Druga setka - z Lachowic do Katowic [fotorelacja]

Data: 2012-09-18 07:59:35
Autor: bans
Druga setka - z Lachowic do Katowic [fotorelacja]
W dniu 2012-09-18 00:21, Jacek G. pisze:

http://www.jacekg.netai.net/Relacje/Jesien%202012

Trochę OT, to jest niezłe:

http://www.jacekg.netai.net/Relacje/Jesien%202012/Rower%20Katowice%20-%20Lachowice/slides/slemien_pano.html

"Nowy skansen"...  i to jasne, nowe drewno... U mnie próbują zrobić coś podobnego, bzdura i oszustwo.

Nic to, oglądam dalej ;)

--
bans

Data: 2012-09-18 00:11:39
Autor: Jacek G.
On 18 Wrz, 07:59, bans <g...@o2.pl> wrote:
> [...]

http://www.jacekg.netai.net/Relacje/Jesien%202012/Rower%20Katowice%20...

"Nowy skansen"...  i to jasne, nowe drewno... U mnie próbują zrobić coś
Przyznam, że nic nie wiedziałem wcześniej o tym skansenie i nawet
zdziwiłem się, że coś takiego powstaje. Nie przyglądałem się też
dokładnie jako, że nie było czasu na zwiedzanie na tej wycieczce. Po
powrocie szukałem jakichś informacji w sieci - no i coś tam jest. Z
tym, że nigdzie nie doszukałem się informacji, że skansen ma być
oparty o rekonstrukcje. Faktycznie na zdjęciu wygląda to dość "nowo",
ale może to jest tak, że przy przenoszeniu trzeba elementy oczyścić i
zakonserwować. No a dachy, które wyglądają jak całkiem nowe pewnie
faktycznie są nowe. Gont i deski szczytów mają swoją trwałość (ponoć
20 - 40 lat), więc wymiana jest czynnością naturalną.
--
Jacek G.

Data: 2012-09-18 09:24:10
Autor: bans
W dniu 2012-09-18 09:11, Jacek G. pisze:

> tym, że nigdzie nie doszukałem się informacji, że skansen ma być
> oparty o rekonstrukcje.

Dla mnie skansen to zbiór oryginalnych budynków.

Ale teraz taka moda, rekonstrukcja po polsku - typowy przykład to starówka w Pszczynie - stare kamienice, których remont jest drogi w tajemniczy sposób ulegają pożarom, po czym budowane są od nowa, z pustaków - z grubsza, na zasadzie "jak sobie mały Jasio wyobraża zabytkową kamienicę". Potem jeszcze tylko rzuca się landrynkowy kolor i Pszczyna pięknieje w oczach :/

Przy okazji - odcinek od przełęczy Kocierskiej po Bieruń to często objeżdżane przeze mnie tereny, wybrałeś bardzo sensowną i malowniczą trasę :)

--
bans

Data: 2012-09-18 00:39:23
Autor: Jacek G.
On 18 Wrz, 09:24, bans <g...@o2.pl> wrote:
W dniu 2012-09-18 09:11, Jacek G. pisze:

 > tym, że nigdzie nie doszukałem się informacji, że skansen ma być
 > oparty o rekonstrukcje.

Dla mnie skansen to zbiór oryginalnych budynków.

Nawet jeśli to rekonstrukcje (miejmy nadzieję, że jednak nie do
końca), to i tak nie jest źle - w końcu mogli zrobić kolejny park
dinozaurów ;)

Przy okazji - odcinek od przełęczy Kocierskiej po Bieruń to często
objeżdżane przeze mnie tereny, wybrałeś bardzo sensowną i malowniczą
trasę :)
Kombinowałem, żeby trasa była efektywna czasowo, a jednocześnie
prowadziła jak najmniej ruchliwymi drogami. Fragmenty znałem z innych
wyjazdów oczywiście, a odcinek Katowice - Lędziny to taki standard dla
Katowiczan.
--
Jacek G.

Data: 2012-09-18 10:15:37
Autor: bans
W dniu 2012-09-18 09:39, Jacek G. pisze:

odcinek Katowice - Lędziny to taki standard dla

Jako że nie jestem z Katowic kompletnie nie znam tego odcinka ;)

A kolejnej stówy gratuluję, tym bardziej, że jak widzę na góralu zrobiona. Ale chyba sam widzisz, że po pęknięciu bariery psychicznej te 100km nie wydaje się już tak wielką odległością ;)

--
bans

Data: 2012-09-19 07:38:35
Autor: ikov
W dniu 2012-09-18 10:15, bans pisze:
[...]

Z czasem ta granica się przesuwa - kiedyś 100km to byłaby to dla mnie wyprawa, teraz stówkę, o ile czas pozwala, mogę na mtb zrobić tak od niechcenia - ot jadąc sobie po okolicy. Obecnie u mnie taka mała bariera to okolice 160-180 km, gdyż dopiero na taką przejażdżkę muszę się trochę bardziej przygotować (choć i 260+ dałem radę - oczywiście wszystko na mtb).

Data: 2012-09-18 20:17:30
Autor: Mav
Druga setka - z Lachowic do Katowic [fotorelacja]
Ho... "U MNIE". Jak szumnie powiedziane <lol>

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-09-19 08:18:43
Autor: bans
W dniu 2012-09-18 20:17, Mav pisze:

Ho... "U MNIE". Jak szumnie powiedziane <lol>

Nie kumam dowcipu. "U mnie" - "w moim rejonie". Tak się u mnie mówi...

--
bans

Druga setka - z Lachowic do Katowic [fotorelacja]