Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...

Data: 2010-05-29 17:36:15
Autor: Rafal
Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
On 29.05.2010 17:17, BearBag wrote:
Witam
Czytałem ostatnio test w jednej z gazet motoryzacyjnych i tam
testowali dwie droższe benzyny: V-power i  bp ultimate w porównaniu do
tradycyjnej 95. Wyszło na to że spalanie (test na długości 1000km) nie
rózni sie na tyle żeby opłacało się dopłacać - czesto nawet 20-30gr na
litrze. Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko droższe
paliwa i mówi że spala im średnio litr mniej na setke po mieście.
Gdzie leży prawda. Testował ktoś na swoim aucie w dłuższym okresie
czasu ? Choci oczywiście o wieksze silniki bo takie seicento 0.9l
zawsze bedzie paliło podobnie :)
Testowany silnik 1.8 125KM spalił 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...

Niegdyś kupowałem tylko i wyłącznie BP ultimate diesel, jeździłem na tym jakieś 2-3 lata.
Obecnie od kilku miesięcy tankuje na BP albo na SHELL'u normalnego diesla.
Minimalne średnie spalanie na wzorcowej trasie po której często jeżdżę wynosi 5,8l/100km, jak mi się nie chce bawić w oszczędzanie to średnie na tej trasie mam około 6,5l i to niezależnie od rodzaju zatankowanego paliwa. Nie zauważyłem zmniejszonego spalania na "lepszym" paliwie.

Druga strona medalu:
jakość paliwa - jakieś 3 lata temu robiłem wtryskiwacze, jeden był wymieniany, reszta sprawdzana, po naprawie można powiedzieć że były OK. Jeździłem te 2..3 lata na "lepszym" paliwie i... mam wtryskiwacz do naprawy:| Teraz tankuje tylko to "gorsze" paliwo ale nadal trzymam się markowych stacji, jeżeli wtryskiwacze wytrzymają 2 lata to... wnioski wyciągnijcie sami.

Data: 2010-05-29 17:37:51
Autor: Rafal
On 29.05.2010 17:36, Rafal wrote:
[...]

Zapomniałem dodać..
Pacjent Laguna II 2.2 dCi

Data: 2010-05-29 17:48:41
Autor: J.F.
On Sat, 29 May 2010 17:37:51 +0200,  Rafal wrote:
[...]

Skoro francuzi cewki nie potrafia nawinac, to czego sie po ich
wtryskiwaczach spodziewasz ? :-)

J.

Data: 2010-05-29 18:22:09
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
DroĹźsze wzbogacane paliwa a spalanie. ..
W dniu 2010-05-29 17:48, J.F. pisze:
[...]

Sęk w tym, że te wtryskiwacze z dużym prawdopodobieństwem są niemieckie. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-05-29 18:38:44
Autor: J.F.
On Sat, 29 May 2010 18:22:09 +0200,  Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
[...]

Sprawdzi czy nie made in France, albo made in Italy, nawet jesli
"niemieckiej firmy" :-)

J.

Data: 2010-05-30 14:32:06
Autor: PSYLO
W dniu 2010-05-29 18:38, J.F. pisze:
Sprawdzi czy nie made in France, albo made in Italy, nawet jesli
"niemieckiej firmy" :-)

Wątpię, Włosi by takiej wiochy nie odstawiali, żeby obniżać wartość swoich produktów przez firmowanie ich szmelcowatym germańskim logotypem ;)

--
PSYLO

Data: 2010-05-31 08:58:46
Autor: J.F.
Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Użytkownik "PSYLO" <PSYLO.wytnijto@o2.pl> napisał w
[...]

Niestety to Niemcy odstawiaja taka wioche - porzadne niemieckie logo, a towar made in Italy :-)

J.

Data: 2010-05-30 14:48:53
Autor: Sebastian Biały
Rafal wrote:
jakość paliwa - jakieś 3 lata temu robiłem wtryskiwacze, jeden był wymieniany, reszta sprawdzana [...]
> wnioski
wyciągnijcie sami.

Malo reprezentatywna ilość przypadków. Ja zrobisz setke wtryskiwaczy to jest szansa na jakieś wnioski.

PS. Też mam LII 2.2dci. Paliwo "lepsze" lane jest od poczatku. 8 lat i jeździ na wtryskach oryginalnych. O czym to swiadczy? Kompletnie o niczym.

Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...