Drogi FR

Data: 2019-08-31 19:41:08
Autor: J.F.
Drogi FR

https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/najwyższa-kara-za-milczenie-ten-kierowca-boleśnie-przekonał-się-co-grozi-za-niewskazanie-sprawcy/ar-AAEMXqN

"Do właściciela pojazdu (najpewniej firmy leasingowej) skierowano wezwanie do wskazania osoby, która wówczas użytkowała samochód.
Ten "na tacy" podał kierowcę Porsche i w tym momencie zaczęły się schody. Mimo wielokrotnie nadawanej korespondencji szofer nie odesłał wypełnionego oświadczenia, wskazującego sprawcę wykroczenia.
- Po próbach ustalenia kierującego z wykorzystaniem dostępnych baz danych, skierowano przeciwko "milczącemu użytkownikowi" wniosek o ukaranie do sądu, w związku z niewskazaniem, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie - wyjaśnia GITD.

Efekt? Sąd na warszawskim Mokotowie nie przebierał w środkach i wymierzył kierowcy SUV-a najwyższą z możliwych grzywnę, czyli 5 tys. zł."

I jak myslicie - grzywna za ignorowanie ITD, za porsche, czy za 193/50 ? :-)

Na biednego nie trafilo, ale teraz pewnie zwalnia, mimo ze kwota znikoma :-)

J.

Data: 2019-08-31 21:10:04
Autor: Irek.N.
Drogi FR
Efekt? Sąd na warszawskim Mokotowie nie przebierał w środkach i wymierzył kierowcy SUV-a najwyższą z możliwych grzywnę, czyli 5 tys. zł."

Obojętne, jeżeli te 5k załatwia sprawę, to wygrał w obliczu grożącej innej kary.
Gorzej, jak to tylko kara za niewskazanie i nie zwalnia ze wskazania. Jak to jest?

Miłego.
Irek.N.

Data: 2019-08-31 21:42:47
Autor: J.F.
Drogi FR
Użytkownik "Irek.N."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d6ac600$0$17360$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jesli jednak teraz zwalnia - to system z nim wygral :-)

Gorzej, jak to tylko kara za niewskazanie i nie zwalnia ze wskazania. Jak to jest?

Gorzej, jak odpisze, ze nie pamieta.
Bo nie wiem czy wtedy mozna skazac, szczegolnie jesli czas minal dlugi.

W Niemczech ponoc raz mozna, tylko sad wtedy skazuje na obowiazek prowadzenia rejestru ... i za nie prowadzenie kara juz jest :-)

J.

Data: 2019-09-01 00:52:00
Autor: RadoslawF
Drogi FR
W dniu 2019-08-31 o 21:42, J.F. pisze:

[...]

Samotny albo nie przedyskutował tematu z adwokatem.
Należy wykazać dobrą wolę i powiadomić sąd że nikomu się
nie powierzało ale dostęp mieli domownicy i tu lista.
Im dłuższa tym lepiej ale formalnie wystarczy że będzie
na niej dwie osoby.
Właściciel ma pewne obowiązku narzucone przez prawo, inne
osoby już nie i nie muszą nic pamiętać.

Pozdrawiam

Data: 2019-09-01 01:29:01
Autor: J.F.
Drogi FR
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d6afa74$0$17354$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Przetestowane w praktyce, czy to taka podwórkowa wiedza ?

leasing, wiec pewnie firma ... pracownikow wymienic.
Ale jak pracownicy zeznaja, ze szef nikomu nie powierzal ? :-)

Skazany nie byl wlascicielem.

J.

Data: 2019-09-01 11:14:15
Autor: Marcin N
Drogi FR
W dniu 2019-09-01 o 01:29, J.F. pisze:
[...]

Przetestowane WIELOKROTNIE. Wszystko jest zgodne z prawem, a obowiązek znalezienia sprawcy przekierowany został na policję, dla której jedynym dowodem jest przyznanie się do winy.

--
MN

Data: 2019-09-01 13:51:31
Autor: RadoslawF
Drogi FR
[...]

Tak.

leasing, wiec pewnie firma ... pracownikow wymienic.
Ale jak pracownicy zeznaja, ze szef nikomu nie powierzal ? :-)

To trzeba podać listę osób które miały dostęp do pojazdu.

[...]

Owszem. A piszący artykuł nie był prawnikiem.
Co oznacza że mógł zapaść wyrok bez udziału skazanego
a co za tym idzie skazany może to wyprostować.
Może też wyrok zapadł za brak odpowiedzi na pisma w sprawie
kto kierował a nie za brak wskazania.

Pozdrawiam

Data: 2019-09-02 16:52:02
Autor: J.F.
Drogi FR
Dnia Sun, 1 Sep 2019 13:51:31 +0200, RadoslawF napisał(a):
[...]

A sad ich na swiadkow ...

[...]

Brak odpowiedzi nie jest karalny :-P

J.

Data: 2019-09-02 19:44:38
Autor: RadoslawF
Drogi FR
W dniu 2019-09-02 o 16:52, J.F. pisze:

[...]

Zanim dojdzie do sądu to jakiś policjant musi ich przesłuchać.
I to o zgrozo okazuje się że nie pamiętają, zapracowani wtedy byli.
A ukarać ich za niepamiętanie nie ma jak.

[...]

Z tego wątku wynika że jednak jest. Pięć tysięcy i koszta sądowe.
A wystarczyło wskazać kilku i niech sobie sąd ustala który to jechał.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2019-09-02 20:01:26
Autor: J.F.
Drogi FR
Dnia Mon, 2 Sep 2019 19:44:38 +0200, RadoslawF napisał(a):
[...]

Zapewne tak ... szczegolnie, jesli nie prowadzili.

Ale byc moze jest bat na szefa, bo jeddnak nie wskazal :-)

[...]

Artykul podaj.

Za niewskazanie pewnie skazano - bo na to jest.

Data: 2019-09-03 00:14:54
Autor: RadoslawF
Drogi FR
W dniu 2019-09-02 o 20:01, J.F. pisze:

[...]

Kiedyś jak podałeś kilku możliwych czy potencjalnych użytkowników
to faktycznie nie sprawdzali. Bo i po co?

Ale byc moze jest bat na szefa, bo jeddnak nie wskazal :-)

Naiwny.
Skoro zgodził się na te pięć tysięcy to oznacza że groziła mu
np. utrata PJ i wolał wyrok za nieodpisywanie.

[...]

Prasowy, ten co zlinkowałeś na początku wątku.

Za niewskazanie pewnie skazano - bo na to jest.

A wystarczyło wskazać kilku i niech sobie sąd ustala który to jechał.
:-)

Byc moze.

Nie być może, to jest sprawdzone przez sporo osób.
Ale nie liczył bym że ktoś ci tu napisze że on tak zrobił
w mieście takim w terminie takim.

Pozdrawiam

Data: 2019-09-03 08:03:40
Autor: sczygiel
Drogi FR
W dniu sobota, 31 sierpnia 2019 18:31:37 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

> [...]

>na niej dwie osoby.
>Właściciel ma pewne obowiązku narzucone przez prawo, inne

Tu tak nawiasem trzeba przyznac ze w Polsce mimo ze tak narzekamy ze bananaland to jednak w tym zakresie jest wieksza dbalosc o pryncypia niz np. w Kanadzie.

U nich to jak wpadnie mandat z FR to wlasciciel placi. Punktow nie daja wiec narod sie burzy ze to skok na kase a nie bezpieczenstwo ale placic trza.

I taki wlasciciel po prostu wyskakuje z kasiory a jak mu nie pasuje to niech sobie zrobi roszczenie do kogos innego.

A u nas ustala sie winnego i procesuje tak aby pryncypia utrzymac.

Taka ciekawostka.

Data: 2019-09-03 21:32:19
Autor: kk
Drogi FR
On 2019-09-03 17:03, sczygiel@gmail.com wrote:

[...]

Można się na tę okoliczność ubezpieczyć?

Punktow nie daja wiec narod sie burzy ze to skok na kase a nie bezpieczenstwo ale placic trza.

I taki wlasciciel po prostu wyskakuje z kasiory a jak mu nie pasuje to niech sobie zrobi roszczenie do kogos innego.

Okradanie obywateli

A u nas ustala sie winnego i procesuje tak aby pryncypia utrzymac.

No, trzeba okradać.

Data: 2019-09-03 14:22:58
Autor: sczygiel
Drogi FR
W dniu wtorek, 3 września 2019 14:32:32 UTC-5 użytkownik kk napisał:
On 2019-09-03 17:03, sczygiel@gmail.com wrote:

> [...]

Tak, nie pozyczajac auta innym. Dziala w 100%. No chyba ze ukradli. To trzeba policje wmieszac.

> Punktow nie daja wiec narod sie burzy ze to skok na kase a nie bezpieczenstwo ale placic trza.

Okradanie obywateli

Albo karanie na oslep z zalozeniem ze sobie ukarana jednostka ogarnie temat po swojej stronie. Znaczy sie w tlumaczeniu na nasze: Jak nie oddasz kasy to ci juz wiecej auta nie pozycze.

No, trzeba okradać.

Jakos trza narod za pysk trzymac. Tak dlugo jak karaja zasadnie to nie ma problemu.

Ale np. jak ograniczenie przy szkole jest wrzesien-czerwiec a 1 wrzesnia jest w poniedzialek to fotoradary pracuja, mimo ze szkola zaczyna sie 4-go.

Tak wiec wicie, rozumicie, nie miejcie kompleksow, w Kanadzie jest pod tym wzgledem gorzej.

Data: 2019-09-03 23:49:03
Autor: kk
Drogi FR
On 2019-09-03 23:22, sczygiel@gmail.com wrote:

A u nas ustala sie winnego i procesuje tak aby pryncypia utrzymac.

No, trzeba okradać.

Jakos trza narod za pysk trzymac.

Jak się ma taką mentalność.

Data: 2019-09-03 19:46:04
Autor: sczygiel
Drogi FR
On 2019-09-03 23:22, sczygiel@gmail.com wrote:

> [...]

Taka mentalnosc jest wszedzie. Bo i u niemca i u amerykanina czy kanadyjczyka. Kompleksy masz jakies?

Data: 2019-09-04 18:44:00
Autor: kk
Drogi FR
On 2019-09-03 23:22, sczygiel@gmail.com wrote:

[...]

Że co? Czytać się naucz.

Data: 2019-09-04 10:51:34
Autor: sczygiel
Drogi FR
On 2019-09-04 04:46, sczygiel@gmail.com wrote:

> Że co? Czytać się naucz.

LOL.

Data: 2019-08-31 22:06:41
Autor: kk
Drogi FR
On 2019-08-31 21:10, Irek.N. wrote:
[...]

Za to niewskazanie na pewno nie można skazać drugi raz, ale ...

Data: 2019-09-02 09:58:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
Drogi FR
Hello J.F.,

Saturday, August 31, 2019, 7:41:08 PM, you wrote:

[...]

Ale prawo jazdy zachował.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-09-02 16:43:08
Autor: J.F.
Drogi FR
Dnia Mon, 2 Sep 2019 09:58:45 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
[...]

I to niedrogo, bo za cene jednej raty lesingowej :-)

J.

Data: 2019-09-02 10:13:51
Autor: Cavallino
Drogi FR
W dniu 31-08-2019 o 19:41, J.F. pisze:

[...]

To w końcu sądu ustalił kto był kierowcą?
Czy zwykłe pierdzielenie pismaka, który nie wie o czym pisze?

Data: 2019-09-02 02:39:23
Autor: przemek.jedrzejczak
Drogi FR
Decyzją sądu posiadacz pojazdu został ukarany grzywną w wysokości 5 000 zł oraz obciążony kosztami sądowymi w wysokości 570 zł. Wyrok jest prawomocny.

IMHO nie.
Dołożono temu którego wskazała firma leasingowa jako użytkownika.

Data: 2019-09-02 16:41:50
Autor: J.F.
Drogi FR
Dnia Mon, 2 Sep 2019 10:13:51 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Nie, bo by mu musial PJ zatrzymac.

Czy zwykłe pierdzielenie pismaka, który nie wie o czym pisze?

Ale 5 tys raczej nie zmyslil.

J.

Drogi FR