Drobna inwestycja w zakup działki

Data: 2009-03-14 13:59:50
Autor: Konrad
Drobna inwestycja w zakup działki
Witam! Może zabrzmi to śmiesznie, ale proszę potraktować moje pytania jak najbardziej poważnie :) Otóż należę do osób dosyć rozrzutnych i chociaż zarabiam jakieś-tam pieniądze, to dosyć szybko je wydaję po prostu na głupoty. Pomyślałem, że dobrym sposobem na to byłoby wzięcie małego kredytu na tanią działkę rolną. Kredyt musiałbym spłacać, a po jakimś czasie miałbym coś konkretnego i przy okazji lokatę uzbieranych pieniędzy. Ofert sprzedaży działek rolnych w cenie 10 000 - 20 000 zł jest cała masa, właściwie można przebierać jak się chce. Jednak ponieważ jestem mało doświadczony w tej kwestii, to proszę o poradę osób, które trochę bardziej się znają na takich biznesach:

- czy oprócz opłat notarialnych muszę ponosić jakieś inne koszty?
- czy za posiadanie ziemi 5000-10000m2 odprowadza się jakiś wysoki podatek, czy są to raczej marginalne kwoty?
- czy jest jakieś ryzyko związane z zakupem takiej ziemi?
- czy na coś konkretnego powinienem zwracać uwagę przeszukując oferty?

Dzięki za podpowiedzi,
K.

Data: 2009-03-14 18:29:38
Autor: Szumek

Użytkownik "Konrad" <7konrad@wp.pl> napisał w wiadomości news:gpga94$fbk$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Jak kupisz działke która za kilka lat przekwalifikuje się na budowlaną to zrobisz złoty interes swojego życia ......
i takich bym szukał w okolicahc miast

Data: 2009-03-16 10:17:27
Autor: MarP
> [...]
Jak kupisz działke która za kilka lat przekwalifikuje się na budowlaną to
zrobisz złoty interes swojego życia ......

Skoro gosc nie wie jakiego poziomu podatki sie placi za grunty rolne,
zakladam ze nie jest rolnikiem.
Czy odpadl juz wymog bycia rolnikiem przy kupnie gruntow rolnych?
Pozdrawiam,

Data: 2009-03-16 16:07:36
Autor: Konrad
> [...]

zakladam ze nie jest rolnikiem.
Czy odpadl juz wymog bycia rolnikiem przy kupnie gruntow rolnych?

Z tego co wyczytałem w sieci wynika, że można złożyć podanie do Agencji Nieruchomości Rolnych. Podania są rozpatrywane pozytywnie, jest to tylko formalność, natomiast małym minusem jest to, że ANR ma prawo pierwokupu, więc jeżeli oferta okaże się bardzo atrakcyjna, to może nam uciec sprzed nosa.

Data: 2009-03-17 10:58:01
Autor: kris
Użytkownik "Konrad" <7konrad@wp.pl> napisał w wiadomości news:gplq3g$f03$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]
Niewielkich gruntów raczej nie kupują.

Krzysiek

Data: 2009-03-16 21:17:20
Autor: SCHAUer

Użytkownik "MarP" <piotrak@wp.pl> napisał w wiadomości news:gpl5jc$mit$1atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]

zakladam ze nie jest rolnikiem.
Czy odpadl juz wymog bycia rolnikiem przy kupnie gruntow rolnych?

trzeba być rolnikiem, czy wystarczy posiadać takowe wykształcenie?

Data: 2009-03-19 16:36:55
Autor: scream
Dnia Mon, 16 Mar 2009 21:17:20 +0100, SCHAUer napisał(a):

trzeba być rolnikiem, czy wystarczy posiadać takowe wykształcenie?

Gdzies czytalem, ze wystarczy dowolne srednie.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2009-03-19 17:06:37
Autor: SCHAUer

Użytkownik "scream" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:1e0xmznfurffp$.1k5pn71ev4uoq$.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 16 Mar 2009 21:17:20 +0100, SCHAUer napisał(a):

trzeba być rolnikiem, czy wystarczy posiadać takowe wykształcenie?

Gdzies czytalem, ze wystarczy dowolne srednie.

tak, jak skończysz np. technikum rolnicze

Data: 2009-03-19 15:35:36
Autor: Relpp
Drobna inwestycja w zakup dzia?ki
Dnia 14.03.2009 Szumek <kszumek@interia.pl> napisał/a:

Jak kupisz dzia?ke która za kilka lat przekwalifikuje si? na budowlan? to zrobisz z?oty interes swojego ?ycia ......
i takich bym szuka? w okolicahc miast

A jak najlepiej zabrać się za szukanie takich działek?
--
Relpp

Data: 2009-03-19 11:33:03
Autor: A.L.
On Thu, 19 Mar 2009 15:35:36 +0000 (UTC), Relpp <ne@ma.px> wrote:

[...]

Obejrzyj film Kieslowskiego "Trzy Kolory: Bialy"

A.L.

Data: 2009-03-19 11:33:41
Autor: A.L.
[...]

P.S> Chcesz tej informacji za darmo?...

A.L.

Data: 2009-03-19 18:02:08
Autor: Relpp
Dnia 19.03.2009 A.L <alewando@zanoza.com> napisał/a:

[...]

A jakiego procentu od zysku oczekujesz?
--
Relpp

Data: 2009-03-19 19:14:09
Autor: Relpp
Dnia 19.03.2009 SCHAUer <fUSUN@o2.pl> napisał/a:

[...]

Od złotego interesu życia? ;)

Ale nie o to chodzi. Ja zapytałem jak się zabrać za szukanie tego typu
działek. Nie mam rozeznania w tym temacie. Posty polecające jakieś
agencje nieruchomości (które wezmą swoje prowizje są ok) jeśli to dobry
sposób. Natomiast sugerowanie że informacja taka nie może być bezpłatna... To
może po prostu zasugerować płatną poradę? Będę mógł się nad nią
zastanowić po zapoznaniu się z ofertą.
--
Relpp

Data: 2009-03-20 00:07:00
Autor: Relpp
Drobna inwestycja w zakup dzia?ki
Dnia 19.03.2009 SCHAUer <fUSUN@o2.pl> napisał/a:

omg!

Dzięki za tego posta, był bardzo pomocny.
--
Relpp

Data: 2009-03-19 17:03:20
Autor: SCHAUer

[...]