Drugie części filmów, które są kontynuacją...

Data: 2009-04-06 10:04:30
Autor: smogg
Drugie części filmów, które są kontynuacją...
Witam,
tak ostatnio sobie pomyślałem po oglądnięciu Lśnienia Kubricka, że nie ma chyba godnych polecenia filmów, które są dalszą (drugą) częścią poprzedniego... chciałbym zobaczyć np. co dalej stało się z rodziną Jacka Torrance, przecież Danny Torrance miał słyszał te głosy itp.
Dalsze wydarzenia horroru/thrillera mogłby by być już np. dramatem, kinem akcji, obyczajowym filmem...

Prawie każda druga/trzecia itd. część filmu (horror, thriller, akcja) to jest powtórka z pierwszej części tylko w innych okolicznościach...

Mam nadzieje, że rozumiecie o co mi chodzi. Istnieje coś takiego godnego uwagi?

--
Pozdrawiam,
smogg

Data: 2009-04-06 08:11:07
Autor: Rais
smogg pisze:
[...]

Alien -> Aliens

Ale to raczej ze wzgledu na innego reżysera i ogólne zmiany w sposobie
(nazwijmy to umownie) tworzenia filmów.

--
pzdr

Data: 2009-04-06 10:42:05
Autor: Malkontent
Drugie części filmów, które są kontynuacją ...
Dnia Mon, 06 Apr 2009 10:04:30 +1000, smogg <smogg9@NOSPAMop.pl>
napisał:

A czy kolejne Omeny nie były kontynuacjami?

--

 Pozdrawiam _/_/_/_/_/_/
Malkontent _/_/_/_/_/_/_/_/_/

Data: 2009-04-06 14:14:56
Autor: Quentin

Użytkownik "smogg" <smogg9@NOSPAMop.pl> napisał:
Mam nadzieje, że rozumiecie o co mi chodzi.

Ja nie rozumiem. Remake to remake, sequel to sequel. Zarówno sequeli jak i remake'ów jest od ch i trochę. Aktualnie rządzi remake i może się wydawać, że sequele zeszły na plan dalszy, ale to tylko takie chwilowe złudzenie. Szczególnie jeśli chodzi o horrory - baaaaardzo dużo z nich doczekało się kontynuacji w formie sequela. Można by powiedzieć nawet, że to nawet taka domena horrorów - kontynuacje. Filmy obyczajowe rzadko doczekają się "dwójki", horrory bardzo często ze wskazaniem na prawie zawsze.

Data: 2009-04-07 08:06:54
Autor: Rais
Quentin pisze:
Użytkownik "smogg" <smogg9@NOSPAMop.pl> napisał:
Mam nadzieje, że rozumiecie o co mi chodzi.

Ja nie rozumiem. Remake to remake,

Mi się wydaje, że smoggowi chodzi o coś innego.
Na  przykład gdyby zamiast Aliens, powstał Alien II.
I tam Ripley nie walczy z obcymi tylko pokazane są jej
losy na Ziemi. Jak adaptuje sie do nowego, życia.
Poznaje faceta, rodzi dzieci, umiera... bla, bla, bla...
Coś takiego.
Tylko kto by na to poszedł?!
;)

--
pzdr

Data: 2009-04-07 10:31:36
Autor: Quentin

Użytkownik "Rais" <raistand@poczta.onet.pl> napisał:
Mi się wydaje, że smoggowi chodzi o coś innego.
Na  przykład gdyby zamiast Aliens, powstał Alien II.
I tam Ripley nie walczy z obcymi tylko pokazane są jej
losy na Ziemi.

No ale kaman, to by dopiero była fikcja :) Przecież dalsze losy Ripley były takie, że walczyła z alienami, a nie traciła czas na chajtanie się, więc de facto poznaliśmy jej dalsze losy. Coś innego byłoby nieprawdą hehe :)

To tak samo jakby miec pretensje do Scotta, że zrobił film o załodze Nostromo, która walczy z alienem, zamiast pokazać ich losy na Ziemi. Najlepiej jak pracują w ogródku :)

Jak dla mnie to jeden z najbardziej kuriozalnych wątków, jakie ostatnio widziałem na prf-ie.

Data: 2009-04-06 21:34:37
Autor: stab

Użytkownik "smogg" <smogg9@NOSPAMop.pl> napisał w wiadomości news:grbh0o$gd3$1news.onet.pl...
[...]

ja to rozumiem tak, pierwsza czesc to senstacja (np Die Hard), a druga to
dramat (powiedzmy Die Hard 2) gdzie pokazane sa losy Willisa i zony
jak np przechodza kryzys malzenski, o to ci chodzi? jesli tak to jakos nic
nie przychodzi mi do glowy...

pozdrawiam

Data: 2009-04-06 23:33:58
Autor: Kajetana Kinga
[...]

Dla mnie Milczenie Owiec i potem Hannibal były w sumie jedną całością - i jeszcze ten trzeci film - tylko mi tytuł wyleciał z głowy (Czerwony Smok?).
Tajemniczy ogród i Powrót do Tajemniczego Ogrodu też.
a Dekalog Kieślowskiego jak trzeba traktować?
A Kargule i Pawlaki? :)
Ciekawa jestem waszej opinii.

Kaja

Data: 2009-04-09 14:09:42
Autor: pawelk
Drugie części filmów, które s ą kontynuacją...
smogg pisze:
Witam,

[...]

Ja po obejrzeniu "Dzień w którym zatrzymała się Ziemia" od razu pomyślałem, że fajnie byłoby zobaczyć ciąg dalszy. Oczywiście na samo zakończenie pokazali stojące samochody itp, ale ja bym wolał zobaczyć spadające samoloty, zatopione z załogami łodzie podwodne, ludzi umierających w windach. Czy też na większą skalę tysiące ludzi umierających z pragnienia i głodu, ogólny chaos i rozpierduchę :) No ale ja jestem nienormalny :)

Drugie części filmów, które są kontynuacją...