Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?

Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?

Data: 2010-02-11 23:25:43
Autor: Michał Gut
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
mnie leciutenki drift recznym pomaga nie wyleciec z ronda na letnich kapciach, ogolnie na slabej nawierzchni mozna skorygowac tak kierunek jazdy
sir

Data: 2010-02-12 08:34:20
Autor: Kuba \(aka cita\)
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?

Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:hl1vvl$oqu$1portraits.wsisiz.edu.pl...
mnie leciutenki drift recznym pomaga nie wyleciec z ronda na letnich kapciach, ogolnie na slabej nawierzchni mozna skorygowac tak kierunek jazdy


głupoty gadasz kolego.
Jesli kapcie nie mają przyczepności i zrywasz ją, zeby nie wylecieć z ronda, to jeszcze bardziej zmniejszasz ta przyczepności de facto ograniczasz swoją prędkośc

Żeby szybko pokonac łuk z uślizgiem KONIECZNA jest mozliwie b.dobra przyczepność, inaczej przejechanie bez uślizgu będzie szybsze bo tarcie statyczne zawsze jest większe od dynamicznego.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-02-12 09:11:43
Autor: Michał Gut
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
głupoty gadasz kolego.
Jesli kapcie nie mają przyczepności i zrywasz ją, zeby nie wylecieć z ronda, to jeszcze bardziej zmniejszasz ta przyczepności de facto ograniczasz swoją prędkośc

Żeby szybko pokonac łuk z uślizgiem KONIECZNA jest mozliwie b.dobra przyczepność, inaczej przejechanie bez uślizgu będzie szybsze bo tarcie statyczne zawsze jest większe od dynamicznego.

dam ci sie przejechac :)
jak mam skrecone kola na rondzie a moj kierunek jazdy prowadzi na kraweznik bo z ronda wypadam to zaciagniecie recznego i poslanie na zewnatrz dupy chronilo mnie przed przyladowaniem przednimi  kolami w kraweznik - z dwojga zlego wole walnac dupa niz przednimi kolami a potem conajmniej na zbieznosc leciec.

nie mogwi glupot:) mowie to na podstawie doznan empirycznycjh:)
nie m,powie tu o jezdzie szybkiej -  z niektorych dziwnie wyprofilowanych rond wyladuje jadac na pierwszym biegu na niskich obrotach

Data: 2010-02-12 09:27:43
Autor: Kuba \(aka cita\)
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?

Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:hl32fq$nod$1portraits.wsisiz.edu.pl...
z dwojga zlego wole walnac dupa niz przednimi kolami a potem conajmniej na zbieznosc leciec.

to chyba jednak troche co innego niż to co napisałeś wczesniej

Cytat:
"mnie leciutenki drift recznym pomaga nie wyleciec z ronda na letnich
kapciach, ogolnie na slabej nawierzchni mozna skorygowac tak kierunek jazdy
sir "


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-02-12 13:43:24
Autor: Michał Gut
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
z dwojga zlego wole walnac dupa niz przednimi kolami a potem conajmniej na zbieznosc leciec.

to chyba jednak troche co innego niż to co napisałeś wczesniej

Cytat:
"mnie leciutenki drift recznym pomaga nie wyleciec z ronda na letnich
kapciach, ogolnie na slabej nawierzchni mozna skorygowac tak kierunek jazdy
sir "

nic a nic - to samo.
chodzi o to ze jak widze ze przod mi wylatuje sila odsrodkowa niekoniecznie tam gdziue ja chce, to zaciagniecie recznego (na chwile a nie na chama na zapadke:))) powoduje zmiane kierunku jazdy i z podsterownego robi sie nagle nadsterowny dzieki czemu na zakrecie mozna sie wyrobic a nie pojechac prosto.
niedaleko mojego domu jest taki bardzo fajny zakret na oko 90-120 stopni i jak tam jest snieg - a jest to droga wiejska pietnastej kategorii, tyle ze z asfaltem - to na letnich nie ma zmiluj lecisz prosto nawet jak jedziesz z predkoscia minimalna (nie wiem nawet czy tam ni ejest zle wyprofilowany zakret). reczny conajmniej kilka razy ocalil mi dupke bo zamiast leciec prosto ze skreconymi kolami zarzucenie dupa pozwalalo nieco zapanowac nad kierunkiem jazdy. oczywiscie jak jedziesz za szybkio to reczny spowoduje tylko wylot z zakretu nie przodem a bokiem :) mowie tu o takim 'drifffcie' bokiem przy bardzo malej predkosci. Na zimowkach w zasadzie nie mialem tego problemu - moze ze 2 razu sobie pomoglem ale to juz wina za duzej predkosci.
sir

Data: 2010-02-12 18:50:00
Autor: Kuba \(aka cita\)
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?

Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:hl3ics$5cr$1portraits.wsisiz.edu.pl...
z dwojga zlego wole walnac dupa niz przednimi kolami a potem conajmniej na zbieznosc leciec.

to chyba jednak troche co innego niż to co napisałeś wczesniej

Cytat:
"mnie leciutenki drift recznym pomaga nie wyleciec z ronda na letnich
kapciach, ogolnie na slabej nawierzchni mozna skorygowac tak kierunek jazdy
sir "

nic a nic - to samo.
chodzi o to ze jak widze ze przod mi wylatuje sila odsrodkowa niekoniecznie tam gdziue ja chce, to zaciagniecie recznego (na chwile a nie na chama na zapadke:))) powoduje zmiane kierunku jazdy i z podsterownego robi sie nagle nadsterowny dzieki czemu na zakrecie mozna sie wyrobic a nie pojechac prosto.


jakaż to tajemnicza siła zmienia nagle Twoj wektor po ktorym sie poruszasz.
Skoro auto podsterownie Ci ucieka, to zaciągnięcie ręczne spowoduje tylko tyle, ze w tym samym kierunku zacznie uciekać też tył - ale napewno auto nie ruszy w kierunku, z ktorego już wypadł.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-02-13 11:38:55
Autor: Michał Gut
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?

jakaż to tajemnicza siła zmienia nagle Twoj wektor po ktorym sie poruszasz.
Skoro auto podsterownie Ci ucieka, to zaciągnięcie ręczne spowoduje tylko tyle, ze w tym samym kierunku zacznie uciekać też tył - ale napewno auto nie ruszy w kierunku, z ktorego już wypadł.

nie zastanawialem sie nad tym i nigdy nie rozrysowywalem sobie wektorów w zwiazku z rtm manewrem, nie mialem potrzeby a i stosownej wiedzy zeby miec pewnosc ze zrobilem to bezblednie. nie mowiac tez o dokladnym pomierzeniu sil.

natomiast sprawdzilem to praktycznie (bo i zreszta w ten sposob przypadkiem zauwazylem taka zaleznosc).

dlaczego tak sie dziejne? moze dlatego ze jak zaciagniesz reczny i postawisz samochod lekko bokiem,inaczej dziala sila bezwladnosci? nie pcha juz przedniej osi tylko bezwladnosc obraca samochod - a konkretnie przesuwa tyl samochodu. Byc moze dlatego przednie kola skrecone maja latwiej pociagnac przod samochodu w porzadanym kierunku. nie wiem zapytaj na p.s.f - ja ci dokladnieteog nie opisze.
Wez sobie samochod i sprobuj sam (ja uzywam tego na fwd, nie wiem czy tak samo sie zachowa na rwd, nie jezdzilem takim nigdy dluzej).
uwierz mi kuba na slowo ze ja tak robie w goracych sytuacjach i mnie to pomaga:) a placebo to raczej nie jest:)

sir

Data: 2010-02-12 14:23:55
Autor: J.F.
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
On Fri, 12 Feb 2010 08:34:20 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w
mnie leciutenki drift recznym pomaga nie wyleciec z ronda na letnich kapciach, ogolnie na slabej nawierzchni mozna skorygowac tak kierunek jazdy

głupoty gadasz kolego.
Jesli kapcie nie mają przyczepności i zrywasz ją, zeby nie wylecieć z ronda, to jeszcze bardziej zmniejszasz ta przyczepności de facto ograniczasz swoją prędkośc

Teoria. A praktyka jest np taka ze ostry zakret na sniegu przy niewielkiej
predkosci .. przod nie che skrecic. A po uzyciu recznego cale auto
pieknie w ten zakret wjezdza.

J.

Data: 2010-02-12 14:30:04
Autor: Filip KK
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
W dniu 2010-02-12 14:23, J.F. pisze:

Teoria.
A praktyka jest np taka ze ostry zakret na sniegu przy niewielkiej
predkosci .. przod nie che skrecic. A po uzyciu recznego cale auto
pieknie w ten zakret wjezdza.

I dochodzimy do punktu wyjścia, przednie koła służą do sterowania samochodu, a nie napędzania.

Jak sterujemy kołami, które tracą przyczepność na skutek dodawania gazu, to nazywa się to poślizg niekontrolowany. <lol>


--
Gdyby przedni napęd był lepszy od tylnego, chodzilibyśmy na rękach.

Data: 2010-02-12 14:39:07
Autor: Michał Gut
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?

I dochodzimy do punktu wyjścia, przednie koła służą do sterowania
samochodu, a nie napędzania.

Jak sterujemy kołami, które tracą przyczepność na skutek dodawania gazu, to nazywa się to poślizg niekontrolowany. <lol>


aha
a byl tu albo jeszcze jest jeden gosc co twierdzil ze gaz sluzy tylko do napelniania zapalniczek

Data: 2010-02-12 15:20:34
Autor: J.F.
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
On Fri, 12 Feb 2010 14:30:04 +0100,  Filip KK wrote:
W dniu 2010-02-12 14:23, J.F. pisze:
A praktyka jest np taka ze ostry zakret na sniegu przy niewielkiej
predkosci .. przod nie che skrecic. A po uzyciu recznego cale auto
pieknie w ten zakret wjezdza.

I dochodzimy do punktu wyjścia, przednie koła służą do sterowania samochodu, a nie napędzania.
Jak sterujemy kołami, które tracą przyczepność na skutek dodawania gazu, to nazywa się to poślizg niekontrolowany. <lol>

Akurat powyzszy przyklad dziala niezaleznie od tego ktora os napedza
silnik.

I dobitnie dowoddzi ze dominujaca role w sterowaniu samochodem
odgrywaja kola tylne :-)

J.

Data: 2010-02-12 15:43:07
Autor: Filip KK
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
W dniu 2010-02-12 15:20, J.F. pisze:

Akurat powyzszy przyklad dziala niezaleznie od tego ktora os napedza
silnik.

Jakoś mam inne zdanie na ten temat.
Bo "tylnonapędowce" mają inaczej masę samochodu rozłożoną.

Data: 2010-02-12 16:43:40
Autor: J.F.
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
On Fri, 12 Feb 2010 15:43:07 +0100,  Filip KK wrote:
W dniu 2010-02-12 15:20, J.F. pisze:
Akurat powyzszy przyklad dziala niezaleznie od tego ktora os napedza
silnik.

Jakoś mam inne zdanie na ten temat.
Bo "tylnonapędowce" mają inaczej masę samochodu rozłożoną.

Sierra potwierdza moje zdanie, a nie twoje :-)

J.

Data: 2010-02-12 16:54:58
Autor: Filip KK
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
W dniu 2010-02-12 16:43, J.F. pisze:

Jakoś mam inne zdanie na ten temat.
Bo "tylnonapędowce" mają inaczej masę samochodu rozłożoną.

Sierra potwierdza moje zdanie, a nie twoje :-)

BMW zaprzecza Twoje zdanie, a potwierdza moje :)

Data: 2010-02-12 17:48:23
Autor: J.F.
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
On Fri, 12 Feb 2010 16:54:58 +0100,  Filip KK wrote:
W dniu 2010-02-12 16:43, J.F. pisze:
Jakoś mam inne zdanie na ten temat.
Bo "tylnonapędowce" mają inaczej masę samochodu rozłożoną.

Sierra potwierdza moje zdanie, a nie twoje :-)

BMW zaprzecza Twoje zdanie, a potwierdza moje :)

To sfilmuj co sie dzieje jak zaciagniesz reczny :-)

J.

Data: 2010-02-12 18:31:35
Autor: Filip KK
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
W dniu 2010-02-12 17:48, J.F. pisze:

To sfilmuj co sie dzieje jak zaciagniesz reczny :-)

Nie po to mam tylny napęd, żeby puszczać kierownicę :)

Data: 2010-02-12 18:52:53
Autor: Kuba \(aka cita\)
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:2glan552f0qv03ehqgivpg236k4ddfblr04ax.com...
On Fri, 12 Feb 2010 08:34:20 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w
mnie leciutenki drift recznym pomaga nie wyleciec z ronda na letnich
kapciach, ogolnie na slabej nawierzchni mozna skorygowac tak kierunek
jazdy

głupoty gadasz kolego.
Jesli kapcie nie mają przyczepności i zrywasz ją, zeby nie wylecieć z ronda,
to jeszcze bardziej zmniejszasz ta przyczepności de facto ograniczasz swoją
prędkośc

Teoria.
A praktyka jest np taka ze ostry zakret na sniegu przy niewielkiej
predkosci .. przod nie che skrecic. A po uzyciu recznego cale auto
pieknie w ten zakret wjezdza.


Skoro auto wypadło już z toru jazdy to znaczy, ze dziala na niego za duza siła odsrodkowa. Jak dodatkowo wywalisz w tym kierunky tył to owszem, auto "ustawi sie" bardziej do kierunku, ktory chcialbyś obrać, ale nadal będzie brakować siły działającej w kierunku "chcenia jechania" a pozostanie tylko odsrodkowa, ktora teraz będzie wywalać i przód i tył na zewnątrz.

ps. kiedyś też myslalem, ze ręczny pomoze. Przeliczylem sie. Później to testowałem, bo pomyslalem, ze moze popełniłem błąd. Niestety - tak sie nie da, a jesli sie da to i bez ręcznego zrobi sie to samo.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-02-12 13:21:26
Autor: robertbig
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
On 12 Lut, 18:52, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomościnews:2glan552f0qv03ehqgivpg236k4ddfblr04ax.com...





> On Fri, 12 Feb 2010 08:34:20 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
>>Użytkownik "Michał Gut" <mic...@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał
>>w
>>> mnie leciutenki drift recznym pomaga nie wyleciec z ronda na letnich
>>> kapciach, ogolnie na slabej nawierzchni mozna skorygowac tak kierunek
>>> jazdy

>>głupoty gadasz kolego.
>>Jesli kapcie nie mają przyczepności i zrywasz ją, zeby nie wylecieć z
>>ronda,
>>to jeszcze bardziej zmniejszasz ta przyczepności de facto ograniczasz
>>swoją
>>prędkośc

> Teoria.
> A praktyka jest np taka ze ostry zakret na sniegu przy niewielkiej
> predkosci .. przod nie che skrecic. A po uzyciu recznego cale auto
> pieknie w ten zakret wjezdza.

Skoro auto wypadło już z toru jazdy to znaczy, ze dziala na niego za duza
siła odsrodkowa. Jak dodatkowo wywalisz w tym kierunky tył to owszem, auto
"ustawi sie" bardziej do kierunku, ktory chcialbyś obrać, ale nadal będzie
brakować siły działającej w kierunku "chcenia jechania" a pozostanie tylko
odsrodkowa, ktora teraz będzie wywalać i przód i tył na zewnątrz.

ps. kiedyś też myslalem, ze ręczny pomoze. Przeliczylem sie. Później to
testowałem, bo pomyslalem, ze moze popełniłem błąd. Niestety - tak sie nie
da, a jesli sie da to i bez ręcznego zrobi sie to samo.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Tak se czytam ten watek i powiem ci jedno.
Jesteś ćwiercinteligent i przestań PIERDOLIĆ

Data: 2010-02-12 18:57:57
Autor: Filip KK
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
W dniu 2010-02-12 18:52, Kuba (aka cita) pisze:

Skoro auto wypadło już z toru jazdy to znaczy, ze dziala na niego za
duza siła odsrodkowa. Jak dodatkowo wywalisz w tym kierunky tył to
owszem, auto "ustawi sie" bardziej do kierunku, ktory chcialbyś obrać,
ale nadal będzie brakować siły działającej w kierunku "chcenia jechania"
a pozostanie tylko odsrodkowa, ktora teraz będzie wywalać i przód i tył
na zewnątrz.

Trochę Ci się siły pomyliły. Chyba na fizyce spałeś.

ps. kiedyś też myslalem, ze ręczny pomoze. Przeliczylem sie. Później to
testowałem, bo pomyslalem, ze moze popełniłem błąd. Niestety - tak sie
nie da, a jesli sie da to i bez ręcznego zrobi sie to samo.

Ręczny nie pomoże, jeśli umiejętności brak. Ręczny na pewno pomoże ustawić auto bokiem, żeby wyhamować nadmierną prędkość, a czy będzie się umiało wyjść z tego poślizgu, czy nie, to już zależy od umiejętności kierowcy.

Data: 2010-02-12 19:25:19
Autor: Kuba \(aka cita\)
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?

Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hl44rg$och$1news.task.gda.pl...

Ręczny nie pomoże, jeśli umiejętności brak. Ręczny na pewno pomoże ustawić auto bokiem, żeby wyhamować nadmierną prędkość, a czy będzie się umiało wyjść z tego poślizgu, czy nie, to już zależy od umiejętności kierowcy.

nie chodzi o wyjscie z poślizgu (bo akurat wychodzenie z poslizgu podsterownego za pomocą ręcznego jest .. dziwnym pomysłem) a o zmiane wektora poruszania sie auta.
Skoro przód ucieka do przodu, a ma skręcić to co da, ze wprowadzimy również tył w poślizg i auto całę zacznie uciekać tam gdzie przód, skoro mielismy *skręcić* . Skąd ta magiczna siła, ktora popchnie slizgające sie już 4 a nie tylko 2 koła w strone, w ktorą chcesz skręcic?

ps. a jesli znajdziesz tą siłe, to tak samo znalazłbyś ją  bez wprowadzania w poślizg tyłu, bo widzisz to, ze os samochodu będzie zbliżona do zamierzonego kierunku jazdy, to jeszcze nie znaczy, ze tam pojedzie samochód.

Idz lepiej trenuj swój RWD zanim zaczniesz go przeklinać za brak przyczepności na sliskiej nawierzchni, kiedy FDW Cie wyprzedzi  :D


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-02-12 19:52:54
Autor: J.F.
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
On Fri, 12 Feb 2010 18:52:53 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
A praktyka jest np taka ze ostry zakret na sniegu przy niewielkiej
predkosci .. przod nie che skrecic. A po uzyciu recznego cale auto
pieknie w ten zakret wjezdza.

Skoro auto wypadło już z toru jazdy to znaczy, ze dziala na niego za duza siła odsrodkowa.

No nie bardzo. Bo zamierzony tor jazdy jest np w prawo, a auto chce
prosto :-)

Jak dodatkowo wywalisz w tym kierunky tył to owszem, auto "ustawi sie" bardziej do kierunku, ktory chcialbyś obrać, ale nadal będzie brakować siły działającej w kierunku "chcenia jechania" a pozostanie tylko odsrodkowa, ktora teraz będzie wywalać i przód i tył na zewnątrz.

Teoria. A praktyka jak wyzej. Tylko mowa o niewielkich predkosciach -
raczej parking niz normalna droga krajowa ..

ps. kiedyś też myslalem, ze ręczny pomoze. Przeliczylem sie. Później to testowałem, bo pomyslalem, ze moze popełniłem błąd. Niestety - tak sie nie da, a jesli sie da to i bez ręcznego zrobi sie to samo.

Poprobuj jeszcze raz. Na szerokim placu.

J.

Data: 2010-02-12 20:35:45
Autor: Kuba \(aka cita\)
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:3n8bn55qiluoo5mr96od3gh750ge77a8qu4ax.com...


ps. kiedyś też myslalem, ze ręczny pomoze. Przeliczylem sie. Później to
testowałem, bo pomyslalem, ze moze popełniłem błąd. Niestety - tak sie nie
da, a jesli sie da to i bez ręcznego zrobi sie to samo.

Poprobuj jeszcze raz. Na szerokim placu.

stary - zabawa na placu jest jedną z nielicznych zabaw, ktore lubie i często uskuteczniam - mylisz, ze po co tak ogólnie mam RWD.

Wracając do tematu - jesli auto jedzie prosto, a mialo skręcić np. w prawo, to ręczny spowoduje tylko tyle, ze albo tył nam odjedzie w lewo i ustawi oś auta w kierunku, w jakim chcemy jechać, albo nic nie zrobi. Jesli wywali tył w lewo i ustawi samochód ... to owszem niby fajnie, tylko co z tego jesli ani przód, ani tył nie ma przyczepności, wiec nie ma też siły, ktora by ten samochód w prawo popchnęła. Jesli wiec dodanie gazu, kontra czy dowolne cuda łącznie z próbą przyhamowania celem dociążenia przodu dadzą jaki kolwiek efekt i auto ruszy w ta zamierzoną prawą strone, to bez zaciagania ręcznego mozna zrobic dokladnie to samo nie tracąc przy tym przyczepności osi tynlej.
Ręczny NIC tu nie da, a moze tylko pogorszyc sprawe. Jesli ktoś twierdzi inaczej, znaczy, ze nie ma pojęcia o zabawie na placu z ręczny, a co najwyżej potrafi zarzucic tyłem w sposob totalnie niekontrolowany.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-02-12 22:31:31
Autor: J.F.
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
On Fri, 12 Feb 2010 20:35:45 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
Wracając do tematu - jesli auto jedzie prosto, a mialo skręcić np. [...]
Ręczny NIC tu nie da, a moze tylko pogorszyc sprawe. Jesli ktoś twierdzi inaczej, znaczy, ze nie ma pojęcia o zabawie na placu z ręczny, a co najwyżej potrafi zarzucic tyłem w sposob totalnie niekontrolowany.

Ja to wszystko wiem. Tylko ze praktyka na placyku jest inna :-)

J.

Data: 2010-02-13 09:49:39
Autor: karbar
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Kuba (aka cita) pisze:
jesli auto jedzie prosto, a mialo skręcić np. w
prawo, to ręczny spowoduje tylko tyle, ze albo tył nam odjedzie w lewo i ustawi oś auta w kierunku, w jakim chcemy jechać, albo nic nie zrobi. Jesli wywali tył w lewo i ustawi samochód ... to owszem niby fajnie, tylko co z tego jesli ani przód, ani tył nie ma przyczepności, wiec nie ma też siły, ktora by ten samochód w prawo popchnęła. Jesli wiec dodanie gazu, kontra czy dowolne cuda łącznie z próbą przyhamowania celem dociążenia przodu dadzą jaki kolwiek efekt i auto ruszy w ta zamierzoną prawą strone, to bez zaciagania ręcznego mozna zrobic dokladnie to samo nie tracąc przy tym przyczepności osi tynlej.
Ręczny NIC tu nie da, a moze tylko pogorszyc sprawe. Jesli ktoś twierdzi inaczej, znaczy, ze nie ma pojęcia o zabawie na placu z ręczny, a co najwyżej potrafi zarzucic tyłem w sposob totalnie niekontrolowany.


Ja tam się nie znam, ale z moich obserwacji wynika, że taki ręczny na przytoczonym w tym wątku rondzie może pomóc. Na mój rozum, jeżeli zaczniesz skręcać, a auto nadal jedzie prosto, przednie koła są pchane przez cały samochód i przenoszą duże obciążenia ślizgając się. Jak zaciągniemy ręczny i tył nam wyjedzie delikatnie w bok, wektor siły idący z tylnych kół będzie "mijał" przednie koła, a więc siła działająca na przednie koła minimalnie się zmniejszy, albo zmieni swój wypadkowy kierunek w stosunku do momentu, kiedy tył pchał przód w linii prostej, co daje szanse na odzyskanie jakiejś przyczepności na przedniej osi.

MZ jak się jest dobrym kierowcą, to bez ręcznego odzyska się przyczepność, ręczny nie jest najlepszym pomysłem, ale czasem działa i jest stosunkowo prostą techniką.

Mam wrażenie, że to co pisze, przeżyłem kiedyś na własnej skórze, ale nie jestem orłem za kierownicą, mogło się wydawać, ale brzmi logicznie.

Co wy na to?

pozdrawiam
karbar

Data: 2010-02-12 23:47:13
Autor: Yans van Horn
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Kuba (aka cita) wrote:
Żeby szybko pokonac łuk z uślizgiem KONIECZNA jest mozliwie b.dobra przyczepność, inaczej przejechanie bez uślizgu będzie szybsze bo tarcie statyczne zawsze jest większe od dynamicznego.

Tak to jest w uproszczonej fizyce :-) W prawdziwym świecie, nieco inaczej :-)

Najlepsze przeniesienie siły jest przy odpowiedniej wartości poślizgu (20-25% ZTCP).

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-12 23:49:47
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?

Żeby szybko pokonac łuk z uślizgiem KONIECZNA jest mozliwie b.dobra
przyczepność, inaczej przejechanie bez uślizgu będzie szybsze bo
tarcie statyczne zawsze jest większe od dynamicznego.

Tak to jest w uproszczonej fizyce :-) W prawdziwym świecie, nieco
inaczej :-)

Najlepsze przeniesienie siły jest przy odpowiedniej wartości poślizgu
(20-25% ZTCP).

Sugerujesz, że koło w samochodzie powinno się ślizgać 20-25%?
A może pomyliło ci się z hamowaniem?

Nie pisz bzdur!

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-02-13 00:20:52
Autor: Yans van Horn
Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Zygmunt M. Zarzecki wrote:

Żeby szybko pokonac łuk z uślizgiem KONIECZNA jest mozliwie b.dobra
przyczepność, inaczej przejechanie bez uślizgu będzie szybsze bo
tarcie statyczne zawsze jest większe od dynamicznego.

Tak to jest w uproszczonej fizyce :-) W prawdziwym świecie, nieco
inaczej :-)

Najlepsze przeniesienie siły jest przy odpowiedniej wartości poślizgu
(20-25% ZTCP).

Sugerujesz, że koło w samochodzie powinno się ślizgać 20-25%?
A może pomyliło ci się z hamowaniem?

Nie pisz bzdur!

To teraz wytłumacz proszę, czym różni się przyśpieszanie od hamowania ?

PS: Experimental and analitical investigation of rubber friction

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona