Data: 2017-02-07 14:25:25 | |
Autor: RadoslawF | |
Droga na bogato | |
W dniu 2017-02-07 o 13:20, J.F. pisze:
W końcowym rozliczeniu okaże się że zleceniodawca będzie mógł wybrać jeszcze droższe oferty. W uczciwych przetargach na starcie nie dopuszcza się firm bez zaplecza sprzętowego i ludzkiego, Usuwa się też takie bez zdolności kredytowych. Dopiero potem sprawdza się jakość wykonania i terminowość podobnych inwestycji wykonanych przez oferenta. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-02-07 15:01:42 | |
Autor: J.F. | |
Droga na bogato | |
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
W uczciwych przetargach na starcie nie dopuszcza się firm bez zaplecza Taki wymog czesto u nas jest ... ale prawde mowiac - czy powinien byc ? Jesli jakas firma "od duzych projektow" potrafi sobie podwykonawcow zorganizowac, to czemu nie ? A przeciez i tak organizuje. A nikt nie sprawdza, ile projektow realizuje naraz tym posiadanym sprzetem. Zreszta ... jakby sprzet i ludzie mial stac i czekac na wygranie przetargu, to tez by bylo zle. Usuwa się też takie bez zdolności kredytowych. Ale to i u nas bylo. Bezposrednio - wymog gwarancji bankowej, wadum, czy posrednio - np przez wymog zrealizowania podobnie wielkich zamowien. Tylko ze to nam robi kaste - nie mozesz dostac zamowienia, jesli nie dostales zamowienia wczesniej :-) Dopiero potem sprawdza się jakość wykonania i terminowość podobnych Referencje mozna wpisac w system oceny. A terminowosc ... moze lepiej w postaci kary umownej zapisac ? A potem masz przypadek NFM Wroclaw :-) J. |
|
Data: 2017-02-07 15:07:28 | |
Autor: quent | |
Droga na bogato | |
On 07.02.2017 15:01, J.F. wrote:
A terminowosc ... moze lepiej w postaci kary umownej zapisac ? Ogólnie temat nie do rozwiązania dopóki drogi buduje urzędnik. -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2017-02-07 15:13:58 | |
Autor: J.F. | |
Droga na bogato | |
Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o7ck7m$e0$1@dont-email.me...
On 07.02.2017 15:01, J.F. wrote: A terminowosc ... moze lepiej w postaci kary umownej zapisac ? Ogólnie temat nie do rozwiązania dopóki drogi buduje urzędnik. No nie - drogi jakos powstaly. A opoznienia w wiekszosci mialy nature finansowa - tzn rzad nie mial pieniedzy :-) Mozna jedynie dyskutowac czy mechanizm zamowien dobrze dzialal w przeszlosci. IMO nie zawsze, ale czasem trudno powiedziec z czyjej winy. Wiadukt w Mszanie stanal w koncu, i na razie stoi :-) J. |
|
Data: 2017-02-07 15:23:45 | |
Autor: quent | |
Droga na bogato | |
On 07.02.2017 15:13, J.F. wrote:
No nie - drogi jakos powstaly. A ile nie powstało?! albo powstało za drogo albo o jakości wołającej o pomstę... o tych jest całkiem sporo Zmiany powinny zacząć się od reformy systemu podatkowego. Podatki powinny być celowe a nie jak dziś - wrzucamy wszystko do jednego wora z którego potem rozdzielamy. No decentralizacja większa a co za tym idzie konkurencja między gminami - powiaty do śmieci. -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2017-02-07 15:43:36 | |
Autor: J.F. | |
Droga na bogato | |
Użytkownik "quent" napisał w wiadomości
On 07.02.2017 15:13, J.F. wrote: No nie - drogi jakos powstaly.A ile nie powstało?! To rzad winien, bo on skreslil z planu :-) albo powstało za drogo Nie mowie nie - ale to bedzie trudno ocenic. U mnie byl taki przypadek - otwarli oferty na most, wygrala najtansza, konkurencja sprawdzila ... zawierala w kosztorysie 8 kloszy do lamp mniej niz bylo zamowione. Klosze po pare zl. Ale z powodu bledu cala oferta niewazna, wiec wygrywa nastepna w kolejce, 100 mln drozsza. albo o jakości wołającej o pomstę... o tych jest całkiem sporo Hm, na razie nie narzekam. Zmiany powinny zacząć się od reformy systemu podatkowego. Jakos watpie, aby to cos dalo, poza zamieszaniem. I co - mam placic na obwodnice Suwalk ? Ja tam nie jezdze, nie bede placil :-) No decentralizacja większa a co za tym idzie konkurencja między gminami - powiaty do śmieci. I gminy maja autostrady budowac ? J. |
|
Data: 2017-02-08 12:59:17 | |
Autor: quent | |
Droga na bogato | |
On 07.02.2017 15:43, J.F. wrote:
Użytkownik "quent" napisał w wiadomości Nie powstało bo się nie opłacało z powodu istniejącego prawa. albo powstało za drogo Za drogo powstaje wszystko co zamawia rząd. U mnie byl taki przypadek - otwarli oferty na most, wygrala najtansza, Jakieś zasady muszą być. Ślepy w karty nie gra. Przy milionowych zamówieniach popełnić taki błąd to kompromitacja. albo o jakości wołającej o pomstę... o tych jest całkiem sporo Mam wrażenie, że dyskusja jest w zasadzie wyłącznie o autostradach. Ja mam na myśli bardziej drogi gminne/powiatowe bo tych jest jednak najwięcej. W moim powiecie zawierającym 9 gmin autostrada biegnie przez bodaj zalednie 20km. Zmiany powinny zacząć się od reformy systemu podatkowego. Przy decentralizacji nie płaciłbyś właśnie. No decentralizacja większa a co za tym idzie konkurencja między Gminy/powiaty drogi gminne/powiatowe. I dalej wg. właściwości. -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2017-02-08 13:22:47 | |
Autor: J.F. | |
Droga na bogato | |
Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
On 07.02.2017 15:43, J.F. wrote: Nie powstało bo się nie opłacało z powodu istniejącego prawa.To rzad winien, bo on skreslil z planu :-)No nie - drogi jakos powstaly.A ile nie powstało?! Jakiego ? O ile wiem, to po prostu zabraklo pieniedzy. Moze troche mocy przerobowych w urzedach. Bo drogi w koncu powstaly, albo powstaja. Za drogo powstaje wszystko co zamawia rząd.albo powstało za drogoNie mowie nie - ale to bedzie trudno ocenic. Mozna polemizowac. Na pewno wygrywa najtansza oferta. U mnie byl taki przypadek - otwarli oferty na most, wygrala najtansza, Jakieś zasady muszą być. Przy milionowych zamowieniach to trzeba w pierwszej kolejnosci miliony sprawdzac. Te grosze tutaj, to moglby wykonawca na siebie wziac, promocja taka, 8 kloszy gratis :-) Ja sie tak zastanawiam, czy to zmowa nie byla. Dwie firmy sie umawiaja - wy dajecie oferte za 500mln, my za 400, a poniewaz nikt trzeci nie dal oferty za 450, to trzeba bylo uniewaznic te oferte za 400, a ktoz wie lepiej, gdzie wprowadzil drobny blad :-) Mam wrażenie, że dyskusja jest w zasadzie wyłącznie o autostradach.albo o jakości wołającej o pomstę... o tych jest całkiem sporoHm, na razie nie narzekam. Nowe drogi to raczej autostrady, bo starych jest duzo, tylko wyremontowac. Ewentualnie jakies obwodnice. No i w austradach/ekspresowkach najwieksze pieniadze :-) Ja mam na myśli bardziej drogi gminne/powiatowe bo tych jest jednaknajwięcej. W moim powiecie zawierającym 9 gmin autostrada biegnie przez bodajzalednie 20km. No i gdzie taka kiepska jakosc ? Zmiany powinny zacząć się od reformy systemu podatkowego. Przy decentralizacji nie płaciłbyś właśnie. A jakby mi kiedys wpadl pomysl pojechac, to po czym bym pojechal ? Bo gminnych drogach od wsi do wsi ? :-) A na takiej obwodnicy wroclawia to myslisz, ze kto wiecej skorzystal - wroclawiacy, czy tranzytowcy ? No decentralizacja większa a co za tym idzie konkurencja międzyI gminy maja autostrady budowac ? Gminy/powiaty drogi gminne/powiatowe. No to tak buduja. Caly kraj drogi krajowe, wojewodztwa wojewodzkie, gminy gminne ... co tu chcesz zmieniac ? J. |
|
Data: 2017-02-08 14:37:29 | |
Autor: quent | |
Droga na bogato | |
On 08.02.2017 13:22, J.F. wrote:
Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup Otóż to. Dziś żeby zrobić cokolwiek niezbędna jest tona papierów/zezwoleń/certyfikatów/opracowań ect. Wiele z tego to wymysły biurokratów a wszystko kosztuje. Obstrukcja, biurokratyczny rak. Moze troche mocy przerobowych w urzedach. No i te łapówki. Afalt potem nie ten... a przecież finalnie ktoś musi na tym zarobić. Mozna polemizowac. I to jest chore. Taka droga okazuje się potem bardzo droga. Przy milionowych zamowieniach to trzeba w pierwszej kolejnosci miliony No nie. Jeśli SIWZ zawierał 100lamp to oferta ma być na 100. Pomyłka jak widać bywa kosztowna. Nowe drogi to raczej autostrady, bo starych jest duzo, tylko wyremontowac. Budujemy ponoć najdroższe autostrady w europie. Na równinach :-) No i w austradach/ekspresowkach najwieksze pieniadze :-) Zapewne. No i gdzie taka kiepska jakosc ? U mnie (zachodniopomorskie) nie brak takich nowych, kótre po kilku latach muszą być łatane. O starych nie wspomnę. A na takiej obwodnicy wroclawia to myslisz, ze kto wiecej skorzystal - Są jeszcze nie-wrocławiacy nie będący tranzytowcami. Przy dzisiejszych realiach brak obwodnicy, nawet w niewielkich miastach czasem, to udręka dla wszystkich. W moim będzie budowana a to zaledwie 20tys. miasteczko. Chcą tego przede wszystkim mieszkańcy - tak się składa - ale może być różnie. Gminy/powiaty drogi gminne/powiatowe. Niekoniecznie. Pomieszanie z poplątaniem. Droga gminna przy której stoi mój dom budowana była z funduszy krajowych, z jakiegoś tam programu, bodaj "schetynówki". W obrębie miast są ulice powiatowe.. no istny mętlik. Podatku celowego nie da się wprowadzić przy takim bałaganie kompetencyjnym. -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2017-02-08 17:09:16 | |
Autor: J.F. | |
Droga na bogato | |
Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
On 08.02.2017 13:22, J.F. wrote: Jakiego ? O ile wiem, to po prostu zabraklo pieniedzy.Nie powstało bo się nie opłacało z powodu istniejącego prawa.To rzad winien, bo on skreslil z planu :-)No nie - drogi jakos powstaly.A ile nie powstało?! Otóż to. Ale ich nawet nie zaczeto. Pieniedzy zabraklo. Moze troche mocy przerobowych w urzedach.No i te łapówki. Nie wiesz, ze jak sie posmaruje, to obstrukcja znika ? Tylko kto mialby te lapowki dawac - urzednicy drugim urzednikom, za wydanie decyzji ? Bo przypominam, ze nawet do przetargu nie doszlo. Afalt potem nie ten... a przecież finalnie ktoś musi na tym zarobić. A to bywa, ale widziales jak sie odbywa - rano dolomit na budowe przyjezdza, a wieczorem wyjezdza. Zeby o poranku wrocic. Tylko wszyscy sie na te kursy patrza ... a mnie sie jakos wydaje, ze dolomit to slaby mineral - czy on jest na drogi odpowiedni ? Ale tak pewnie stalo w projekcie. Mozna polemizowac. I to jest chore. Ale jak wybierzesz drosza, to bedzie jeszcze drozsza :-) Przy milionowych zamowieniach to trzeba w pierwszej kolejnosci miliony No nie. I tu jest pewne rozdwojenie ... oferta jest na most ze 100 lampami, i cena za calosc wynosi 400mln. Oferent moze potwierdzic, ze taka istotnie jest jego oferta za calosc. Ale do oferty jest szczegolowy kosztorys, i suma jego jest oferta. Kosztorys jest bardzo przydatny, jak zakres prac sie zmieni, co ponoc w budowlance i drogach jest norma. I faktury sa wystawiane w/g cen z kosztorysu, a ilosci rzeczywistych. A jak tak bedzie, to zamawiajacy przeplaci :-) Pomyłka jak widać bywa kosztowna. Dla zamawiajacego. Bo dla oferenta ... trudno powiedziec - nie zarobi 400mln, czy nie straci 100 mln, bo oferta byla o tyle za niska :-) Nowe drogi to raczej autostrady, bo starych jest duzo, tylko wyremontowac.Budujemy ponoć najdroższe autostrady w europie. Tak to jakos wychodzi ... ale oferty wystawiaja takze niemieckie firmy, jesli nie wygrywaja, to dlatego, ze ich oferta jest jeszcze drozsza. Na równinach :-) To niekoniecznie pomaga, skoro wiaduktow trzeba wiele. No i gdzie taka kiepska jakosc ?U mnie (zachodniopomorskie) nie brak takich nowych, kótre po kilku latach muszą być łatane. Drogowcy mowia, ze to wina naszych zim. Za czesto mrozy i odwilze. Czy to prawda ... latanie moze sie odbywac w ramach gwarancji ... A na takiej obwodnicy wroclawia to myslisz, ze kto wiecej skorzystal - Są jeszcze nie-wrocławiacy nie będący tranzytowcami. To kto powinien zaplacic ? :-) W moim będzie budowana a to zaledwie 20tys. miasteczko. Ja z tej wroclawskiej korzystam jakos raz na dwa miesiace. A tranzytowcy zaoszczedzaja godzine :-) Ja raczej mniej. To co bede placil :-) Gminy/powiaty drogi gminne/powiatowe.No to tak buduja. Niekoniecznie. Ale po co ci jakis podatek celowy na drogi - bramki co chwila i kup bilet :-P A drogi na kredyt :-) J. |
|
Data: 2017-02-08 19:13:10 | |
Autor: quent | |
Droga na bogato | |
On 08.02.2017 17:09, J.F. wrote:
Otóż to. Ale ich nawet nie zaczeto. Pieniedzy zabraklo. Komu? Podatnikom! Czemu? Prawo dołuje, kapitał cieżko zebrać. Takie zaklęte koło socjalizmu... naszej polskiej biedy. I to jest chore. Jak fuszerka była od początku to i potem remonty. Drogo wychodzi finalnie. Droższa oferta niekoniecznie musi generować fuszerkę. Z drugiej strony nie twierdzę, że skreślanie skrajnych ofert to jedyne remedium. To jest tylko jakiś plaster, który powinien pomóc. Budujemy ponoć najdroższe autostrady w europie. Przetarg to jedno ale koszt rośnie w trakcie inwestycji! Tak było przecież z narodowym. Ileż to on finalnie kosztował więcej? Na równinach :-) To niekoniecznie pomaga, skoro wiaduktow trzeba wiele. Gdzieś tam taniej wybudowali przebijając się przez góry :-)) czytałem o tym ale nie pamiętam już Drogowcy mowia, ze to wina naszych zim. Za czesto mrozy i odwilze. Mieszkam na granicy z niemcami i naszych dróg nawet nie ma co porównywać z ichnimi. To jakaś przepaść jest. Zimę mają za granicą zawsze identyczną ;-) Są jeszcze nie-wrocławiacy nie będący tranzytowcami. Za lokalne drogi lokalni mieszkańcy ale tu musiałaby być większa niezależność samorządów. Dziś PiS jednak wszystko raczej nacjonalizuje i centralizuje. Ale po co ci jakis podatek celowy na drogi - bramki co chwila i kup Problem tylko w tym, że automatycznie powinny być zmniejszane podatki a tego się nie doczekamy. Gdyby podatki były celowe to wraz np. ze sprywatyzowaniem dróg przestajemy płacić podatek, który wcześniej na nie był przeznaczany. Skoro jednak płacimy do jednego wora z którego potem się przesypuje to tu to tam.... -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2017-02-09 13:04:51 | |
Autor: J.F. | |
Droga na bogato | |
Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o7fn08$892$1@dont-email.me...
On 08.02.2017 17:09, J.F. wrote: Dziś żeby zrobić cokolwiek niezbędna jest tona Ale ich nawet nie zaczeto. Pieniedzy zabraklo. Komu? Podatnikom! No w zasadzie tak - podatnikom. Czemu? Prawo dołuje, kapitał cieżko zebrać. No coz, socjalizm juz mielismy i zostawil nas w skarpetkach, a wrecz z dlugami. Teraz trzeba wydawac pieniadze z umiarem - bo ciagle sie zapozyczamy. I to jest chore. Ale jak wybierzesz drosza, to bedzie jeszcze drozsza :-)Jak fuszerka była od początku to i potem remonty. Drogo wychodzi finalnie. Z drugiej strony nie twierdzę, że skreślanie skrajnych ofert to jedyne remedium. To jest tylko jakiś plaster, który powinien pomóc. Twoim zdaniem - bo moim to jakas glupota. Wybierac celowo drozsza oferte ... to chyba lepiej pilnowac wykonawcy. Zbankrutuje raz czy drugi i przestanie zanizac cene. Budujemy ponoć najdroższe autostrady w europie.Tak to jakos wychodzi ... ale oferty wystawiaja takze niemieckie firmy, Przetarg to jedno ale koszt rośnie w trakcie inwestycji! A to nie wiem. Tego rosniecia niespecjalnie widze, wroclawski owszem podrozal, ale to dlatego, ze wykonawce trzeba bylo zmienic. A tu przyklad mostu http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,most-redzinski-bedzie-drozszy-o-426-tys-zl-trzeba-bylo-wzmocnic-rygiel-gorny,wia5-3266-6788.html i ciag dalszy, rozszerzony http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,36743,15913714,Niezalezny_ekspert_miazdzy_GDDKiA_w_sporze_o_most.html Most mial kosztowac 526 mln - co to za kwoty, pol mln, milion ... Gdzieś tam taniej wybudowali przebijając się przez góry :-))Na równinach :-)To niekoniecznie pomaga, skoro wiaduktow trzeba wiele. Nie mowie nie. Tylko nie wiadomo jakie gory, z czego zrobione, jak latwo sie przebic - kilometry na wiadutkach na pewno swoje kosztuja https://en.wikipedia.org/wiki/L%C3%A6rdal_Tunnel 110 mln$ za 25km tunelu. Albo ktos sie pomylil, albo zaprosic do Polski - po co nam jakies mosty ? Drogowcy mowia, ze to wina naszych zim. Za czesto mrozy i odwilze.Mieszkam na granicy z niemcami i naszych dróg nawet nie ma co porównywać z ichnimi. To jakaś przepaść jest. Oj ... byl taki odcinek Galileo, w Polsce 202 - Dziury w asfalcie http://www.tv4.pl/galileo400/ W Niemczech nadawany rok wczesniej, bodajze Strassenschaden lub Schlagloch Moze to to, a moze wersja skrocona - niestety, z Polski nie mozna obejrzec. http://www.prosieben.de/tv/galileo/videos/schlagloch-alarm-clip O, jest https://www.youtube.com/watch?v=rDcep9mLxZg -dziennikarze zrobili sensacje i tak to pokazali, ze sie zastanawialem czy to nie z Polski te zdjecia. ale bylem na jakiejs prowincji pod Dreznem ... dziury pewnej zimy mieli podobne, nawet gorsze. -"dziur mamy tyle, ze gdyby chciec je wszystkie naprawic, to by pieniedzy nie starczylo" -"kierowca, ktory uszkodzi auto na dziurze ma prawo do odszkodowania. Ale to sie u nas nie zdarza. Bo nasze drogi sa patrolowane - wieksze co 2 tygodnie, mniejsze co pare miesiecy. I jak widzimy dziure, to zaraz przyjezdza ekipa ... i ustawia znak "uwaga dziury" i "20". Od tej pory, jak kierowca auto uszkodzi, to juz jest jego wina" :-) -metode naprawy "przyklepac lopata i udeptac gumiakiem" tez tam mozna zobaczyc :-) Ale po co ci jakis podatek celowy na drogi - bramki co chwila i kup Problem tylko w tym, że automatycznie powinny być zmniejszane podatki a tego się nie doczekamy. No to bedziesz placil celowy podatek na emerytow, na dzieci, na utrzymanie rzadu, na wojsko. Skoro jednak płacimy do jednego wora z którego potem się przesypuje to tu to tam.... I myslisz ze lepiej bedzie, jak dorzuca 0,05% na nowe samoloty rzadowe ? J. |
|
Data: 2017-02-09 13:46:44 | |
Autor: quent | |
Droga na bogato | |
On 09.02.2017 13:04, J.F. wrote:
No coz, socjalizm juz mielismy i zostawil nas w skarpetkach, a wrecz z Mieliśmy socjalizm przymusowy czyli komunizm teraz mamy dobrowolny Twoim zdaniem - bo moim to jakas glupota. Wybierac celowo drozsza oferte Pilnować i tak trzeba. Zbankrutuje raz czy drugi i przestanie zanizac cene. Albo zmieni się w trakcie, jak pisałeś niżej - co jest właśnie nagminne i jest pokłosiem wyboru najtańszych ofert. A to nie wiem. Nie chce mi się szukać ale co i rusz czytam jak koszty inwestycji rosną w trakcie... tych dużych zwłaszcza https://www.youtube.com/watch?v=rDcep9mLxZg To Berlin zdaje się. Do niedawna bywałem w Berlinie średnio raz w miesiącu. Nie twierdzę, że nie ma tam takich dziur ale ja na takie nie trafiłem. Poza tym na co dzień jadę do Szczecina przez niemcy (akurat zaraz jadę) i widzę jak jest. Te asfalty w ogóle nie są łatane przez lata. Kiedyś w centrum małego miasteczka niemieckiego widziałem jak naprawia się dziurę takim sprzętem: https://www.youtube.com/watch?v=AZr2d2VcQvc Z tym, że ta niemiecka robiła to bez obsługi naziemnej ;-) Nie mogłem się napatrzeć. No to bedziesz placil celowy podatek na emerytow, na dzieci, na To już jest temat na osobną dyskusję. -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2017-02-09 15:30:32 | |
Autor: J.F. | |
Droga na bogato | |
Użytkownik "quent" napisał w wiadomości
On 09.02.2017 13:04, J.F. wrote: Twoim zdaniem - bo moim to jakas glupota. Wybierac celowo drozsza ofertePilnować i tak trzeba. No to po cholere wybierac dodatkowo drozsza oferte ? Zbankrutuje raz czy drugi i przestanie zanizac cene.Albo zmieni się w trakcie, jak pisałeś niżej - co jest właśnie nagminne i jest pokłosiem wyboru najtańszych ofert. Nie, nagminne sa drobne zmiany, spowodowane niedokladnym projektem wstepnym i niedokladnymi pomiarami/badaniami. Zrobi sie wykop, okaze sie ze tam glina jest i trzeba fundamenty wzmacniac. Albo tak jak sobie projektant wymyslil, to sie zrobic nie da, trzeba inaczej. https://www.youtube.com/watch?v=rDcep9mLxZgTo Berlin zdaje się. Berlin. Do niedawna bywałem w Berlinie średnio raz w miesiącu. To tez mowie - kamerzystow maja zdolnych. Wypatrzyli dziury, ktorych normalnie sie nie zauwaza :-) Poza tym na co dzień jadę do Szczecina przez niemcy (akurat zaraz jadę) i widzę jak jest. Ale to jakas swieza autostrada chyba. A tu widzisz - kamera nie klamie, obok rzeczywistosc skrzeczy :-) Te asfalty w ogóle nie są łatane przez lata. Asfalty czy betony ? Kiedyś w centrum małego miasteczka niemieckiego widziałem jak naprawia się dziurę takim sprzętem: U nas tez sie zdarza. Uwazam to wielka ch*, bo potem te kamyczki miesiacami lataja i lakier niszcza :-) I chyba nie pokazali najwazniejszego - ubijania, bo bez tego dziura bedzie nastepnej zimy. Na tym galilelo tez padlo "jest kilka technologii naprawy - najlpiej jak przyjezdza frezarka ... ale to drogie i uciazliwe. A mamy tez "zimny asfalt", mozna dziure zalatac w godzine, a wytrzyma ... od paru miesiecy do paru lat, nigdy nie wiadomo" :-) No to bedziesz placil celowy podatek na emerytow, na dzieci, na To już jest temat na osobną dyskusję. To moze jednak lepiej, jak rzad dostaje 18% i nimi gospodarzy lepiej lub gorzej, a jak gorzej, to zaraz widac, ze domaga sie 19% ... J. |
|
Data: 2017-02-07 22:57:17 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Droga na bogato | |
Dnia Tue, 7 Feb 2017 14:25:25 +0100, RadoslawF napisał(a):
W uczciwych przetargach na starcie nie dopuszcza się firm bez zaplecza Teoretycznie niezłym pomysłem byłoby zapłacenie całej ceny dopiero po oddaniu inwestycji i tym samym zmuszeniu oferentów o zapewnienie sobie finansowania w banku. Tyle że to znowu "opodatkuje" każdą inwestycję na rzecz banków. |
|
Data: 2017-02-08 06:54:38 | |
Autor: Liwiusz | |
Droga na bogato | |
W dniu 2017-02-07 o 22:57, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Tue, 7 Feb 2017 14:25:25 +0100, RadoslawF napisał(a): I tym samym przerzucenie tego kosztu na zamawiającego, a nie każdy chce. Tyle że to znowu "opodatkuje" każdą inwestycję na rzecz banków. Od zabezpieczania tego typu rzeczy (aby gołodupiec nie startował) jest wadium oraz kaucja należytego wykonania umowy. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-02-09 13:55:21 | |
Autor: J.F. | |
Droga na bogato | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:wr2693ujylb.zr51b2zfa76l.dlg@40tude.net...
Dnia Tue, 7 Feb 2017 14:25:25 +0100, RadoslawF napisał(a): W uczciwych przetargach na starcie nie dopuszcza się firm bez zaplecza Teoretycznie niezłym pomysłem byłoby zapłacenie całej ceny dopiero po A czy cokolwiek zmieni ? Jeden rodzaj szachrajstwa wyeliminuja, pardon - zmniejsza/utrudnia, ale inne zostana. Np urzednikom trzeba bedzie placic wiecej, zeby w terminie odebrali i zaplacili :-) A jak sie bank wk*, i droge zabierze ? Nie ma zaplaty, to nie ma otwarcia. Urzednikom to nie przeszkadza :-) J. |