Drukarka

Data: 2010-03-24 07:59:39
Autor: Budzik
Drukarka
Mam nadzieję, ze to będzie odpowiednia grupa.
Chciałbym prosić o polecenie jakiegoś urządzenia drukująco-skanującego.

Dotychczas uzywałem HP C4480 ale urządzenie jest masakrycznie kiepskie:

Plus
-przyzwoicie skanuje (o ile docisnie sie bardzo lekką klapę zamykającą)
- zadowalajaca jakosc i szybkosc wydruków (drukuję tylko tekst)

Minusy:
- drukowanie - czesto chwyta dodatkowe puste kartki
- skanowanie - bardz nieintuicyjne menu, brak mozliwosci ustawienia parametrów typu jasnosc itp na stałe, brak mozliwosci zmiany tych parametrów dla wiecej niz jednej zeskanowanej strony na raz (wyobrazcie sobie 20 stronicowy skan i dla kazdej kartki osobno zmieniana jasnosc...)
- mega idiotyzm - zapisywanie zeskanowanego dokumemntu trwa bardzo długo (20-30sekund na strone?) a w miedzyczasie nie mozna wykonywac kolejnego skanowania...
- nazwa pliku ograniczona tylko do 56 znaków (po co?)
- nie działa przycisk na drukarce (skanuj do PC)
I tak dalej, i tak dalej.

Reasumujac - mozecie polecic jakis sprzet (niestety z tej niskiej polki cenowej)? Oczywiscie tanie tusze (zamienniki mogą byc) bardzo mile widziane.

Data: 2010-03-24 17:55:08
Autor: Gupik
Drukarka
Canon MP5\6xxx

Data: 2010-03-24 21:50:04
Autor: Kuba
Drukarka
Budzik pisze:

Reasumujac - mozecie polecic jakis sprzet (niestety z tej niskiej polki cenowej)? Oczywiscie tanie tusze (zamienniki mogą byc) bardzo mile widziane.

Brother, seria MFC, model dowolny.
Poszukaj w archiwum, pisałem o tym.

Pozdrawiam,
Kuba

Data: 2010-04-05 11:58:25
Autor: Budzik
Drukarka
Użytkownik Kuba qbutek@onet.pl ...

[...]

google nie pokazuje zadnej wiadomosci, ktorej autorem jest Kuba, i ktora zawierałaby sowa brother i MFC.

Anyway :)
widze, ze te brothery to troche inna polka cenowa (HP mozna kupic za 250, te zaczynaja sie racej od 500zł)
Zakładajac, ze moglbym wydac 500zł na np. cos takiego:
http://allegro.pl/item973249733_brother_mfc_295cn_4tusze_lepszy_od_mfc_290c
_nowy.html
lub takiego:
http://allegro.pl/item971707432_brother_mfc_490cw_fax_skan_druk_wifi_4tusze
_gw_fv.html

Czy dobrze rozumiem, ze podajnik gorny bedzie słuzył jako automatyczny podajnik do skanowani? Mam umowe 20 stron, wrzucam - klikam - zeskanuj i on sam sobie pobiera strony, nic nie musze klikac w programie i na koniec pokaze efekt w postaci zeskanowanych 20 stron z ktorymi moge zrobic co chce?

Patrze na ceny tuszy (zamienników) i oczom nie wierze...
http://allegro.pl/item973381674_tusz_do_brother_mfc_250c_mfc_290c_mfc_490cw
..html
5zł?
Fajnie!

Data: 2010-04-07 15:58:16
Autor: Mich@l
Drukarka
W dniu 2010-04-05 13:58, Budzik pisze:

Czy dobrze rozumiem, ze podajnik gorny bedzie słuzył jako automatyczny
podajnik do skanowani? Mam umowe 20 stron, wrzucam - klikam - zeskanuj i on

Tak różowo to nie ma. Podajnik mieści OIDP tylko 10 stron ;)

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-04-07 21:58:39
Autor: Budzik
Drukarka
Użytkownik Mich@l kzvfvbk.hfhagb@tnmrgn.cy ...

[...]

To jest to: podajnik dokumentów ADF?
No to 15, ale bardziej pytam o zasade. Wrzucanie po 15 stron to i tak lepiej niz wrzucanie po jednej i klikanie "zeskanuj kolejna".

Data: 2010-04-08 15:39:54
Autor: Mich@l
Drukarka
W dniu 2010-04-07 23:58, Budzik pisze:

To jest to: podajnik dokumentów ADF?
No to 15, ale bardziej pytam o zasade. Wrzucanie po 15 stron to i tak
lepiej niz wrzucanie po jednej i klikanie "zeskanuj kolejna".

A może i 15. Nie zdarzyło mi się skanować dokumentów większych niż kilkustronowe. Wiem jedno - w życiu nie kupię już skanera bez ADF. Kiedyś to był luksus, dziś wymaga 100 zł dopłaty. W przypadku Brothera (jak jest u innych producentów to nie wiem) wadą jest to, że ADF montują (z tańszych modeli) tylko w serii MFC, czyli musisz dopłacić za nie zawsze potrzebny faks.
W zależności od tego co sobie ustawisz w ControlCenter możesz skanować do PDF (wychodzą całkiem ładne wielostronicowe), TIF, JPG, BMP. Możesz mieć inne ustawienia przypisane do przycisków funkcyjnych na urządzeniu, inne do skrótów w aplikacji. Jeśli wybierzesz model z siecią to i skaner, i drukarka bardzo dobrze w niej pracują.
No i te koszty atramentów, aż się chce drukować ;)
Brothera mogę z czystym sumieniem polecić.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-04-08 17:27:39
Autor: Marcin Szumilas
Drukarka
Quoted:
Mich@l (kzvfvbk.hfhagb@tnmrgn.cy)
in news:hpkmb7$c88$1inews.gazeta.pl

Brothera mogę z czystym sumieniem polecić.

A czy Brothery mają podnoszone klapy, tak żeby można było skanować grube książki?

MSz

Data: 2010-04-08 18:10:05
Autor: Mich@l
Drukarka
W dniu 2010-04-08 17:27, Marcin Szumilas pisze:

A czy Brothery mają podnoszone klapy, tak żeby można było skanować grube
książki?

Używam MFC-465CN (niestety już nieprodukowany) i można w nim podnieść klapkę na jakieś 1,5 cm. Nie wiem czy to dużo, ale dla mnie nigdy jeszcze nie było ograniczeniem.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-04-09 00:53:35
Autor: Smok Eustachy
Drukarka
Dnia Thu, 08 Apr 2010 18:10:05 +0200, Mich@l napisał(a):
/.../
Używam MFC-465CN (niestety już nieprodukowany) i można w nim podnieść
klapkę na jakieś 1,5 cm. Nie wiem czy to dużo, ale dla mnie nigdy
jeszcze nie było ograniczeniem.

W moim Brotherze 135 też można.Przecież grubasa można skanować przy otwartej klapie. --
Smok Eustachy
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2010-04-08 22:06:53
Autor: Kuba
Drukarka
Mich@l pisze:

[...]

Dokładnie tak, i przyciski programowe i na urządzeniu są w pełni konfigurowalne - wszelkie parametry można ustawić, i skanowania i zapisu pliku. Ja sobie zdublowałem skanowanie w kolorze 300dpi i cz-b 150 dpi.

Jeśli wybierzesz model z siecią to i skaner, i drukarka bardzo dobrze w niej pracują.

To też mogę potwierdzić, druk przez wi-fi to jest to.
;)

No i te koszty atramentów, aż się chce drukować ;)
Brothera mogę z czystym sumieniem polecić.

Nie inaczej.
:)

Pozdrawiam,
Kuba

Data: 2010-04-09 17:15:40
Autor: Gupik
Drukarka
To też mogę potwierdzić, druk przez wi-fi to jest to.
ale chyba trzeba mieć w komputerze bezprzewodową kartą sieciową, bo inaczej nic z tego ??

Data: 2010-04-09 18:29:08
Autor: Kuba
Drukarka
Gupik pisze:
To też mogę potwierdzić, druk przez wi-fi to jest to.
ale chyba trzeba mieć w komputerze bezprzewodową kartą sieciową, bo inaczej nic z tego ??

Notebook kaĹźdy ma.
;)

Pozdrawiam,
Kuba

Data: 2010-04-09 18:53:13
Autor: Gupik
Drukarka
tak, a do stacjonarnego trza dokupić, [ chyba że któraś płyta główna ma już wbudowaną ]

Data: 2010-04-10 00:51:21
Autor: Mich@l
Drukarka
W dniu 2010-04-09 17:15, Gupik pisze:
To też mogę potwierdzić, druk przez wi-fi to jest to.
ale chyba trzeba mieć w komputerze bezprzewodową kartą sieciową, bo
inaczej nic z tego ??

Jeśli masz router wifi do którego komputer podłączony jest po kablu to nie trzeba.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-04-10 01:42:08
Autor: Animka
Drukarka
W dniu 2010-04-10 00:51, Mich@l pisze:
[...]

To nie będzie tak samo jak podpiecie kabla do routera niewifi?
Tez mam kabel podpiety (nawet dwa) do routera (nie wifi).

--
animka

Data: 2010-04-10 02:19:17
Autor: Mich@l
Drukarka
W dniu 2010-04-10 01:42, Animka pisze:

To nie będzie tak samo jak podpiecie kabla do routera niewifi?
Tez mam kabel podpiety (nawet dwa) do routera (nie wifi).

Życzę powodzenia w podłączaniu drukarki wifi do routera "niewifi"

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-04-08 15:34:00
Autor: Kuba
Drukarka
Budzik pisze:
Użytkownik Kuba qbutek@onet.pl ...

google nie pokazuje zadnej wiadomosci, ktorej autorem jest Kuba, i ktora zawierałaby sowa brother i MFC.

Google-fu do poprawki.
;)
http://tinyurl.com/yjc9d2v

Anyway :)
widze, ze te brothery to troche inna polka cenowa (HP mozna kupic za 250, te zaczynaja sie racej od 500zł)

Oj tam 500, 300 wystarczy na DCP (bez faxu), za 350 MFC (z faxem) spokojnie kupisz.

http://allegro.pl/listing/search.php?category=63013&sg=0&order=p&string=brother

[...]

Dokładnie tak, górny podajnik to ADF - automatic document feeder czy jakoś tak. Genialna sprawa jeśli masz do skopiowania większą ilość stron.
Zależnie od modelu, ADF na raz do 50 stron mieści.

[...]

Takich całkiem najtańszych nie próbowałem, ale za ActiveJeta coś 13 pln brutto w sklepie płacę. Przy bardziej intensywnym drukowaniu warto w system stałego zasilania (CISS) zainwestować, bodaj 70-parę złotych.

Pozdrawiam,
Kuba

Data: 2010-04-08 19:47:35
Autor: Budzik
Drukarka
[...]

wielkie dzieki.

Podpytam tylko jeszcze o oprogramowanie.

W HP mialem dwa problemy - drukowanie bardzo zajmowało kompa. Trzeba było czekac na otwarcie dokumentu worda, zanim dane nie poszły do drukarki, ale to jeszcze bym przezył.

Natomiast skanwanie wygladało tak:
- skanowanie strona po stronie
- zmiana parametrów np. jasnosci DLA KAZDEJ STRONY ODDZIELNIE!!!!
- kliknecie zapisz i czekanie z kolejny skanem, zanim poprzedni sie nie zapisze (przy zapisanej stronie A4, pdg tworzył sie w tempie około 2str/min.)

Dopier owtedy mozna było zaczac skanowanie kolejnego dokumentu.

Czy w przypadku brothera działa to lepiej?

I co znaczył ten tekst do animki:
"Szczególnie automatyczny podajnik dokumentów jest niezwykle przydatny. ;)
"
Czemu z przymróżeniem oka?

Data: 2010-04-08 22:20:01
Autor: Kuba
Drukarka
Budzik pisze:

Podpytam tylko jeszcze o oprogramowanie.

W HP mialem dwa problemy - drukowanie bardzo zajmowało kompa. Trzeba było czekac na otwarcie dokumentu worda, zanim dane nie poszły do drukarki, ale to jeszcze bym przezył.

Hmmm, w czasach jak jeszcze windowsa na Athlonie XP 2.0 używałem, spowolnienie było raczej niezauważalne.
A teraz robię iPrint więc już całkiem śmiga.
;)

[...]

Yyyy, to można to aż tak beznadziejnie rozwiązać?
Nawet nie wiedziałem...

Przy skanowaniu z ADF po prostu zasysa kartki jedną po drugiej z przerwami dosłownie sekundowymi, a komputer sobie równolegle w tle zapisuje.
Przy skanowaniu z "blatu" bodaj "Start" (albo "OK") się wciska żeby kolejna strona poszła (dawno nie skanowałem).
USB czy po sieci bez różnicy, równie szybko działa.

A tak sobie.
;)

Pozdrawiam,
Kuba

Data: 2010-04-09 07:58:55
Autor: Budzik
Drukarka
[...]

nie wiem, co to iPrint, niemniej HP C4480 jest pierwszym takim niemiłym zaskoczeniem.

[...]

Tez sie dziwie. Własnie przed chwila skasowałem sobie 10 stronicowy skan, poniewaz podczas 10 minutowego zapisu do pliku wyskoczyło mi okienko z informacja "zapisuje" i aktywnym klawiszem anuluj. I oczywiscie nacisniecie jakiekolwiek klawisza powoduje anulowanie - bez jakiegokolwiek potwierdzenia!!! Który to juz raz....

Ponizej dla potomności wklejam ostrzeżenie, jakie wrzuciłem na skapca i ceneo:

Wady:
- sterowniki

Jezeli chodzi o jakosc skanowania czy drukowania - wlasciwie nie mam zastrzezen. Chyba pod tym wzgledem wszystkie urzadzenia sa podobne.
To co wyróznia HP to sterowniki:
- drukowanie - bardzo zamula komputer. Jak cos puszcze do drukowania, to otwarcie kolejnego dokumentu w wordzie trwa jakas minute
- skanowanie - nie działa przycisk skanuj do PC na drukarce
- przydałoby sie, zeby klapka zamykajaca była cieższa - po przycisnieciu ręką skany są lepszej jakości
- po zeskanowaniu dokumentów zmianę np. ilosci swiatła trzeba wykonywac dla kazdej strony ODDZIELNIE - nie mozna obrabiac całosci skanu na raz.
- idiotyczne ułozenie przycisków - przycisk Zamknij powoduje zapisanie skanu (bardzo mądre.....kto to wymyslił....) ale juz klikniecie na X powoduje utrate pracy - nawet bez pytania, czy jestem pewien
- zapis trwa bardzo długo, rozpoczyna sie od wyskakujacego okienka - jezeli w tym czasie nacisniesz jakis przycisk - tracisz swoja pracę - znów - bez pytania o potwierdzenie. Takie okienka wyskakuja dwa. Drugie po jakims czasie - pewnie, zebys sie nie spodziewał.
- w czasie zapisywania nie można wykonywać kolejnego skanowania - bo po co......
- cena tuszy - oryginalne - KOSZMAR. Zastepcze - rowniez bardzo drogie, bo zastosowano tusze z chipami.
- instalowanie aktualizacji do sterowników - 300KB sciagał 10 minut, a druga z proponowanych poprawek ma 50MB...
- menu skrótów - bardzo mało intuicyjne, jakieś 30 minut zajęło mi rozpracowanie, co i jak.
- skanowanie - brak mozliwosci wyłączenia dopisywanej do nazwy kazdego pliku liczby 0001
- infolinia - gratulacje - po przedyktowaniu powyższych sterek pani stwierdziła, ze poda mi maila, cobym to jeszcze raz napisał.... ROTFL

(na pewno było coś jeszcze, ale obecnie nie przypominam sobie)
Reasumujac - nigdy wiecej HP

Data: 2010-04-09 12:56:01
Autor: Animka
Drukarka
W dniu 2010-04-09 09:58, Budzik pisze:
[...]

Podczas skanowania nie naciska się żadnych guzików i nie podnosi pokrywy.

--
animka

Data: 2010-04-09 12:58:38
Autor: Budzik
Drukarka
Użytkownik Animka animka@to.nieja.wp.pl ...

[...]

co masz na mysli, Animko?

Data: 2010-04-09 13:08:29
Autor: Kuba
Drukarka
Budzik pisze:

nie wiem, co to iPrint,

Taki żarcik, przesiadłem się na Appla i Brother również śmiga idealnie.
Co więcej, nie muszę używać żadnych softwarowych kombajnów z dziesiątkami kreatorów i asystentów do skanowania, malutki systemowy Preview w pełni obsługuje wszystkie funkcje i opcje skanera, w tym także przez sieć lokalną. Skanować można do jpeg,tiff, png & co. oraz do pdf.

Wady:
- sterowniki

Polecam zatem Brothera, nie będziesz zawiedziony.

Jeśli chcesz mieć możliwość podłączenia do sieci lokalnej, wybież model z "N" na końcu nazwy, np. MFC-295CN, mają one wbudowaną kartę sieciową.
Ja mam MFC-5460CN i bardzo sobie chwalę - poza A4 często drukuję na kopertach C5, wszystko całkowicie bezproblematycznie.
Następcą tego modelu jest 5490CN
http://allegro.pl/item992013120_brother_mfc_5490cn_fax_siec_scan_kopiar_dru_tychy.html
ADF na 50 stron, 470 PLN.
Oczywiście każdy z 4 atramentów w oddzielnym naboju.
Jeśli chcesz nieco taniej masz
http://allegro.pl/item991166002_brother_mfc_295cn_4tusze_lepszy_od_mfc_290c_nowy.html
http://allegro.pl/item983196075_brother_mfc_290c_druk_fax_skan_tusze_usb_pap_fv.html

Pozdrawiam,