Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Drop resistor

Drop resistor

Data: 2013-05-15 07:35:05
Autor: Robson
Drop resistor
W dniu 2013-05-14 23:37, Marek pisze:
Jest sobie taki dynks, co się z angielska nazywa "drop resistor". Z
tego, co się orientuję, ma on wpływ na działanie jakiegoś elektrozaworu
sterującego ciśnieniem w ASB. I tu pytanie raczej do znawców tematu, a
nie teoretyków - czy niewłaściwe parametry pracy tego rezystora mogą być
przyczyną szarpania podczas zmiany biegów? U mnie to szarpanie
szczególnie odczuwalne jest przy redukcji i objawia się po przejechaniu
jakiegoś dystansu, co mogłoby wskazywać na zmiany temperaturowe.

Pozdrawiam
Marek

Z tego co wiem, drop resistor instalują tjuningowcy spod znaku "czipowania rezystorem czujnika temperatury". Rezystor ten wpięty w obwód elektrozaworu "line pressure" wymusza na skrzyni zmiany biegów przy maksymalnym ciśnieniu liniowym. Normalnie ciśnienie to jest znacznie mniejsze i modulowane. Maksymalne ciśnienie liniowe jest w skrzyni np. w trybie awaryjnym.
Czyli prosty i w miarę szybki sposób na zarżnięcie skrzyni.
Co do twoich objawów pracy skrzyni, nie licz na to, że bez poznania marki, modelu, silnika i rocznika samochodu, bez jazdy próbnej z podpiętym skanerem nikt ci sensownej diagnozy nie postawi.

R

Data: 2013-05-15 12:52:42
Autor: Marek
Drop resistor
Oczywiście, masz rację, że bez jazdy próbnej trudno coś wyrokować. Ale jeśli chodzi o ten rezystor, to wygląda na to, że jest on wyposażeniem fabrycznym. Tzn. jest o nim mowa np. w serwisówce, łącznie ze wskazaniem rezystancji, jaką powinien mieć. Wczoraj mierzyłem i okazało się, że ma właściwą, jakkolwiek na górnej granicy tolerancji.
A pacjent to Nissan Maxima z 99 roku z 6-cylindrowym silnikiem benzynowym VQ30DE.

Pozdrawiam
Marek

Drop resistor

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona