14:57
Autor: mirekc
Drganie liter na ektanie
[...]

Jest jakiś problem ze sprawdzeniem na innym monitorze? Sporo potencjalnych możliwości dałoby się w ten sposób wyeliminować.

Data: 2020-10-13 12:45:40
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-13 o 10:14, mirekc pisze:
[...]

Monitor mam tylko jeden. Po co zawalać mieszkanie monitorami.

--
animka

Data: 2020-10-13 13:36:09
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Drganie liter na ekranie
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 13 Oct 2020 12:45:40 +0200  doszła do mnie wiadomość  <rm40i9$79f$1@gioia.aioe.org>  od Animka <animka@tonie.ja.wp.pl>  :
[...]

To jeszcze podaj co to za monitor(model) co za karta(model) i jakim kablem są
podłączone(HDMI/D-sub/DVI).

Data: 2020-10-13 16:53:37
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-13 o 13:36, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Monitor Philips, już nie nowy. Nie ma sensu podawać parametrów, bo chyba będę musiała kupić jakiś inny. Wszystko w parametrach jest w porządku.
Być może UPC coś nabruździło w kablach w skrzynce i do mnie dochodzi felerny sygnał internetowy, bo dzieje się to tylko w przeglądarce Firefox i Hamsterze (w menu na górze okna). Komputer wychodzi ze stanu uśpienia i potem ta dyskoteka. O dziwo, teraz sprawdziłam uśpienie i dyskoteki nie było, natomiast po wyłączeniui włączeniu monitora przyciskiem napis Philips się zwężał i drżał jakby jakieś spięcie było, ale już w oknach FF i Hamstera nic nie "tańcowało". Nie wiem już co o tym myśleć, ale raczej myślę, że monitor pada.

Widziałam używane monitory jakie by mnie interesowały, ale sprzedawca napisał, że mogą zawierać na ekranie jakieś plamki czy odbarwienia lub małe ryski, a ludzie kupują po kilka sztuk. Warto takie coś kupić?

Przykładowo ten:
https://allegro.pl/oferta/monitor-led-eizo-ev2316w-1920x1080-tn-bialy-9475824963

--
animka

Data: 2020-10-13 20:54:59
Autor: _Master_
Drganie liter na ekranie
BŁAGAM jaki jest symbol tego monitora?

Data: 2020-10-14 08:41:04
Autor: Arnold Ziffel
Drganie liter na ekranie
_Master_ <Master@z.pl> wrote:

BŁAGAM jaki jest symbol tego monitora?

No Philips, czego nie rozumiesz... :D

--
Po wybuchu jądrowym na uschniętym kikucie ocalałego drzewa siedzą
dwa szympansy.

Data: 2020-10-13 15:08:13
Autor: mirekc
Drganie liter na ekranie
W dniu 13.10.2020 o 12:45, Animka pisze:
[...]

Nie musi być twój. Można na chwilę od kolegi pożyczyć. A nawet jak nie, to używany monitor LCD można kupić poniżej 20 zł. Nie będzie nowy ani nowoczesny, ale do testu się nada. Potem można ten gorszy oddać do recyklingu.

Data: 2020-10-13 20:53:58
Autor: _Master_
Drganie liter na ekranie
Napisz proszę jaki to konkretnie monitor. PLIS
Nie mogę patrzeć jak się tu z Ciebie nabijają z tym "prądem"

Data: 2020-10-14 08:41:39
Autor: Arnold Ziffel
Drganie liter na ekranie
_Master_ <Master@z.pl> wrote:

Nie mogę patrzeć jak się tu z Ciebie nabijają z tym "prądem"

Nikt się z nikogo nie nabija. To nie jest temat do żartów.

--
Po upojnej nocy ze słonicą, mrówek ledwo żywy kładzie się pod drzewem.
Podchodzi do niego kolega.

Data: 2020-10-14 14:14:18
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie

_Master_ <Master@z.pl> wrote:

Nie mogę patrzeć jak się tu z Ciebie nabijają z tym "prądem"

Ja tylko przeczytalam i pomyslalam sobie, że to są jacyś "porąbańcy"
Bawią się jak dzieci.

--
animka

Data: 2020-10-14 14:45:24
Autor: Arnold Ziffel
Drganie liter na ekranie
Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> wrote:

Nie mogę patrzeć jak się tu z Ciebie nabijają z tym "prądem"

Ja tylko przeczytalam i pomyslalam sobie, że to są jacyś "porąbańcy"
Bawią się jak dzieci.

Jak nie wierzysz, to nie musisz.

--
Chłopak odprowadza dziewczynę do domu. Ona go pyta:
- Gdzie następnym razem się zobaczymy?

Data: 2020-10-14 19:23:04
Autor: _Master_
Drganie liter na ekranie
Jaki to monitor?

Data: 2020-10-14 21:58:09
Autor: Adam
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-14 o 19:23, _Master_ pisze:
Jaki to monitor?

Już napisała obok:

> Nie ma nic oprócz kabla zasilania i kabla podłączonego do komputera. To
> stary monitor 19 calowy.

No cóż, ręce opadają :(

Nawet na siłę jak chce się pomóc, to se ne da.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-10-14 22:40:42
Autor: Irokez
Drganie liter na ekranie

Już napisała obok:

 > Nie ma nic oprócz kabla zasilania i kabla podłączonego do komputera. To
 > stary monitor 19 calowy.

No cóż, ręce opadają :(

Nawet na siłę jak chce się pomóc, to se ne da.

pisała wczoraj o 21:08
philips 190SW9

--
Irokez

Data: 2020-10-17 10:34:49
Autor: Universis
Drganie liter na ektanie
W dniu niedziela, 11 października 2020 23:35:04 UTC+2 użytkownik Animka napisał:
Po wychodzeniu za stanu uśpienia czy z wyłączenia przyciskiem i włączenia monitora litery na paskach drgają (normalnie jak jakaś dyskoteka).
[..]
Aminko - napisz coś o tym swoim sprzęcie - czy to jest laptop czy też pc, czy jeśli laptop to monitor macierzysty czy też dodatkowy/zewnętrzny. Ile lat mają te sprzęty monitor jeśli osobny i PC/Laptop.
Ideą jest nie tylko usunąć te drgania, ale i wrócić do 75 Hz. Lekarze w USA zalecają pracę przy częstotliwości odświeżania 72 Hz jako minimum, wszystkie niższe są tam zaliczane do szkodliwych dla zdrowia/oczu.

Data: 2020-10-17 21:04:25
Autor: Animka
Drganie liter na ektanie
W dniu 2020-10-17 o 19:34, Universis pisze:
[...]

Nie jestem w prokuraturze. Pisałam już, że ok.12 letni monitor LCD Monitor 190SW9 być może wysiada, albo cos nie tak z zasilaniem.

Ideą jest nie tylko usunąć te drgania, ale i wrócić do 75 Hz. Lekarze w USA zalecają pracę przy częstotliwości odświeżania 72 Hz jako minimum, wszystkie niższe są tam zaliczane do szkodliwych dla zdrowia/oczu.
Wrócił monitor już do 75 Hz, ale po wznowieniu po uśpieniu Najpierw napis Philips na niebieskim tle zachowuje się tak jakby było spięcie.
Napisz mi jak masz u siebie ustawiony plan zasilania to porównam ze swoim, ok?
Oraz czy czujniki (w Usługach) masz wyłączone czy włączone i jak.

--
animka

Data: 2020-10-18 00:04:51
Autor: Irokez
Drganie liter na ektanie
W dniu 2020-10-17 o 21:04, Animka pisze:

Wrócił monitor już do 75 Hz, ale po wznowieniu po uśpieniu Najpierw napis Philips na niebieskim tle zachowuje się tak jakby było spięcie.

Napis Philips jest niezależny od tego co wysyła pecet
Monitor zdycha

--
Irokez

Data: 2020-10-18 13:45:38
Autor: Animka
Drganie liter na ekranie
W dniu 2020-10-17 o 21:04, Irokez pisze:

[...]

Tak to chyba prawda niestety.

--
animka

Data: 2020-10-18 15:28:30
Autor: ąćęłńóśźż
Drganie liter na ekranie
Po co Ci w monitorze LCD aż 75 Hz?
Włącz w karcie graficznej 60 Hz i wystarczy - to wielkość standardowa.
Próbowałem kiedyś i 72 Hz i 75 Hz, to zawsze wcześniej czy później była kaszana.
75 Hz ma sens tylko i jedynie dla graczy, i to na monitorze o niskiej latencji (przy 75 Hz latencja monitora musi być mniejsza niż 13 milisekund).
Co do zasilania "koniczynką" - może złącze w monitorze ma zimny lut, a może koniczynka w Twoim kablu ma nieco za szerokie otworki (mam taki felerny kabel z koniczynkową końcówką, nawala od nowości), popróbuj inne egzemplarze takiego kabla.
A poza tym kup jakiś używany monitor 1920x1200 pikseli, przykładowo polecam Eizo FlexScan EV2455 (ma wszystkie cztery rodzaje wejść czyli: analogowe d-Sub, cyfrowe DVI, HDMI i DisplayPort, dowolny komputer z dowolną karta graficzną do takiego podłączysz).

-- -- -
Wrócił monitor już do 75 Hz

Data: 2020-10-18 06:57:55
Autor: ąćęłńóśźż
Drganie liter na ektanie
Przecież przy LCD nie ma to znaczenia.

-- -- -
Lekarze w USA zalecają pracę przy częstotliwości odświeżania 72 Hz jako minimum

Data: 2020-10-18 23:25:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drganie liter na ektanie
Smartfony mają już dawna 120Hz...