/Drogi rowerowe/ Infrastruktura rowerowa w Barcelonie

Data: 2011-04-09 13:19:15
Autor: Alfer
/Drogi rowerowe/ Infrastruktura rowerowa w Barcelonie
Poniżej wrzucam bezpośredni link do zdjęcia, po którym następuje jeszcze kilkanaście fotek w tym temacie. Większość zdjęć z Barcelony. Istnieje tam system miejskiej wypożyczalni rowerów. Rewelacja! Dosłownie co chwilę widzi się stacje tego systemu jak również użytkowników. Widać, że to realnie tam działa. System (niestety) przeznaczony jest tylko dla rezydentów, ludzie używają go od świtu aż po czarną noc, dojeżdżając do samego centrum jak i poruszając się między poszczególnymi dzielnicami. Coś fantastycznego! Oszczędność czasu, pieniędzy, przy okazji trochę ruchu, mniejsze korki... niemal same zalety.

Do tego dochodzi wyśmienita sieć dróg dla rowerów. Nie jest to na pewno ideał, widać że np. część z nich ma już swoje lata ale... życzyłbym sobie, żeby w choć połowie tak rozwinięta sieć istniała np. w WAW. Jestem w stanie postawić ogromną kasę na zakład, że biorąc pod uwagę różne czynniki w Warszawie _tak_ nie będzie _nigdy_. A szkoda. W każdym razie widać i czuć, że tamtejsze miejskie drogi dla rowerów są _przemyślane_, rowerzysta nie czuje się intruzem a wręcz przeciwnie.

Po powrocie następnego już dnia trafiłem na ulewy i kilkanaście kilkudziesiątmetrowych kałuż na prawym pasie + niezliczone dziury, zapewne to spotęgowało moje zgorzknienie odnośnie do warszawskiego "systemu" ścieżek dla rowerów, w każdym razie na pewno daleko nam brakuje, chlip chlip, do _wydajnego_ i _bezpiecznego_ systemu poruszania się rowerem po mieście.

Klikamy tu:
www.alfer.pl/Barca11/imagepages/image93.html

Pzdr
A.

Data: 2011-04-09 08:10:49
Autor: mihau
/Drogi rowerowe/ Infrastruktura rowerowa w Barcelonie
On Apr 9, 1:19 pm, "Alfer" <alferbezsp...@mp.pl> wrote:

Wi kszo zdj z Barcelony. Istnieje tam
system miejskiej wypo yczalni rower w. Rewelacja

Za to kradną rowery bardziej niż w Polsce.

--
mihau

Data: 2011-04-09 15:47:32
Autor: Borsuk
Dnia Sat, 09 Apr 2011 08:10:49 -0700, mihau napisał(a):

Za to kradną rowery bardziej niż w Polsce.

I murzynów biją! BPNMSP

--
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.

Data: 2011-04-09 17:40:15
Autor: kml

Użytkownik "mihau" <michal.salaban@gmail.com> napisał w wiadomości news:7f143b04-d9ae-4c03-83ad-8b4f3a80a7a0gu8g2000vbb.googlegroups.com...

Za to kradną rowery bardziej niż w Polsce.

Mając do dyspozycji coś takiego (system+drogi) jaki jest sens jazdy po mieście (w sensie załatawiania spraw) swoim rowerem?

http://Endurorider.pl
06/04/2011 BB386EVO czyli odświeżony BB30

Data: 2011-04-09 16:09:37
Autor: mihau
/Drogi rowerowe/ Infrastruktura rowerowa w Barcelonie
On Apr 9, 5:40 pm, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

Maj c do dyspozycji co takiego (system+drogi) jaki jest sens jazdy po
mie cie (w sensie za atawiania spraw) swoim rowerem?

Choćby taki, że system jest tylko dla rezydentów. Trzeba mieć DNI/NIE
(odpowiednik PESEL) żeby wyrobić kartę do rowerów.

--
mihau

Data: 2011-04-10 06:59:25
Autor: kml
mihau wrote:
[...]

Wcześniejszego posta pisałem z punktu widzenia osoby, która jest rezydentem co być może nie było doprecyzowane. W kwestii samej kradzieży to mam dziwne przeczucie, że to nie są rozboje czy też bandyckie napady tylko "zostawiłem na chwilę" etc.

Poza tym jak jest z innymi systemami w EU? Też tylko dla rezydentów?

Data: 2011-04-10 12:50:19
Autor: mihau
/Drogi rowerowe/ Infrastruktura rowerowa w Barcelonie
On Apr 10, 6:59 am, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

W kwestii samej kradzie y to mam dziwne
przeczucie, e to nie s rozboje czy te bandyckie napady
tylko "zostawi em na chwil " etc.

Zostawiłem przy dość uczęszczanym chodniku pod biurowcem, przypięty do
balustrady.

Zresztą, tu nie tylko o rowery chodzi. W tym mieście kradną wszystko,
wystarczy się odwrócić na chwilę. Taki urok przereklamowanego,
zawalonego turystami miejsca. Trzeba mieć wszystko przyspawane do
ciała, a własny rower - albo za max 20EUR albo składany i wnosić do
pracy.

--
mihau

Data: 2011-04-10 21:58:04
Autor: kml

Użytkownik "mihau" <michal.salaban@gmail.com> napisał w wiadomości news:591ada9d-2c5b-4d2f-a087-d169b8c37611l30g2000vbn.googlegroups.com...

Zostawiłem przy dość uczęszczanym chodniku pod biurowcem, przypięty do
balustrady.

Linką? :)

[...]

Mnie miasto jako takie nie interesuje, natomiast bardzo mi się podoba jak to tam wygląda pod względem infrastruktury rowerowej.

Data: 2011-04-11 03:33:46
Autor: mihau
On Apr 10, 9:58 pm, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

> Zostawi em przy do ucz szczanym chodniku pod biurowcem, przypi ty do
> balustrady.

Linką? :)

A i owszem. Od tego czasu zamurowuję rower na dwa zapięcia. Ulock plus
linka.

--
mihau

Data: 2011-04-10 22:39:04
Autor: Alfer
/Drogi rowerowe/ Infrastruktura rowerowa w Barcelonie
W tym mieście kradną wszystko, wystarczy się odwrócić na chwilę

Dramat, jak oni tam mogą w ogóle żyć?! Jako kontrast podam sytuację - ruchliwą ulicą szedł koleś, wypadły mu dwie 50-eurówki. Oprócz mnie natychmiast zareagowały 2 inne osoby (oczywiście podając mu banknoty, nie uciekając gdzie pieprz rośnie ;)

A z akcji, które mnie rozśmieszyła, to od razu na samym lotnisku. Podchodzi do nas facio i anglo-hiszpańszczyzną tłumaczy że to i tamto, że mu nie działają karty (i macha przed oczami swoim portfelem), że brakuje mu 30 Euro na taxi i że jest z Bułgarii. "A ja z Polski" odpowiedziałem w myślach i z uśmiechem podziękowałem za przekręt - hehe, dokładnie te sama zagrania u nas już 3 razy spotykałem :-) Nie z nami te numery :-)

Pzdr
A.

Data: 2011-04-11 06:40:31
Autor: kml

Użytkownik "Alfer" <alferbezspamu@mp.pl> napisał w wiadomości news:int4h9$mr0$1newsread.aster.pl...

[...]

Onetyzacja Panie, onetyzacja :P

Data: 2011-04-09 16:08:14
Autor: kml

Użytkownik "Alfer" <alferbezspamu@mp.pl> napisał w wiadomości news:inpfbq$18bf$1newsread.aster.pl...

Klikamy tu:
www.alfer.pl/Barca11/imagepages/image93.html

Jak mogłeś przy sobocie wrzucić takiego posta :> Dobić nas chcesz do samego końca? :P