"Drogi panie papieżu" - można tak!

Data: 2010-03-29 16:09:25
Autor: Grzegorz Z.
"Drogi panie papieżu" - można tak!
Już sam tytuł książki Elisabetty Lo Iacono z Papieskiego Uniwersytetu
Seraphicum w Rzymie: "Caro signor Papa" (Drogi Panie Papieżu) wskazuje na
to, że zawiera ona listy niecodzienne, śmiałe i niezwykle bezpośrednie.

Ukazują one, jak bardzo wierni, przybywający do grobu papieża Polaka w
Grotach Watykańskich, czują się z nim emocjonalnie związani i jak te
proste, czasem zaskakujące emocje przelewają na papier. http://fakty.interia.pl/fakty_dnia/news/drogi-panie-papiezu-byles-super,1458137

Nadal będziecie mnie nazywać "chamidłem" Urwan?

Data: 2010-03-29 18:16:21
Autor: heÂŽsk
"Drogi panie papieżu" - można tak!
On Mon, 29 Mar 2010 16:09:25 +0200, "Grzegorz Z."
<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

Już sam tytuł książki Elisabetty Lo Iacono z Papieskiego Uniwersytetu
Seraphicum w Rzymie: "Caro signor Papa" (Drogi Panie Papieżu) wskazuje na
to, że zawiera ona listy niecodzienne, śmiałe i niezwykle bezpośrednie.

 tyle, ze signore po polsku nalezaloby tlumaczyc nie jako panie  (w naszym rozumieniu) ale podobnie jak sir. czujesz roznice ?

--

 HeSk

Data: 2010-03-29 18:54:57
Autor: abc
"Drogi panie papieżu" - można tak!
tyle, ze signore po polsku nalezaloby tlumaczyc nie jako panie
>(w naszym rozumieniu) ale podobnie jak sir. czujesz roznice ?

Dla każdego kto nie jest prostackim chamem, to oczywiste, że w języku
polskim, niezależnie od naszego osobistego stosunku do papiestwa, do papieża
zwracamy się per Wasza Świątobliwość, do kardynała -Wasza Eminencjo, a do
biskupa nie-kardynała Wasza Ekscelencjo.

Jest to tak samo oczywiste jak to, że niezależnie od naszego stosunku do
monarchii brytyjskiej, w języku angielskim do królowej zwracamy się Your
Majesty, a do innych członków rodziny królewskiej - Your Royal Highness.

Data: 2010-03-29 19:06:31
Autor: Piotr
Dnia Mon, 29 Mar 2010 18:54:57 +0200, abc napisał(a):

[...]

Ale do racjonalistów to nie dociera, bo oni brzydza się tradycją. Dlaczego
się brzydzą? Podejrzewam, że to z powodu oryginalnych sposobów realizowania
popędu płciowego.

Jest to tak samo oczywiste jak to, że niezależnie od naszego stosunku do
monarchii brytyjskiej, w języku angielskim do królowej zwracamy się Your
Majesty, a do innych członków rodziny królewskiej - Your Royal Highness.

To nie mówimy "sie ma Ela!", albo "siemka Karol"? Ta cała monarchia, to
straszny anachronizm jakiś. Nic o tym nie pisali w Gazecie?
Piotr
--
Od onanizmu to potrafi bezrobotnemu nieźle odp...:
http://www.youtube.com/watch?v=9ooBuTETnGI -gupi wałkun usunął, ale jakby kto chciał, to mogę podesłać na priv.

Data: 2010-03-29 23:59:54
Autor: sofu

Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]

Ale do racjonalistów to nie dociera, bo oni brzydza się tradycją. Dlaczego
się brzydzą? Podejrzewam, że to z powodu oryginalnych sposobów

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Misiu ty stary zboku wbij sobie raz na zawsze do wtojej dupy bo łba nie
miałes i nie masz, ze nie wszystkie determinanty ludzi musza wynikac tak jak
u ciebie z pierwotnych chorych i zboczonych instynktów seksualnych.
A taka tradycje wsadz sobie w swoja zafajdana dupe.

sofu

Data: 2010-03-30 08:00:46
Autor: Piotr
Użytkownik "sofu" <manhunter1@o2.pl> napisał w wiadomości news:hor8ks$e89$1node2.news.atman.pl...

> [...]

u ciebie z pierwotnych chorych i zboczonych instynktów seksualnych.
A taka tradycje wsadz sobie w swoja zafajdana dupe.

Jasne, jasne, ale nie zagaduj tyle syfciu, tylko idź już zrobić laskę wałkunowi...
Jesteście dla siebie stworzeni. :-)

Piotr

Data: 2010-03-30 10:59:11
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Tue, 30 Mar 2010 08:00:46 +0200, Piotr napisał(a):

> [...]

A taka tradycje wsadz sobie w swoja zafajdana dupe.

Jasne, jasne, ale nie zagaduj tyle syfciu, tylko idź już zrobić laskę wałkunowi...

Piotrze szanowny, możesz chociaż w wątkach założonych przeze mnie
powstrzymać te swoje homosiowe skojarzenia?

Data: 2010-03-30 12:37:28
Autor: sofu

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> Jesteście dla siebie stworzeni. :-)

Piotrze szanowny, możesz chociaż w wątkach założonych przeze mnie
powstrzymać te swoje homosiowe skojarzenia?

Dla Miśka  licza sie tylko dwie rzeczy: walenie konia i odmawianie różańca.
Po latach wprawy potrafi to robić w wielce satysfakcjomujacy go sposób
jednocześnie.

sofu

Data: 2010-03-30 13:17:04
Autor: Piotr
> [...]

Jesteście dla siebie stworzeni. :-)

Piotrze szanowny, możesz chociaż w wątkach założonych przeze mnie
powstrzymać te swoje homosiowe skojarzenia?

Oj, bądź uważny, a nie tylko złośliwy, zgrzesiu. Ja tylko wyciskałem syfcia. Twoje wątki darzę niezmiennym szacunkiem i uwagą. A jakoś od tych namolnych analistów opedzić się muszę. :-)
Piotr

Data: 2010-03-29 19:45:37
Autor: jadrys
W dniu 2010-03-29 18:54, abc pisze:
> [...]

monarchii brytyjskiej, w języku angielskim do królowej zwracamy się Your
Majesty, a do innych członków rodziny królewskiej - Your Royal Highness.

Proszę o definicje "prostackiego chama"

Człowiek myślący i wolny powie tym twoim pasożytującym na innych  idolom  - weźcie sie wreszcie darmozjady do roboty i zapracujcie uczciwie na chleb.. Natomiast  zniewolony imbecyl będzie w nich widział kogoś lepszego od siebie i zwracał się do nich z szacunkiem..

Data: 2010-03-29 20:08:54
Autor: Piotr
Dnia Mon, 29 Mar 2010 19:45:37 +0200, jadrys napisał(a):

Proszę o definicje "prostackiego chama"

To tautologiczne. :-) Nie trzeba dublować, bo cham, to zawsze cham.

[...]

Ale rewolucje i wojny zawsze się kiedyś kończą i wtedy co cwańsi
przystępują do formowania nowej szlachty, która zastąpi starą w dostępie do
najlepszych dóbr. I tak dookoła Wojtek. Nawet twój "komunizm" nic nowego w
tej kwestii nie wymyślił, efekty widzimy dziś u żłoba, będący tam
konsumenci, to w dużej mierze potomstwo "rewolucjonistów". :-)
Piotr

Data: 2010-03-30 14:12:24
Autor: jadrys
W dniu 2010-03-29 20:08, Piotr pisze:
Dnia Mon, 29 Mar 2010 19:45:37 +0200, jadrys napisał(a):

Proszę o definicje "prostackiego chama"

To tautologiczne. :-)
Nie trzeba dublować, bo cham, to zawsze cham.

To nie ma chamów takich mniejszego kalibru?

[...]

I to wcale nie jest rzeczą godna zastanawiania - tak na ogół to człowiek jest tak skonstruowany -  do dominacji nad innymi.  Jest to normalna rzecz..

Natomiast wielce zastanawiające jest to że inni tak łatwo dają się zdominować.  - Gdy słyszę te wręcz omdlewające słowa biednych ludzi pod adresem różnych papieży, królów, "arystokracji" -- jednym słowem tych ktorzy ich zdominowali to zastanawiam sie czy ja też należę do tego samego gatunku co oni.. Skąd ta ich skaza bycia/czucia się kimś mniejszym?

Data: 2010-03-30 14:25:27
Autor: Piotr
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:hosprs$fam$1news.onet.pl...
[...]

Może cie to zdziwić, ale nie. To zero-jedynkowe. Alboś chamem, albo nie.
Bo...
Piotr

Data: 2010-03-30 21:11:51
Autor: jadrys
W dniu 2010-03-30 14:25, Piotr pisze:
[...]

Pozwolę sobie na niezgodzenie się z twoja opinią. Nieraz sytuacja życiowa zmusi człowieka do chamskiego posunięcia, mimo że ów chamem nie jest.

Data: 2010-03-30 21:30:46
Autor: Piotr
Dnia Tue, 30 Mar 2010 21:11:51 +0200, jadrys napisał(a):

Pozwolę sobie na niezgodzenie się z twoja opinią. Nieraz sytuacja życiowa zmusi człowieka do chamskiego posunięcia, mimo że ów chamem nie jest.

Cham - to status a nie jakieś doraźne zachowanie - chamstwo. Ładnie to ujął komediant Nowicki, że człowieka ze wsi wyprowadzić się da,
natomiast wieś z człowieka już nie.
Piotr

Data: 2010-03-31 15:36:08
Autor: jadrys
W dniu 2010-03-30 21:30, Piotr pisze:
[...]

Niestety - cham to tylko zachowanie.

Data: 2010-03-31 15:57:57
Autor: Piotr

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:hovj4m$p5r$1news.onet.pl...

Niestety - cham to tylko zachowanie.

Oj, jak bardzo niejeden cham by chciał, żeby tak było. :-)
Piotr

Data: 2010-03-31 19:42:38
Autor: jadrys
W dniu 2010-03-31 15:57, Piotr pisze:

[...]

Dobrze, a więc dokładnie zdefiniuj wg. siebie pojęcie chama/chamstwo.

Data: 2010-04-01 16:00:05
Autor: Piotr

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:hp021r$2se$1news.onet.pl...

Niestety - cham to tylko zachowanie.

Oj, jak bardzo niejeden cham by chciał, żeby tak było. :-)
Piotr

Dobrze, a więc dokładnie zdefiniuj wg. siebie pojęcie chama/chamstwo.

Nie gniewaj się, ale mi sie nie chce. Nie chcesz apriori, to nie.
Piotr

Data: 2010-03-29 21:14:17
Autor: karwanjestkretynem
"Drogi panie papieżu" - można tak!

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał

[...]

Chamstwem jest nazywanie chamem kogoś, kto nie identyfikuje się z papieżem, kardynałem, czy biskupem. Innowiercy, czy ateiści, to dla ciebie chamy? No to moje gratulacje. Zindoktrynowani przez pedofilski kościół mają czelnośc obrażac tych, którzy z pedofilskim kościołem nie chcą miec nic do czynienia. Tfu!

 Artur Borubar
--

"Słowem od soboty, kiedy PO ogłosiła wyniki prawyborów, przez media przelewa
się rzeka szczerej nieukrywanej zawiści. Politycy PiS i SLD prześcigają się

http://pepepe.pl/  Jeszcze 268 dni kompromitowania RP!

Data: 2010-03-29 21:20:29
Autor: Piotr
Dnia Mon, 29 Mar 2010 21:14:17 +0200, karwanjestkretynem napisał(a):

[...]

A nie mówiłem, nie trzeba dublować, bo cham, to zawsze cham.
Piotr

Data: 2010-03-29 22:45:48
Autor: Grzegorz Z.

<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

Już sam tytuł książki Elisabetty Lo Iacono z Papieskiego Uniwersytetu
Seraphicum w Rzymie: "Caro signor Papa" (Drogi Panie PapieĹźu) wskazuje na
to, że zawiera ona listy niecodzienne, śmiałe i niezwykle bezpośrednie.

 tyle, ze signore po polsku nalezaloby tlumaczyc nie jako panie  (w naszym rozumieniu) ale podobnie jak sir. czujesz roznice ?

Wiesz, spodziewałem się że to urwan mi będzie udzielał lekcji la lingua
italiana.

A wg ciebie w którym języku "sir" to nie "pan" ? --
szarpanie za dzwony zdenerwowanych plebanĂłw"

"Drogi panie papieżu" - można tak!