Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...

Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...

Data: 2010-05-30 12:37:49
Autor: BagMan
Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Na Dieslach się nie znam.
Ale moi szanowni grupowicze porównują benzyny 95 i 98 oktanowe w silnikach przewidzianych do spalania 95tki, co wydaje się byc pewnym nie porozumieniem.
Oktanowość benzyny to miedzy innymi jest jej odpornosc na spalanie stukowe, nim wyzsza tym bardziej mozna opuznic zaplon co da nam wieksza moc z silnika. W dobie silnikow sterowanych komputerowo teoretycznie silnik powinien dostosowac zaplon do wlasciwosci benzyny poprzez dopuszalna auto modyfikacje mapy zaplonu.
Jednak osobiscie watpie by jednorazowe zalanie 98 do silnika ktory spodziewa sie 95 dalo mu czas na korekte mapy zaplonu na tyle by poczuc różnice. Pytanie tez jaki jest maksymalny dopuszczalny zakres tej korekty (watpie zeby byl na tyle szeroki by wykozystac 98oktanow)

N.B. w niektórych silnikach (np opel corsa 1.2 1995), pod maska byl przelacznik oktanowosci benzyny 90(2?)/95. Jednak nie widziałem już później takiego rozwiązania dla benzyny 95/98.
Za to w silnikach przewidzianych do spalania mieszanki ubogiej (Lean Burning Engine)tzn. podatnej na spalania sutkowe, benzyna 98 jest wymagana i zalanie 95 czuc od razu, tzn nie pali albo tez dziala nie poprawnie.

Morał z tego taki ze jeżeli po zalaniu 98 do silnika na 95 wyraźnie, codziennie i nie zmiennie nie czuć różnicy to po co przepłacać?

pozdrawiam

BagMan

Data: 2010-05-30 17:00:32
Autor: J.F.
Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
On Sun, 30 May 2010 12:37:49 +0200,  BagMan wrote:
Oktanowość benzyny to miedzy innymi jest jej odpornosc na spalanie stukowe, nim wyzsza tym bardziej mozna opuznic zaplon co da nam wieksza

przyspieszyc.

moc z silnika.
Jednak osobiscie watpie by jednorazowe zalanie 98 do silnika ktory spodziewa sie 95 dalo mu czas na korekte mapy zaplonu na tyle by poczuc różnice.

Przydalby sie reset komputera, albo wiecej pojezdzenia.

N.B. w niektórych silnikach (np opel corsa 1.2 1995), pod maska byl przelacznik oktanowosci benzyny 90(2?)/95. Jednak nie widziałem już później takiego rozwiązania dla benzyny 95/98.

Bo w Niemczech na stacjach jest jeszcze benzyna Normal - 91 oktanow.
98 chyba malo kto tankuje, ale tez jest.

J.

Data: 2010-05-30 17:07:03
Autor: BagMan
Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
J.F. pisze:
On Sun, 30 May 2010 12:37:49 +0200,  BagMan wrote:
Oktanowość benzyny to miedzy innymi jest jej odpornosc na spalanie stukowe, nim wyzsza tym bardziej mozna opuznic zaplon co da nam wieksza

przyspieszyc.
Masz racje :)

moc z silnika.
Jednak osobiscie watpie by jednorazowe zalanie 98 do silnika ktory spodziewa sie 95 dalo mu czas na korekte mapy zaplonu na tyle by poczuc różnice.

Przydalby sie reset komputera, albo wiecej pojezdzenia.
Sądzę ze zakres autoregulacji moze byc i tak za maly by pokryc 98 oktanową benzyne :(

Data: 2010-06-01 11:41:36
Autor: kamil
Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...


"BagMan" <bagman@poczta.fm> wrote in message news:httf8k$ia3$1news.net.icm.edu.pl...

Jednak osobiscie watpie by jednorazowe zalanie 98 do silnika ktory spodziewa sie 95 dalo mu czas na korekte mapy zaplonu na tyle by poczuc różnice. Pytanie tez jaki jest maksymalny dopuszczalny zakres tej korekty (watpie zeby byl na tyle szeroki by wykozystac 98oktanow)

Osobiscie watpie, zeby przecietny samochod mapowany pod 95okt potrafil przystosowac sie do "lepszego" paliwa.

W druga strone jak najbardziej, dwa razy zalalem 95 do mojego wymagajacego 98 i dwa razy musialem resetowac komputer, bo obcial boost turbo o polowe i jechal jak z workiem cementu w bagazniku.



Pozdrawiam
Kamil

Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona