Data: 2018-08-08 18:27:37 | |
Autor: Pszemol | |
Drive by wire | |
Przy okazji diagnozy nowego kodu błędu P2138 jaki się pojawił
na wyświetlaczu mojej 2007 Acura TL-S zastanawiam się jakie to zalety ma system w którym pedał gazu, zamiast bezpośrednio sterować położeniem przepustnicy tylko ciągnie za linkę pokrętłem potencjometru umiejscowionego pod maską, a komputer ten potencjometr odczytuje ustawiając odpowiednio przepustnicę silnikiem elektrycznym... jakie to daje zalety dla kierowcy? |
|
Data: 2018-08-09 07:28:58 | |
Autor: z | |
Drive by wire | |
W dniu 2018-08-09 o 01:27, Pszemol pisze:
Przy okazji diagnozy nowego kodu błędu P2138 jaki się pojawił Komputer zrobi Ci lepiej niż Ty sam sobie. My tu w UE ;-) mamy to na co dzień. Jedni się przyzwyczaili zgodnie z POprawnością POlityczną a inni są wkur...i na odbieranie praw i głosują na normalne prawicowe partie ;-) z |
|
Data: 2018-08-09 07:59:25 | |
Autor: J.F. | |
Drive by wire | |
Dnia Wed, 8 Aug 2018 18:27:37 -0500, Pszemol napisał(a):
Przy okazji diagnozy nowego kodu błędu P2138 jaki się pojawił Mozliwosc zaimplementowania tempomatu, TCS, moze i ESP ? Dalej idac ... jak w gazniku otwarles gwaltownie przepustnice, to zaczynalo benzyny brakowac w mieszance. Problem rozwiazano dodajac pompke, ktora wtryskiwala dodatkowa porcje paliwa. Potem pojawily sie gazniki dwugardzielowe, gdzie druga przepustnica byla sterowana podcisnieniem. Albo taki gaznik Motorcraft gdzie byla dodatkowa przepustnica - toz to komputer byl (analogowy). Moze po prostu dobre sterowanie silnikiem wymaga dopasowania otwarcia przepustnicy do obrotow i obciazenia silnika ? Choc jak tak sobie pomysle - problemy z benzyna nie powinny dotyczyc wtryskow elektronicznych. A co zlego jest w przepustnicy otwartej na maksa ? A moze po prostu linka za droga jest ? :-) I tak jeszcze czasem sobie mysle ... moje auto nawet nie wiem ile moze maksymalnie, ponad 200km/h. Sterowac predkoscia precyzyjnie za pomoca stopy ... trzeba by milimetrowa dokladnosc miec. Moze tam juz jakis ambitniejszy algorytm sterowania zaszyty, niepozycyjny, w sensie: pedal do podlogi - moc maksymalna, pedal wraca do zakresu 40-60% - utrzymuj predkosc, lekkie wcisniecie - powolny wzrost predkosci ... J. |
|
Data: 2018-08-09 22:26:46 | |
Autor: m4rkiz | |
Drive by wire | |
On 2018-08-09 07:59, J.F. wrote:
przepustnicę silnikiem elektrycznym... jakie to daje zalety dla kierowcy? panie, a u mnie tempomat to pedalem gazu sam rusza, wiec koniecznosci nie ma ;) |
|
Data: 2018-08-09 10:15:15 | |
Autor: viktorius | |
Drive by wire | |
W dniu 2018-08-09 o 01:27, Pszemol pisze:
Przy okazji diagnozy nowego kodu błędu P2138 jaki się pojawił ASR - odejmie gazu, żebyś ruszył na śliskim nawet z pedałem w podłodze. ESP - pewnie też w jakiś tam sposób interweniuje w obroty silnika gdy lecisz bokiem z pedałem gazu w podłodze. Systemy automatycznego parkowania - teoretycznie zostawiono możliwość regulacji obrotów silnika użytkownikowi. Ale znów, jak się user zapomni i za mocno naciśnie, to komp to zweryfikuje. Regulacja wolnych obrotów główną przepustnicą - możliwość eliminacji silnika krokowego, czasem mocno newralgicznego elementu. Zamiast odcinać zapłon przy za wysokich obrotach, po prostu domknie przepustnicę. Generalnie to teraz komputer może mieć w dupie jak mocno naciskasz pedał gazu. On będzie wiedział lepiej, czasem dla twojego dobra, czasem dla dobra silnika. -- viktorius |
|
Data: 2018-08-09 12:33:55 | |
Autor: z | |
Drive by wire | |
Pszemol pisał że linka tam jest i biegnie pod maskę.
z |
|
Data: 2018-08-09 07:13:19 | |
Autor: Pszemol | |
Drive by wire | |
"z" <z@z.pl> wrote in message news:5b6c1896$0$589$65785112news.neostrada.pl...
Pszemol pisał że linka tam jest i biegnie pod maskę. Linka jest. Dobiega do górnego narożnika komory silnika, tuż przy drzwiach pasażera. I tam jest potencjometr ze sprężyną. Z niego wychodzi 6-pinowa złączka, pewnie 2 potencjometry w tandemie pracują aby się komputer skapnął że coś jest nie tak (szczotka się wyrobiła) i zabezpieczył usera przed pełnym gazem do oporu z powodu wadliwego potencjometru... |
|
Data: 2018-08-09 14:15:59 | |
Autor: viktorius | |
Drive by wire | |
W dniu 2018-08-09 o 12:33, z pisze:
Pszemol pisał że linka tam jest i biegnie pod maskę. W temacie jest "drive by wire", to opisałem cechy takiego systemu. A że potencjometr nie od razu przy pedale gazu, tylko na końcu tradycyjnej linki? No cóż, japońce by wiedzieli. Może równolegle wychodziły modele Acury z silnikiem sterowanym jeszcze linką? Nie wsadzano 2 modeli pedału gazu, tylko linka wychodziła zawsze z kabiny. A kończyła się na przepustnicy sterując mechanicznie, albo na potencjometrze, sterując już elektronicznie, w zalezności od zastosowanego silnika. -- viktorius |
|
Data: 2018-08-09 22:12:10 | |
Autor: Lewis | |
Drive by wire | |
W dniu 2018-08-09 o 14:15, viktorius pisze:
W dniu 2018-08-09 o 12:33, z pisze: Ale takich rozwiązań jest więcej w wielu markach... Np. Saab na trionicu 7 ma linkę do przepustnicy, którą steruje 2 potencjometrami a dopiero silnik krokowy w przepustnicy ją otwiera. W momencie jak wykryje błąd któregoś z potencjometrów lub błąd silnika krokowego zwalnia blokadę elektromagnetyczną która na sztywno spina linkę z przepustnica i wówczas działa jak zwykłą przepustnica na linkę. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2018-08-09 18:00:41 | |
Autor: kk | |
Drive by wire | |
W dniu 2018-08-09 o 01:27, Pszemol pisze:
Przy okazji diagnozy nowego kodu błędu P2138 jaki się pojawił Można sterować przepustnicą systemami takimi jak ESP |
|
Data: 2018-08-10 03:02:44 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Drive by wire | |
Dnia Wed, 8 Aug 2018 18:27:37 -0500, Pszemol napisał(a):
Przy okazji diagnozy nowego kodu błędu P2138 jaki się pojawił Po pierwsze zalety dla samej konstrukcji - brak linki jest tu już zaletą. Możliwość dowolnego oprogramowania charakterystyki działania przepustnicy w zależności od obrotów, wciśnięcia pedału gazu, czasami jakiś trybów "sport" itp. Implementacja zaworu wolnych obrotów i przepustnicy na jednym elemencie. Możliwość oprogramowania jakiś trybów awaryjnych. Łatwa możliwość ustawiania przepustnicy, np. przy zmianie biegów DSG (przygazówki przy redukcji, odpuszczenie gazu przy zmianie biegu) I tak jak już koledzy pisali - ASR, tempomat. |
|
Data: 2018-08-09 21:48:17 | |
Autor: Pszemol | |
Drive by wire | |
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:1cwxouea5qj7$.1q3r90utc4vaq$.dlg40tude.net...
Dnia Wed, 8 Aug 2018 18:27:37 -0500, Pszemol napisał(a): No ale tam jest linka. Tylko nie łączy pedału gazu z przepustnicą tylko linka łączy pedał gazu z potencjometrem na sprężynie. Możliwość dowolnego oprogramowania charakterystyki działania przepustnicy w No i to jest chyba jedyna zaleta. Implementacja zaworu wolnych obrotów i przepustnicy na jednym elemencie. I szafa gra... :-) |
|
Data: 2018-08-10 09:33:34 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Drive by wire | |
Dnia Thu, 9 Aug 2018 21:48:17 -0500, Pszemol napisał(a):
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:1cwxouea5qj7$.1q3r90utc4vaq$.dlg40tude.net... A takie buty ;) Trochę poznałem branżę automotive i wiem że takie cuda się tam zdarzają. Pewnie jakaś przejściowa wersja między klasyczną konstrukcją z linką ciągnącą za przepustnicę, a nową z potencjometrem w pedale gazu. Bo linka i potencjometr jednocześnie brzmi bez sensu. Ale może były różne wersje silnikowe z różnym sterowaniem przepustnicą, a ktoś sie uparł że ma być taki sam pedał gazu do obu? Albo jakiś babol na etapie projektu - takie rzeczy też się zdarzają... |
|
Data: 2018-08-10 19:53:49 | |
Autor: Pszemol | |
Drive by wire | |
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:1f2e2w1roc99z.1hguj0464ay4k.dlg40tude.net...
Dnia Thu, 9 Aug 2018 21:48:17 -0500, Pszemol napisał(a): Albo potencjometr trzeba wymieniać i łatwiej to zrobić wygodnie przy boku komory silnika niż gdzieś przy nasadzie pedału gazu? :-) I za tą wygodę trzeba zapłacić linką? Nie mam pojęcia. |
|
Data: 2018-08-11 14:53:43 | |
Autor: J.F. | |
Drive by wire | |
Dnia Fri, 10 Aug 2018 19:53:49 -0500, Pszemol napisał(a):
Albo potencjometr trzeba wymieniać i łatwiej to zrobić wygodnie To na pewno nie jest uzasadnienie dla producenta. Auto ma byc tanie ... a serwis drogi :-) Aby na pewno gdzies wygodnie z boku komory silnika, czy bez podnosnika nie wymienisz ? J. |
|