Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Drop resistor

Drop resistor

Data: 2013-05-14 23:37:41
Autor: Marek
Drop resistor
Jest sobie taki dynks, co się z angielska nazywa "drop resistor". Z tego, co się orientuję, ma on wpływ na działanie jakiegoś elektrozaworu sterującego ciśnieniem w ASB. I tu pytanie raczej do znawców tematu, a nie teoretyków - czy niewłaściwe parametry pracy tego rezystora mogą być przyczyną szarpania podczas zmiany biegów? U mnie to szarpanie szczególnie odczuwalne jest przy redukcji i objawia się po przejechaniu jakiegoś dystansu, co mogłoby wskazywać na zmiany temperaturowe.

Pozdrawiam
Marek

Data: 2013-05-15 07:35:05
Autor: Robson
Drop resistor
W dniu 2013-05-14 23:37, Marek pisze:
Jest sobie taki dynks, co się z angielska nazywa "drop resistor". Z
tego, co się orientuję, ma on wpływ na działanie jakiego¶ elektrozaworu
steruj±cego ci¶nieniem w ASB. I tu pytanie raczej do znawców tematu, a
nie teoretyków - czy niewła¶ciwe parametry pracy tego rezystora mog± być
przyczyn± szarpania podczas zmiany biegów? U mnie to szarpanie
szczególnie odczuwalne jest przy redukcji i objawia się po przejechaniu
jakiego¶ dystansu, co mogłoby wskazywać na zmiany temperaturowe.

Pozdrawiam
Marek

Z tego co wiem, drop resistor instaluj± tjuningowcy spod znaku "czipowania rezystorem czujnika temperatury". Rezystor ten wpięty w obwód elektrozaworu "line pressure" wymusza na skrzyni zmiany biegów przy maksymalnym ci¶nieniu liniowym. Normalnie ci¶nienie to jest znacznie mniejsze i modulowane. Maksymalne ci¶nienie liniowe jest w skrzyni np. w trybie awaryjnym.
Czyli prosty i w miarę szybki sposób na zarżnięcie skrzyni.
Co do twoich objawów pracy skrzyni, nie licz na to, że bez poznania marki, modelu, silnika i rocznika samochodu, bez jazdy próbnej z podpiętym skanerem nikt ci sensownej diagnozy nie postawi.

R

Data: 2013-05-15 12:52:42
Autor: Marek
Drop resistor
Oczywi¶cie, masz rację, że bez jazdy próbnej trudno co¶ wyrokować. Ale je¶li chodzi o ten rezystor, to wygl±da na to, że jest on wyposażeniem fabrycznym. Tzn. jest o nim mowa np. w serwisówce, ł±cznie ze wskazaniem rezystancji, jak± powinien mieć. Wczoraj mierzyłem i okazało się, że ma wła¶ciw±, jakkolwiek na górnej granicy tolerancji.
A pacjent to Nissan Maxima z 99 roku z 6-cylindrowym silnikiem benzynowym VQ30DE.

Pozdrawiam
Marek

Data: 2013-05-16 20:54:46
Autor: N1
Drop resistor
Nie wiem jaka masz skrzynię, ale u mnie w Lagunie, skrzynia DP0 za taki objaw były odpowiedzialne 2 elektrozaworki.
Zobacz tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1813901.html

Data: 2013-05-16 23:43:08
Autor: Marek
Drop resistor
W dniu 2013-05-16 20:54, N1 pisze:
Nie wiem jaka masz skrzyniÄ™, ale u mnie w Lagunie, skrzynia DP0 za taki
objaw były odpowiedzialne 2 elektrozaworki.
Zobacz tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1813901.html

Dzięki za sugestię. W przyszłym tygodniu wybieram się do szpeca na diagnostykę, bo do tego trzeba chyba tęższego łba.

Pozdrawiam
Marek

Drop resistor

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona