Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Droga - kto odpowiedzialny.

Droga - kto odpowiedzialny.

Data: 2009-08-21 12:33:15
Autor: Damian Skrycki
Droga - kto odpowiedzialny.
Budzik pisze:
Witam
Chciałbym prosić o pomoc, jak i którego urzędnika kopnąć w dupę.
:)
Ale po kolei.
Kolega miał w zimie wypadek - dość poważny, do dziś odczuwa jego skutki, leczy sie itp.
Wypadek miał miejsce na trasie klase nizszej niz tzw zolta czyli jak rozumiem 3 kolejnosci odniezania.

Źle rozumiesz o kolejności odśnieżania decyduje numer drogi i to co nią się przewozi. Jak ważna jest ta droga.

Powody wypadków:
- bardzo grozne miejsce, łuk drogi, podczas remontu poltora roku temu zle wyprofilowany, stosunkowo częste wypadniecia z drogi w tamtym miejscu (w tegorocznej zimie przynajmniej 4 razy)

To jest zima i rządzi się swoimi zasadami. Rozumiem że masz ekspertyzy wskazujące że projekt lub wykonanie jest źle zrobione. Bo jak nie to winna kierowcy. Z drogą jest jak z mapą można ją czytać lub oglądać.

A ile wypadnięć w okresie wiosna - jesień?? Nic nie piszesz o otoczeniu drogi. Las, pola, cieki wodne itp.

- łuk ze strony ktora bardziej wyrzuca w ogole nie oznaczony (brak ograniczenia predkosci, znaku - uwaga ostry zakret - NIC)
Drogę należy czytać nie oglądać. Profil jest na Vmax = 90 km/h przy dobrych warunkach. Wszystko co wpływa na pogorszenie warunków jazdy to czynniki które kierowca powinie brać pod uwagę dobierając swoją prędkość do pokonywanego łuku.

- zwracałem uwage policjantowi ktory przybył na miejsce wypadku na brak oznaczenia.
On nie jest od znaków. U zarządcy drogi sprawdzić czy znak był i ktoś go zimą skasował, bo za szybko jechał i nie został ponownie postawiony lub czy go tam rzeczywiście nie było.

I teraz - kto powinien zajac sie sprawa dzis ale przede wszystkim kto powinien zajac sie sprawa juz w zimie gdy zdarzyło sie kilka wypadków jeden po drugim?
Zimą nikt. Teraz użytkownicy drogi.

Odpowiedzialny jest jakis wójt, ZDKiA? Czy policjant równiez nie powinien sie tym zajac i przekazac stosowne uwagi (wytyczne???) do odpowiednich instytucji?

A droga jest fizycznie uszkodzona - jak tak to może/powinien to zgłosić jak nie to nie ma powodu.

Pamiętaj że Policjant mógł być zawsze wredny i sprawdzić czy droga była miejscowo śliska i czy opony to były zimówki z odpowiednio głębokim bieżnikiem. I tak wpisać do powodów wypadku np. miejscowe oblodzenie i nie dostosowanie prędkości do stanu nawierzchni i złe opony. To jest zima, tu dużo zależy od umiejętności czytania drogi przez kierowcę i warunków miejscowych o których nic nie piszesz, a mogą mieć decydujący wpływ na powstanie wypadków.

Zarządcy szukasz po numerze drogi.
- jedno i dwu cyfrowe to drogi krajowe - GDDiA
- trzycyfrowe - drogi wojewódzkie - twoje województwo
- niższe numery powiat lub gmina.

Z gory wielkie dzieki za informacje.

Pozdr


Data: 2009-08-22 16:03:21
Autor: Budzik
Droga - kto odpowiedzialny.
Osobnik posiadający mail skrycki@gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

- łuk ze strony ktora bardziej wyrzuca w ogole nie oznaczony (brak ograniczenia predkosci, znaku - uwaga ostry zakret - NIC)
Drogę należy czytać nie oglądać. Profil jest na Vmax = 90 km/h przy dobrych warunkach. Wszystko co wpływa na pogorszenie warunków jazdy to czynniki które kierowca powinie brać pod uwagę dobierając swoją prędkość do pokonywanego łuku.

a jezeli z predkoscia 90 przy dobrych warunkach nie da sie przejechac?

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.
Andrzej J. Turowicz

Data: 2009-08-22 19:16:14
Autor: Andrzej Lawa
Droga - kto odpowiedzialny.
Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail skrycki@gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

- łuk ze strony ktora bardziej wyrzuca w ogole nie oznaczony (brak ograniczenia predkosci, znaku - uwaga ostry zakret - NIC)
Drogę należy czytać nie oglądać. Profil jest na Vmax = 90 km/h przy dobrych warunkach. Wszystko co wpływa na pogorszenie warunków jazdy to czynniki które kierowca powinie brać pod uwagę dobierając swoją prędkość do pokonywanego łuku.

a jezeli z predkoscia 90 przy dobrych warunkach nie da sie przejechac?


Zdaje się ciągle nie możesz zrozumieć, że ograniczenie prędkości to
ograniczenie prędkości - a nie gwarancja bezpiecznego pokonania drogi
przy takiej prędkości.

Data: 2009-08-22 20:08:43
Autor: Budzik
Droga - kto odpowiedzialny.
Osobnik posiadający mail alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

- łuk ze strony ktora bardziej wyrzuca w ogole nie oznaczony (brak ograniczenia predkosci, znaku - uwaga ostry zakret - NIC)
Drogę należy czytać nie oglądać. Profil jest na Vmax = 90 km/h przy dobrych warunkach. Wszystko co wpływa na pogorszenie warunków jazdy
to czynniki które kierowca powinie brać pod uwagę dobierając swoją
prędkość do pokonywanego łuku.

a jezeli z predkoscia 90 przy dobrych warunkach nie da sie
przejechac?
Zdaje się ciągle nie możesz zrozumieć, że ograniczenie prędkości to
ograniczenie prędkości - a nie gwarancja bezpiecznego pokonania drogi
przy takiej prędkości.

Andrzeju, z toba trudno dyskutowac o predkosci pokonywania zakretów, bo ty zwyczajnie nie wiesz ile jedziesz, poniewaz musisz sie skupiac na wazniejszych sprawach i nie bedziesz, jak ostatni szczyl, jechał z twarza w predkosciomierzu.
Dlatego tez interesowało mnie przede wszystkim zdanie Damiana w kontekscie całkiem słusznej, moim zdaniem, uwagi, ze profil drogi przygotowany jest na Vmax=90 przy dobrych warunkach.

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
 ("""""""""")
 /""/t/"""""
/  /       9mm

Data: 2009-08-22 23:43:01
Autor: Andrzej Lawa
Droga - kto odpowiedzialny.
Budzik pisze:

Drogę należy czytać nie oglądać. Profil jest na Vmax = 90 km/h przy dobrych warunkach. Wszystko co wpływa na pogorszenie warunków jazdy
to czynniki które kierowca powinie brać pod uwagę dobierając swoją
prędkość do pokonywanego łuku.
a jezeli z predkoscia 90 przy dobrych warunkach nie da sie
przejechac?
Zdaje się ciągle nie możesz zrozumieć, że ograniczenie prędkości to
ograniczenie prędkości - a nie gwarancja bezpiecznego pokonania drogi
przy takiej prędkości.

Andrzeju, z toba trudno dyskutowac o predkosci pokonywania zakretów, bo ty zwyczajnie nie wiesz ile jedziesz, poniewaz musisz sie skupiac na wazniejszych sprawach i nie bedziesz, jak ostatni szczyl, jechał z twarza w predkosciomierzu.

Utrzymuję bezpieczną prędkość i nie muszę się podniecać jej konkretną
wartością numeryczną. Generalnie na prędkościomierz zdarza mi się rzucić
okiem najwyżej w okolicy radarów - i o dziwo nawet jeśli muszę nieco
zredukować prędkość, jest to niewielka redukcja.

Data: 2009-08-23 10:15:12
Autor: Budzik
Droga - kto odpowiedzialny.


Data: 2009-08-23 11:36:04
Autor: cyklista
Droga - kto odpowiedzialny.


Data: 2009-08-23 10:30:19
Autor: Budzik
Droga - kto odpowiedzialny.


Data: 2009-08-22 16:03:23
Autor: Budzik
Droga - kto odpowiedzialny.
Osobnik posiadający mail skrycki@gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Witam
Chciałbym prosić o pomoc, jak i którego urzędnika kopnąć w dupę.
:)
Ale po kolei.
Kolega miał w zimie wypadek - dość poważny, do dziś odczuwa jego
skutki, leczy sie itp.
Wypadek miał miejsce na trasie klase nizszej niz tzw zolta czyli jak rozumiem 3 kolejnosci odniezania.

Źle rozumiesz o kolejności odśnieżania decyduje numer drogi i to co
nią się przewozi. Jak ważna jest ta droga.

no ta jest mało wazne. :)
Nie ma nawet numeru trzycyfrowego.

Powody wypadków:
- bardzo grozne miejsce, łuk drogi, podczas remontu poltora roku temu
zle wyprofilowany, stosunkowo częste wypadniecia z drogi w tamtym
miejscu (w tegorocznej zimie przynajmniej 4 razy)

To jest zima i rządzi się swoimi zasadami. Rozumiem że masz ekspertyzy
wskazujące że projekt lub wykonanie jest źle zrobione. Bo jak nie to winna kierowcy. Z drogą jest jak z mapą można ją czytać lub oglądać.

nie, swoje przeswiadczenie opieram na swoim odczuciu.

A ile wypadnięć w okresie wiosna - jesień?? Nic nie piszesz o
otoczeniu drogi. Las, pola, cieki wodne itp.

Przejscie pole - las.
w okresie wioseno -letnim nie słyszałem o takich przypadkach.

- łuk ze strony ktora bardziej wyrzuca w ogole nie oznaczony (brak ograniczenia predkosci, znaku - uwaga ostry zakret - NIC)
Drogę należy czytać nie oglądać. Profil jest na Vmax = 90 km/h przy dobrych warunkach. Wszystko co wpływa na pogorszenie warunków jazdy to
czynniki które kierowca powinie brać pod uwagę dobierając swoją
prędkość do pokonywanego łuku.

- zwracałem uwage policjantowi ktory przybył na miejsce wypadku na
brak oznaczenia.
On nie jest od znaków. U zarządcy drogi sprawdzić czy znak był i ktoś
go zimą skasował, bo za szybko jechał i nie został ponownie postawiony
lub czy go tam rzeczywiście nie było.

To juz wyjasnił Andrzje L. Ze absolutnie nie lezy to w jego zakresie obowiazków.

I teraz - kto powinien zajac sie sprawa dzis ale przede wszystkim kto
powinien zajac sie sprawa juz w zimie gdy zdarzyło sie kilka wypadków
jeden po drugim?
Zimą nikt. Teraz użytkownicy drogi.

Ok. Szkoda.

Odpowiedzialny jest jakis wójt, ZDKiA? Czy policjant równiez nie
powinien sie tym zajac i przekazac stosowne uwagi (wytyczne???) do
odpowiednich instytucji?

A droga jest fizycznie uszkodzona - jak tak to może/powinien to
zgłosić jak nie to nie ma powodu.

Pamiętaj że Policjant mógł być zawsze wredny i sprawdzić czy droga
była miejscowo śliska i czy opony to były zimówki z odpowiednio
głębokim bieżnikiem. I tak wpisać do powodów wypadku np. miejscowe
oblodzenie i nie dostosowanie prędkości do stanu nawierzchni i złe
opony. To jest zima, tu dużo zależy od umiejętności czytania drogi
przez kierowcę i warunków miejscowych o których nic nie piszesz, a
mogą mieć decydujący wpływ na powstanie wypadków.

Mogło byc slisko.
Ja absolutnie nie twierdze, ze powodem wypadniecia z drogi nie była nadmierna predkosc, niedostosowana do tego fragmentu drogi czy do panujacych warunków atmosferycznych. Skoro wypadki - to na pewno była niedostosowana. Ja sie zastanawiam - dlaczego była niedostosowana., bo proby samobojcze wykluczyłem.

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...
wyrwać drzewo, zburzyć dom i dać w pysk swojemu synowi...

Data: 2009-08-23 19:34:52
Autor: Damian Skrycki
Droga - kto odpowiedzialny.


Data: 2009-08-23 18:15:12
Autor: Budzik
Droga - kto odpowiedzialny.


Droga - kto odpowiedzialny.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona