Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...

Data: 2010-05-29 21:38:42
Autor: kogutek
Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Witam
Czytałem ostatnio test w jednej z gazet motoryzacyjnych i tam
testowali dwie droższe benzyny: V-power i  bp ultimate w porównaniu do
tradycyjnej 95. Wyszło na to że spalanie (test na długości 1000km) nie
rózni sie na tyle żeby opłacało się dopłacać - czesto nawet 20-30gr na
litrze. Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko droższe
paliwa i mówi że spala im średnio litr mniej na setke po mieście.
Gdzie leży prawda. Testował ktoś na swoim aucie w dłuższym okresie
czasu ? Choci oczywiście o wieksze silniki bo takie seicento 0.9l
zawsze bedzie paliło podobnie :)
Testowany silnik 1.8 125KM spalił 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...
Powiedz tym swoim znajomym że są nieukami i głąbami. Nie ma dodatku do benzyny i
oleju napędowego że dodany w ilości 2% podnosi wartość opałową o 10%. Powiem
więcej. Nie ma takiego dodatku do paliwa że jak go dolać 50% to podniesie
wartość opałową o 10%. Paliwa płynne do silników mają jedne z najwyższych
wartości opałowych przy cenie w granicach 2 złotych za litr. --

Data: 2010-05-30 07:47:53
Autor: Jacek
Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Słusznie prawi Kogutek.
Jednak jeżeli ktoś ma np. 5% wypadających zapłonów z swoim bolidzie, w którym świece są od nowości, a układ zapłonowy zasyfiony puszcza prąd na boki, to pewnie zauważy różnicę, tak jak pisałem wcześniej.
Jacek

Data: 2010-05-30 10:43:12
Autor: J.F.
On Sat, 29 May 2010 21:38:42 +0200,  kogutek wrote:
[...]

Plus drugie 2zl/litr podatkow, o ktorych zapomniales.

A teraz podaj wartosc opalowa LITRA paliwa:
-LPG,
-benzyny
-ON

J.

Data: 2010-05-30 12:16:57
Autor: kogutek
Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
On Sat, 29 May 2010 21:38:42 +0200,  kogutek wrote: >Powiedz tym swoim znajomym że są nieukami i głąbami. Nie ma dodatku do benzyny i
> [...]

A teraz podaj wartosc opalowa LITRA paliwa:

Nie zapomniałem o podatkach. Celowo ich nie uwzględniłem. Nie są elementem
stałym wynikającym z kalkulacji kosztów produkcji i zysku. Wynikają z histerii
polityków. Za stroną http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/cieplo-spalania/.
- LPG 34MJ/kg
- benzyna 45MJ/kg
- ON 42MJ/kg
Zużycie paliwa przez silnik spalinowy podaje się nie w litrach na 100km. Tylko w
kilogramach potrzebnych na wytworzenie wata w czasie sekundy. Do celów
technicznych używa się gramów, kilowatów i godzin. Bo wychodzą wyobrażalne przez
człowieka wielkości. Mogłeś sam sprawdzić jak nie wiedziałeś. Nie widzę żadnego
powodu dla którego chciałeś żebym podał wartości dla akurat tych trzech paliw.
Ale prosisz i masz.

Data: 2010-05-30 13:59:21
Autor: J.F.
On Sun, 30 May 2010 12:16:57 +0200,  kogutek wrote:
[...]

Wyraznie prosilem - LITRA paliwa, nie kg. Powod jest edukacyjny :-)

J.

P.S. Nie za malo w tym LPG ?

Data: 2010-05-30 14:29:07
Autor: kogutek
On Sun, 30 May 2010 12:16:57 +0200,  kogutek wrote: >> A teraz podaj wartosc opalowa LITRA paliwa:

> [...]
>Ale prosisz i masz.

Wyraznie prosilem - LITRA paliwa, nie kg. Powod jest edukacyjny :-)

Przelicz sobie. Zużycie w litrach podają dla przeciętnego użytkownika. Napiszą
że jeden pali 7,2 a drugi 7,8. W efekcie obydwa w mieście palą 16 litrów na
setkę. Cała dyskusja świadczy o postępującym debiliźmie ludzi. Całe paliwo w
Polsce, może z jakimiś niewielkimi wyjątkami na wschodzie, pochodzi z polskich
rafinerii. Co najwyżej do jakiegoś super markowego doleją dwa wiadra ulepszacza
na cysternę. I raptem te dwa wiadra robią z normalnej benzyny paliwo rakietowe.
Trzeba być jebniętym żeby tak myśleć. Lepszych paliw nie ma. Nie znaczy to że
nie ma gorszych. Jak tylko coś się pali i jest tańsze od paliwa to złodzieje
doleją tego do cysterny albo zbiornika na stacji. I się robi gorsze paliwo.
Proste jak budowa cepa. Kiedyś czytałem o kontroli paliw na łódzkich stacjach.
Na jednych dobre na innych złe. Wszystkie idą z tego samego nalewaka w
Koluszkach. Wszystkie w momencie nalewania trzymają jakąś normę. I nagle jednym
przebywanie w cysternie zaszkodziło. --

Data: 2010-05-31 09:02:30
Autor: J.F.
Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Użytkownik "kogutek" <kogutek4@op.pl> napisał w
[...]

Ale pisales ze nie ma paliw ktore maja znacznie wieksza wartosc opalowa.
Teraz przelicz na litry :-)

[...]

No coz, teraz moze i nie ma, ale proponuje przeczytac historie czteroetylku olowiu :-)

J.

Data: 2010-05-30 11:28:49
Autor: Olek
On 2010-05-29 21:38, kogutek wrote:

[...]

no właśnie, a teraz wytłumacz to tym głąbom z tego wątku...

Data: 2010-05-30 14:39:11
Autor: kogutek
On 2010-05-29 21:38, kogutek wrote:

> [...]
> wartości opałowych przy cenie w granicach 2 złotych za litr.

no właśnie, a teraz wytłumacz to tym głąbom z tego wątku...
Nie da się bo to głąby i w nauczyciela od fizyki rzucali ogryzkami. --

Data: 2010-05-31 10:41:06
Autor: [Cichy]
Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Tutaj nie chodzi tylko o wartosc opalowa.

Wyobraz sobie, ze wplyw ma tez:
- drobniejsze rozpylenie paliwa
- lepsze wymieszanie z powietrzem (tlenem)
- mniejsze skraplanie na sciankach elementow silnika
- nizsza temperatura parowania
- odpowiednia predkosc spalania (zeby paliwo nie konczylo sie dopalac juz podczas suwu wydechu)

itd itd.

Pozdrawiam,
Cichy

Data: 2010-06-01 12:04:29
Autor: kogutek
[...]

Niby masz rację. Ale najdrobniejsze z możliwych rozpylenie paliwa i przez to
dobre wymieszanie z powietrzem oraz łatwiejsze odparowanie go bez osiadania na
ściankach, jak również właściwą prędkość spalania. Zapewnia użycie paliwa
zgodnego z wymaganiami producenta silnika przy założeniu że silnik jest
pełnosprawny. Nie leje wtryskiwaczami, ma termostat utrzymujący właściwą
temperaturę itd. Kierowca samochodu z takim silnikiem, domyślnie zakładam że
cała reszta samochodu, też jest w bardzo dobrym stanie, nie odczuje żadnej
różnicy. Pomimo że kilku procentowa różnica na plus będzie. Za to w rzęchu
różnica będzie kolosalna jeśli nalać lepszego paliwa. Zacznie lepiej zapalać,
zużyje mniej paliwa. Ale nie stanie się oszczędniejszy tylko zbliży się do
wielkości zużycia jak był w dobrym stanie. W tum temacie zdania są podzielone.
Jedni twierdzą ze nic nie daje lepsze paliwo, inni że jest wyraźna poprawa. Jak
by ich spytać w jakim stanie są ich silniki Każdy musi sam ocenić czy mu warto
lać droższe paliwo żeby zapalał. Czy zrobi remont albo sprzeda samochód.  --

Data: 2010-06-07 14:59:09
Autor: [Cichy]
Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Ale nie stanie się oszczędniejszy tylko zbliży się do
wielkości zużycia jak był w dobrym stanie.

- Przez to wlasnie stanie się oszczedniejszy.
- bedzie mial mniej nagarów.
- wtryskiwacze sie przeczyszcza (o ile w ogole cos je przeczysci, a przynajmniej mniejsza szansa na zasyfienie)
- lepsze paliwo = mniejsza szansa na "chrzczone" paliwo (niestety)

itd itd.

Oczywiscie, każdy musi sam sobie odpowiedzieć, czy woli takie czy takie paliwo i czy w ogole to mu da jakies korzysci (krotko, czy dlugoterminowe).

pozdrawiam,
Cichy

Data: 2010-06-01 12:05:27
Autor: kogutek
[...]

by ich spytać w jakim stanie są ich silniki to jakich odpowiedzi można by się
spodziewać. Każdy musi sam ocenić czy mu warto lać droższe paliwo żeby zapalał.