Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...

Data: 2010-05-29 17:50:16
Autor: Jacek
Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Testowałem na własnym aucie i wyszło mi, że na Shell V-power pali 0,5 litra mniej, silnik rano zapala bez problemu i równo ciągnie. Na "zwykłym" paliwie rano kaprysił, zwłaszcza w wilgotnie dni, więcej palił i jakoś nie miał kopyta.
Okazało się, że przyczyna jest w upływie wysokiego napięcia. Wymiana przewodów WN, umycie cewek i połączeń benzyną ekstrakcyjną i zmniejszenie odstępu elektrod o 0,1 mm sprawiły, że silnik zaczął chodzić jak lala niezależnie od paliwa.
Widocznie dodatek do V-powera powoduje łatwiejszy zapłon mieszanki, a więc przy kiepskiej iskrze jest mniej wypadająch zapłonów. I tu bym widział przyczynę tych "oszczędności".
Jacek

Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...