Drobne 100$ z US - jak

Data: 2012-10-18 18:53:13
Autor: SQLwiel
Drobne 100$ z US - jak
Jeśli nadawca w US jest "mało wprawiony", dotychczas wysyłał banknot w kopercie, ma KK, a odbiorca w PL ma "zwykłe" konto na PayPal (nie jest notorycznym sprzedawcą), (jeśli to w czymś pomoże), ma konto w €, nie ma w $ -
- to jak najwygodniej?

--

DziÄ™kujÄ™ i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-10-18 13:32:41
Autor: witek
Drobne 100$ z US - jak
SQLwiel wrote:
[...]

niech sobie zalozy konto PayPal w USA o ile jeszcze nie ma, podepnie tą kartę (drozej), albo własne konto (taniej) i przez PayPal wysle kase tobie.
jak dostaniesz w dolarach to i tak czeka cie przewalutowanie na zlotowki po twojej stronie. Pozostaje ci tylko poczekac na dobry kurs.
No ewentualnie wydac dolary gdzies tam.

Data: 2012-10-18 19:58:54
Autor: Chris94
Drobne 100$ z US - jak
Dnia Thu, 18 Oct 2012 18:53:13 +0200, SQLwiel napisał(a):

Je÷li nadawca w US jest "mało wprawiony", dotychczas wysyłał banknot w kopercie, ma KK, a odbiorca w PL ma "zwykłe" konto na PayPal (nie jest notorycznym sprzedawc˘), (je÷li to w czym÷ pomoże), ma konto w ¤, nie ma w $ -
- to jak najwygodniej?

Na PP możesz sobie aktywowaĺ różne waluty, wiýc możesz mieĺ zarówno euro
jak i USD czy PLN (ja mam wszystkie trzy).
Je÷li býdziesz miał aktywne konto USD i je÷li wpłynie należno÷ĺ w USD,
to powinna ona zostaĺ na tym koncie zapisana.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2012-10-18 20:07:37
Autor: neoniusz
Drobne 100$ z US - jak
On 18.10.2012 19:58, Chris94 wrote:
[...]

Ale jesli ma polskie konto to i tak wyplacic bedzie mogl tylko PLN, czyli walutowe konto nic tu nie pomoze.

Data: 2012-10-18 13:23:19
Autor: witek
Drobne 100$ z US - jak
neoniusz wrote:
[...]

ale zamiast wypłacaĺ może wydaĺ USD gdzies tam na dzikim zachodzie.

Data: 2012-10-18 20:31:01
Autor: SQLwiel
Drobne 100$ z US - jak
W dniu 2012-10-18 20:23, witek pisze:
neoniusz wrote:
[...]

Siý wtr˘cý i uzupełniý - konto w ¤, to mam w jakim÷-tam-banku, w $ chyba nie mam nigdzie (? - a bo to kto÷ z tutejszych panuje nad tym jakie ma konta i gdzie? ;) ) a na PP mam (chyba) tylko PLN (rzadko tam zagl˘dam...)

--

Dziýkujý i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-10-18 13:33:51
Autor: witek
Drobne 100$ z US - jak
neoniusz wrote:
[...]

Na paypal masz takie w jakich dostaniech kase i mozesz przeliczac do bolu na co tylko chcesz. oczywiscie nic za darmo.

Data: 2012-10-18 20:35:06
Autor: MarekZ
Drobne 100$ z US - jak
Użytkownik "SQLwiel"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:50804ae5$0$1223$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

To szyfr? Słaby, luki w konspiracji i deklaracji kodowania. :-)

Data: 2012-10-18 13:44:03
Autor: witek
Drobne 100$ z US - jak
MarekZ wrote:
[...]

masz na sztywno ustawione, ze ma odczytywac wiadomosci w ISO?
Chyba dlatego poszly ci krzaczki.

Data: 2012-10-18 20:46:07
Autor: MarekZ
Drobne 100$ z US - jak
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:k5pilj$dln$6@dont-email.me...

masz na sztywno ustawione, ze ma odczytywac wiadomosci w ISO?
Chyba dlatego poszly ci krzaczki.

Sam już nie pamiętam. Wydawało mi się, że wysyłam w ISO a czytam w deklarowanym (także w UTF). Pozostaje mi posprawdzać czy na pewno, ale raczej tak mam.

Data: 2012-10-18 13:48:18
Autor: witek
Drobne 100$ z US - jak
MarekZ wrote:
[...]

pierwszy jego post byl w utf-8, drugi w iso -16, trzeci w iso -2.  :)

tez mozna, ale wszystki mi sie zdekodowały poprawnie i w moich odpowiedziach do jego postow zapewne krzaczkow nie widzisz.

Data: 2012-10-18 20:51:37
Autor: MarekZ
Drobne 100$ z US - jak
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:k5piti$dln$8@dont-email.me...

pierwszy jego post byl w utf-8, drugi w iso -16, trzeci w iso -2.  :)

tez mozna, ale wszystki mi sie zdekodowały poprawnie i w moich odpowiedziach do jego postow zapewne krzaczkow nie widzisz.

Ha, wła¶nie, że widzę te same krzaczki w twojej odpowiedzi z 20:44. Choć deklarację kodowania ma -2.

Data: 2012-10-18 13:57:19
Autor: witek
Drobne 100$ z US - jak
MarekZ wrote:
[...]

Ale krzaczki s± w odpowiedzi na twoj post.
Jak ty skrzaczyłe¶, to ja już nie miałem możliwo¶ci naprawienia tego.

Czy widzisz tez krzaczki w moich odpowiedziach bezposrednio na posty SQLwiel?

Data: 2012-10-18 20:57:03
Autor: MarekZ
Drobne 100$ z US - jak
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:k5piti$dln$8@dont-email.me...

tez mozna, ale wszystki mi sie zdekodowały poprawnie i w moich odpowiedziach do jego postow zapewne krzaczkow nie widzisz.

Ale w odpowiedzi z 20:51 (bezpo¶rednio na post SQLwiela, bez mojego po¶rednictwa), krzaczków nie widzę. czyli zagadka w większej czę¶ci rozwi±zana (u siebie muszę co¶ zmienić).

Data: 2012-10-18 13:59:18
Autor: witek
Drobne 100$ z US - jak
MarekZ wrote:
[...]

szukaj ustawien kodowania dla wiadomosci przychodz±cych.
pewnie wymuszasz dekodowanie w ISO.

Data: 2012-10-18 14:07:09
Autor: witek
Drobne 100$ z US - jak
MarekZ wrote:
[...]

to sprawdz jeszcze, albo zmien, zebys wysylal odpowiedzi w takim samym kodowaniu jak post na ktory odpowiadasz i nie forsował zmiany na ISO-2.

Data: 2012-10-18 20:40:11
Autor: SQLwiel
Drobne 100$ z US - jak
W dniu 2012-10-18 20:35, MarekZ pisze:
[...]

Chyba u Ciebie, albo w guglu. Mirqowy bot newsowy mnie akceptuje.

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-10-18 20:43:18
Autor: MarekZ
Drobne 100$ z US - jak
Użytkownik "SQLwiel"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:50804d0b$0$1231$65785112@news.neostrada.pl...

To szyfr? Słaby, luki w konspiracji i deklaracji kodowania. :-)

Chyba u Ciebie, albo w guglu. Mirqowy bot newsowy mnie akceptuje.

Deklarujesz w wiadomo¶ci to: charset=ISO-8859-16

Data: 2012-10-18 13:45:50
Autor: witek
Drobne 100$ z US - jak
MarekZ wrote:
[...]

co nie oznacza, ze w takim nie napisal skoro tak oznaczyl.
To chyba przez symbol euro.

U mnie wyswietliło sie ok.
nastepny post poszedl juz w -2.

Data: 2012-10-18 20:47:31
Autor: SQLwiel
OT - (kodowanie) Re: Drobne 100$ z US - jak
W dniu 2012-10-18 20:43, MarekZ pisze:

To szyfr? Słaby, luki w konspiracji i deklaracji kodowania. :-)

Chyba u Ciebie, albo w guglu. Mirqowy bot newsowy mnie akceptuje.

Deklarujesz w wiadomo¶ci to: charset=ISO-8859-16

No pacz-Pan! A jak sobie kliknę na moim post'cie "pokaż Ľródło", to widzę:

(nie jest utf-8, bo spora czę¶ć bandy w ogóle nie ma ustawionego kodowania, a pisze w ISO, sam staram się pisać w utf)

Czary z mleka?

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-10-18 13:48:51
Autor: witek
SQLwiel wrote:
[...]

sprawdz inne swoje psoty :)

Data: 2012-10-18 13:50:40
Autor: witek
SQLwiel wrote:
[...]

no czary

Je¶li nadawca w US jest ...

Się wtr±cę i uzupełnię ....

Chyba u Ciebie ...

plywasz

Data: 2012-10-18 20:58:44
Autor: SQLwiel
OT - (kodowanie) Re: Drobne 100$ z US - jak
W dniu 2012-10-18 20:50, witek pisze:

Czary z mleka?

no czary

Musiałby się jaki¶ specjalista chyba wł±czyć...

Je¶li nadawca w US jest ...

Ten był z innego kompa, mogło co¶-tam być nieco inaczej ustawione, choć mało prawdopodobne, bo to ja ustawiałem, w tej chwili nie mam do tego kompa dostępu.

Się wtr±cę i uzupełnię ....

Chyba u Ciebie ...

A te dwa s± z tego samego kompa, z tego samego Thunderbirda.

No to ja widocznie jestem z innej planety...

plywasz
czasami... :)

A może, przy ¶ci±ganiu posta z serwera nntp jakie¶ "cuda" się dziej±?

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-10-18 14:05:10
Autor: witek
SQLwiel wrote:

Się wtr±cę i uzupełnię ....

Chyba u Ciebie ...

A te dwa s± z tego samego kompa, z tego samego Thunderbirda.

No to ja widocznie jestem z innej planety...

Nie. z Ziemi.

Ale odpisywales na post neoniusza, , tkory odpowiadal na post Chris94, ktory posłał go w ISO -16, wiec thunderbird automatycznie takie kodowanie zostawił dalej i w takim posłał odpowiedĽ.

zobacz ze caly watek od chris94 jest wlasnie w takim kodowaniu, a skopał go dopiero MarekZ przerabiajac go na ISO -2 i wrzucajac krzaki.

Data: 2012-10-18 21:11:37
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-10-18 21:05, witek pisze:

zobacz ze caly watek od chris94 jest wlasnie w takim kodowaniu, a skopał
go dopiero MarekZ przerabiajac go na ISO -2 i wrzucajac krzaki.

A gdzie i jak mam zobaczyć source całego w±tku?

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-10-18 14:42:19
Autor: witek
SQLwiel wrote:
[...]

W thunderbird?

Ctrl-U, po kolei na kazdej wiadomosci poczynajac od pierwszej.  :)

twoj pierwszy post byl w utf-8,  chris94 przerobil go na iso  -16 i dalej juz tak szlo dpoki MarekZ nie zrobil z niego iso -2 i skrzaczył.

Data: 2012-10-18 22:07:07
Autor: Krzysztof Halasa
OT - (kodowanie) Re: Drobne 100$ z US - jak
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

Jeśli nadawca w US jest ...

Się wtrącę i uzupełnię ....

Chyba u Ciebie ...

Wygląda dobrze, 8859-2 nie ma po prostu symbolu "euro". Jeśli jakiś
czytnik ma z tym problemy, to jest wadliwy. BTW przy odpowiadaniu
czytnik może zamienić 8859-16 na 8859-2 jeśli nie ma tam już znaku
"euro" (dokładne zestawy znaków można łatwo znaleźć w sieci).
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-10-18 16:06:39
Autor: witek
Krzysztof Halasa wrote:
[...]

jak przeanalizujez to zobaczysz, ze pierwszy post był w utf-8, odpowiedz (chris94) w 8859-16 i kazdy nastepny odpowiadał w 8859-16 z wyjatkiem MarekZ, ktory z tego co widze zamienil 8859-16 na 8859-2 ale robiąc krzaczki.

Data: 2012-10-22 21:20:04
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

robiÄ…c krzaczki.

MarekZ zepsuł :-)
Ale zestawy znaków były sensowne, mógł nie zepsuć.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-10-18 23:05:52
Autor: Chris94
Drobne 100$ z US - jak
Dnia Thu, 18 Oct 2012 20:07:37 +0200, neoniusz napisał(a):

Na PP możesz sobie aktywować różne waluty, więc możesz mieć zarówno euro
jak i USD czy PLN (ja mam wszystkie trzy).
Je¶li będziesz miał aktywne konto USD i je¶li wpłynie należno¶ć w USD,
to powinna ona zostać na tym koncie zapisana.

Ale jesli ma polskie konto to i tak wyplacic bedzie mogl tylko PLN, czyli walutowe konto nic tu nie pomoze.

Nie dam za to głowy, bo nigdy nie wypłacałem z PP na swoje konto w
Polsce, ale w PP jest możliwo¶ć wybrania "waluty podstawowej" i tę
walutę przy każdej transakcji można zmieniać (a przynajmniej tak było,
gdy z PP korzystałem ostatni raz).
S±dzę, że je¶li jako "walutę podstawow±" ustawi sobie USD, a następnie
zleci przelew okre¶lonej kwoty w USD na swoje konto w PL, to ta kwota
powinna zostać pobrana z posiadanych USD, oczywi¶cie je¶li ich będzie
wystarczaj±ca ilo¶ć.

Data: 2012-10-18 21:12:22
Autor: MarekZ
Drobne 100$ z US - jak
UĹĽytkownik "SQLwiel"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:508033f9$0$1223$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Dobra, już się chyba poprawiłem. I przy okazji w ogóle zmieniłem swoje wychodzące kodowanie na UTF. I właśnie sobie sprawdzam czy zadziała.

Data: 2012-10-18 14:45:18
Autor: witek
Drobne 100$ z US - jak
MarekZ wrote:
[...]

odpisz jeszcze raz na drugi post SQLwiel, ten co sie zaczyna od "siÄ™ wtrÄ…cÄ™" i zobacz co ci wyszlo.

Data: 2012-10-18 21:39:32
Autor: SQLwiel
OT [nadal, kodowanie...] Re: Drobne 100$ z US - jak
W dniu 2012-10-18 21:12, MarekZ pisze:
Użytkownik "SQLwiel" napisał w wiadomości grup

[...]

Jeśli o mnie chodzi, to jest OK. Ale nie chce mi się sprawdzać co-jak-i-gdzie mam poustawiane. Wybaczcie.

Jak siÄ™ komuĹ› chce, to niech zajrzy to tego wÄ…tku przez groups.google.pl, a pewno siÄ™ zdziwi...