Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?

Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?

Data: 2010-02-11 22:06:18
Autor: marjan
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Technolog pisze:
Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest
wyłącznie efekciarska, lub że dzięki tej technice można rzeczywiście
pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?

Czy były w tej sprawie prowadzone jakieś badania, są porównawcze filmiki
lub brali się za to np. pogromcy mitów?

Kolega "to" dał Ci dobrą radę: sprawdź jak to robią zawodowcy ;)
Pytania pomocnicze:
1) Czy w wyścigach Formuły 1 jeżdżą poślizgami, czy wybierają najlepszy tor jazdy przy zachowaniu maksimum przyczepności kół z asfaltem?
2) Czy w rajdach samochodowych jeżdżą poślizgami? Na jakich nawierzchniach i czemu na "śliskich"?


--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz
(e-mail bez cyferek)
Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

Data: 2010-02-12 23:42:05
Autor: Yans van Horn
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
marjan wrote:
Technolog pisze:
Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest
wyłącznie efekciarska, lub że dzięki tej technice można rzeczywiście
pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?

Czy były w tej sprawie prowadzone jakieś badania, są porównawcze filmiki
lub brali się za to np. pogromcy mitów?

Kolega "to" dał Ci dobrą radę: sprawdź jak to robią zawodowcy ;)
Pytania pomocnicze:
1) Czy w wyścigach Formuły 1 jeżdżą poślizgami, czy wybierają najlepszy tor jazdy przy zachowaniu maksimum przyczepności kół z asfaltem?

Bardzo zły przykład - wiesz dlaczego ?

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-13 11:32:42
Autor: marjan
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Yans van Horn pisze:
marjan wrote:
Technolog pisze:
Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest
wyłącznie efekciarska, lub że dzięki tej technice można rzeczywiście
pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?

Czy były w tej sprawie prowadzone jakieś badania, są porównawcze filmiki
lub brali się za to np. pogromcy mitów?

Kolega "to" dał Ci dobrą radę: sprawdź jak to robią zawodowcy ;)
Pytania pomocnicze:
1) Czy w wyścigach Formuły 1 jeżdżą poślizgami, czy wybierają najlepszy tor jazdy przy zachowaniu maksimum przyczepności kół z asfaltem?

Bardzo zły przykład - wiesz dlaczego ?

Nie mam pojęcia :)


--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz
(e-mail bez cyferek)
Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

Data: 2010-02-13 19:18:40
Autor: Yans van Horn
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
marjan wrote:
Yans van Horn pisze:
marjan wrote:
Technolog pisze:
Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest
wyłącznie efekciarska, lub że dzięki tej technice można rzeczywiście
pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?

Czy były w tej sprawie prowadzone jakieś badania, są porównawcze filmiki
lub brali się za to np. pogromcy mitów?

Kolega "to" dał Ci dobrą radę: sprawdź jak to robią zawodowcy ;)
Pytania pomocnicze:
1) Czy w wyścigach Formuły 1 jeżdżą poślizgami, czy wybierają najlepszy tor jazdy przy zachowaniu maksimum przyczepności kół z asfaltem?

Bardzo zły przykład - wiesz dlaczego ?

Nie mam pojęcia :)

Docisk generowany przez spoilery +odpowiednie i rozgrzane opony + niska masa bolidu - doskonała trakcja, jazda bez poślizgu. To pojazdy bardzo odległe względem normalnych, cywilnych samochodów.

Oglądnij dla porównania filmy z rally crossu, które podesłałem w postach poniżej.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-13 19:18:08
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Yans van Horn pisze:

Docisk generowany przez spoilery +odpowiednie i rozgrzane opony + niska masa bolidu - doskonała trakcja, jazda bez poślizgu. To pojazdy bardzo odległe względem normalnych, cywilnych samochodów.

Oglądnij dla porównania filmy z rally crossu, które podesłałem w postach poniżej.


Z kolei warunki w rally crosie są dalekie od ulicznych. Rzekłbym - te w F1 są tym ostatnim bliższe niż rally cross. Chodzi o nawierzchnię.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 turbotraktor
Laguna I "czarny karawan" - na sprzedaż

Data: 2010-02-13 21:55:05
Autor: Yans van Horn
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
Yans van Horn pisze:

Docisk generowany przez spoilery +odpowiednie i rozgrzane opony + niska masa bolidu - doskonała trakcja, jazda bez poślizgu. To pojazdy bardzo odległe względem normalnych, cywilnych samochodów.

Oglądnij dla porównania filmy z rally crossu, które podesłałem w postach poniżej.


Z kolei warunki w rally crosie są dalekie od ulicznych. Rzekłbym - te w F1 są tym ostatnim bliższe niż rally cross. Chodzi o nawierzchnię.

Przeciez w tym rally crossie miałeś suchy asfalt + odcinki gładkie ziemne - doskonale symulujące gorszą przyczepność, np. mokry asfalt + lub błoto pośniegowe.

Doskonale widać, że na asfalcie również pięknie idą kontrolowanym bokiem. Poszukaj sobie wyścigów na ulicach miast i zobacz w jaki sposób pokonywane są zakręty, zwłaszcza te ostrzejsze.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona