Drogi rozjecha艂y si臋 z Euro 2012 - Rapor t GW

Data: 2012-05-21 23:59:17
Autor: Przemys艂aw W
Drogi rozjecha艂y si臋 z Euro 2012 - Rapor t GW

呕adna z dr贸g zapowiadanych na mistrzostwa Euro 2012 nie b臋dzie gotowa w terminie, a tylko kilka b臋dzie "przejezdnych".

- Ale偶 dr贸g si臋 u was buduje - z podziwem m贸wi艂a mi Ukrainka, z kt贸r膮 na pocz膮tku maja jecha艂em autem przez Polsk臋. A ja w tym czasie z偶yma艂em si臋, stoj膮c w d艂ugim korku na jednej z arterii powstaj膮cych na mistrzostwa Euro. Nie irytowa艂 mnie korek, ale to, 偶e na placu budowy zauwa偶y艂em tylko paru robotnik贸w, a wida膰 by艂o, 偶e do zrobienia zosta艂o jeszcze wiele, cho膰 ta droga zgodnie z kontraktem ju偶 powinna by膰 gotowa.

W korkach sta艂em te偶 we wschodnich Niemczech, po obaleniu muru berli艅skiego. Ale tam na placach budowy nowych autostrad wida膰 by艂o robotnik贸w uwijaj膮cych si臋 jak w ukropie. Z nikim bym si臋 wtedy nie zgodzi艂, 偶e minie jeszcze prawie dekada, zanim tak偶e w Polsce zaczn膮 wreszcie z wi臋kszym rozmachem powstawa膰 dobre drogi.

Ile dr贸g buduje si臋 w Polsce?

Jedn膮. To 90 km autostrady A2 mi臋dzy 艁odzi膮 i Warszaw膮. Tylko z tego placu budowy Generalna Dyrekcja Dr贸g Krajowych i Autostrad co tydzie艅 wysy艂a komunikat o post臋pach prac. I tak naprawd臋 nie chodzi wcale o budow臋 drogi, lecz o zaciek艂膮 batali臋 godn膮 epickiego dzie艂a. Takie w艂a艣nie wra偶enie mo偶na odnie艣膰, s艂uchaj膮c ministra transportu S艂awomira Nowaka.

- Jest bardzo powa偶ne ryzyko, 偶e jednym, 20-kilometrowym, fragmentem tej autostrady nie przejedziemy, ale broni nie sk艂adamy. Walka o t臋 przejezdno艣膰 ca艂y czas trwa - m贸wi艂 Nowak w zesz艂ym tygodniu o A2. I dodawa艂: - Chc臋 zapewni膰 opini臋 publiczn膮, 偶e my w tej walce si臋 nie poddajemy.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101716,11761325,Drogi_rozjechaly_sie_z_Euro_2012__Raport__Gazety_.html?as=2&starts

Przemek
--

"G艂贸wn膮 motywacj膮 mojej aktywno艣ci publicznej by艂a potrzeba w艂adzy
i 偶膮dza popularno艣ci. Ta druga by艂a nawet silniejsza od pierwszej,

- Donald Tusk: Gazeta Wyborcza, 15鈥16 pa藕dziernika 2005

Data: 2012-05-22 07:18:52
Autor: jadry艣
W dniu 2012-05-22 08:59, Przemys艂aw W pisze:

[...]

Sporo Polak贸w psioczy na Uni臋 i jej dyrektywami, ale nie bior膮 pod uwag臋 tego 偶e to tylko dzi臋ki temu m.in. mamy jakie艣 drogi. Kolesie prze偶arliby wszystko gdyby nie ta Unia. Sytuacja by艂aby gorsza ni偶 jest na Ukrainie.

Drogi rozjecha艂y si臋 z Euro 2012 - Rapor t GW