Drugie imię

Data: 2011-07-15 13:04:32
Autor: dk666
Drugie imię
Użytkownik "mz" <22051976wytnij@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e201d07$0$2495$65785112news.neostrada.pl...
Witam
Powiedzmy, że nazywam się Wojtek Karol Kowalski
Na codzień posługuje się imieniem Wojtek. A teraz chciałbym zacząć posługiwać sie imieniem Karol (ot taka fanaberia faceta). W dowodzie, paszporcie prawie jazdy mam wpisane dwa imiona. Czy moe to zrobić oficjalnie np podpisując sie na poczcie, podając swoje imię i nazwisko, czy muszę też dopełnić jakis formalności by móc robić to oficjalnie.

Też chciałem zmienić swoje imię z pierwszego na drugie i powiedziano mi w urzędzie miasta, że powinienem jakoś to uargumentować "oficjalnie" a nie, że tak po prostu chcę. Urzędnik jako przykład przedstawił mi człowieka, z którym się minąłem i powiedział mi, że przyniósł zaświadczenie od dyrektora swojej uczelni, że jest znany z takiego a nie innego imienia i tylko nim sie posługuje od ... ładnych paru lat. Anologicznie jeśli chodzi np. o miejsce pracy itd.
Łatwiej mają ci, którzy mieli "dowcipnych rodziców" bądź też tacy, których nazwisko to np. "dupa".

A ja do tej pory posługuję się drugim imieniem bo chyba nawet nie ma takowego obowiązku aby było to pierwsze ale zobacz co odpisze grupa. Z pewnością ktoś Ci rzeczowo bardziej odpowie na pytanie.

Data: 2011-07-15 13:23:29
Autor: mz
Drugie imię

Użytkownik "dk666" <hellycon@sic.pl> napisał w wiadomości news:ivp6s8$feh$1mx1.internetia.pl...
[...]

Czyli też zaczne posługiwac sie drugim a za jakis czas do urzedu zaniosę zaświadczenie, że posługuje sie drugim imieniem i juz.

Drugie imię