Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?

Data: 2010-02-11 21:54:39
Autor: Technolog
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest
wyłącznie efekciarska, lub że dzięki tej technice można rzeczywiście
pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?

Czy były w tej sprawie prowadzone jakieś badania, są porównawcze filmiki
lub brali się za to np. pogromcy mitów?

Będę wdzięczny za pomoc.
Wasze zdrowie!

Data: 2010-02-11 20:56:08
Autor: to
Technolog wrote:

Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest
wyłącznie efekciarska, lub że dzięki tej technice można rzeczywiście
pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?

Pooglądaj sobie relacje z rajdów czy wyścigów gdzie liczy się czas, to sam się przekonasz, w jakich sytuacjach opłaca się jechać kontrolowanym poślizgiem.

Generalnie to co widać na zawodach w drifcie nie sprzyja szybkiej jeździe.

Czy były w tej sprawie prowadzone jakieś badania, są porównawcze filmiki
lub brali się za to np. pogromcy mitów?

A po co?

--
cokolwiek

Data: 2010-02-11 22:26:09
Autor: J.F.
On 11 Feb 2010 21:56:08 +0100,  to wrote:
Technolog wrote:
[...]

Ale z rajdow czy z wyscigow np F1 ? :-)

J.

Data: 2010-02-11 21:28:30
Autor: to
J.F. wrote:

Pooglądaj sobie relacje z rajdów czy wyścigów gdzie liczy się czas, to
sam się przekonasz, w jakich sytuacjach opłaca się jechać kontrolowanym
poślizgiem.

Ale z rajdow czy z wyscigow np F1 ? :-)

No jednych i drugich, przecież nie uściślił o co mu chodzi. ;-)

--
cokolwiek

Data: 2010-02-11 22:02:23
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Technolog pisze:
Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest
wyłącznie efekciarska, lub że dzięki tej technice można rzeczywiście
pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?

Szybciej, idąc pełnym driftem, to imho zdecydowanie nie. Najlepiej iść na granicy uślizgu. Wielu młodocianych łysych w starych rwd próbuje na niej się znaleźć, ale zbyt duża ich ilość, gwałtownie ją przekracza.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-02-11 22:05:45
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Technolog" <technokraton@gmail.kropka.com> napisał w wiadomości news:562j8bn1qeeu$.3pc2irk2wkmp.dlg40tude.net...
[...]

w zdecydowanej większości przypadków drift jako taki powoduje wolniejsze pokonanie danego odcinka.
Zauważ ze w wyścigach nigdy sie nie driftuje, a w rajdach im mniej jadą bokiem tym lepsze mają wyniki (poza nielicznymi wyjątkowymi sytuacjami)

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-11 22:10:45
Autor: marjan
Kuba (aka cita) pisze:

[...]

Zależy od nawierzchni. Na suchej - owszem, dlatego w wyścigach, gdzie w większości masz suchy asfalt, jazda poślizgami jest bez sensu.

Zauważ ze w wyścigach nigdy sie nie driftuje, a w rajdach im mniej jadą bokiem tym lepsze mają wyniki (poza nielicznymi wyjątkowymi sytuacjami)

IMO byzydura.
Na suchym czystym asfalcie - owszem. Ale jak samochód z czterokołowym napędem ma możliwość na sypkiej/śliskiej nawierzchni ustawić się odpowiednio bokiem, to zdecydowanie może dany zakręt przejechać szybciej, niż tylko optymalnym torem przy zachowaniu przeciążeń mniejszych od "trzymania" opony.

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2010-02-12 08:31:04
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:hl1rom$krk$1news.agh.edu.pl...
[...]

ale przeczytales to co napisałem w nawiacie - prawda?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-12 21:51:29
Autor: marjan
Kuba (aka cita) pisze:

[...]

Przeczytałem, co napisałeś w nawiasie. Nazwałeś to nielicznymi wyjątkowymi sytuacjami. Zauważ jednak, że na rajdach to suchy asfalt jest nieliczną, wyjątkową sytuacją (no, oczywiście zależy o jakiej randze zawodów mówimy, biorąc pod uwagę RPP oczywiście masz rację).

Data: 2010-02-11 22:06:18
Autor: marjan
Technolog pisze:
[...]

Kolega "to" dał Ci dobrą radę: sprawdź jak to robią zawodowcy ;)
Pytania pomocnicze:
1) Czy w wyścigach Formuły 1 jeżdżą poślizgami, czy wybierają najlepszy tor jazdy przy zachowaniu maksimum przyczepności kół z asfaltem?
2) Czy w rajdach samochodowych jeżdżą poślizgami? Na jakich nawierzchniach i czemu na "śliskich"?

Data: 2010-02-12 23:42:05
Autor: Yans van Horn
marjan wrote:
Technolog pisze:
[...]

Bardzo zły przykład - wiesz dlaczego ?

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-13 11:32:42
Autor: marjan
Yans van Horn pisze:
marjan wrote:
Technolog pisze:
[...]

Nie mam pojęcia :)

Data: 2010-02-13 19:18:40
Autor: Yans van Horn
marjan wrote:
Yans van Horn pisze:
marjan wrote:
Technolog pisze:
[...]

Docisk generowany przez spoilery +odpowiednie i rozgrzane opony + niska masa bolidu - doskonała trakcja, jazda bez poślizgu. To pojazdy bardzo odległe względem normalnych, cywilnych samochodów.

Oglądnij dla porównania filmy z rally crossu, które podesłałem w postach poniżej.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-13 19:18:08
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Yans van Horn pisze:

[...]

Z kolei warunki w rally crosie są dalekie od ulicznych. Rzekłbym - te w F1 są tym ostatnim bliższe niż rally cross. Chodzi o nawierzchnię.

Data: 2010-02-13 21:55:05
Autor: Yans van Horn
Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
Yans van Horn pisze:

[...]

Przeciez w tym rally crossie miałeś suchy asfalt + odcinki gładkie ziemne - doskonale symulujące gorszą przyczepność, np. mokry asfalt + lub błoto pośniegowe.

Doskonale widać, że na asfalcie również pięknie idą kontrolowanym bokiem. Poszukaj sobie wyścigów na ulicach miast i zobacz w jaki sposób pokonywane są zakręty, zwłaszcza te ostrzejsze.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-11 22:11:21
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-11 21:54, Technolog pisze:
[...]

Jazda techniką tzw. power over jest dużo szybsza niż wytracaniem prędkości pojazdu do takiej aby nie nastąpił uślizg w żadnej osi pojazdu.

Drifting, to nie szybka jazda, a efektowna. Teoretycznie, im wolniej się jedzie w uślizgu, tym większy efekt. I nie ma to nic wspólnego z szybką jazdą. Jednakże na rajdzie przed zakrętem wrzuca się auto w poślizg aby szybciej pokonać dany zakręt techniką power over, gdyby ta technika jazdy nie była szybsza, rajdowcy by nie stosowali jej. Jest to pewnego rodzaju drift.

A co do pogromcy mitów... To twierdzą, że siła odśrodkowa działa na pojazd w zakręcie... :|

Data: 2010-02-11 23:25:43
Autor: Michał Gut
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
mnie leciutenki drift recznym pomaga nie wyleciec z ronda na letnich kapciach, ogolnie na slabej nawierzchni mozna skorygowac tak kierunek jazdy
sir

Data: 2010-02-12 08:34:20
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:hl1vvl$oqu$1portraits.wsisiz.edu.pl...
mnie leciutenki drift recznym pomaga nie wyleciec z ronda na letnich kapciach, ogolnie na slabej nawierzchni mozna skorygowac tak kierunek jazdy

głupoty gadasz kolego.
Jesli kapcie nie mają przyczepności i zrywasz ją, zeby nie wylecieć z ronda, to jeszcze bardziej zmniejszasz ta przyczepności de facto ograniczasz swoją prędkośc

Żeby szybko pokonac łuk z uślizgiem KONIECZNA jest mozliwie b.dobra przyczepność, inaczej przejechanie bez uślizgu będzie szybsze bo tarcie statyczne zawsze jest większe od dynamicznego.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-12 09:11:43
Autor: Michał Gut
[...]

dam ci sie przejechac :)
jak mam skrecone kola na rondzie a moj kierunek jazdy prowadzi na kraweznik bo z ronda wypadam to zaciagniecie recznego i poslanie na zewnatrz dupy chronilo mnie przed przyladowaniem przednimi  kolami w kraweznik - z dwojga zlego wole walnac dupa niz przednimi kolami a potem conajmniej na zbieznosc leciec.

nie mogwi glupot:) mowie to na podstawie doznan empirycznycjh:)
nie m,powie tu o jezdzie szybkiej -  z niektorych dziwnie wyprofilowanych rond wyladuje jadac na pierwszym biegu na niskich obrotach

Data: 2010-02-12 09:27:43
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:hl32fq$nod$1portraits.wsisiz.edu.pl...
z dwojga zlego wole walnac dupa niz przednimi kolami a potem conajmniej na zbieznosc leciec.

to chyba jednak troche co innego niż to co napisałeś wczesniej

Cytat:

Data: 2010-02-12 13:43:24
Autor: Michał Gut
[...]

nic a nic - to samo.
chodzi o to ze jak widze ze przod mi wylatuje sila odsrodkowa niekoniecznie tam gdziue ja chce, to zaciagniecie recznego (na chwile a nie na chama na zapadke:))) powoduje zmiane kierunku jazdy i z podsterownego robi sie nagle nadsterowny dzieki czemu na zakrecie mozna sie wyrobic a nie pojechac prosto.
niedaleko mojego domu jest taki bardzo fajny zakret na oko 90-120 stopni i jak tam jest snieg - a jest to droga wiejska pietnastej kategorii, tyle ze z asfaltem - to na letnich nie ma zmiluj lecisz prosto nawet jak jedziesz z predkoscia minimalna (nie wiem nawet czy tam ni ejest zle wyprofilowany zakret). reczny conajmniej kilka razy ocalil mi dupke bo zamiast leciec prosto ze skreconymi kolami zarzucenie dupa pozwalalo nieco zapanowac nad kierunkiem jazdy. oczywiscie jak jedziesz za szybkio to reczny spowoduje tylko wylot z zakretu nie przodem a bokiem :) mowie tu o takim 'drifffcie' bokiem przy bardzo malej predkosci. Na zimowkach w zasadzie nie mialem tego problemu - moze ze 2 razu sobie pomoglem ale to juz wina za duzej predkosci.
sir

Data: 2010-02-12 18:50:00
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:hl3ics$5cr$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

jakaż to tajemnicza siła zmienia nagle Twoj wektor po ktorym sie poruszasz.
Skoro auto podsterownie Ci ucieka, to zaciągnięcie ręczne spowoduje tylko tyle, ze w tym samym kierunku zacznie uciekać też tył - ale napewno auto nie ruszy w kierunku, z ktorego już wypadł.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-13 11:38:55
Autor: Michał Gut
[...]

nie zastanawialem sie nad tym i nigdy nie rozrysowywalem sobie wektorów w zwiazku z rtm manewrem, nie mialem potrzeby a i stosownej wiedzy zeby miec pewnosc ze zrobilem to bezblednie. nie mowiac tez o dokladnym pomierzeniu sil.

natomiast sprawdzilem to praktycznie (bo i zreszta w ten sposob przypadkiem zauwazylem taka zaleznosc).

dlaczego tak sie dziejne? moze dlatego ze jak zaciagniesz reczny i postawisz samochod lekko bokiem,inaczej dziala sila bezwladnosci? nie pcha juz przedniej osi tylko bezwladnosc obraca samochod - a konkretnie przesuwa tyl samochodu. Byc moze dlatego przednie kola skrecone maja latwiej pociagnac przod samochodu w porzadanym kierunku. nie wiem zapytaj na p.s.f - ja ci dokladnieteog nie opisze.
Wez sobie samochod i sprobuj sam (ja uzywam tego na fwd, nie wiem czy tak samo sie zachowa na rwd, nie jezdzilem takim nigdy dluzej).
uwierz mi kuba na slowo ze ja tak robie w goracych sytuacjach i mnie to pomaga:) a placebo to raczej nie jest:)

sir

Data: 2010-02-12 14:23:55
Autor: J.F.
On Fri, 12 Feb 2010 08:34:20 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
[...]

Teoria. A praktyka jest np taka ze ostry zakret na sniegu przy niewielkiej
predkosci .. przod nie che skrecic. A po uzyciu recznego cale auto
pieknie w ten zakret wjezdza.

J.

Data: 2010-02-12 14:30:04
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-12 14:23, J.F. pisze:

Teoria.
A praktyka jest np taka ze ostry zakret na sniegu przy niewielkiej
predkosci .. przod nie che skrecic. A po uzyciu recznego cale auto
pieknie w ten zakret wjezdza.

I dochodzimy do punktu wyjścia, przednie koła służą do sterowania samochodu, a nie napędzania.

Jak sterujemy kołami, które tracą przyczepność na skutek dodawania gazu, to nazywa się to poślizg niekontrolowany. <lol>

--
Gdyby przedni napęd był lepszy od tylnego, chodzilibyśmy na rękach.

Data: 2010-02-12 14:39:07
Autor: Michał Gut
[...]

aha
a byl tu albo jeszcze jest jeden gosc co twierdzil ze gaz sluzy tylko do napelniania zapalniczek

Data: 2010-02-12 15:20:34
Autor: J.F.
On Fri, 12 Feb 2010 14:30:04 +0100,  Filip KK wrote:
[...]

Akurat powyzszy przyklad dziala niezaleznie od tego ktora os napedza
silnik.

I dobitnie dowoddzi ze dominujaca role w sterowaniu samochodem
odgrywaja kola tylne :-)

J.

Data: 2010-02-12 15:43:07
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-12 15:20, J.F. pisze:

Akurat powyzszy przyklad dziala niezaleznie od tego ktora os napedza
silnik.

Jakoś mam inne zdanie na ten temat.
Bo "tylnonapędowce" mają inaczej masę samochodu rozłożoną.

Data: 2010-02-12 16:43:40
Autor: J.F.
On Fri, 12 Feb 2010 15:43:07 +0100,  Filip KK wrote:
[...]

Sierra potwierdza moje zdanie, a nie twoje :-)

J.

Data: 2010-02-12 16:54:58
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-12 16:43, J.F. pisze:

Jakoś mam inne zdanie na ten temat.
Bo "tylnonapędowce" mają inaczej masę samochodu rozłożoną.

Sierra potwierdza moje zdanie, a nie twoje :-)

BMW zaprzecza Twoje zdanie, a potwierdza moje :)

Data: 2010-02-12 17:48:23
Autor: J.F.
On Fri, 12 Feb 2010 16:54:58 +0100,  Filip KK wrote:
[...]

To sfilmuj co sie dzieje jak zaciagniesz reczny :-)

J.

Data: 2010-02-12 18:31:35
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-12 17:48, J.F. pisze:

To sfilmuj co sie dzieje jak zaciagniesz reczny :-)

Nie po to mam tylny napęd, żeby puszczać kierownicę :)

Data: 2010-02-12 18:52:53
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:2glan552f0qv03ehqgivpg236k4ddfblr04ax.com...
[...]

Skoro auto wypadło już z toru jazdy to znaczy, ze dziala na niego za duza siła odsrodkowa. Jak dodatkowo wywalisz w tym kierunky tył to owszem, auto "ustawi sie" bardziej do kierunku, ktory chcialbyś obrać, ale nadal będzie brakować siły działającej w kierunku "chcenia jechania" a pozostanie tylko odsrodkowa, ktora teraz będzie wywalać i przód i tył na zewnątrz.

ps. kiedyś też myslalem, ze ręczny pomoze. Przeliczylem sie. Później to testowałem, bo pomyslalem, ze moze popełniłem błąd. Niestety - tak sie nie da, a jesli sie da to i bez ręcznego zrobi sie to samo.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-12 13:21:26
Autor: robertbig
On 12 Lut, 18:52, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomościnews:2glan552f0qv03ehqgivpg236k4ddfblr04ax.com...

> [...]

testowałem, bo pomyslalem, ze moze popełniłem błąd. Niestety - tak sie nie
da, a jesli sie da to i bez ręcznego zrobi sie to samo.

Dwa ogony Irma i Myszka- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Tak se czytam ten watek i powiem ci jedno.
Jesteś ćwiercinteligent i przestań PIERDOLIĆ

Data: 2010-02-12 18:57:57
Autor: Filip KK
[...]

Trochę Ci się siły pomyliły. Chyba na fizyce spałeś.

ps. kiedyś też myslalem, ze ręczny pomoze. Przeliczylem sie. Później to
testowałem, bo pomyslalem, ze moze popełniłem błąd. Niestety - tak sie
nie da, a jesli sie da to i bez ręcznego zrobi sie to samo.

Ręczny nie pomoże, jeśli umiejętności brak. Ręczny na pewno pomoże ustawić auto bokiem, żeby wyhamować nadmierną prędkość, a czy będzie się umiało wyjść z tego poślizgu, czy nie, to już zależy od umiejętności kierowcy.

Data: 2010-02-12 19:25:19
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hl44rg$och$1news.task.gda.pl...

[...]

nie chodzi o wyjscie z poślizgu (bo akurat wychodzenie z poslizgu podsterownego za pomocą ręcznego jest .. dziwnym pomysłem) a o zmiane wektora poruszania sie auta.
Skoro przód ucieka do przodu, a ma skręcić to co da, ze wprowadzimy również tył w poślizg i auto całę zacznie uciekać tam gdzie przód, skoro mielismy *skręcić* . Skąd ta magiczna siła, ktora popchnie slizgające sie już 4 a nie tylko 2 koła w strone, w ktorą chcesz skręcic?

ps. a jesli znajdziesz tą siłe, to tak samo znalazłbyś ją  bez wprowadzania w poślizg tyłu, bo widzisz to, ze os samochodu będzie zbliżona do zamierzonego kierunku jazdy, to jeszcze nie znaczy, ze tam pojedzie samochód.

Idz lepiej trenuj swój RWD zanim zaczniesz go przeklinać za brak przyczepności na sliskiej nawierzchni, kiedy FDW Cie wyprzedzi  :D

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-12 19:52:54
Autor: J.F.
On Fri, 12 Feb 2010 18:52:53 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
[...]

No nie bardzo. Bo zamierzony tor jazdy jest np w prawo, a auto chce
prosto :-)

[...]

Teoria. A praktyka jak wyzej. Tylko mowa o niewielkich predkosciach -
raczej parking niz normalna droga krajowa ..

ps. kiedyś też myslalem, ze ręczny pomoze. Przeliczylem sie. Później to testowałem, bo pomyslalem, ze moze popełniłem błąd. Niestety - tak sie nie da, a jesli sie da to i bez ręcznego zrobi sie to samo.

Poprobuj jeszcze raz. Na szerokim placu.

J.

Data: 2010-02-12 20:35:45
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:3n8bn55qiluoo5mr96od3gh750ge77a8qu4ax.com...

[...]

stary - zabawa na placu jest jedną z nielicznych zabaw, ktore lubie i często uskuteczniam - mylisz, ze po co tak ogólnie mam RWD.

Wracając do tematu - jesli auto jedzie prosto, a mialo skręcić np. w prawo, to ręczny spowoduje tylko tyle, ze albo tył nam odjedzie w lewo i ustawi oś auta w kierunku, w jakim chcemy jechać, albo nic nie zrobi. Jesli wywali tył w lewo i ustawi samochód ... to owszem niby fajnie, tylko co z tego jesli ani przód, ani tył nie ma przyczepności, wiec nie ma też siły, ktora by ten samochód w prawo popchnęła. Jesli wiec dodanie gazu, kontra czy dowolne cuda łącznie z próbą przyhamowania celem dociążenia przodu dadzą jaki kolwiek efekt i auto ruszy w ta zamierzoną prawą strone, to bez zaciagania ręcznego mozna zrobic dokladnie to samo nie tracąc przy tym przyczepności osi tynlej.
Ręczny NIC tu nie da, a moze tylko pogorszyc sprawe. Jesli ktoś twierdzi inaczej, znaczy, ze nie ma pojęcia o zabawie na placu z ręczny, a co najwyżej potrafi zarzucic tyłem w sposob totalnie niekontrolowany.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-12 22:31:31
Autor: J.F.
On Fri, 12 Feb 2010 20:35:45 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
[...]

Ja to wszystko wiem. Tylko ze praktyka na placyku jest inna :-)

J.

Data: 2010-02-13 09:49:39
Autor: karbar
Kuba (aka cita) pisze:
[...]

Ja tam się nie znam, ale z moich obserwacji wynika, że taki ręczny na przytoczonym w tym wątku rondzie może pomóc. Na mój rozum, jeżeli zaczniesz skręcać, a auto nadal jedzie prosto, przednie koła są pchane przez cały samochód i przenoszą duże obciążenia ślizgając się. Jak zaciągniemy ręczny i tył nam wyjedzie delikatnie w bok, wektor siły idący z tylnych kół będzie "mijał" przednie koła, a więc siła działająca na przednie koła minimalnie się zmniejszy, albo zmieni swój wypadkowy kierunek w stosunku do momentu, kiedy tył pchał przód w linii prostej, co daje szanse na odzyskanie jakiejś przyczepności na przedniej osi.

MZ jak się jest dobrym kierowcą, to bez ręcznego odzyska się przyczepność, ręczny nie jest najlepszym pomysłem, ale czasem działa i jest stosunkowo prostą techniką.

Mam wrażenie, że to co pisze, przeżyłem kiedyś na własnej skórze, ale nie jestem orłem za kierownicą, mogło się wydawać, ale brzmi logicznie.

Co wy na to?

pozdrawiam
karbar

Data: 2010-02-12 23:47:13
Autor: Yans van Horn
Kuba (aka cita) wrote:
Żeby szybko pokonac łuk z uślizgiem KONIECZNA jest mozliwie b.dobra przyczepność, inaczej przejechanie bez uślizgu będzie szybsze bo tarcie statyczne zawsze jest większe od dynamicznego.

Tak to jest w uproszczonej fizyce :-) W prawdziwym świecie, nieco inaczej :-)

Najlepsze przeniesienie siły jest przy odpowiedniej wartości poślizgu (20-25% ZTCP).

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-12 23:49:47
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Sugerujesz, że koło w samochodzie powinno się ślizgać 20-25%?
A może pomyliło ci się z hamowaniem?

Nie pisz bzdur!

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-02-13 00:20:52
Autor: Yans van Horn
Zygmunt M. Zarzecki wrote:

[...]

To teraz wytłumacz proszę, czym różni się przyśpieszanie od hamowania ?

PS: Experimental and analitical investigation of rubber friction

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-12 07:18:45
Autor: PSYLO
Technolog pisze:
Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest
wyłącznie efekciarska, lub że dzięki tej technice można rzeczywiście
pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?

To tak jakbyś zapytał, czy bieg na 100 m przez płotki jest szybszy od sprintu bez przeszkód, czy to tylko taki szpan? ;)

--
PSYLO

Data: 2010-02-12 09:05:09
Autor: SET
[...]

Jak miałem malca to sobie z braciszkiem robiliśmy testy na pustym
zaśnieżonym placu. I wyszło na to, że jak masz praktycznie zawrócić na
końcowym słupku to się opłaca ślizgiem (dwójeczka, strzał ze sprzęgła,
poślizg i obrót) ale jak masz tylko zakręcić o jakieś 90 stopni to już
lepiej bez poślizgów. Różnica w czasach na nieiwelkim placyku była rzędu 5
sekund. Sprawdzone kilkukrotnie na różych ustawieniach słupków. Fajne to
autko na zimę było:)

Data: 2010-02-13 00:36:21
Autor: Bydlę
On 2010-02-11 21:54:39 +0100, Technolog <technokraton@gmail.kropka.com> said:

Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest
wyłącznie efekciarska, lub że dzięki tej technice można rzeczywiście
pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?

Gdy kupisz telewizor, to obejrzyj jakieś zawody żużlowe.

--
Bydlę

Data: 2010-02-13 09:50:41
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Bydlę pisze:
On 2010-02-11 21:54:39 +0100, Technolog <technokraton@gmail.kropka.com> said:

[...]

Motory mają o jakieś 2 koła za mało do naszych rozważań. Nie ta grupa. :P

Data: 2010-02-13 10:56:51
Autor: Bydlę

Bydlę pisze:
On 2010-02-11 21:54:39 +0100, Technolog <technokraton@gmail.kropka.com> said:

[...]

Technikę mają dokładnie taką, jak ta, o którą pyta autor.
Łatwiej będzie z nim rozmawiać, gdy obejrzy takie zawody.

--
Bydlę

Data: 2010-02-13 17:22:23
Autor: Yans van Horn
Bydlę wrote:
On 2010-02-11 21:54:39 +0100, Technolog <technokraton@gmail.kropka.com> said:

[...]

Bardzo dobry przykład :-)

Albo np. tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=Sr-wiOawoLM&feature=related

Poślizg oczywiście jest doskonale kontrolowany, czasem subtelny czasem bardziej widoczny.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-13 17:27:13
Autor: Yans van Horn
Bydlę wrote:
On 2010-02-11 21:54:39 +0100, Technolog <technokraton@gmail.kropka.com> said:

[...]

No i oczywiście tutaj.
http://www.youtube.com/watch?v=GW-- lwPvHF4&feature=related

PS: Piękna walka

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-13 17:55:56
Autor: J.F.
On Sat, 13 Feb 2010 00:36:21 +0100,  Bydlę wrote:
[...]

Ale nie ma tam osob probujacych jechac "na okraglo", wiec nie mozna
porownac.

Z kolei motocykle na torze asfaltowym zawsze jada na okraglo, nikt
nawet nie probuje driftowac.

J.

Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?