Data: 2013-05-15 07:35:05 | |
Autor: Robson | |
Drop resistor | |
W dniu 2013-05-14 23:37, Marek pisze:
Jest sobie taki dynks, co się z angielska nazywa "drop resistor". Z Z tego co wiem, drop resistor instalują tjuningowcy spod znaku "czipowania rezystorem czujnika temperatury". Rezystor ten wpięty w obwód elektrozaworu "line pressure" wymusza na skrzyni zmiany biegów przy maksymalnym ciśnieniu liniowym. Normalnie ciśnienie to jest znacznie mniejsze i modulowane. Maksymalne ciśnienie liniowe jest w skrzyni np. w trybie awaryjnym. Czyli prosty i w miarę szybki sposób na zarżnięcie skrzyni. Co do twoich objawów pracy skrzyni, nie licz na to, że bez poznania marki, modelu, silnika i rocznika samochodu, bez jazdy próbnej z podpiętym skanerem nikt ci sensownej diagnozy nie postawi. R |
|
Data: 2013-05-15 12:52:42 | |
Autor: Marek | |
Drop resistor | |
Oczywiście, masz rację, że bez jazdy próbnej trudno coś wyrokować. Ale jeśli chodzi o ten rezystor, to wygląda na to, że jest on wyposażeniem fabrycznym. Tzn. jest o nim mowa np. w serwisówce, łącznie ze wskazaniem rezystancji, jaką powinien mieć. Wczoraj mierzyłem i okazało się, że ma właściwą, jakkolwiek na górnej granicy tolerancji.
A pacjent to Nissan Maxima z 99 roku z 6-cylindrowym silnikiem benzynowym VQ30DE. Pozdrawiam Marek |
|