Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej

Data: 2020-01-21 10:55:29
Autor: T.
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej

O jejku, ale się porobiło - nie dość że w zakupie elektryki są droższe, to i w eksploatacji :-)

https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/koniec-darmowego-ladowania-aut-elektrycznych-dieslem-lub-autem-na-lpg-pojedziesz/42dkete?fbclid=IwAR0p-TxGSsqQVyA36JfMZ0PTfRg_6JmxMADXCUhe9V3kwTGaOtzObioH_Hg

     W Polsce działa ok. 1000 stacji ładowania aut elektrycznych na niespełna 9000 zarejestrowanych aut elektrycznych
     W 2020 roku znaczna część stacji będzie płatna, już teraz coraz trudniej znaleźć darmową i szybką ładowarkę
     Koszt prądu na przejechanie 100 km już teraz niejednokrotnie okazuje się wyższy niż np. koszt gazu potrzebnego do przejechania takiego odcinka autem z instalacją LPG

Dla przykładu, ładowanie na stacji GreenWay dla klienta bez stałego abonamentu 1 kWh ze średnio- szybkiej ładowarki prądu stałego kosztuje 2,52 zł, przy czym po upływie 45 min. czasu ładowania za każdą kolejną minutę przy słupku trzeba dopłacić 40 groszy. Co to oznacza w praktyce? Np. to, że naładowanie Renault Zoe z akumulatorem o pojemności ok. 50 kWh kosztowałoby ok. 126 zł. Na ile kilometrów wystarczy taka porcja prądu?

Można przyjąć, że w praktyce, ale przy dosyć optymistycznych założeniach, to niewielkie auto elektryczne zużywa ok. 15 kWh prądu na 100 km, czyli przejechanie takiego dystansu to wydatek rzędu 38 zł. To wynik porównywalny z kosztem przejechania 100 km dieslem spalającym ok. 7,3 l oleju napędowego na 100 km, lub autem spalającym ok 16 l LPG/100 km! Słabiutko! Oczywiście, niektórzy powiedzą, że to tendencyjny przykład, bo koszt ładowania można znacznie obniżyć decydując się na miesięczny abonament lub korzystając z wolnej ładowarki, nadal jednak autu elektrycznemu trudno konkurować z samochodem z oszczędnym silnikiem zasilanym LPG, czy nawet z takim, które ma diesla pod maską! Zresztą, koszt tankowania innych paliw też da się obniżyć płacąc kartami paliwowymi, a do naszego wyliczenia użyliśmy średnich cen ze stacji.

Oczywiście, są też sieci ładowania tańsze niż GreenWay, ale nie jest to też wcale najdroższa oferta. Cennik ładowania w punktach Tauron to w okresie 13.01.2020r. - 26.01.2020r.: dla stacji AC - 0,80 zł/kWh oraz dla stacji DC - 1,11 zł/kWh; od dnia 27.01.2020r. będzie to: dla stacji AC - 1,60 zł/kWh oraz dla stacji DC - 2,21 zł/kWh. Stawki mogą wzrosnąć, bo prąd dla firm ma w przyszłości jeszcze zdrożeć!

Jak na razie największe zdziwienie wzbudził nowy cennik mającej wejść na polski rynek sieci superszybkich ładowarek IONITY - standardowa stawka na stacjach przy autostradach A1, A2 i A4 ma wynosić - uwaga ! - 3,50 zł za 1 kWh! Biorąc pod uwagę autostradowe zużycie prądu przez auta elektryczne, to podróż takim pojazdem będzie kosztowała drożej niż limuzyną z kilkusetkonnym benzyniakiem pod maską, a na dłuższych trasach, nawet drożej niż samolotem! To się nijak nie opłaca.

W Polsce jest drogo? U wspomnianego operatora IONITY dla niemieckiego ,,klienta z ulicy" nowa stawka to 79 eurocentów, czyli jakieś 3,40 zł za kWh, czyli nieco taniej niż u nas. Przy niemieckich cenach paliw oznacza to, ni mniej ni więcej, że koszt pokonania 100 km np. w BMW i3 jest taki, jak w przypadku diesla zużywającego ponad 10 l oleju napędowego na 100 km!

T.

Data: 2020-01-21 11:21:17
Autor: Myjk
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Tue, 21 Jan 2020 10:55:29 +0100, T.
O jejku, ale się porobiło - nie dość że w zakupie elektryki są droższe, to i w eksploatacji :-)

Ojejku, ale tylko w naszym ciemnogrodzie jest drożej i tylko łądując na
mieście. W domu nadal 3-5x taniej, a z panelami PV przed drutem to już w
ogóle po 4-5 latach za darmo. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-01-21 02:54:16
Autor: WS
On Tuesday, January 21, 2020 at 11:21:37 AM UTC+1, Myjk wrote:
Tue, 21 Jan 2020 10:55:29 +0100, T.

Ojejku, ale tylko w naszym ciemnogrodzie jest drożej i tylko łądując na
mieście. W domu nadal 3-5x taniej, a z panelami PV przed drutem to już w
ogóle po 4-5 latach za darmo. :P

Tylko jesli maja to byc samochody glownie do miasta, to PV raczej malo realne w bloku, ladowanie tez dla wiekszosci "na miescie" pozostaje, bo parkingow, garazy obecnie (np. w Krk) jak na lekarswto.
Akcyza z paliwa to spory wplyw do budzetu, wiec jak juz ilosc elektrykow bedzie znaczna, to skonczy sie dotowanie i rozwiazania z ekstra oplatami raczej sie pojawia...

Data: 2020-01-21 12:15:08
Autor: Myjk
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Tue, 21 Jan 2020 02:54:16 -0800 (PST), WS
Tylko jesli maja to byc samochody glownie do miasta, to PV raczej malo
realne w bloku, ladowanie tez dla wiekszosci "na miescie" pozostaje, bo
parkingow, garazy obecnie (np. w Krk) jak na lekarswto.

Kto, mieszkając w mieście, korzysta z samochodu? Przecież w blokach się
mieszka po to, żeby mieć "wszędzie blisko", w tym KM. Jesli ktoś dojeżdża
samochodem do pracy to właśnie z podmiejskich terenów, czyli z domów.

Poza tym mieszkanie w bloku, jak się ma garaż, a nowe bloki mieć garaż
muszą, nie wyklucza ładowania. Znajomy chcąc kupić PHEVa, mieszkając na
Wilanowie, bez problemu mu wspólnota pozwoliła. Kwestia zrobienia
podlicznika.

Akcyza z paliwa
to spory wplyw do budzetu, wiec jak juz ilosc elektrykow bedzie znaczna,
to skonczy sie dotowanie i rozwiazania z ekstra oplatami raczej sie
pojawia...

Z pewnością powinna się pojawić już teraz winieta jako podatek drogowy. No
bo się korzysta z dróg a podatku nie płaci. I piszę to jako użytkownik EV.
Natomiast akcyza to jest właśnie wprost ograniczenie aby za dużo sobie nie
mogło pozwalać jeździć smrodami spalinowymi. Akcyzy na prąd nie wprowadzą
póki cena będzie wyższa od paliwa bo zabiją na powrót EV, a EV są zdrowsze
dla ludzi niż smrody spalinowe więc mniejsze koszty leczenia generują, a
więc więcej w budżecie zostaje. Podobnie ze smrodami spalinowymi w domach.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-01-21 04:43:25
Autor: WS
On Tuesday, January 21, 2020 at 12:15:45 PM UTC+1, Myjk wrote:

Kto, mieszkając w mieście, korzysta z samochodu? Przecież w blokach się
mieszka po to, żeby mieć "wszędzie blisko", w tym KM.

Ja ;) ale ~3mc/rok, bo zbiorkomow nie trawie... a rowerem mi sie nie chce zima

Jesli ktoś dojeżdża
samochodem do pracy to właśnie z podmiejskich terenów, czyli z domów.

ta... widac po parkingach, ja mam np. ~ 1km do Wawelu, polowa ludzi rano rusza

Poza tym mieszkanie w bloku, jak się ma garaż, a nowe bloki mieć garaż
muszą, nie wyklucza ładowania.

w teorii (i tak za malo jest prawnie wymagane), a deweloperzy kombinuja na calego...
https://gazetakrakowska.pl/budowlanka-po-krakowsku-czyli-jak-deweloperzy-obchodza-przepisy-i-buduja-mniej-miejsc-postojowych/ar/c9-14044705

u kolegi (ogrodzone osiedle) jak nie przyjedzie sie przed 19, to postoj ~ 300m od domu, za szlabanem...

No i brak zainstalowanej mocy na osiedlach, u mnie byl klopo z przejsciem na 3 fazy i lekkim zwiekszeniem ... (indukcja zamiast gazu, ogrzewacz przeplywowy w kukcni zamiast termy)

W garazu mam bezp. 6A, ale jak polowa, czyli ponad 100 osob zacznie ladowac, to garazowiec bezpiecznikow glownych 600A nie ma ;)

Akcyzy na prąd nie wprowadzą
póki cena będzie wyższa od paliwa bo zabiją na powrót EV

wprowadza, jak juz nie bedzie sie dalo innych kupic ;)

WS

Data: 2020-01-21 17:07:55
Autor: Myjk
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Tue, 21 Jan 2020 04:43:25 -0800 (PST), WS
Kto, mieszkając w mieście, korzysta z samochodu? Przecież w blokach się
mieszka po to, żeby mieć "wszędzie blisko", w tym KM.
Ja ;) ale ~3mc/rok, bo zbiorkomow nie trawie... a rowerem mi sie nie chce zima

No ja też nie trawię, dlatego nie jeżdżę. Normalnie to bym kupił nowy
samochód spalinowy, a teraz kupiłem używanego PHEVa za cenę nowego
spaliniaka i >90% na prądzie jeżdżę. Gdyby nie niedawno narodzone drugie
dziecko pewnie już teraz bym kupił mniejszego elektryka. No ale dobrze
wyszło, bo dopiero teraz PV będę montować. Swoją drogą ładowarki 3F 22kW w
chinach można już kupić za niecałe 2000 zł.

ta... widac po parkingach, ja mam np. ~ 1km do Wawelu, polowa ludzi rano rusza

Dlatego taki kibel jest w KRA. :P W Wawie KM na dobrym poziomie, metro
jest, pociągi (w tym podmiejskie), sporo osób jednak zostawia samochody.

[...]

Z tego co piszesz u Ciebie jest ścisłe centrum, to nie ma się co
szczególnie dziwić.

wprowadza, jak juz nie bedzie sie dalo innych kupic ;)

Jak już pisałem, powinni już teraz wprowadzić winiety za używanie dróg.
Akcyza, jako że elektryki niwelują niską emisję, wcale nie muszą być
szczególnie mocno objęte akcyzą.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-01-21 20:30:10
Autor: jerzu.xyz
On Tue, 21 Jan 2020 17:07:55 +0100, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

W Wawie KM na dobrym poziomie, metro
jest, pociągi (w tym podmiejskie), sporo osób jednak zostawia samochody.

Nie rozśmieszaj mnie. Z Ursynowa na Włochy zbiorkomem to miimum 50
minut. Autem 20. Teraz pracuję poza Warszawą, autem dalej mam jakieś
20 minut. Zbiorkomem - nie wiem czy w półtorej godziny bym się
wyrobił.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2020-01-21 20:44:20
Autor: Shrek
W dniu 21.01.2020 o 20:30, jerzu.xyz@irc.pl pisze:

[...]

Bielany-powiśle - metro + 2xspacer 35 minut. Samochód z parkowaniem 45 (oczywiście w nocy 15, tylko do pracy nie jadę w nocy;)

Tak po prawdzie, to poprzednia metrem wokolice bankowego było szybciej niż moto licząc zmianę ciuchów dwa razy. Samochodem zawsze dłużej w szczycie.

--
Shrek

Data: 2020-01-22 00:51:49
Autor: jerzu.xyz
On Tue, 21 Jan 2020 20:44:20 +0100, Shrek <1@wp.pl> wrote:

Tak po prawdzie, to poprzednia metrem wokolice bankowego było szybciej niż moto licząc zmianę ciuchów dwa razy. Samochodem zawsze dłużej w szczycie.

Tak, jak się poruszasz po linii metra to będzie szybciej. O ile
wcześniej wsiądziesz do tego metra. Na stacji Ursynów o 8.00 jest z
tym różnie. Ale jak masz już pojechać tam, gdzie metro nie jeździ, to
szybciej może być autem. W moim przypadku jest. --

Data: 2020-01-22 06:11:52
Autor: Shrek
W dniu 22.01.2020 o 00:51, jerzu.xyz@irc.pl pisze:

[...]

Przy jak przy - mam razem jakieś 15-20 minut spacerku. Zresztą sam przyznałeś, że tam gdzie metro to jest lepiej niż samochodem. Mereo rozwiązuje problem. Kolejna droga tylko na chwilę. Warto przemyśleć co to znaczy w kontekście przysłości transportu w mieście.

--
Shrek

Data: 2020-01-22 08:27:16
Autor: Myjk
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Tue, 21 Jan 2020 20:30:10 +0100, jerzu.xyz@irc.pl
Nie rozśmieszaj mnie. Z Ursynowa na Włochy zbiorkomem to miimum 50
minut. Autem 20.

Jak to pisałeś to może tak było. W godzinach szczytu jest w porywach 5
minut różnicy a jak źle pójdzie to i wolniej. --
Pozdor
Myjk

Data: 2020-01-22 11:12:32
Autor: T.
W dniu 2020-01-22 o 08:27, Myjk pisze:
[...]

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Swego czasu byłem hardkorowcem i próbowałem jeździć zbiorkomem spod Warszawy w okolice Puławskiej za Mordorem. Wsiadałem w auto i jechałem 1200 m do przystanku autobusowego - wtedy nie było wspólnego biletu na ZTM i KM, osobno było bardzo drogo. A jechałem autem dlatego, że rano każda minuta jest droga.
Potem czekałem chwilę na autobus. Jechałem ok. 25 minut do pół godziny. Potem przesiadałem się w tramwaj - kolejne pół godziny i już byłem przy metrze. Potem 25 minut metrem, dalej spacerek kilkaset metrów i już po ok. półtorej do dwóch godzin byłem w pracy. Z powrotem było trochę gorzej, bo zanim się doczłapałem do autobusu podmiejskiego to już było po 18, więc jeździły raz na 30-40 minut. Wracałem zwykle ok. 2 godzin.
Autem zajmowało mi to 40-50 minut. Teraz byłoby jeszcze szybciej, bo przebudowali Marynarską i nie ma tam takich korków jak kiedyś. Oceniam, że dojechałbym w 30-40 minut.
Czasem muszę do centrum pojechać i tylko wyjątkowo wybieram zbiorkom (zwykle pociąg, gdy interes mam w samym centrum) - to kwestia koszmarnie drogich biletów ZTM. Całodobowy to koszt 26 zł, więc mam ponad 5 l paliwa - mogę przejechać na tym znacznie więcej, niż mam dojazd do Warszawy i z powrotem. A zwróćcie uwagę, że sporo ludzi mieszka pod miastami i muszą jakoś dojechać.
Co ciekawe - za komuny pociągi miały 3 jednostki, teraz jeździ jedna lub dwie w składzie pociągu. Rano tłok jest dość spory.
T.

Data: 2020-01-22 17:36:47
Autor: Shrek
W dniu 22.01.2020 o 11:12, T. pisze:

[...]

Dawaj lokacje, bo dwie godziny to praktycznie nigdzie mi nie wychodzi, biorąc nawet zadupia w puszczy kampinoskiej. Nie mówię, że nie mna takich miejsc również obeccnie, ale na pewno nie jest to sytuacja typowa, że ktoś jedzie d pracy dwie godziny.

--
Shrek

Data: 2020-01-22 18:42:26
Autor: T.
W dniu 2020-01-22 o 17:36, Shrek pisze:
[...]

Proszę bardzo - jeździłem z Ożarowa Mazowieckiego: 713 + 26 + Metro do Przystanku Wilanowska. Same przejścia to jakieś 15 minut + oczekiwanie kolejne 10-15 (na 3 środki transportu).
T.

Ps. Dziś byłoby to jakieś 10-15 minut krócej - pobudowano kilka wiaduktów i ulic, więc jest luźniej na drogach. W tamtym czasie korki były dość spore na dojazdach do Warszawy - autobusy też stały.

Data: 2020-01-22 18:58:47
Autor: Shrek
W dniu 22.01.2020 o 18:42, T. pisze:

Proszę bardzo - jeździłem z Ożarowa Mazowieckiego: 713 + 26 + Metro do Przystanku Wilanowska. Same przejścia to jakieś 15 minut + oczekiwanie kolejne 10-15 (na 3 środki transportu).

Wziąłem losowy punkt (ale nie przy głównej drodze) w Ożarowie i Metro Wilanowska w jak dojadę - start o 7:00 Wychodzi różnymi drogami koło 1h10 minut.

https://jakdojade.pl/warszawa/trasa/z-- undefined-- do-- undefined?tc=52.1796292:21.0238194&fc=52.2151800:20.7961750&ft=LOCATION_TYPE_COORDINATE&tt=LOCATION_TYPE_COORDINATE&d=22.01.20&h=07:00&aro=1&t=1&rc=3&ri=1&r=0

Ta sama droga samochodem:

https://www.google.com/maps/dir/os.Poniatowego/52.1800517,21.0238741/@52.174084,20.8650173,12z/data=!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x47194abc1771fccd:0x2c60bd4e2e837081!2m2!1d20.7969481!2d52.2154203!1m0!2m3!6e0!7e2!8j1579676400!3e0

26-50 minut. Myślę, że będzie ze 45 - no i zakładam, że masz gdzie zaparkować,  bo inaczej to +30;) Z tym że rzeczywiście specyficzna trasa, bo prawie cały czas A i S.

Tak więc obecnie to nie będzie 2h vs 50minut a 1h10 a 45min. Czyli 25 minut różnicy a nie 70;) Cały czas zakładając że masz gdzie zaparkować.

--
Shrek

Data: 2020-01-22 20:25:48
Autor: T.
W dniu 2020-01-22 o 18:58, Shrek pisze:
[...]

Wspomniałem, że to było kiedyś. Nie było wtedy ani linii 743, ani wspólnego biletu na KM. A zakładki na przesiadkę w granicach 1 minuty to absurd - rano są większe korki, autobusy pospóźniane. Popatrz na mapę Targeo z aktywnym ruchem o tej porze. Jeden korek był przed autostradą od praktycznie Bronisz, drugi korek - od Lazurowej do Powstańców Śląski, trzeci - na Dźwigowej, kolejne na Łopuszańskiej i Marynarskiej. Więc praktycznie do każdego wskazanego środka komunikacji dołóż jazdę następnym kursem. Dochodzi po ok. 10 minut x 2, więc mniej więcej na tyle, ile wspomniałem. No i ten rozkład jazdy nie był zwykle dotrzymywany...
Jeździłem jak jeździłem, bo tak było najszybciej - omijałem szerokim łukiem korek na Marynarskiej - tam autobus dokładał ok. 15-20 minut w korku. To jak mam w nim stać, to wolę siedzieć w aucie z klimą ;-)
Dla uczciwości muszę przyznać, że jak raz spadł śnieg w listopadzie to autem wracałem z roboty 4 godziny, bo takie korki były...
T.

Data: 2020-01-22 21:04:04
Autor: Shrek
W dniu 22.01.2020 o 20:25, T. pisze:

Tak więc obecnie to nie będzie 2h vs 50minut a 1h10 a 45min. Czyli 25 minut różnicy a nie 70;) Cały czas zakładając że masz gdzie zaparkować.

Wspomniałem, że to było kiedyś.

No ale teraz jest teraz i rozmawiamy o wyższości bądź nie elektryków nad spalinkami i KM;) Obecnie KM jest naprawdę w wielu przypadkach zaskakująco dobrym rozwiązaniem.

wspólnego biletu na KM. A zakładki na przesiadkę w granicach 1 minuty to absurd - rano są większe korki, autobusy pospóźniane.

Dwóch. No i jak wszystkie poopóźniane, to nie ma problemu - te ndrugi też się spóźni. Sprawdziłem - jeźdzą co 6 minut więc tragedii nie ma.

[...]

No tak jak piszę - 45 minut, poniżej tego raczej nie zejdziesz w szczycie. No i jak napisałem - zaparkować trzeba.

No i ten rozkład jazdy nie był zwykle dotrzymywany...

No właśnie zaskakująco punktualna jest ostatnio nasza komunikacja.

[...]

Albo coś się na esce zesrało.

--
Shrek

Data: 2020-01-26 10:59:59
Autor: Budzik
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Użytkownik T. kuki543@interia.pl ...

[...]

Jak to daleko jest?
Jezdzac 2h w jedna strone do praxcy pomyslałbym o zmianie miejsca zamieszkania albo o zmianie pracy. Zwłaszcza w Wawie.

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiarą można manipulować. Tylko

Data: 2020-01-27 11:54:08
Autor: T.
W dniu 2020-01-26 o 11:59, Budzik pisze:
[...]

Autem - ok. 25 km.
Teraz już nie mam problemu, bo już nie pracuję w Warszawie.
T.

Data: 2020-01-27 17:59:57
Autor: Budzik
[...]

Tez daleko biorąc pod uwage ze to przez miasto i w korkach.

--
Pozdrawia... Budzik
"Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

Data: 2020-01-22 21:31:42
Autor: jerzu.xyz
On Wed, 22 Jan 2020 08:27:16 +0100, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

Jak to pisałeś to może tak było. W godzinach szczytu jest w porywach 5
minut różnicy a jak źle pójdzie to i wolniej.

18 lat jazdy na tej trasie mówi co innego. Nawet wtedy, gdy Marynarska
była w przebudowie, autem było o wiele szybciej. W godzinach szczytu.

Data: 2020-01-23 09:15:55
Autor: T.
W dniu 2020-01-22 o 21:31, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
[...]

Dlatego jeździłem autem :-)
Teraz pracuję w domu.
T.

Data: 2020-01-21 13:36:23
Autor: And
W dniu 21.01.2020 o 12:15, Myjk pisze:
Tue, 21 Jan 2020 02:54:16 -0800 (PST), WS

Natomiast akcyza to jest właśnie wprost ograniczenie aby za dużo sobie nie
mogło pozwalać jeździć smrodami spalinowymi. Akcyzy ...

Wprowadziłeś nową ciekawą definicję akcyzy! Ona jest tylko i wyłącznie po to aby łupić kasę do budżetu. Akcyza na gorzałę i fajki też została podniesiona dla zdrowia narodu?

pzdr

Andrzej

Data: 2020-01-21 13:46:43
Autor: Uncle Pete
[...]

Nie wprowadził. Podatek akcyzowy był wymyślony właśnie w celu ograniczania konsumpcji - przeczytaj chociażby w Wikipedii, jeżeli nie wierzysz. Inna sprawa, ze okazał się pokaźnym źródłem dochodów budżetowych.

Data: 2020-01-21 17:47:32
Autor: Shrek
W dniu 21.01.2020 o 13:46, Uncle Pete pisze:

Nie wprowadził. Podatek akcyzowy był wymyślony właśnie w celu ograniczania konsumpcji - przeczytaj chociażby w Wikipedii, jeżeli nie wierzysz. Inna sprawa, ze okazał się pokaźnym źródłem dochodów budżetowych.

Taa. A akcyza od prądu jest żeby palić śmieciami a nie grzać pompami ciepła;)

--
Shrek

Data: 2020-01-22 20:35:09
Autor: Uncle Pete
On 2020-01-21 17:47, Shrek wrote:
[...]

Kurna, jeszcze jeden ekonomista...

Data: 2020-01-22 21:10:13
Autor: Shrek
W dniu 22.01.2020 o 20:35, Uncle Pete pisze:

[...]

O co ci chodzi? Nie ważne po co był wymyślony a do czego służy. A służy dochodom budżetu państwa. Komunizm też był wymyślony po co innego i nichuja to czym miał być a nie jest nie powoduje, że był fajny.

--
Shrek

Data: 2020-01-22 21:25:14
Autor: ąćęłńóśźż
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Np. na zapałki przed wojną??

-- -- -
Podatek akcyzowy był wymyślony właśnie w celu ograniczania konsumpcji

Data: 2020-01-21 13:52:20
Autor: Myjk
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Tue, 21 Jan 2020 13:36:23 +0100, And
Wprowadziłeś nową ciekawą definicję akcyzy! Ona jest tylko i wyłącznie po to aby łupić kasę do budżetu. Akcyza na gorzałę i fajki też została podniesiona dla zdrowia narodu?

Nic nie wprowadziłem, przeczytaj sobie definicję słowa akcyza -- ta jest
wprowadzana właśnie aby ograniczać konsumpcję danego towaru. I oczywiście
że wyzsza akcyza na gorzałę i papierochy jest właśnie po to aby ograniczyć
ich "spożycie" -- właśnie dlatego że szkodzą. Zamiast zakazywać, to się
zarabia na tych co MUSZĄ, żeby potem było ich z czego leczyć.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-01-21 14:29:28
Autor: And
W dniu 21.01.2020 o 13:52, Myjk pisze:
[...]

Teoretyczne rozważania są oczywiście bardzo cenne (sugeruję jednak zerknąć także do innych źródeł, np angielskojęzyczna wikipedia skupia się na celach podatkowych nie tak jak nasza) dobrze jest jednak uwzględniać rzeczywistość - chyba na całym świecie, tam gdzie jest stosowana akcyza jest tylko i wyłącznie formą podatku (np. ze względu na wysoką akumulację zysku (niskie koszty produkcji, a wysokie spożycie))

pzdr

Andrzej

PS. W bajki o tym że kasa z akcyzy idzie na leczenie nie wierzą nawet politycy, którzy mówią, że podnieśli ją dla zdrowia (chodzi oczywiście o papierosy i alkohol)

Data: 2020-01-21 14:42:46
Autor: Myjk
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Tue, 21 Jan 2020 14:29:28 +0100, And
[...]

To jest inna inszość jak jest stosowana akcyza i można o tym dyskutować.
Każdy pewnie zobaczy to zależnie od punktu siedzenie. Ja już widzę oczami
wyobraźni co by było gdyby paliwo było 2x tańsze przy naszej
infrastrukturze i uwzględniając że na jednego, biednego przecież, Polaka
przypada więcej samochodów niż na, bogatego, Niemca. To samo z alkoholami i
papierosami itd. --
Pozdor
Myjk

Data: 2020-01-21 15:08:09
Autor: J.F.
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kw8qhfjf1mz8.dlg@myjk.org...
[...]

PKP by zbankrutowalo ? Bo do centrum miasta nie pojedziesz - brak parkingu.

przypada więcej samochodów niż na, bogatego, Niemca.
To samo z alkoholami i papierosami itd.

Hm, wodka teraz na tyle tania, ze co - pijacy by wypili dwa razy wiecej ?
Nie pol litra, tylko litra dziennie ?

No chyba, ze pijak kompletnie bez dochodu i go nawet na te 20 zl nie stac ...
i dalej nie wiadomo - szybciej by sie zapil na smierc ?
A moze panstwu wlasnie o to chodzi, zeby sie nie zapil, tylko akcyze przez dlugie lata placil ? :-)

Z papierosami chyba jakos podobnie - ale tu byc moze ograniczenia palenie do polowy z powodu kosztow podnosi zdrowie narodu ...

J.

Data: 2020-01-21 21:30:51
Autor: kk
On 2020-01-21 14:42, Myjk wrote:
[...]

Byśmy samochodami w kółko jeździli zamiast do pracy chodzić i dzieci robić.

Data: 2020-01-22 10:54:02
Autor: T.
W dniu 2020-01-21 o 21:30, kk pisze:
On 2020-01-21 14:42, Myjk wrote:
[...]

W USA i Australii paliwo jest traktowane jako produkt niezbędny do przeżycia, dlatego nie jest obłożony podatkami (nie wiem, czy całkowicie czy są bardzo małe). Dlatego tam paliwo jest bardzo tanie przy ich znacznie wyższych zarobkach.
T.

Data: 2020-01-21 16:46:22
Autor: J.F.
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3oc7ozwzcsf3.dlg@myjk.org...
[...]

Excise ... ma cos z "dodatku" a nie limitu :-)

wprowadzana właśnie aby ograniczać konsumpcję danego towaru. I oczywiście
że wyzsza akcyza na gorzałę i papierochy jest właśnie po to aby ograniczyć
ich "spożycie" -- właśnie dlatego że szkodzą.

A gdzie tam - jest w celu zapewnienia pieniedzy w budzecie, a nie ograniczeniu spozycia

A pamietasz jak sie przed laty chwalili, ze po obnizeniu akcyzy na wodke dochody budzetu wzrosly ?
Takie to ograniczenie spozycia ma na celu :-)

Zamiast zakazywać, to się zarabia na tych co MUSZĄ, żeby potem było ich z czego leczyć.

Hm, ale przeciez nie musza ... na poczatku ...
Poza tym rozgraniczylbym tu alkohol i papierosy, bo troche inaczej dziala.

J.

Data: 2020-01-21 16:57:34
Autor: Myjk
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Tue, 21 Jan 2020 16:46:22 +0100, J.F.
Excise ... ma cos z "dodatku" a nie limitu :-)

Z dodatku do limitu. :P

A gdzie tam - jest w celu zapewnienia pieniedzy w budzecie, a nie ograniczeniu spozycia
A pamietasz jak sie przed laty chwalili, ze po obnizeniu akcyzy na wodke dochody budzetu wzrosly ?

Skoro są żeby zapełnić kabzę, a wzrosły wpływy po jej obniżeniu, to czemu ją podnoszą? Samozaoranie level hard. :P

Hm, ale przeciez nie musza ... na poczatku ...
Poza tym rozgraniczylbym tu alkohol i papierosy, bo troche inaczej dziala.

Poważnie? Jak dla mnie jedno i drugie uzależnia, jedno i drugie szkodzi.
Jak palacz nie ma fajka, to robi się nerwowy, jak przy alko. :P Zresztą ja
uważam że wszystko jest dla ludzi, miękkie narkotyki powinny być jak
najbardziej legalne tak samo jak wódka czy fajki. Często mniej szkodzą, a
przynajmniej by też na akcyzie był zarobek, a nie jak teraz że mafia
zarabia. I tak by zarabiała, ale znacznie mniej.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-01-21 17:44:30
Autor: Shrek
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
W dniu 21.01.2020 o 12:15, Myjk pisze:

Kto, mieszkając w mieście, korzysta z samochodu?

Ja - a bo co? Choć jeździ głównie żona. Tak jej wygodniej bo pracuje na zadupiu i wszycy jadą w drugą stronę, więc jest szybciej samochodem. Ja metrem albo moto dla przyjemności.

Przecież w blokach się
mieszka po to, żeby mieć "wszędzie blisko", w tym KM. Jesli ktoś dojeżdża
samochodem do pracy to właśnie z podmiejskich terenów, czyli z domów.

Nieprawda. Tak być w sumie powinno ale nie jest.

[...]

Bo jak wszyscy wiedzą prąd bierze się z gniazdka;)

--
Shrek

Data: 2020-01-21 20:26:50
Autor: jerzu.xyz
On Tue, 21 Jan 2020 12:15:08 +0100, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

Kto, mieszkając w mieście, korzysta z samochodu? Przecież w blokach się
mieszka po to, żeby mieć "wszędzie blisko", w tym KM. Jesli ktoś dojeżdża
samochodem do pracy to właśnie z podmiejskich terenów, czyli z domów.

Można też w drugą stronę - z miasta na tereny podmiejskie.

Data: 2020-01-23 10:15:02
Autor: robot
W dniu 2020-01-21 o 20:26, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
[...]

Dokładnie. Nawet mój przypadek to potwierdza.
Mieszkam w centrum, w bloku. A wszystkie prace jakie miałem,
miały akurat siedziby na obrzeżach.

Data: 2020-01-23 10:04:08
Autor: robot
W dniu 2020-01-21 o 12:15, Myjk pisze:

Kto, mieszkając w mieście, korzysta z samochodu?

Pojedź do miasta i zobacz.

Data: 2020-01-23 12:34:55
Autor: Myjk
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Thu, 23 Jan 2020 10:04:08 +0100, robot
Pojedź do miasta i zobacz.

Lepiej, mieszkam na wlotówce do Wawy, to widze skąd to jedzie.
--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-01-23 12:43:42
Autor: RoMan Mandziejewicz
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Hello robot,

Thursday, January 23, 2020, 10:04:08 AM, you wrote:

Kto, mieszkając w mieście, korzysta z samochodu?
Pojedź do miasta i zobacz.

:)

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-01-21 14:27:27
Autor: collie
W dniu 21.01.2020 o 11:21, Myjk pisze:

[...]

Aj waj, ładuj w domu, mieszkając w bloku na 4. piętrze.
Już nie mówiąc o dziesiątym. A panele na balkonie to już
teraz blokersi montują, oszczędzając na balustradach.

Data: 2020-01-21 11:21:30
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 21 Jan 2020 10:55:29 +0100, T. napisał(a):

O jejku, ale się porobiło - nie dość że w zakupie elektryki są droższe, to i w eksploatacji :-)

No proszę, odkryłeś Amerykę! :) Każda technologia z początku jest droga.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-01-21 11:24:34
Autor: Myjk
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Tue, 21 Jan 2020 11:21:30 +0100, Jacek Maciejewski
No proszę, odkryłeś Amerykę! :) Każda technologia z początku jest droga.

Ta jest akurat droga, bo jest małe zapotrzebowanie u nas (więc inwestycja
vs czas zwrotu wyższa, a więc wyższa cena aby było to opłacalne), a i
przyłącze do takiej łądowarki kosztuje jakieś absurdalne pieniądze,
wielokrotnie wyższe niż w normalnych krajach.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-01-21 12:46:31
Autor: T.
[...]

To poczekam, aż stanieje. Ale to chyba nieprędko - obawiam się, że jak będzie więcej elektryków to i akcyza na prąd się pojawi.
Elektrtyków będzie więcej, bo pod naciskiem Grety kupują je firmy państwowe (w sumie za nasze pieniądze). Urzędnicy się lansują a nikt nie patrzy na rachunek ekonomiczny.

Elektryki to dla niektórych jakaś magia, a moda na nie przyćmiewa rozum. Jaskrawym przykładem jest to p. Zientarski, który twierdzi, że hybrydy mają mniej części od samochodu spalinowego, zatem są bardziej niezawodne :-)

T.

Data: 2020-01-21 13:07:00
Autor: viktorius
W dniu 2020-01-21 o 12:46, T. pisze:

Jaskrawym przykładem jest to p. Zientarski, który twierdzi, że hybrydy mają mniej części od samochodu spalinowego, zatem są bardziej niezawodne :-)

Powiedział co mu kazali, w końcu brał udział z kampanii reklamowej pewnego przedsiębiorstwa produkującego samochody. Tam dziennikarzem juz nie był, tylko "twarzą marki"

--
viktorius

Data: 2020-01-22 21:36:46
Autor: ąćęłńóśźż
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
To nie dziennikarz, lecz prostytutka, z długą proweniencją od czasów komuny.

-- -- -
Tam dziennikarzem juz nie był

Data: 2020-01-21 13:11:04
Autor: J.F.
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e26e498$0$17363$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Dobrze mowi - nie maja rozrusznika, skrzyni biegow, pradnicy ... no, z ta pradnica to bym sie zastanowil :-)

J.

Data: 2020-01-21 13:17:54
Autor: Myjk
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Tue, 21 Jan 2020 12:46:31 +0100, T.
To poczekam, aż stanieje.

Mnie tam wychodzi, że już przy 20tkm rocznie i ładowaniu w domu się opłaca
kupować EV. Oczywiście uwzględniając, obok ekonomii, także porównanie
osiągów i komfortu jazdy.

Ale to chyba nieprędko - obawiam się, że jak będzie więcej elektryków to i akcyza na prąd się pojawi.

A pojawiła się tam gdzie JUŻ mają więcej elektryków?

Elektrtyków będzie więcej, bo pod naciskiem Grety kupują je firmy państwowe (w sumie za nasze pieniądze). Urzędnicy się lansują a nikt nie patrzy na rachunek ekonomiczny.

Przecież to jakiś promil jest... Ile elektryków mają nasze urzędy?

Elektryki to dla niektórych jakaś magia, a moda na nie przyćmiewa rozum.

Rozumiem że jeździłeś EVem z miesiąc bez przerwy i masz na ten temat jakieś
pojęcie?

Jaskrawym przykładem jest to p. Zientarski, który twierdzi, że hybrydy mają mniej części od samochodu spalinowego, zatem są bardziej niezawodne :-)

No bo mają mniej części, konkretnie to nie mają skrzyni biegów. Zaś silniki
w hybrydach pracują w bardziej optymalnych warunkach, bez przeciążeń jak na
skrzyni i zależnie od tego co tam postanowi wyczyniać użyszkodnik. Do tego
mają rekuperację. Siłą rzeczy są to samochody bardziej ekonomiczne i
trwałe. Pomijam tu oczywiście że Zientarski to tylko aktor w tym wypadku i
mówi co mu akurat podyktują.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-01-21 13:31:44
Autor: T.
W dniu 2020-01-21 o 13:17, Myjk pisze:
[...]

Może akurat na autach hybrydowych aż tak się nie znam, ale wydaje mi się, że mają przekładnię planetarną sterowaną elektronicznie (mechatronika). Podobnie jak chyba mają rozruszniki (do włączania silnika spalinowego) i alternatory (do ładowania akumulatorów podczas jazdy na spalinowym)...
Mają więc praktycznie wszystko co ma auto spalinowe, a dochodzi cały napęd elektryczny, baterie + odpowiednie sterowniki. Kiedyś mnie uczyli, że im więcej części, tym większe prawdopodobieństwo usterki.
No i np. Toyota daje gwarancję na akumulator 10 lat, podczas gdy spalinowe jeżdżą po 20 lat i więcej. Wymiana akumulatora w spalinowym kosztuje 150 zł, a w Priusie?
T.

Data: 2020-01-21 14:32:17
Autor: Myjk
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Tue, 21 Jan 2020 13:31:44 +0100, T.
Może akurat na autach hybrydowych aż tak się nie znam, ale wydaje mi się, że mają przekładnię planetarną sterowaną elektronicznie (mechatronika).

Nie mają. Mój PHEV co prawda podpina się bezpośrednio pod koła >75/h ale
robi to sprzęgłem i robi to na stałę bez żadnej przekładni. W HEVach chyba
nie ma w ogóle bezpośredniego podpięcia pod koła, a jeśli jest to też tylko
przez sprzęgło. I to sprzęgło, ponieważ dopina się już podczas jazdy
należycie równając prędkości obrotowe, praktycznie się nie zużywa.

Podobnie jak chyba mają rozruszniki (do włączania silnika spalinowego) i alternatory (do ładowania akumulatorów podczas jazdy na spalinowym)...

No jest, to to samo co służy do odzyskiwania energii. Zresztą masz tutaj
jak to jest w Outlanderze PHEV jeśli Cię to faktycznie interesuje ->
https://www.myoutlanderphev.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=1278 To jest
jednak trochę bardziej skomplikowane, bo są dwa silniki elektryczne.

Mają więc praktycznie wszystko co ma auto spalinowe, a dochodzi cały napęd elektryczny, baterie + odpowiednie sterowniki. Kiedyś mnie uczyli, że im więcej części, tym większe prawdopodobieństwo usterki.

Za to nie mają upierdliwej skrzyni biegów, silniki są wolnossące, często z
cyklem Atkinsona (w Toykach to chyba wszystkie, w Outlanderze PHEV cykl
Atkinsona dopiero polifcie z 2.4).

No i np. Toyota daje gwarancję na akumulator 10 lat, podczas gdy spalinowe jeżdżą po 20 lat i więcej. Wymiana akumulatora w spalinowym kosztuje 150 zł, a w Priusie?

Po pierwsze to niecałe 2 miesiące wymieniałem aku w spalinowej Mazdzie
90Ah, wziąłem jeden z najtańszych akumulatorów, jakiś chiński badziew, i
kosztował 300 zł. Lepsze 450. Także nie teguj. Po drugie co Ty z tą wymianą w kółko. Nawet jeśli aku straci pojemność, to
po pierwsze nie unieruchamia samochodu całkowicie i następnego właściciela
może spokojnie taki pozostały zasięg zadowolić, a jak ktoś postanowi
wymienić, to aku nie wędruje do śmieci -- można go nadal odsprzedać i
odzyskać część kasy albo wykorzystać np. do UPSa domowego (co będę chciał
zrobić, bo w moim Outlanderze wykazuje że już tylko 70% pierwotnej
pojemności i aku podpada pod wymianę -- inna sprawa że to tylko soft
samochodu tak twierdzi, bo bateria faktycznie ma ponad 95% wyjściowej
pojemności, pisałem na grupie o tym -- ale skoro wymieniają, to wymienię, a
ten "zepsuty" spróbuję odkupić i postawić w domu do PV oraz jako UPS). Po trzecie większość producentów daje 3 lata gwarancji na samochód, na
sprzęgło czy K2M jako elementy eksploatacyjne nie daje, podobnie na
zajechany np. brakiem oleju silnik gwarancji nie ma WCALE. Mnie żona w
Mazdzie sprzęgło zajechała w jednej tylko zaspie -- przy 66tkm poszło do
wymiany za 2k zł.

Pytałem, ale pominąłeś -- jeździłeś chociaż miesiąc elektrykiem? Pojeździj,
potem przesiądź się do spaliniaka i opowiedz o swoich wrażeniach. Zobaczymy
czy EV to tylko magia i moda, czy też będziesz miał notorycznego wkurwa
przy każdym wciśnięciu gazu (albo przy zdejmowaniu jak "sam" nie hamuje) i
zaraz sprawdzał czy się coś nie rozsypuje bo taki hałas spod maski idzie.
:P Nie wspomnę o tym, że nie nagrzejesz i nie ochłodzisz tego swojego
kochanego spaliniaka zdalnie i znowu będziesz wsiadać do lodówki w zimie i
piekarnika w lato.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-01-21 16:02:26
Autor: viktorius
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
W dniu 2020-01-21 o 14:32, Myjk pisze:
Tue, 21 Jan 2020 13:31:44 +0100, T.

[...]

Sposób przeniesienia napędu z silnika spalinowego w Outlanderze nie jest jedynym sposobem, więc nie generalizuj że w hybrydach nie ma skrzyń biegów. Obydwaj macie rację, bo np w toyotach jest przekładnia planetarna, sterowana dwoma silnikami elektrycznymi. Dzięki temu jest osiągnięty zmiennego przełożenia a sama skrzynia jest nazywana przez Toyotę e-cvt.

[...]

Mają skrzynie biegów, ale o tym już pisałem :P
Cykl Atkisona jest wydajniejszy energetycznie i silnik pyrka sobie na nim pewnie przez większość czasu. A gdy potrzeba mocy, silnik może sobie przejść na Otto, nawet z turbo (patrz Toyota 1.2).

Jeśli mogę wrzucić swoje 2 grosze, to hybryda może i jest fajna, wydajna i spoko. Ale faworyzowane prawem są pełne elektryki: możliwość jazdy buspasem, wjazdu do ścisłego centrum miast, tańsze/darmowe parkowanie. Oczywiście buspasów jak na lekarstwo, miejsca parkingowe i tak zawalone, ale chodzi mi o zasadę.
Jak dla mnie, żadnej korzyści dla kierowcy. Jak stał w korku, tak stoi, wdycha wyziewy innych, a na autostradzie spala tyle samo, co zwykły benzyniak. Jak nie widać różnicy, to po do przepłacać? Bo ciszej? Dobre benzyniaki są prawie bezgłośne na małych obrotach, diesle też coraz cichsze. A przy prędkości autostradowej to nie silnik, ale powietrze i opony są największym źródłem hałasu.

--
viktorius

Data: 2020-01-21 16:33:38
Autor: Myjk
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Tue, 21 Jan 2020 16:02:26 +0100, viktorius
Sposób przeniesienia napędu z silnika spalinowego w Outlanderze nie jest jedynym sposobem,

Pewnie dlatego że to PHEV. ;)

[...]

OK, chodziło o "klasyczną" skrzynię biegów.

[...]

Tylko w większości przypadków jest to zbyteczne.

Jeśli mogę wrzucić swoje 2 grosze, to hybryda może i jest fajna, wydajna i spoko.

Przy czym IMHO HEVy to technologia mocno przechodnia i to ciśnięcie Toyoty
na hybrydy jest wg mnie słabe, by nie rzec, głupie. Ale i oni w końcu
dostrzegli, i pewnie dzięki temu nie podzielą losu Nokii :P że od EV się
nie ucieknie, i sobie zabezpieczyli dostawy ogniw.

[...]

Ale rozmawiamy o warunkach do których EV się nadają, czyli nie na
autostrady. W mieście silnik, niezależnie jak cichy, będzie dokuczać przy
ruszaniu...

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-01-22 09:23:51
Autor: viktorius
W dniu 2020-01-21 o 16:33, Myjk pisze:
Tue, 21 Jan 2020 16:02:26 +0100, viktorius

Sposób przeniesienia napędu z silnika spalinowego
w Outlanderze nie jest jedynym sposobem,

Pewnie dlatego że to PHEV. ;)

Akurat tu się mylisz. Co ma sposób zasilania baterii do tego jak moc ze spalinowca jest przenoszona na koła?

[...]

Taką z wajchą i zębatkami?
To może zacznijmy od początku, od definicji. Dla mnie skrzynia biegów to takie pudełko, w którym mam 2 wałki, na wejściu i na wyjściu. I jakimś magicznym sposobem da radę zmieniać wzajemne stosunki obrotów tych wałków, czyli zmienne przełożenie. A czy to robi wajcha i zębatki, czy za pomocą układu sprzęgieł, albo nawet przekładni planetarnej, to mnie nie interesuje. Przełożenia są zmieniane? To mamy skrzynię biegów.

[...]

Zależy gdzie jeździsz i jak jeździsz. Akumulatory nie mają nieograniczonej pojemności, kiedyś wreszcie energia do poruszania popłynie tylko ze spalinowca.

Ale rozmawiamy o warunkach do których EV się nadają, czyli nie na
autostrady. W mieście silnik, niezależnie jak cichy, będzie dokuczać przy
ruszaniu...

A w czym jest dokuczliwe zwykłe odpuszczenie hamulca? Sam zaczyna jechać ;)
Do miasta czym by nie był napędzany pojazd, musi być mały, a Outlander do nich nie należy.

Dla mnie najważniejsza jest uniwersalność, żebym nie musiał mieć kliku typów pojazdów do każdego rodzaju trasy jaki akurat pokonuję.
To jak z butami, są takie, zajebiscie przyczepne, do wspinaczki na skałce. Raczej w nich nie pobiegasz, nie wspominajac juz o chodzeniu po szlakach górskich.
Jak coś jest mocno dedykowane do danego typu użytkowania, przestaje być uniwersalne.
Jak jeździsz tylko po mieście, OK, kup elektryka, hulajnogę, cokolwiek.
Ale nie narzucaj innym że twoje rozwiązanie jest zajebiste gdy ktoś ma 30km po autostradzie przejechać do pracy i pracuje na obrzeżach miasta.

--
viktorius

Data: 2020-01-22 19:12:36
Autor: Myjk
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Wed, 22 Jan 2020 09:23:51 +0100, viktorius
[...]

Ma choćby tyle, że PHEV ma 10x większą baterię więc zwyczajnie nie musi się
przejmować tym że nie ruszy bez "skrzyni", a w zwiazku z tym spaliniak
podpina się tylko >75/h i nigdy wcześniej.

Taką z wajchą i zębatkami?

Nie koniecznie z wajchą, ale z zębatkami.

Zależy gdzie jeździsz i jak jeździsz. Akumulatory nie mają nieograniczonej pojemności, kiedyś wreszcie energia do poruszania popłynie tylko ze spalinowca.

Scenariusz możliwy tylko i wyłącznie w teorii, bo żeby zajechać baterie tak
aby energia szła tylko ze spaliniaka to trzebaby notorycznie pałować auto
na kickdownie.

A w czym jest dokuczliwe zwykłe odpuszczenie hamulca? Sam zaczyna jechać ;)

Chodziło o hałas. Odpuszczasz hamulec owszem jedzie, ale jak przyśpieszasz
to siłą rzeczy zaczyna jęczeć. No a im dynamiczniej chcesz pojechać tym
jęczy mocniej. Zaś chwilę później trzeba dusić hamulec żeby zahamować.
Nie to co w elektryku gdzie hamulca się prawie nie używa. :P

Do miasta czym by nie był napędzany pojazd, musi być mały, a Outlander do nich nie należy.

Akurat do miasta im większy i cięższy tym lepiej, bo więcej energii
odzyskuje a opory i masa nie robią aż takiej znacznej różnicy. Dlatego
Outlander PHEV w trybie hybrydowym pali 6L/100 a ekwiwalent spalinowy
10-12. Tak, jeździłem i takim i takim.
Jak jeździsz tylko po mieście, OK, kup elektryka, hulajnogę, cokolwiek.
Ale nie narzucaj innym że twoje rozwiązanie jest zajebiste gdy ktoś ma 30km po autostradzie przejechać do pracy i pracuje na obrzeżach miasta.

Możesz pokazać w którym miejscu coś komuś narzucam? ;P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-01-21 21:41:02
Autor: kk

[...]

Można wjechać na rynek w Krakowie?

Data: 2020-01-22 08:31:02
Autor: viktorius
On 2020-01-21 16:02, viktorius wrote:

[...]

Nie wiem, niech się jakiś krakus wypowie, ja mieszkam w mniej zatęchłym otoczeniu.

--
viktorius

Data: 2020-01-22 11:31:25
Autor: collie
W dniu 22.01.2020 o 08:31, viktorius pisze:

Można wjechać na rynek w Krakowie?

Nie wiem, niech się jakiś krakus wypowie, ja mieszkam w mniej zatęchłym otoczeniu.

Jaja kobyły kilkuletni krakus cipo wiem, że kto ma papiery
ten wiedzie na Rynek nawet bryczką napędzaną srającymi końmi.
Zakaz wjazdu do strefy "0" dla samochodów kierowanych przez
suwerena nie wiąże się z rodzajem napędu.

Data: 2020-01-22 03:01:51
Autor: WS
On Wednesday, January 22, 2020 at 11:31:39 AM UTC+1, collie wrote:

Jaja kobyły kilkuletni krakus cipo wiem, że kto ma papiery
ten wiedzie na Rynek nawet bryczką napędzaną srającymi końmi.

Konie sa (podobno ;) ) eko...

Zakaz wjazdu do strefy "0" dla samochodów kierowanych przez
suwerena nie wiąże się z rodzajem napędu.

https://krakow.naszemiasto.pl/krakow-ponad-800-osob-z-przywilejem-wjazdu-samochodem-do/ar/c4-5102081

ale do B juz elektrykiem mozna (jest w powyzszym artykule fotka znaku, a raczej litanii pod nim ;) )

Na Rynku nie pamietam ;) w zyciu bym w te okolice samochodem nie jechal ;), ale jakis czas temu sie chyba dalo... byla lekke chryja, bo sporo ludzi hybrydy pokupowalo, zeby wjezdzac a po jakims czasie jednak uznano, ze sa one spalinowe ;)

Data: 2020-01-22 10:33:19
Autor: T.
[...]

A jeśli to nie jest PHEV, a zwykła hybryda?

Po pierwsze to niecałe 2 miesiące wymieniałem aku w spalinowej Mazdzie
90Ah, wziąłem jeden z najtańszych akumulatorów, jakiś chiński badziew, i
kosztował 300 zł. Lepsze 450. Także nie teguj.

Masz rację - większe akumulatory kosztują drożej.

[...]

A jak wygląda zużycie, koszty i gwarancja na sprzęgło w hybrydzie?

[...]

Jeździłem kilka dni Renault Kangoo - całkiem elektrycznym. Pierwszego wkurwa dostałem na dzień dobry - ktoś zapomniał go podpiąć pod prąd, ktoś zapomniał do mnie zadzwonić, że nie nadaje się do jazdy. Pojechałem po auto, ale aku pusty - nie da się jechać. Pan przekonywał, że to chwilę potrwa i mi podładują, żebym mógł choć do domu podjechać. Po 3 godzinach czekania przy ładowaniu niby to w szybkiej ładowarce auto pokazywało zasięg 20 km. Więc zrezygnowałem, bo do domu miałem ponad 40. Cały dzień stracony. Kolejne podejście było udane.
Drugiego wkurwa dostałem, jak coś się zacięło przy wtyczce - nie dała się odłączyć od samochodu - zaciął się zaczep we wtyczce (jakby nie mogli zrobić wtyczki bez blokady). Kombinowałem, że kabel zostanie, a ja go przytnę oknem i jakoś dojadę, żeby to auto zwrócić, ale tak się nie da - wtyczka wpięta - nie ma jazdy. Po kilkunastu próbach w końcu się udało, ale co się spociłem, to moje. Ps. Nigdy ni się korek wlewu paliwa nie zaciął... :-)
Na plus dodam, że to auto było z pompą ciepła i klima działała bardzo wydajnie niewiele zmniejszając zasięg (w praktyce to auto miało ok. 190 km).

Co do zdalnego nagrzewania - w tej renówce nic takiego nie było. Jestem obecnie na etapie czekania na zamówione auto i sobie ogrzewanie postojowe zrobię. Zależało mi na taniości, więc nie będę miał oryginalnego zestawu DEFA (coś podobnego: https://e-katalog.intercars.com.pl/?search=defa&utm_source=intercars.com.pl&utm_medium=searchBoxWidget&utm_term=defa&utm_campaign=searchBoxWidget#/produkty/3235301915321-DEFA471268-zestaw-warmup,scr_dItems.html, ale bez ładowarki aku i grzałki silnika - można się zamknąć w kwocie ok. 1000 zł + montaż).
Kupiłem termowentylator samochodowy (specjalny ceramiczny, z odpowiednimi zabezpieczeniami do auta, żeby sobie nie spalić) - coś podobnego do https://archiwum.allegro.pl/oferta/grzejnik-samochodowy-dmuchawa-230v-600-1250w-i4762695123.html o mocy 1200 W. Kupiłem w Juli za 50 zł - wiosną była wyprzedaż. Albo zdecyduję się na kable z DEFY i wyprowadzenie np. pod maską, żeby nie dziurawić nadwozia (można wtyczkę elegancko zamocować w komorze silnika), albo będę przytrzaskiwał drzwiami lub szybą. Włącznik kabla mam w domu - więc po wstaniu rano włączam z klawisza - zanim zjem śniadanie będzie ciepełko. W dodatku będę miał auto z podgrzewaną kierownicą i siedzeniami. Mój koszt to 50 zł, w przypadku zakupu kabli z DEFY - dojdzie ok. 300 zł.

T.

Data: 2020-01-23 08:54:10
Autor: Myjk
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Wed, 22 Jan 2020 10:33:19 +0100, T.
Drugiego wkurwa dostałem, jak coś się zacięło przy wtyczce - nie dała się odłączyć od samochodu - zaciął się zaczep we wtyczce (jakby nie mogli zrobić wtyczki bez blokady).

No nie mogli, żebyś się nie zdziwił jak zostawiłeś auto na ładowaniu a po
powrocie się okazało że 5 minut później jakiś żartowniś Ci auto odłączył i
gucia masz a nie prąd. Czyli po prostu dostałeś zdezelowanego i niezatankowanego szrota...

Na plus dodam, że to auto było z pompą ciepła i klima działała bardzo wydajnie niewiele zmniejszając zasięg (w praktyce to auto miało ok. 190 km).

Chciałem nieśmiało zauważyć, że każda "klima" jest pompą ciepła. :P

Co do zdalnego nagrzewania - w tej renówce nic takiego nie było.

Może takie paździochy dostawcze nie mają... :> Albo po prostu nie zaciągłeś apki na smarka? ;P

Jestem obecnie na etapie czekania na zamówione auto i sobie ogrzewanie postojowe zrobię. [ciach]

Znaczy jak to uruchomisz stojąc pod sklepem czy gdziekolwiek indziej? Nawet
jeśli to podziała na akumulatorze, to zajedziesz go w parę dni. Wiem co
mówię, bo 3 akumulatory, oryginalnym webastem co działa przecież głównie na
paliwo, zajechałem. No i co z chłodzeniem, skoro się silimy na porównanie
użyteczności spaliniaka vs EV?

Swoją drogą ja się tu produkuję, a tym czasem Jason z EE wypuścił film w
którym mówi o tym wszystkim o czym i ja tutaj pisałem (w tym porównuje na
koniec ceny ICE vs EV uwzględniając ich PARAMETRY i spaliniak ZAWSZE
wychodzi ZNACZNIE drożej):

https://www.youtube.com/watch?v=cXkRcuwoIm4&

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-01-23 09:00:12
Autor: Mateusz Viste
2020-01-23 o 08:54 +0100, Myjk napisał:
porównuje na koniec ceny ICE vs EV uwzględniając ich PARAMETRY i
spaliniak ZAWSZE wychodzi ZNACZNIE drożej):

Ostatnio oglądałem z ciekawości ceny pałaców w mojej okolicy - takie co
mają po kilkadziesiąt komnat, naście łazienek itd. Wyszło mi, że to
niezwykle tanie sprawy są - wielokrotnie tańsze, na metr kwadratowy,
aniżeli mały jednorodzinny dom. Dlaczego wszyscy nie mieszkamy
w pałacach? Przecież to tańsze jest.

Mateusz

Data: 2020-01-23 09:09:10
Autor: ąćęłńóśźż
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Aku nie wydzielają ciepła przy ładowaniu?

Data: 2020-01-23 09:18:41
Autor: T.
W dniu 2020-01-23 o 09:09, ąćęłńóśźż pisze:
Aku nie wydzielają ciepła przy ładowaniu?

Pewnie tak, Ale aku są pod podłogą, a po drugie - jak np. podepniesz pod ładowarkę wieczorem, naładuje Ci się to, co wyjeździłeś (a rzadko do zera) np. do drugiej w nocy, to i tak odłączy o tej godzinie ładowanie i z ciepełka nici :-)
T.

Data: 2020-01-23 09:23:25
Autor: T.
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
W dniu 2020-01-23 o 08:54, Myjk pisze:
Wed, 22 Jan 2020 10:33:19 +0100, T.

[...]

Jeśli roczne auto elektryczne jest "zdezelowanym szrotem", to masz rację - takie dostałem :-) Nota bene - z parku prasowego Renault.
Pisałem o ogrzewaniu pod domem, bo najdokuczliwsze zimno jest po nocy. W dzień to oczywiście nie zadziała, jeśli nie ma dostępu do gniazdka. Oczywiście można sobie założyć Webasto, najlepiej na ON :-)
Albo coś wymyśleć z przetwornicą na 230V, bo twierdzę, że lepiej puścić 1200 W przez 5 minut, niż katować akumulator 150 W przez godzinę - z mizernym efektem podejrzewam.
T.

Data: 2020-01-23 12:33:28
Autor: Myjk
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Thu, 23 Jan 2020 09:23:25 +0100, T.
Jeśli roczne auto elektryczne jest "zdezelowanym szrotem", to masz rację - takie dostałem :-) Nota bene - z parku prasowego Renault.

Czyli trafiłeś gorzej niż myślałem -- prasowe auta są zdezelowane po roku
jak normalne po 10 latach. Nikt tych aut nie szanuje a "dziennikarze"
sprawdzają najróżniejsze rzeczy, bo oczywiście instrukcji żaden nie czyta,
bierze i "testuje". Co by tłumaczyło uwaloną klapę, pewnie jakiś geniusz na
siłę próbował otwierać, etc.

Pisałem o ogrzewaniu pod domem, bo najdokuczliwsze zimno jest po nocy.

Po najdalej godzinie stania i tak masz lodówkę jak po nocy, więc...

W  dzień to oczywiście nie zadziała, jeśli nie ma dostępu do gniazdka. Oczywiście można sobie założyć Webasto, najlepiej na ON :-)

Można, 5 koła nowe kompletne kosztuje z obsługą ze smarka. U mnie po 6
latach się zesrał sterownik (naprawa 350 zł) potem po 9 i teraz zesrał się
znowu -- może następny właściciel sobie naprawi.

Albo coś wymyśleć z przetwornicą na 230V, bo twierdzę, że lepiej puścić 1200 W przez 5 minut, niż katować akumulator 150 W przez godzinę - z mizernym efektem podejrzewam.

Toteż o tym mówię. Że klimy nijak nie uruchomisz, bo sprężarka jest na
pasku, nie wspomnę. W ogóle nie ma jak klimy postojowej zrobić, wykluczam
jakieś wiatraczki bo to kompletnie nic nie da.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-01-23 15:36:05
Autor: T.
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
W dniu 2020-01-23 o 12:33, Myjk pisze:
Thu, 23 Jan 2020 09:23:25 +0100, T.

[...]

Ja pisałem o ogrzewaniu, nie klimie.
W nocy zwykle temperatura jest niższa niż w dzień, w dodatku jeśli jest słonecznie to auto się nagrzewa nawet o ponad 10 st. więcej niż na zewnątrz. Ale generalnie aż tak sie będę się zapierał - grzana szyba, tyłek i kiera wystarczy. A benzyniak szybko się w środku nagrzewa.
T.

Data: 2020-01-23 17:01:22
Autor: Myjk
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Thu, 23 Jan 2020 15:36:05 +0100, T.
[...]

Ale punkt wyjściowy był od tego co potrafi EV a czego nie potrafi ICE. I
tak jak kiedyś nie umiałem już używać samochodu bez nagrzewania kabiny, tak
teraz nie wyobrażam sobie żeby samochodu w lato nie chłodzić przed jazdą.
Choćby z tego powodu w życiu więcej czystego spaliniaka nie kupię.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-01-23 18:07:24
Autor: kk
On 2020-01-23 17:01, Myjk wrote:
Thu, 23 Jan 2020 15:36:05 +0100, T.

[...]

Do schłodzenia samochodu wystarczy dach otworzyć.

Data: 2020-01-23 18:15:23
Autor: Shrek
W dniu 23.01.2020 o 08:54, Myjk pisze:

Na plus dodam, że to auto było z pompą ciepła i klima działała bardzo
wydajnie niewiele zmniejszając zasięg (w praktyce to auto miało ok. 190 km).

Chciałem nieśmiało zauważyć, że każda "klima" jest pompą ciepła. :P

Nie każda - trzeba odwrócić obieg, żeby grzała.

--
Shrek

Data: 2020-01-21 17:05:25
Autor: J.F.
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e26ef31$0$17365$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Przyklad
https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive

to nie jest przekladnia o zmiennych przelozeniach elektronicznie wybieranych.
To jest ciekawa przekladnia mechaniczno -elektryczna.

Ale biegow nie ma, wiec Zientarski nie klamie :-)

Podobnie jak chyba mają rozruszniki (do włączania silnika spalinowego) i alternatory (do ładowania akumulatorów podczas jazdy na spalinowym)...

Nie maja - maja dwa motogeneratory, czyli maszyny elektryczne co sa uzywane jako silniki lub pradnice,
a przy okazji jako rozrusznik.
Ale ze stanowia czesc tej przekladni, to rozrusznika nie znajdziesz, wiec sie nie zepsuje :)

Mają więc praktycznie wszystko co ma auto spalinowe, a dochodzi cały napęd elektryczny, baterie + odpowiednie sterowniki. Kiedyś mnie uczyli,

Silniki elektryczne sa dosc trwale, ale falowniki, baterie ... no ... Toyota w Priusie zrobila trwale.

że im więcej części, tym większe prawdopodobieństwo usterki.
No i np. Toyota daje gwarancję na akumulator 10 lat, podczas gdy spalinowe jeżdżą po 20 lat i więcej.

albo 2-4 ...

Wymiana akumulatora w spalinowym kosztuje 150 zł, a w Priusie?

Tez chyba niewiele bylo narzekan do tej pory.
Tym niemniej - po 10 latach pewnie dobrze byloby wymienic, a to za drogo.

J.

Data: 2020-01-21 17:24:38
Autor: Myjk
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Tue, 21 Jan 2020 17:05:25 +0100, J.F.
Tez chyba niewiele bylo narzekan do tej pory.
Tym niemniej - po 10 latach pewnie dobrze byloby wymienic, a to za drogo.

Aha, czyli nie ma narzekań (no nie ma, bo się buja między 40-60% aby
zachować jak najdłużej sprawność), ale pewnie przydałoby się wymienić
domyślnie. :P W Priusie jest bateria 1.7kWh, to obecnie niecałe $200/kWh
(Tesla ma zdaje się już taniej bo za $160), czyli takie ogniwa do baterii
to w porywach 1600 zł. W nowszym Priusie jest 1,3kWh.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-01-21 08:38:40
Autor: sczygiel
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
W dniu wtorek, 21 stycznia 2020 10:24:40 UTC-6 użytkownik Myjk napisał:
Tue, 21 Jan 2020 17:05:25 +0100, J.F. > Tez chyba niewiele bylo narzekan do tej pory.
> [...]

(Tesla ma zdaje się już taniej bo za $160), czyli takie ogniwa do baterii
to w porywach 1600 zł. W nowszym Priusie jest 1,3kWh.

https://interestingengineering.com/tesla-puts-price-on-model-3-battery-module-replacement-around-5000-7000

Po co zaklinasz rzeczywistosc?

Gdyby wymiana baterii to byly waciki to nikt by nie tworzyl mitow tylko ludzie by je wymieniali i sie podsmiechiwali z szurnietych co mysla ze to droga zabawa. No nie?

Dopoki te baterie nie beda idiotoodporne to nikt ich samodzielnie w garazu wymieniac nie bedzie. Male firmy nie wezma na siebie odpowiedzialnosci za ewentualny pozar takiej wymienionej baterii. Nie za darmo.

I kolko sie zamyka.

Juz tu komus pisalem, elektryki stanieja jak bedzie mozna samemu w garazu sobie dlubnac i nie ryzykowac pozwu czy regresu. Tak jak dzis nikt nie ryzykuje zbytnio wymieniajac bak czy zawieszenie w swoim osiedlowym blaszaku.

Wtedy bedzie tanio. Nie dlatego ze wymienione w garazu. Dlatego ze bedzie popularne. Dzis nie jest.

Majac 10 letnie auto w USA bateria za 5kUSD to prawie drugie tyle co reszta.. A reszta o ile nie aluminiowa tez gnije, zawieszenie sie wybija a fotele wycieraja.

U nas niewiele lepiej.

Po co zaklinasz rzeczywistosc?

Data: 2020-01-21 17:56:40
Autor: Myjk
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Tue, 21 Jan 2020 08:38:40 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com
https://interestingengineering.com/tesla-puts-price-on-model-3-battery-module-replacement-around-5000-7000
Po co zaklinasz rzeczywistosc?

Naucz się czytać. Mowa była o Priusie. Poza tym strzeliłeś sobie w kolano,
bo wychodzi z tego, że mają w Tesli kWh baterii po $93 a nie jak napisałem
$200/160 czyli bateria w Priusie powinna kosztować niewiele ponad 630 zł
przy zawyżonym kursie złotego po 4 zł. Ale możesz oczywiście dalej zaklinać
rzeczywistość.

Gdyby wymiana baterii to byly waciki to nikt by nie tworzyl mitow tylko
ludzie by je wymieniali i sie podsmiechiwali z szurnietych co mysla ze
to droga zabawa. No nie?

No, nie. Przede wszystkim to elektryki pokazują że wcale tych baterii nie
trzeba wymieniać na potęgę jak tutaj starasz się zaklinać rzeczywistość.
[...]

Są idiotoodporne, to nie jest to samo co w telefonach/laptopach. Zdaje się
już tutaj starałem się tobie wyjaśniać, ale widzę jak kulą w płot i w kółko
zaklinanie rzeczywistości.

[...]

Mnie pisałeś, a ja się pytałem po jakiego grzyba grzebać w czymś co się
psuje tylko w twojej wyobraźni. Nie wspominając że żeby grzebać w
spaliniaku to też trzeba mieć odpowiednią wiedzę i narzędzia, często
bardziej wymagajace niz przy wymianie baterii.

Wtedy bedzie tanio. Nie dlatego ze wymienione w garazu. Dlatego ze
bedzie popularne. Dzis nie jest.

Podobnie jak popularne naprawianie samochodu spalinowego w każdym garażu, a
jedynie w przypadku promila użytkowników i to głównie tych co muszą mieć
więcej mocy. Po co zaklinasz rzeczywistość?

Majac 10 letnie auto w USA bateria za 5kUSD to prawie drugie tyle co
reszta. A reszta o ile nie aluminiowa tez gnije, zawieszenie sie wybija
a fotele wycieraja.

10-letnia bateria nadal ma 80% pojemności i w zupełności jakiegoś kupca
zawsze zadowoli. A jak nie, to się ją sprzeda na powerbank, niewykluczone
że zacznie je odkupować sam producent (tak jak zapowiedziało Mitsubishi z
zamiarem wykorzystywania jako powerbank), i nowa bateria nie będzie
kosztować pełnej kwoty a tylko 30%.
Po co zaklinasz rzeczywistosc?

Póki co to ty po raz kolejny zmyślasz i zaklinasz rzeczywistość. Poczekaj
powtórzę to ponownie, zaklinasz rzeczywistość. W zasadzie to powinienem się
zapytać żeby było fajnie, ale już mi się nie chce kasować więc napiszę od
nowa, całkiem na świeżo. Po co zaklinasz rzeczywistość?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-01-21 14:17:58
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 21 stycznia 2020 10:56:42 UTC-6 użytkownik Myjk napisał:
Tue, 21 Jan 2020 08:38:40 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com > https://interestingengineering.com/tesla-puts-price-on-model-3-battery-module-replacement-around-5000-7000
> Po co zaklinasz rzeczywistosc?

Naucz się czytać. Mowa była o Priusie.

I o tesli.

Poza tym strzeliłeś sobie w kolano,

W nic sobie nie strzelalem.

[...]

W tesli ci wyszlo 1600. Do tego sie odnioslem. Bateria w priusie to pomijany aspekt. Ale i tak tanio nie jest:
https://www.serratoyota.com/blog/toyota-hybrid-battery-replacement-costs/

2kUSD plus robocizna (obstawiam ze okolice 300USD)

Jak masz mozliwosc wymienic za te 6 stowek to dzialaj, na marzy 100% bedziesz mial klientow na peczki.

> [...]
trzeba wymieniać na potęgę jak tutaj starasz się zaklinać rzeczywistość.

Jakie na potege?
Ledwo raz na zywot. Starczy. Przy warunkach jakie sa nakreslone nizej okazuje sie ze byle user bedzie ostro dumac czy wymieniac czy isc kupic nowe...

> [...]
już tutaj starałem się tobie wyjaśniać, ale widzę jak kulą w płot i w kółko

Kto zaklina to zaklina.
> [...]
spaliniaku to też trzeba mieć odpowiednią wiedzę i narzędzia, często
bardziej wymagajace niz przy wymianie baterii.

Ja o jednym a ty o drugim. Jak juz pisalem, starczy ze bateria przejedzie 250kkm to sie wlasciciel zacznie zastanawiac czy nie wymienic albo auta nie sprzedac bo sie zasieg pogorszyl.
Liczac ze auto powinno te 400kkm zrobic to jest z grubsza jedna dodatkowa bateria na zycie auta. A nawet jak przeliczeniowo pol to tez istotne bo uksztaltuje nawyk posiadacza/konsumenta.

> [...]
jedynie w przypadku promila użytkowników i to głównie tych co muszą mieć
więcej mocy. Po co zaklinasz rzeczywistość?

Ale warsztat mechaniczny moze otworzyc byle lolek. I dlatego cena nie bedzie kosmiczna.

> [...]
że zacznie je odkupować sam producent (tak jak zapowiedziało Mitsubishi z
zamiarem wykorzystywania jako powerbank), i nowa bateria nie będzie

Jesli ma to ma. Jak nie ma to jej wymiana bedzie watpliwym rozwiazaniem dla kowalskiego czy smitha...

> [...]

zapytać żeby było fajnie, ale już mi się nie chce kasować więc napiszę od
nowa, całkiem na świeżo. Po co zaklinasz rzeczywistość?

Masz linki. Pod ostatnim masz nawet wspomniane ze oznaki zuzycia widac po 160kkm.
Na ile bedzie ono istotne po tych 250kkm to inna sprawa. I tu sie zgadzam ze nie musi to byc regula. Ale jak ktos musi wymienic aku to moze sie okazac ze opcja jest nieoplacalna.

Data: 2020-01-22 08:41:45
Autor: Myjk
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Tue, 21 Jan 2020 14:17:58 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com
Naucz się czytać. Mowa była o Priusie.
I o tesli.

Tylko i wyłącznie w kontekście CENY za kWh baterii.
Czyli nie umiesz czytać ze zrozumieniem.

Poza tym strzeliłeś sobie w kolano,
W nic sobie nie strzelalem.

Teraz strzeliłeś sobie w drugie, bo nie umiesz czytać ze zrozumieniem.

W tesli ci wyszlo 1600. Do tego sie odnioslem.

Bo nie umiesz czytać ze zrozumieniem. Tam nic nie było o kosztach baterii w
Tesli a tylko o kosztach baterii w Priusie na podstawie kosztów ogniw jakie
ma aktualnie Tesla. I wg podlinkowanego przez ciebie artykułu Tesla ma
gotowe baterie za $93/kWh gdy ja przyjąłem $160/kWh.

Bateria w priusie to pomijany aspekt.

Ale my dyskutowaliśmy właśnie o Priusie i o aktualnych cenach baterii.
Naucz się czytać ze zrozumieniem. Póki się nie zreflektujsz kończę z tobą dyskusję, bo szkoda czasu.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-01-22 10:50:35
Autor: T.
W dniu 2020-01-22 o 08:41, Myjk pisze:
[...]

Jeśli chodzi o mnie, to zrobiłem sobie konfigurację Toyoty C-HR w wersji hybrydowej o w miarę podobnym poziomie wyposażenia jak w tym, co sobie zamówiłem - wyszło mi ok. 120 tys. zł, moje auto będzie kosztować 95 - a więc 25 tys. zł różnicy. Przy założeniu, że moje będzie palić o 2 l paliwa więcej, to przy dzisiejszych cenach oszczędzam na każdych 100 km 10 zł jadąc hybrydą. A więc zwróci mi się po ok. 250 tys. km, to przy moim jeżdżeniu jest 20-25 lat... Kiepski interes.
T.

Data: 2020-01-22 16:18:51
Autor: Cavallino
W dniu 22-01-2020 o 10:50, T. pisze:
[...]

Kup Leafa, z dopłatą zapłacisz poniżej 90 tys, a pojeździsz za 5 zł.
Taniej wyjdzie od razum bo porównywalne auto spalinowe jest droższe, a koszty paliwa to już gigantyczna oszczędność.
Na wakacje i tak taniej samolotem...

Data: 2020-01-22 18:51:23
Autor: T.
[...]

Najsłabsza wersja Leafa, którą mogą objąć dopłaty, to praktycznie golas na poziomie lepiej wyposażonej Dacii Sandero (do kupienia za 30-40 tys. zł).
Do Jantara czy Mikoszewa, gdzie lubię jeździć, samoloty nie latają :-)
T.

Data: 2020-01-22 19:05:04
Autor: Cavallino
W dniu 22-01-2020 o 18:51, T. pisze:

[...]

Bzdura totalna.
Obecnie najtańszą wersją jest Accenta (2019) wyposażona conajmniej zacnie.

Fakt - od rocznika 2020 będzie to Visia i będzie golasem, dlatego warto się spieszyć.
Ja już tylko czekam na uruchomienie naboru wniosków o dopłaty.

> na poziomie lepiej wyposażonej Dacii Sandero (do kupienia za 30-40 tys.
> zł).

Samo porównanie 4,5 metrowego kompakta (hatchbacka) do Sandero - LOL !!!

Toto parametrami Megankę na głowę bije, jeśli już pozostawać w ramach jednego aliansu, a Ty z klasą B wyjeżdżasz?
Ale to tak jest, jak ktoś nie ma pojęcia o czym pisze, ale koniecznie musi pisać.

Data: 2020-01-22 20:18:02
Autor: T.
W dniu 2020-01-22 o 19:05, Cavallino pisze:
> [...]

Ale to tak jest, jak ktoś nie ma pojęcia o czym pisze, ale koniecznie musi pisać.

Ja bym chętnie - jeśli bym miał kasę - kupił nawet małe elektryczne toczydełko do jazdy po mieście. Ale jako drugie auto. I wtedy nawet Skoda citygo mi pasuje.
T.

Ps. Auto mam za miesiąc odbierać, więc i tak to już tylko teoretyzowanie...

Ps. Fakt, sandero jest nieco krótszy, ale ja potrzebuję elektryka do krótkich jazd po mieście, jeżdżę tylko z żoną.

Data: 2020-01-23 17:26:26
Autor: Cavallino
W dniu 22-01-2020 o 20:18, T. pisze:
> [...]

 > zł).

Samo porównanie 4,5 metrowego kompakta (hatchbacka) do Sandero - LOL !!!

Była mowa o wyposażeniu, więc Sandero nawet w topowym wyposażeniu nie ma i nie może mieć takiego wyposażenia, jak ten Leaf o którym pisałeś że to niby golas.

Nieco krótszy to jest może Duster, Sandero jest duuuużo krótsze.
O wykonaniu środka z plastiku a'la kosz na śmieci nie wspominając.

Data: 2020-01-23 16:31:45
Autor: T.
[...]

Właśnie dostałem informację z Forda - nowy Ford Puma w wersji Hybrid ma manualną skrzynię biegów :-)

1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM M6 126 - 135 5.5-5.7  89 900, -94 600

To "M6" to rodzaj skrzyni biegów (manual 6 -biegowy).

T.

Data: 2020-01-23 18:04:10
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-01-23 o 16:31, T. pisze:
[...]

A EcoBoost Hybrid to nazwa silnika a nie oznaczenie pojazdu hybrydowego.
W konfiguratorze jak klikniesz na hybrydowe i elektryczne nie ma Pumy,
jest Nowa Kuga, Mustang Mach-e i Mondeo.

Pozdrawiam

Data: 2020-01-23 20:04:10
Autor: T.
W dniu 2020-01-23 o 18:04, RadoslawF pisze:
[...]

"Co to jest technologia hybrydowa firmy Ford?Technologia hybrydowa to rozwiązanie polegające na zastosowaniu małego silnika elektrycznego pomagającego poprawić wydajność silnika benzynowego. Silnik elektryczny nie może napędzać samodzielnie pojazdu typu mHEV. Zamiast tego, stanowi dodatkowe wsparcie dla silnika benzynowego,odciążając go podczas przyspieszania za pomocą dodatkowego momentu obrotowego pochodzacego z silnika elektrycznego."

To nie tylko nazwa silnika. Część momentu obrotowego wytwarzana jest przez silnik elektryczny, ale że akumulatory małe, to nie wystarcza to do jazdy.
T.

Data: 2020-01-23 20:29:20
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-01-23 o 20:04, T. pisze:
[...]

To pisz otwartym tekstem że hybrydowy jest silnik (wedle Forda) a nie samochód.
Bo tutaj: "nowy Ford Puma w wersji Hybrid ma manualną skrzynię biegów"
napisałeś że pojazd w wersji hybrydowej co jest nieprawdą.

Pozdrawiam

Data: 2020-01-23 21:38:57
Autor: Cavallino
W dniu 23-01-2020 o 20:04, T. pisze:

[...]

Ale to jest mild Hybrid, niewiele to ma wspólnego z prawdziwym samochodem hybrydowym.
Taki pic na wodę bardziej, żeby lepiej brzmiało.

Data: 2020-01-22 16:15:57
Autor: Cavallino
W dniu 21-01-2020 o 12:46, T. pisze:
[...]

Jest tanio, o ile ładujesz w domu.
I jak przez 99% roku oszczędzasz kolosalną kasę, to przez ten pozostały 1% w którym wyjeżdżasz w trasę możesz sobie bez problemu pozwolić na koszty zbliżone do spalinowca.

Data: 2020-01-22 21:35:22
Autor: ąćęłńóśźż
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
To nie grupa pl.soc.prostytucja

--
p. Zientarski, który

Data: 2020-01-21 20:14:36
Autor: heby
On 21/01/2020 10:55, T. wrote:
ze średnio- szybkiej ładowarki prądu stałego kosztuje 2,52 zł

Jestem ciekawy jak to uzasadniają inzyniersko. Koszt takiej ładowarki jest astronomiczny i trzeba amortyzować, czy straty?

Data: 2020-01-21 21:20:07
Autor: RoMan Mandziejewicz
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Hello heby,

ze średnio- szybkiej ładowarki prądu stałego kosztuje
2,52 zł
Jestem ciekawy jak to uzasadniają inzyniersko. Koszt takiej ładowarki
jest astronomiczny i trzeba amortyzować, czy straty?

To biznes jest. I ma na siebie zarabiać. Koszt samej ładowarki nie
musi być wysoki ale przyłącze 50 kW może być drogie. --
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-01-21 22:31:27
Autor: ToMasz
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
ja mam przy okazji pytanie do tych którzy ładują. Widziałem na filmikach że do gniazda w aucie wtyka się jakąś wtyczkę. na parę godzin. czy wyjąć tą wtyczkę może tylko właściciel auta? Czy jest jakieś fizyczne zabezpieczenie?

ToMasz

Data: 2020-01-22 13:34:25
Autor: T.
W dniu 2020-01-21 o 22:31, ToMasz pisze:
[...]

Gdzieś na forum ktoś się żalił, że zostawił auto pod ładowarką, a tu ktoś mu odpiął i ładował swoje...
T.

Data: 2020-01-22 14:14:58
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-01-22 o 13:34, T. pisze:

[...]

Czyli nie trzeba było się śmiać z typa siędzącego w kurtce w czasie
ładowania w pojeździe. Trzeba pilnować. Bo nawet jak nikt nie
przepnie kabla do swojego to przynajmniej jakiś wróg elektryków
kabelek wyjmie. I ładowanie zamiast godziny będzie trwało dwie. :-)

Pozdrawiam

Data: 2020-01-22 19:43:05
Autor: ToMasz
W dniu 22.01.2020 o 13:34, T. pisze:
[...]

a ja znowu słyszałem ze gość podjechał do ładowarki która mu "nabije" akumulator w 2 godziny i poszedł. w międzyczasie ktoś inny podjechał sie naładować, więc ładowarka podzieliła swoją moc po równo. z 2 godzin (które były dla piewszego krytyczne) zrobiło się 4. Tyle że ja uważam że zawsze warto popytać... tych dla których jest to codzienność

ToMasz

Data: 2020-01-22 16:20:47
Autor: Cavallino
W dniu 21-01-2020 o 22:31, ToMasz pisze:
[...]

Do gniazda AC jest, do DC (szybkiej ładowarki) nie ma.

Data: 2020-01-26 23:34:42
Autor: Kris
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Data: 2020-01-27 16:17:56
Autor: J.F.
Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:0dab48de-ab2d-4393-90bf-a8fb7ff6e910@googlegroups.com...
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/platne-ladowanie-aut-elektrycznych-na-stacjach-lotos/m4ltp05

Drogie albo tanie, bo skoro usluga jednorazowa ..
Ile Tesla ma przejechac 300-500km za 24 zl ... taniocha :-)

A jak jeszcze kierowcy polacza to sobie z miejscem parkingowym ... tylko trzeba miec drogie auto, z duza bateria :-)

J.

Data: 2020-01-27 18:59:56
Autor: Shrek
W dniu 27.01.2020 o 16:17, J.F. pisze:
[...]

Tesla 3 to ma 50 kWh albo 75kWH. To daje 250-370km przy 20kWh na 100. No i trzeba policzyć ile kosztuje tesla a ile spalinka.

--
Shrek

Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej