Drogi w Serbii, Macedonii i Grecji

Data: 2010-01-07 07:14:29
Autor: Pan Piskorz
Drogi w Serbii, Macedonii i Grecji
Nie byłem nigdy autem w Grecji, stąd pytanie jakie niespodzianki się czają po drodze, czy drogi w tych krajach są płatne?

opłaty w Serbii (nie wiem czemu, ale zmalały):
- do Belgradu 3+3,5 EUR,
- od Belgradu do Preseva: chyba 2,5 + 8 EUR

w Macedonii:
- Tabanowce - Skopje 1+0,5 EUR,
- jakbyś chciał zboczyć do Ochrydy (polecam) to po drodze 5 bramek (3x30 denarów, 2x20, przyjmują 60 den za 1EUR),

uwagi:
- na granicy macedońsko-serbskiej stałem ponad 4h z powodu masowych podróży Albańczyków do roboty do CH, D, GB i A, więc warto unikać zmian turnusów lub być na granicy bardzo wcześnie,
- Albańczycy na drodze jadą jak polscy buracy, tj. zajeżdżają, nie używają kierunkowskazów, wpychają się przez maskę, wyprzedzają na zakrętach w górach,
- w Macedonii i Albanii żadali pozwolenia na użytkowanie leasingowanego pojazdu,
- przed Belgradem jest dłuższy odcinek ograniczenia 60km/h, zatrzymała mnie policja, standardowa procedura to wycieczka z wręczonym formularzem na policję, opłata, następnie powrót po dokumenty, niestandardowa kosztowała mnie 20EUR, początkowo dziad w ogóle nie chciał na ten temat rozmawiać

tyle pamię tam,

zdrówko
P.

Drogi w Serbii, Macedonii i Grecji