Druga setka - z Lachowic do Katowic [fotorelacja]

Data: 2012-09-18 00:21:21
Autor: Jacek G.
Druga setka - z Lachowic do Katowic [fotorelacja]
Nie żebym się przestawił na jakieś dłuższe dystanse, ale tak wypadło. Znajomi zaplanowali spotkanie w chatce w Lachowicach (na Adamach) k. Suchej Beskidzkiej. A ponieważ żona i córka miały stamtąd jechać prosto do Krakowa, więc wymyśliłem sobie, że zabiorę rower (autem) i wrócę sobie do domu na rowerze. Wyliczyłem, że będzie to jakieś 115 km, więc powinienem dać radę. Tym razem wybrałem się sam. Resztę można obejrzeć i poczytać w fotorelacji:
http://www.jacekg.netai.net/Relacje/Jesien%202012

--
Jacek G.

Data: 2012-09-18 02:14:41
Autor: abn140
Druga setka - z Lachowic do Katowic [fotorelacja]

http://www.jacekg.netai.net/Relacje/Jesien%202012

-- Jacek G.

sha tzun. szacun.

a ja 40 max. wstyd.
ale za to w podstawowce miedzy 6 a 7 klasa walnelismy naraz 150 km. Ja na wagancie...., coraz bardziej mi sie wydaje ze to mi sie snilo ale nie - sa swiadkowie.
ps
te mapke na ostatnim zdjeciu to sie recznie robi kawalek po kawalku czy tez ta strona sama ja wytyczy?

Data: 2012-09-18 02:31:58
Autor: Jacek G.
On 18 Wrz, 11:14, abn...@googlemail.com wrote:
>http://www.jacekg.netai.net/Relacje/Jesien%202012
sha tzun. szacun.

a ja 40 max. wstyd.

Eee tam. Gdzie mi tam do Wilka, czy Pabla ;) Zresztą, nie jeżdżę dla
wyników. Ale dobrze wiedzieć jakie się ma możliwości - również w
typowo turystycznym jeżdżeniu. No i czasem logika trasy - tak jak w
tym wypadku - wymaga przejechania takiego dystansu. Ale zwykle, to też
tak 50 - 70 km przejeżdżam.
ps
te mapke na ostatnim zdjeciu to sie recznie robi kawalek po kawalku czy tez ta strona sama ja wytyczy?
Można różnie - są dwa narzędzia - z przyciąganiem do dróg i ulic oraz
całkiem ręcznie - prostymi odcinkami - choćby na przełaj. Można
mieszać oba sposoby. Można też dodawać już po narysowaniu punkty
pośrednie i modyfikować trasę. Wreszcie można zaimportować ślad z gps.
Możesz spróbować utworzyć trasę bez rejestracji na stronie, tyle, że
musisz wówczas zapamiętać link do tej trasy (i chyba nie ma możliwości
edycji). Po rejestracji masz zapamiętane swoje trasy na swoim koncie.
--
Jacek G.

Data: 2012-09-18 07:59:35
Autor: bans
W dniu 2012-09-18 00:21, Jacek G. pisze:

http://www.jacekg.netai.net/Relacje/Jesien%202012

Trochę OT, to jest niezłe:

http://www.jacekg.netai.net/Relacje/Jesien%202012/Rower%20Katowice%20-%20Lachowice/slides/slemien_pano.html

"Nowy skansen"...  i to jasne, nowe drewno... U mnie próbują zrobić coś podobnego, bzdura i oszustwo.

Nic to, oglądam dalej ;)

--
bans

Data: 2012-09-18 00:11:39
Autor: Jacek G.
On 18 Wrz, 07:59, bans <g...@o2.pl> wrote:
> [...]

http://www.jacekg.netai.net/Relacje/Jesien%202012/Rower%20Katowice%20...

"Nowy skansen"...  i to jasne, nowe drewno... U mnie próbują zrobić coś
Przyznam, że nic nie wiedziałem wcześniej o tym skansenie i nawet
zdziwiłem się, że coś takiego powstaje. Nie przyglądałem się też
dokładnie jako, że nie było czasu na zwiedzanie na tej wycieczce. Po
powrocie szukałem jakichś informacji w sieci - no i coś tam jest. Z
tym, że nigdzie nie doszukałem się informacji, że skansen ma być
oparty o rekonstrukcje. Faktycznie na zdjęciu wygląda to dość "nowo",
ale może to jest tak, że przy przenoszeniu trzeba elementy oczyścić i
zakonserwować. No a dachy, które wyglądają jak całkiem nowe pewnie
faktycznie są nowe. Gont i deski szczytów mają swoją trwałość (ponoć
20 - 40 lat), więc wymiana jest czynnością naturalną.
--
Jacek G.

Data: 2012-09-18 09:24:10
Autor: bans
W dniu 2012-09-18 09:11, Jacek G. pisze:

> tym, że nigdzie nie doszukałem się informacji, że skansen ma być
> oparty o rekonstrukcje.

Dla mnie skansen to zbiór oryginalnych budynków.

Ale teraz taka moda, rekonstrukcja po polsku - typowy przykład to starówka w Pszczynie - stare kamienice, których remont jest drogi w tajemniczy sposób ulegają pożarom, po czym budowane są od nowa, z pustaków - z grubsza, na zasadzie "jak sobie mały Jasio wyobraża zabytkową kamienicę". Potem jeszcze tylko rzuca się landrynkowy kolor i Pszczyna pięknieje w oczach :/

Przy okazji - odcinek od przełęczy Kocierskiej po Bieruń to często objeżdżane przeze mnie tereny, wybrałeś bardzo sensowną i malowniczą trasę :)

--
bans

Data: 2012-09-18 00:39:23
Autor: Jacek G.
On 18 Wrz, 09:24, bans <g...@o2.pl> wrote:
W dniu 2012-09-18 09:11, Jacek G. pisze:

 > tym, że nigdzie nie doszukałem się informacji, że skansen ma być
 > oparty o rekonstrukcje.

Dla mnie skansen to zbiór oryginalnych budynków.

Nawet jeśli to rekonstrukcje (miejmy nadzieję, że jednak nie do
końca), to i tak nie jest źle - w końcu mogli zrobić kolejny park
dinozaurów ;)

Przy okazji - odcinek od przełęczy Kocierskiej po Bieruń to często
objeżdżane przeze mnie tereny, wybrałeś bardzo sensowną i malowniczą
trasę :)
Kombinowałem, żeby trasa była efektywna czasowo, a jednocześnie
prowadziła jak najmniej ruchliwymi drogami. Fragmenty znałem z innych
wyjazdów oczywiście, a odcinek Katowice - Lędziny to taki standard dla
Katowiczan.
--
Jacek G.

Data: 2012-09-18 10:15:37
Autor: bans
W dniu 2012-09-18 09:39, Jacek G. pisze:

odcinek Katowice - Lędziny to taki standard dla

Jako że nie jestem z Katowic kompletnie nie znam tego odcinka ;)

A kolejnej stówy gratuluję, tym bardziej, że jak widzę na góralu zrobiona. Ale chyba sam widzisz, że po pęknięciu bariery psychicznej te 100km nie wydaje się już tak wielką odległością ;)

--
bans

Data: 2012-09-19 07:38:35
Autor: ikov
W dniu 2012-09-18 10:15, bans pisze:
[...]

Z czasem ta granica się przesuwa - kiedyś 100km to byłaby to dla mnie wyprawa, teraz stówkę, o ile czas pozwala, mogę na mtb zrobić tak od niechcenia - ot jadąc sobie po okolicy. Obecnie u mnie taka mała bariera to okolice 160-180 km, gdyż dopiero na taką przejażdżkę muszę się trochę bardziej przygotować (choć i 260+ dałem radę - oczywiście wszystko na mtb).

Data: 2012-09-18 20:17:30
Autor: Mav
Druga setka - z Lachowic do Katowic [fotorelacja]
Ho... "U MNIE". Jak szumnie powiedziane <lol>

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-09-19 08:18:43
Autor: bans
W dniu 2012-09-18 20:17, Mav pisze:

Ho... "U MNIE". Jak szumnie powiedziane <lol>

Nie kumam dowcipu. "U mnie" - "w moim rejonie". Tak się u mnie mówi...

--
bans

Druga setka - z Lachowic do Katowic [fotorelacja]