Drugi dysk w laptopie

Data: 2011-01-03 19:15:53
Autor: m4rkiz
Drugi dysk w laptopie
Użytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d21ff71$0$2453$65785112@news.neostrada.pl...
Mam Lenovo G560, i chce go jakoś przyspieszyć, mam 4GB RAM ale to za mało. Dodanie większej ilości ramu to ~300zł (400zł zakup -100zł sprzedaż)
Dlatego myslę o dodaniu drugiego szybkiego dysku kosztem napędu optycznego - ale nie wiem czy mogę (zasilanie, kompatybilność, złącze), na którym wyląduje pagefile.sys i wszelakie cache.

Swoją droga jak widzicie samo przyśpieszanie laptopa dysk z pagefile czy 8GB ram? używanie do rzeczy pamięciożernych ale o małej dynamice (czyli dużo siedzi w ramie a dostęp jest sporadycznie, np pliki graficzne lub grafika wektorowa).

dodanie dysku ci tu niewiele zmieni, po zaladowaniu systemu i odpaleniu
programow (odpowiednio skonfigurowny system) praktycznie po nim nie
pisze i nie odczytuje, tak ze wrzucenie swapa na osobny dysk jest
na pewno gorszym pomyslem niz podwojenie ilosci pamieci bo zysk
bedzie minimalny (chyba ze chcesz zastowsowac jakies szybkie ssd, czy
cos w tym stylu)

btw. dalej twierdze ze powinienes zaczac od reinstalki ;)

Drugi dysk w laptopie