Drugi HDD w miejsce nap臋du DVD co kupi膰 i cz y warto SSD?

Data: 2013-01-23 15:21:33
Autor: ST
Drugi HDD w miejsce nap臋du DVD co kupi膰 i cz y warto SSD?
Witam
Przymierzam si臋 do reinstalacji systemu w moim laptopie Dell vostro 1720 bo po czterech latach ci臋偶kiej pracy ju偶 troch臋 zwolni艂 i zastanawiam si臋 nad ma艂膮 modernizacj膮.
Chcia艂bym w miejsce prawie nieu偶ywanego nap臋du DVD wsadzi膰 sw贸j stary HDD 320GB 7200RPM Hitachi na dane a system Windows 8 postawi膰 na nowym 120GB SSD. W tej chwili stoi Windows7 64.

Czy ma to sens? Odczuj臋 wzrost wydajno艣ci?
Jaki kupi膰 SSD do nie najnowszego przecie偶 laptopa?
Czy jakie艣 akcesoria b臋d膮 jeszcze potrzebne (przej艣ci贸wki, kiesze艅 i za艣lepka na nap臋d DVD)? mo偶na prosi膰 o jakie艣 linki do sklep贸w lub aukcji?
Czy mog臋 spodziewa膰 si臋 jakich艣 problem贸w np z Biosem w zwi膮zku ze zmian膮 systemu i Dysku?

Specyfikacja laptopa
proc P8600 2,4 GHz
ram 4 GB
grafika NVIDIA GeForce 9600M GS

Data: 2013-01-27 13:02:04
Autor: m4rkiz
"ST" <jetexwytnijto@o2.pl> wrote in message news:kdorvs$v56$1mx1.internetia.pl...
[...]

system i bardziej rozbudowane programy beda sie uruchamialy szybciej
(oczywiscie zalezy jaki ssd wybierzesz), jezeli masz antywirusa skanujacego
skanujacego wszystko w tle komfort pracy moze sie dosyc poprawic,
czas pracy na baterii nieco zmaleje

Jaki kupi膰 SSD do nie najnowszego przecie偶 laptopa?

nie ma sensu zbytnio oszczedzac, zdecydowanie cos z 5 latami gwarancji,
bezproblemowe firmy to samsung i intel, model m4 od cruciala tez cieszy
sie z dobrych opinii, najgorsza renome z 'firmowych' urzadzen maja ocz

Czy jakie艣 akcesoria b臋d膮 jeszcze potrzebne (przej艣ci贸wki, kiesze艅 i za艣lepka na nap臋d DVD)? mo偶na prosi膰 o jakie艣 linki do sklep贸w lub aukcji?

z dellem nie mam doswiadczenia ale ogolnie potrzebujesz tylko czegos takiego:
http://allegro.pl/nowa-kieszen-hdd-do-dell-vostro-i2973303058.html

aukcja przykladowa, jezeli ci sie nie spieszy to pewnie na ebayu znajdziesz
sporo taniej

Czy mog臋 spodziewa膰 si臋 jakich艣 problem贸w np z Biosem w zwi膮zku ze zmian膮 systemu i Dysku?

bios warto miec aktualny, w dzisiejszych czasach aktualizacja nie wiaze sie
z jakims wielkim ryzykiem wiec...

Specyfikacja laptopa
proc P8600 2,4 GHz
ram 4 GB
grafika NVIDIA GeForce 9600M GS

przy 4GB ram warto pamietac o systemie 64 bitowym

Data: 2013-01-27 15:56:19
Autor: ST
[...]

Dzi臋ki za odpowied藕 tylko szkoda 偶e za p贸藕no si臋 o tym dowiaduj臋. Sprzedawca w stacjonarnym sklepie komputronika nam贸wi艂 mnie na ocz vartex 4 za 460z艂 bo to niby najlepsze dyski w tej cenie, inne (samsung, intel) mi odradza艂 i m贸wi艂 偶e si臋 bardzo rzadko sprzedaj膮.

Zainstalowa艂em win8 i na razie jestem zadowolony. Wzrost komfortu pracy jest faktycznie ogromny, programy kt贸re u偶ywam najcz臋艣ciej: firefox, cubase sx, photoshop uruchamiaj膮 si臋 teraz b艂yskawicznie i pracuj膮 bez 偶adnych zacinek

[...]

na razie stary dysk podpi膮艂em sobie pod USB, rozumie 偶e w takiej kieszeni transfery b臋d膮 szybsze?

Data: 2013-01-27 15:14:01
Autor: m4rkiz
"ST" <jetexwytnijto@o2.pl> wrote in message news:ke3fk4$pie$1mx1.internetia.pl...
[...]

no to masz szczescie bo akurat vertex 4 jest w miare bezproblemowy,
przynajmniej w porownaniu z reszta asortymentu ocz
http://www.behardware.com/articles/881-7/components-returns-rates-7.html

[...]

od usb 2.0 znacznie, od usb 3.0 troszke

Drugi HDD w miejsce nap臋du DVD co kupi膰 i cz y warto SSD?