Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Drogi rowerowe - Rybnik Gliwicka

Drogi rowerowe - Rybnik Gliwicka

Data: 2010-02-27 18:50:11
Autor: MadMan
Drogi rowerowe - Rybnik Gliwicka
Witam,

dzisiaj porobiłem parę fotek:
http://picasaweb.google.com/damian.karwot/DrogiRoweroweWRybniku?authkey=Gv1sRgCL3g8Ym8k52K7wE#
(http://infobot.pl/r/1F9b). Proszę o komentarze co źle zaznaczyłem jako bubel, czego nie wykryłem
itp. CPR w tym miejscu powstał chyba w zeszłym roku (ewentualnie 2 lata
temu). Nie pasuje mi wybitnie, a z tego co się orientuję także innym
rowerzystom. Chciałbym jakoś legalnie usunąć ten dziwny twór, więc
zbieram dokumentację która pójdzie do Urzędu Miasta w jakiś sposób (mejl
albo jakieś pismo). --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-28 07:48:47
Autor: Piotr Rościszewski
Drogi rowerowe - Rybnik Gliwicka
MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał(a):
Witam,

dzisiaj porobiłem parę fotek:
http://picasaweb.google.com/damian.karwot/DrogiRoweroweWRybniku?
authkey=Gv1sRgC
L3g8Ym8k52K7wE#
(http://infobot.pl/r/1F9b). Proszę o komentarze co źle zaznaczyłem jako bubel, czego nie wykryłem
itp. CPR w tym miejscu powstał chyba w zeszłym roku (ewentualnie 2 lata
temu). Nie pasuje mi wybitnie, a z tego co się orientuję także innym
rowerzystom. Chciałbym jakoś legalnie usunąć ten dziwny twór, więc
zbieram dokumentację która pójdzie do Urzędu Miasta w jakiś sposób (mejl
albo jakieś pismo).
Powinienes wiedzieć, że jakiekolwiek oznakowanie lub jego likwidacja jest wynikiem zatwierdzenia organizacji ruchu drogowego. W miastach-powiatach formalnie zatwierdza organizację ruchu prezydent, a w paktyce upowazniony przez niego pracownik (np. wiceprezydent, naczelnik wydziału lub dyrektor zarządu ulic - nazwy mogą być najróżniejsze i najbardziej egzotyczne). Wnioski w sprawie organizacji ruchu może składać każdy bez ograniczeń. Procedura jest taka, że w sprawie wniosku muszą się wypowiedzieć: przedstawiciej komendy miejskiej policji i administrator drogi, ktoś to musi ubrać w formę projektu z zaznaczeniem co się zmienia przy drodze w zakresie jej oznakowania. Jeżeli dostarczysz tylko zdjęcia z komentarzem, to sprawa może się wlec, a jak sam zrobisz projekt, to mogą Cię po prostu olać, jak znam życie. Jak złozysz pismo, to każdy urzędnik ma obowiązek odpowiedzieć, jak problem został rozwiązany, ale najczęściej nie mają na to czasu i nie odpowiadają. Pozostaje dowiadywanie się, kto i co robi w tej sprawie i ewentualne skarżenie się u tych, co ich pracę nadzorują.
Druga rzecz, to sprawy merytoryczne przedstawionych rozwiązań. Dobitnie przedstawiają mizerię umysłową urzędnika, który nadzorował projekt i wykonawstwo, a także mizerię umysłową projektanta. Wykonawca, jakby miał trochę etyki, to też nie powinien robić czegoś takiego, ale najwyraźniej etyka nie była jego mocną stroną.
Musisz rozdzielić 2 rzeczy: pełne parametry drogi dla rowerów można osiągnąc tam, gdzie robiona jest nowa ulica w szczerym polu, a w przypadku modernizacji istniejących zawsze będą jakieś ograniczenia. Masz rację, że zrobiona atrapę ścieżki rowerowej, która jest jednym wielkim odstępstwem od przepisów prawa budowlanego i prawa o ruchu drogowym. W zasadzie mozna by się pokusić o zainteresowanie sprawą prokuratora, że źle zostały wydatkowane pieniądze publiczne i zamiast poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego zostało zrobione coś, co jest po prostu niebezpieczne i wręcz zachęca do łamania przepisów.
Zainteresuj problemem Departament Studiów GDDKiA - Zespół ds. Ścieżek Rowerowych, który może pomóc w ocenie ul. Gliwickiej, która jest przecież drogą krajową.

--


Data: 2010-02-28 09:17:22
Autor: MadMan
Drogi rowerowe - Rybnik Gliwicka
Dnia Sun, 28 Feb 2010 07:48:47 +0000 (UTC), Piotr Rościszewski
napisał(a):

Zainteresuj problemem Departament Studiów GDDKiA - Zespół ds. Ścieżek Rowerowych, który może pomóc w ocenie ul. Gliwickiej, która jest przecież drogą krajową.

Tak chyba zrobię. Mam zresztą chyba niezłą propozycję zmiany - na takie
coś jak w Krakowie zostało zrobione, tzn. droga dla pieszych z
wyłączeniem rowerów. CPR na ul. Gliwickiej ma sens "pod górkę", bo tam są całkiem spore
nachylenia. Niemniej nie w takim wykonaniu. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-28 20:05:34
Autor: Menel
Drogi rowerowe - Rybnik Gliwicka
MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał(a): Chciałbym jakoś legalnie usunąć ten dziwny twór, więc
zbieram dokumentację która pójdzie do Urzędu Miasta w jakiś sposób (mejl
albo jakieś pismo).
Art 71 kodeksu wykroczeń i na policję

--


Data: 2010-03-02 18:33:04
Autor: amcinpiL
Drogi rowerowe - Rybnik Gliwicka
Dnia Sat, 27 Feb 2010 18:50:11 +0100, MadMan napisał(a):

Proszę o komentarze co źle zaznaczyłem jako bubel, czego nie wykryłem
itp.

Zdajesz sobie sprawę, że tych chodników nikt nie robił z myślą o
rowerzystach i komunikacji rowerowej. Tu chodziło tylko o możliwość
pochwalenia się 130 kilometrami "ścieżek rowerowych" co dla naszego
prezydenta ma priorytetowe znaczenie. Przy okazji pozbyli się teoretycznie
rowerzystów z drogi. Upiekli dwie pieczenie na jednym ogniu, a i firma
robiąca znaki konkretnie także zarobiła.
MZ musiałbyś przeczekać kadencję Fudalego, bo w tej chwili jest to walenie
głową w mur.
BTW mnie bardziej wkurzyła przebudowa ul. Wodzisławskiej między
Świerklanami a Żorami, bo mogli tam spokojnie poświecić chodnik z jednej
strony i położyć asfalt. --
pozdrawiam
Amcinpil

Data: 2010-03-02 21:34:24
Autor: MadMan
Drogi rowerowe - Rybnik Gliwicka
Dnia Tue, 2 Mar 2010 18:33:04 +0100, amcinpiL napisał(a):

Zdajesz sobie sprawę, że tych chodników nikt nie robił z myślą o
rowerzystach i komunikacji rowerowej.

Oczywiście, bo z tego co pamiętam ciągi powstały poprzez postawienie
znaku na kilkuletnim chodniku.
Tu chodziło tylko o możliwość
pochwalenia się 130 kilometrami "ścieżek rowerowych" co dla naszego
prezydenta ma priorytetowe znaczenie.

Też go nie lubię. Nie może chwalić się turystycznymi szlakami
rowerowymi? Mamy je w mojej ocenie całkiem niezłe (oczywiście zakładając
że to nie są szlaki na rower szosowy).
MZ musiałbyś przeczekać kadencję Fudalego, bo w tej chwili jest to walenie
głową w mur.

Tą i następną? I następniejszą? :)

BTW mnie bardziej wkurzyła przebudowa ul. Wodzisławskiej między
Świerklanami a Żorami, bo mogli tam spokojnie poświecić chodnik z jednej
strony i położyć asfalt.

Zobaczę o co chodzi w najbliższym czasie, bo ostatnio to tę drogę
idealnie okrążałem. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-03 10:58:09
Autor: MichałG
Drogi rowerowe - Rybnik Gliwicka
MadMan pisze:
Dnia Tue, 2 Mar 2010 18:33:04 +0100, amcinpiL napisał(a):

Zdajesz sobie sprawę, że tych chodników nikt nie robił z myślą o
rowerzystach i komunikacji rowerowej.

Oczywiście, bo z tego co pamiętam ciągi powstały poprzez postawienie
znaku na kilkuletnim chodniku.

To nowe chodniki powstałe przy okzaji modernizacji ul. Gliwickiej bez problemu mogły byc szersze o 10 cm...


Tu chodziło tylko o możliwość
pochwalenia się 130 kilometrami "ścieżek rowerowych" co dla naszego
prezydenta ma priorytetowe znaczenie.

Też go nie lubię. Nie może chwalić się turystycznymi szlakami
rowerowymi? Mamy je w mojej ocenie całkiem niezłe (oczywiście zakładając
że to nie są szlaki na rower szosowy).

całkiem niezłe, pod warunkiem, że nie są mylone przez pana F. z DDR.

  >> BTW mnie bardziej wkurzyła przebudowa ul. Wodzisławskiej między
Świerklanami a Żorami, bo mogli tam spokojnie poświecić chodnik z jednej
strony i położyć asfalt.

bo tam, Panie , całe rodziny chodzą czwórkami po obu stronach drogi do koscioła i muszą mieć 8 km chodnika 2x2,5 (2,0). A czerwona wstega ładnie komponuje sie z klekocącymi włazami w czarnym asfalcie.


Zobaczę o co chodzi w najbliższym czasie, bo ostatnio to tę drogę
idealnie okrążałem.

Jak znasz arcydzieło wicestarosty Gliwickiego uskutecznione w Wilczy, od Hubertusa do skrzyżowania - to masz w Świerklanach, Roju, Rogoźnej  to samo....

Pozdratawiam
Michał

Data: 2010-03-03 13:04:38
Autor: MadMan
Drogi rowerowe - Rybnik Gliwicka
Dnia Wed, 03 Mar 2010 10:58:09 +0100, MichałG napisał(a):

Zobaczę o co chodzi w najbliższym czasie, bo ostatnio to tę drogę
idealnie okrążałem.

Jak znasz arcydzieło wicestarosty Gliwickiego uskutecznione w Wilczy, od Hubertusa do skrzyżowania - to masz w Świerklanach, Roju, Rogoźnej  to samo....

Znam, widuję często. Nie mam więcej pytań. Najgorsze z punktu widzenia
rowerzysty rozwiązanie, do tego w tym miejscu kompletnie bez sensu. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-03 13:36:21
Autor: MichałG
Drogi rowerowe - Rybnik Gliwicka
MadMan pisze:
Dnia Wed, 03 Mar 2010 10:58:09 +0100, MichałG napisał(a):

Zobaczę o co chodzi w najbliższym czasie, bo ostatnio to tę drogę
idealnie okrążałem.
Jak znasz arcydzieło wicestarosty Gliwickiego uskutecznione w Wilczy, od Hubertusa do skrzyżowania - to masz w Świerklanach, Roju, Rogoźnej  to samo....

Znam, widuję często. Nie mam więcej pytań. Najgorsze z punktu widzenia
rowerzysty rozwiązanie, do tego w tym miejscu kompletnie bez sensu.

Tyle że w Swierklanach - w odróznieniu od Wilczy - szerokość drogi jest taka, że 2 tiry + rower zmiezcza sie bez problemu...

pozdrawiam
Michał

Drogi rowerowe - Rybnik Gliwicka

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona