Drukarka A2/2 - jest taka?

Data: 2010-12-30 00:46:42
Autor: Gotfryd Smolik news
Drukarka A2/2 - jest taka?
  Witam.
  Niespiesznie rozglądam się za możliwością druku jak w temacie: A2/2.
  Nie, *NIE* A3 :)
  Dwie kartki A4, ale "wzdłuż".

  Teoretycznie powinna na czymś takim drukować dowolna drukarka
o konstrukcji "plujki" (atramentowa), a nie widzę przeszkód,
aby każda (w tym laserowa) pozwalała na drukowanie "na dwa".
  Znaczy najpierw pół kartki, obrót, drugie pół.
  Nie, nie oczekuję że ktoś wyprodukuje model A4 z dwukrotnie
większym bębnem :P

  Pic w tym, że znane mi modele mają <$@@%$*$^!@ dla autorów
konstrukcji> "zabezpieczenie" - jak papier się nie skończy
na długości oczekiwanej przez drukarkę, to mamy perfekcyjnie
wygenerowany "błąd papieru" i klops (konieczność otwierania
drukarki na przykład).
  A próg (limit) ustawiony w okolicach 350mm zazwyczaj. Wrrrr...

  Czy ktoś spotkał drukarki które *nie* mają takiego ograniczenia?
  Znaczy pozwalają ustawić wysoki próg przewijania.

  Uprzejmie proszę o wyłączenie z rozważań:
- drukarek igłowych
- drukarek wierszowych :P
- i wszelkich innych postaci sprzętu drogiego

  Czy jakaś w miarę popularna drukarka laserowa kolorowa spełnia
warunek o który pytam, czyli pozwala "przewinąć" papier o rozmiarze
210x600 mm (drukując na przestrzeni 210x297mm minus ew. margines
rzecz jasna) bez generowania "błędu papieru"?
  Pytam rzecz jasna o rozwiązania supportowane, nad rozwiązaniem
w postaci przycisku emulującego otwarcie obudowy zastanowię się
przy okazji ;) (i tak uciążliwe).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-30 08:47:36
Autor: Vituniu
Drukarka A2/2 - jest taka?
  Witam.
Niespiesznie rozglądam się za możliwością druku jak w temacie: A2/2.
(...)
Teoretycznie powinna na czymś takim drukować dowolna drukarka
o konstrukcji "plujki" (atramentowa), a nie widzę przeszkód,
aby każda (w tym laserowa) pozwalała na drukowanie "na dwa".

Chyba kazda iglowka to potrafi... ;P

Sprawdzales w sterownikach swojej ile pozwala wbic w
"niestandardowy rozmiar"? Taki Cannon IR 2570Ci na przyklad
przyjmuje 359x569mm.

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2010-12-30 09:10:54
Autor: Andrzej S.
Drukarka A2/2 - jest taka?
W dniu 2010-12-30 08:47, Vituniu pisze:

Chyba kazda iglowka to potrafi... ;P

Przeciez mówil, ze nie iglowa. Pozwole sobie uogólnic pytanie
- która laserowa potrafi drukowac na wstedze papieru?

pozdro
--
A S

Data: 2010-12-30 11:07:37
Autor: Vituniu
Drukarka A2/2 - jest taka?
Chyba kazda iglowka to potrafi... ;P
Przeciez mówil, ze nie iglowa.

Gotfryda znam z pl.rec.foto.cyfrowa.
Rozumiesz zatem, ze nie moglem sie
powstrzymac przed poleceniem iglowki ;)

Pozwole sobie uogólnic pytanie
- która laserowa potrafi drukowac na wstedze papieru?

W zasadzie kazda, ktorej producent tego (w sposob
mniej lub bardziej sztuczny) nie ograniczyl.
Wybacz, ale konkretnych modeli nie podam...
te ktore znam sa po prostu dosc wiekowe juz. :/

Natomiast radzilbym googlac za formatem A4+
(lub A3+, jesli miejsca na biurku wystarczy).
Z opisem "format A2/2" stykam sie chyba po
raz pierwszy ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2010-12-30 13:10:54
Autor: Gotfryd Smolik news
Drukarka A2/2 - jest taka?
On Thu, 30 Dec 2010, Vituniu wrote:

Gotfryda znam z pl.rec.foto.cyfrowa.
Rozumiesz zatem, ze nie moglem sie
powstrzymac przed poleceniem iglowki ;)

 Widocznie na tyle znam statystycznš reakcję grupowiczów,
że przewidziałem tę wersję :O

Natomiast radzilbym googlac za formatem A4+
(lub A3+, jesli miejsca na biurku wystarczy).
Z opisem "format A2/2" stykam sie chyba po
raz pierwszy ;)

  A Ty czytałeś co opisywałem, czy założyłeś że A2 można
pociąć wyłacznie tak jak stadard "A*" nakazuje? ;)

  Szkic (fixed font):

                A2:                      A3:
  +-- -- +-- -- +-- -- +-- -- +-- -- +-- -- + +-- -- +-- -- +-- -- +
  |                             | |              |
  |                             | |              |
  |                             | |              |
  |                             | |              |
  |                             | |              |
  |                             | |              |
  |                             | |              |
  |                             | |              |
  |                             | |              |
  +-- -- +-- -- +-- -- +-- -- +-- -- +-- -- + +-- -- +-- -- +-- -- +

A2/2:
  +-- -- +-- -- +-- -- +-- -- +-- -- +-- -- +
  |                             |
  |                             |
  |                             |
  |                             |
  |                             |
  +-- -- +-- -- +-- -- +-- -- +-- -- +-- -- +

....w zadruku:
  +-- -- +-- -- +-- -- +-- -- +-- -- +-- -- +
  |              .              |
  |              .              |
  | A4 druk1     .   A4 druk2   |
  |              .              |
  |              .              |
  +-- -- +-- -- +-- -- +-- -- +-- -- +-- -- +

  Czy tym razem wyraziłem się dostatecznie *OBRAZOWO*? ;)
  Zadrukowane strony składasz na pół i masz "broszurę"
o rozmiarze A4. Wystarczy łupnąć zszywaczem w środek
i ew. dociąć gilotyną krawędzie, żeby wewętrzne strony
nie wystawały.
FYI: FinePrint używam od dawna ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-30 13:28:41
Autor: Michal Jankowski
Drukarka A2/2 - jest taka?
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> writes:

  Czy tym razem wyraziłem się dostatecznie *OBRAZOWO*? ;)
  Zadrukowane strony składasz na pół i masz "broszurę"
o rozmiarze A4. Wystarczy łupnąć zszywaczem w środek

Znaczy A4 'landscape', bo 'pionowe' A4 to ze składania zwykłego A3
wychodzi... 8-)

Kup drukarkę A2, sa takie 8-).

  MJ

Data: 2010-12-30 15:14:14
Autor: Gotfryd Smolik news
Drukarka A2/2 - jest taka?
On Thu, 30 Dec 2010, Michal Jankowski wrote:

Znaczy A4 'landscape'

  Tak, specjalnie namalowałem ;)
  Przyznam że rozumiem podejrzenie o panoramy.

Kup drukarkę A2, sa takie 8-).

  Cóż, obawiałem się tej porady!
  ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-30 13:52:21
Autor: Mirek
Drukarka A2/2 - jest taka?
On czw, 30 gru 2010 13:10:54 in article news:<Pine.WNT.4.64.1012301259510.3452@quad>
Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Spotkałem się, że takie formaty nazwywano  2A4.

Hasło wyszukiwawcze: banner np.
banner-size documents up to 12.9" by 47.24"
OkiData C9650

Data: 2010-12-30 13:59:23
Autor: Mirek
Drukarka A2/2 - jest taka?
On czw, 30 gru 2010 14:52:21 in article news:<ifi2ql$fim$1@z-news.wcss.wroc.pl>
Mirek wrote:

Hasło wyszukiwawcze: banner

Jeszcze jedno. Googlowanie może być utrudnione, bo banner
to także strona separująca wydruki w drukarkach sieciowych.

Data: 2010-12-30 15:20:50
Autor: Gotfryd Smolik news
Drukarka A2/2 - jest taka?
On Thu, 30 Dec 2010, Mirek wrote:

Spotkałem się, że takie formaty nazwywano  2A4.

Hasło wyszukiwawcze: banner

np.
banner-size

  Thx!

OkiData C9650

  W zasadzie jakby cena miała o jedną cyfrę z końca mniej
tudzież rozmiary były sqrt(2) mniejsze (ona ma A3), to
by spełniała moje wymagania :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-03 13:16:16
Autor: Mirek
Drukarka A2/2 - jest taka?
On czw, 30 gru 2010 15:20:50 in article news:<Pine.WNT.4.64.1012301516550.3452@quad>
Gotfryd Smolik news wrote:

OkiData C9650

 W zasadzie jakby cena miała o jedną cyfrę z końca mniej
tudzież rozmiary były sqrt(2) mniejsze (ona ma A3), to
by spełniała moje wymagania :D

To może C3450?

Data: 2011-01-03 23:05:23
Autor: Gotfryd Smolik news
Drukarka A2/2 - jest taka?
On Mon, 3 Jan 2011, Mirek wrote:

To może C3450?

  Hm... dziękuję, wygląda że cóś takiego nawet istnieje!
  :)

  Ciekawe ile OKI kasuje za 64 MB RAM!

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-30 15:54:23
Autor: Vituniu
Drukarka A2/2 - jest taka?
[...]

Czekaj... Zrozumialem Cie w ten sposob, ze potrzebujesz
czegos w rodzaju "kartki A4 o podwojnej dlugosci"

Jesli tak, to podciagnij to pod format A4+, ktory
oznacza papier o szerokosci standardu A4 ale dluzszy
od tego standardu (w zasadzie bez scisle okreslonej
gornej granicy).

Chyba ciezko bedzie Ci cos znalezc. Latwiej znalezc
model z taka funkcjonalnoscia wsrod drukarek A3.

  Czy tym razem wyraziłem się dostatecznie *OBRAZOWO*? ;)

Oprawie sobie ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2010-12-31 11:56:18
Autor: Gotfryd Smolik news
Drukarka A2/2 - jest taka?
On Thu, 30 Dec 2010, Vituniu wrote:

Czekaj... Zrozumialem Cie w ten sposob, ze potrzebujesz
czegos w rodzaju "kartki A4 o podwojnej dlugosci"

  Tak, ale spokojnie może się drukować "na dwa".
  Nie chodzi panoramy :), a o "zeszyty", aby nie trzeba było się
użerać ze zszywaniem np. dokumentacji.
  Złożyć na pół i do widzenia.
  Problem "ułożenia strony", nawet w nie przystosowanych do tego
aplikacjach, załatwi oprogramowanie typu FinePrint czy ten
drugi virtual printer, jak mu tam...
  A do tego chodzi o to, aby drukarka *nie była* za duża (bo
użycie A3 sprowadza się do tego problemu).

Jesli tak, to podciagnij to pod format A4+, ktory
oznacza papier o szerokosci standardu A4 ale dluzszy
od tego standardu (w zasadzie bez scisle okreslonej
gornej granicy).

  Nie wiem jak z nomenklaturą, ale wydaje mi się iż "A4+"
bywają również oznaczane formaty pośrednie między A4 i B4,
nie tylko "wstęgowe" :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-31 13:43:56
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Drukarka A2/2 - jest taka?
Dnia 2010-12-31, o godz. 11:56:18
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):

  Tak, ale spokojnie może się drukować "na dwa".
  Nie chodzi panoramy :), a o "zeszyty", aby nie trzeba było się
użerać ze zszywaniem np. dokumentacji.
  Złożyć na pół i do widzenia.

A to nie prościej poszukać drukarki która ma moduł do zszywania
wydruków a nie kombinować z nietypową drukarką czy papierem? Kobity u
mnie w sekretariacie używają któregoś cyfrowego ksero Canona z modułem
drukarki i właśnie zszywaczem. Broszury na szkolenia tym produkują.

Zdrówko

Data: 2011-01-03 12:36:55
Autor: Gotfryd Smolik news
Drukarka A2/2 - jest taka?
On Fri, 31 Dec 2010, Maciek Babcia Dobosz wrote:

A to nie prościej poszukać drukarki która ma moduł do zszywania
wydruków

  Nie.
  WŁAŚNIE TEGO chcę uniknąć - konieczności zszywania wydruków :)

  Pisałem wielkimi literami: "poukładać" wydruk sobie mogę (FinePrint),
i nie oczekuję drukowania w jednym przebiegu.
  Ale *bez szycia*, klejenia itede!

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-03 13:38:47
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Drukarka A2/2 - jest taka?
Dnia 2011-01-03, o godz. 12:36:55
> [...]

  Pisałem wielkimi literami: "poukładać" wydruk sobie mogę
(FinePrint), i nie oczekuję drukowania w jednym przebiegu.

Drukarka z modułem zszywającym robi to automatycznie. Wiec jeśli
piszesz wcześniej że chcesz drukować, składać arkusze, ewentualnie
jakąś zszywkę dawać a potem przycinać gilotyną brzegi a drukarka może to
zrobić sama to nie rozumiem czemu masz taki opór?

Zdrówko

Data: 2011-01-03 22:55:24
Autor: Gotfryd Smolik news
Drukarka A2/2 - jest taka?
On Mon, 3 Jan 2011, Maciek Babcia Dobosz wrote:

Drukarka z modułem zszywającym robi to automatycznie.

  Ale ja *nie chcę szytych kartek*!
  :)

jakąś zszywkę dawać a potem przycinać gilotyną brzegi a drukarka może to
zrobić sama to nie rozumiem czemu masz taki opór?

1. To ma być *proste*.
  Nie chcę kombajnu itede.
  I możliwie małe. I lekkie.
  Co ciekawsze - nie ma żadnych przeszkód technicznych, aby *każda*
drukarka A4 umiała tak drukować, przecież producent musi się
starać aby drukarka "zacięła" wydruk...
2. Poskładane kartki mają się do wszelkich szyć, klejeń i innych
takich mniej więcej nijak. Przepaść, jak chodzi o odporność
na wszystko.

Zdrówko

  Wzajem :)

Data: 2011-01-04 09:52:58
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Drukarka A2/2 - jest taka?
Dnia 2011-01-03, o godz. 22:55:24
> [...]

On Mon, 3 Jan 2011, Maciek Babcia Dobosz wrote:

> Drukarka z modułem zszywającym robi to automatycznie.

A można wiedzieć dlaczego? Z "domowych" rozwiązań to jedno z
najtrwalszych rozwiązań.

1. To ma być *proste*.

A co skomplikowanego w zszywaczu?

  Nie chcę kombajnu itede.

To nie muszą być kombajny tylko moduł do zwykłej drukarki.

2. Poskładane kartki mają się do wszelkich szyć, klejeń i innych
takich mniej więcej nijak. Przepaść, jak chodzi o odporność
na wszystko.

Bez szycia to latają - jak za przeproszeniem - Żyd po pustym
sklepie. ;-) Więc samodzielnie trzeba jakieś zszywki dać w zgięcie co
wymaga zwykle dość dużego zszywacza z długim ramieniem a przy większej
ilości kartek zszywki biurowe odpadają i zaczyna się rzeźbienie. Poza
tym przy więcej niż 4-5 kartkach trzeba po złożeniu przycinać brzegi bo
nierówno to wychodzi. IMHO więcej pieprzenia się niż automatyczny
zszywacz w drukarce. No ale Ty widocznie masz jakąś własną wizję i Cię
nie przekonam. ;-)e

Zdrówk

Data: 2011-01-06 20:35:55
Autor: Gotfryd Smolik news
Drukarka A2/2 - jest taka?
On Tue, 4 Jan 2011, Maciek Babcia Dobosz wrote:

Dnia 2011-01-03, o godz. 22:55:24
[...]

  To chyba trzeba polecić zrobienie sobie byle drukarką
jednego zeszyciku "2xA5" (zrobionego wydrukiem na A4)
i drugiego poszytego/posklejanego/zgrzanego z kartek A5.
  Potem tego należy spróbować poużywać.
  Niech to będzie tak z 8 arkuszy A4 (16 kartek A5,
32 strony).
  Mam nadzieję, że będzie widać różnicę :)
  No i próbujący powinien mieć narzędzia pod ręką (zarówno
stosowny zszywacz bądź igły jak i gilotynę).

Z "domowych" rozwiązań to jedno z najtrwalszych rozwiązań.

  Mam odmienne zdanie :|
  Do tego, w odróżnieniu od szycia grzbietów, szycie kartek
takie proste nie jest (grzbiety mają "widoczny środek"
i do tego szycie jest "samocentrujące się", co bywa zasko-
czeniem dla tych co pierwszy raz próbują! - pod warunkiem,
że wiedzą z której strony się samo centruje :)), a z kolei
zszywki *z boku* są rzeczą niedopuszczalną: jeszcze tylko
tego brakuje, żeby taki zeszycik porysował np. notebooka.
  Do tego dochodzi "rozkładalność" zeszytu - kartki
złożone z arkusza "2x" z natury są łatwo rozkładalne
do postaci pierwotnej.

Bez szycia to latają - jak za przeproszeniem - Żyd po pustym
sklepie. ;-)

  Kartki luzem jeszcze bardziej ;>

Więc samodzielnie trzeba jakieś zszywki dać w zgięcie co
wymaga zwykle dość dużego zszywacza z długim ramieniem

  Owszem, coś trzeba zrobić, ale ja tego nie będę robił masowo.
  Nadto wyposażenie się w zszywacz nie przekracza moich
możliwości ;) (to do wersji "ekspres").
  No i zszycie zwykłą grubą igłą nie jest problemem, jakby już
trzeba było. A, naparstek trzeba dopisać do listy narzędzi :|

a przy większej ilości kartek

....składa się książkę z zeszytów po kilka arkuszy :)

przy więcej niż 4-5 kartkach trzeba po złożeniu przycinać brzegi bo
nierówno to wychodzi.

  Tak właśnie robię - przecież gilotyna jest mała, lekka i poręczna.
  Dla 2xA5 robię, dla jasności.
  Uprzedzając: do wystarczająco dokładnego cięcia wystarczy w zupełności
"boczna", bez drugiego prostopadłego ramienia podpierającego kartkę.
  Przypominam, że nie mam zamiaru drukować setek egzemplarzy.

IMHO więcej pieprzenia się niż automatyczny
zszywacz w drukarce.

  ???
(nie spotkałem)

No ale Ty widocznie masz jakąś własną wizję i Cię
nie przekonam. ;-)e

  Nie przekonasz :)
  Mnie do poszukiwań (jak pisałem: niskopriorytetowych) pchnęły
właśnie wady wszelkich zszywań.

Zdrówk

  Wzajm!

Data: 2011-01-06 23:37:05
Autor: Michal Jankowski
Drukarka A2/2 - jest taka?
[...]

Za PRL-u jak w drukarni zabrakło zszywek i przez parę lat Przegląd
Techniczny wychodził wciąż ładnie wydawny na ładnym papierze, ale na
luźnych kartkach, to sobie sam zszywałem. Wcale nie trzeba zszywacza z
długim ramieniem, wystarczy taki z otwieralnym i po przebiciu zagina
się zszywkę kozikiem.

8-)

  MJ

Data: 2011-01-07 09:28:01
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Drukarka A2/2 - jest taka?
Dnia 2011-01-06, o godz. 20:35:55
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):

> IMHO więcej pieprzenia się niż automatyczny
> zszywacz w drukarce.

  ???
(nie spotkałem)

A ja cały czas o czymś takim piszę. O na przykład jeden z modeli do
jednej drukarko HP: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/uk/en/sm/WF06c/A1-329290-64188-347707-347707-426627-435233.html

Częściej mają takie rzeczy maszyny do ksero ale i w drukarkach jest
spotykane. Całą robotę z szyciem i wyrównywaniem książki odwala za
Ciebie maszyna. Poleasingowe modele ksero z seiciowym modułem druku i
zszywaczem w dobrym stanie są dość tanie. Może popatrz w tym kierunku?

Zdrówko

Data: 2011-01-08 11:25:50
Autor: Gotfryd Smolik news
Drukarka A2/2 - jest taka?
On Fri, 7 Jan 2011, Maciek Babcia Dobosz wrote:

zszywacz w drukarce.

  ???
[...]

  A, to jest to coś małe, poręczne i niedrogie, całkiem jak gilotyna ;)

Poleasingowe modele ksero z seiciowym modułem druku
i zszywaczem w dobrym stanie są dość tanie. Może popatrz w tym kierunku?

  E, chyba poprzednio dobrze stwierdziłeś (że nie przekonasz ;))

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-08 16:51:39
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Drukarka A2/2 - jest taka?
Dnia 2011-01-08, o godz. 11:25:50
> [...]

  A, to jest to coś małe, poręczne i niedrogie, całkiem jak

"O na przykład" - chyba nie zauważyłeś tej frazy ;-) Są i mniejsze i
większe. U mnie sprawdza się do produkcji skryptów na szkolenie - jak
pisałem wcześniej właśnie - usieciowione ksero poleasingowe pracujące
jako drukarka właśnie z modułem do szycia. Zero roboty poza włożeniem
papieru, tonera i zszywek. No i oczwyiście oprócz złożenia wydruku.

Zdrówko

Data: 2010-12-30 12:51:27
Autor: Gotfryd Smolik news
Drukarka A2/2 - jest taka?
On Thu, 30 Dec 2010, Vituniu wrote:

Sprawdzales w sterownikach swojej

  Tak, wartość 350 mm nie wzięła się znikąd :[

ile pozwala wbic w
"niestandardowy rozmiar"? Taki Cannon IR 2570Ci na przyklad
przyjmuje 359x569mm.

1. To ma być małe, takie bardziej "domowe", i nie miałem na
  myśli wielkości lodówki :)
2. Mało. 2x297 -> 594

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-30 09:05:13
Autor: Marx
Drukarka A2/2 - jest taka?
A jakie modele sprawdzałeś?
Bo posiadam Pixmę i po sklejeniu plastrem dwóch kartek mógłbym spróbować, ale jeśli już to testowałeś na Canonie to nie będę się męczył.
Drugie pytanie to skąd weźmiesz taki papier, w szczególności fotograficzny... Bo zgaduje że do panoram tego chcesz?
Marx

Data: 2010-12-30 12:59:19
Autor: Gotfryd Smolik news
Drukarka A2/2 - jest taka?
On Thu, 30 Dec 2010, Marx wrote:

A jakie modele sprawdzałeś?

  Lasery Minolty i Xeroxa, i raczej w tę stronę steruję z pytaniem
(chodzi o to że laser).
  Atramentowa pachnie zasychaniem atramentu, dawno temu próbowałem :D

Drugie pytanie to skąd weźmiesz taki papier, w szczególności fotograficzny...

  Normalny A2 "niefoto" plus ostry nóż.

Bo zgaduje że do panoram tego chcesz?

  Nie :)
  Rysunki, teksty i podobne "biurowe", ale żeby nie trzeba było się
użerać ze sklejaniem/zszywaniem osobnych kartek.
  O - na przykład do nut by mogło być :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-30 14:44:43
Autor: Marx
Drukarka A2/2 - jest taka?
On Thu, 30 Dec 2010, Marx wrote:

A jakie modele sprawdzałeś?

Lasery Minolty i Xeroxa, i raczej w tę stronę steruję z pytaniem
(chodzi o to że laser).
Atramentowa pachnie zasychaniem atramentu, dawno temu próbowałem :D

ja nie wiem czy jakikolwiek laser daje możliwość drukowania na wstędze, tzn czy technologicznie jest to możliwe?
Z atramentówką byś sobie poradził ;) tyle że droższe wydruki są, ale skoro to nie ma byc foto to faktycznie nie polecam
Marx

Data: 2010-12-31 01:21:30
Autor: Gotfryd Smolik news
Drukarka A2/2 - jest taka?
On Thu, 30 Dec 2010, Marx wrote:

ja nie wiem czy jakikolwiek laser daje możliwość drukowania na wstędze,

  Nie. Przynajmniej w rozsądnym zakresie cenowym.

tzn czy technologicznie jest to możliwe?

  Ale ja *nie potrzebuję* drukowania na wstędze!
  Niech mi toto wydrukuje stronę A4 i starczy :)
  Grunt, żeby potem *przewinęło* resztę papieru bez wydzierania się
wszelkimi możliwymi interfejsami że "paper error"!

Z atramentówką byś sobie poradził ;) tyle że droższe wydruki są

  Przede wszystkim "na nie" jest problem zasychania tuszy, szybkości
wydruku i inne takie. Z naciskiem na zasychanie :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-03 09:05:43
Autor: Marx
Drukarka A2/2 - jest taka?
Przede wszystkim "na nie" jest problem zasychania tuszy, szybkości
wydruku i inne takie. Z naciskiem na zasychanie :)
Szybkość wydruku (szczególnie czarnego) nie jest problemem.
Zasychanie tez nie o ile drukujesz regularnie i korzystasz z oryginałów.
Zabawa zaczyna się dopiero przy zamiennikach...
Marx

Data: 2011-01-03 12:38:32
Autor: Gotfryd Smolik news
Drukarka A2/2 - jest taka?
On Mon, 3 Jan 2011, Marx wrote:

Zasychanie tez nie o ile drukujesz regularnie

  Jakbym, to bym nie wykluczał ;)
(daaawno temu miałem atramentówkę)
  Powodów dla "lasera" jest więcej, ale to już szczegół :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-30 15:06:09
Autor: miab
Drukarka A2/2 - jest taka?
[...]

Musi być laserowa?
Bo Za 3k zł to np HP 24 cale z rolkki z dużymi tuszami jest.
Tu np.:
http://www.centrumpapieru.pl/cena,8249,ploter_hp_designjet_111r__cq532a.html

miab

Data: 2010-12-30 15:19:07
Autor: miab
Drukarka A2/2 - jest taka?
W dniu 2010-12-30 15:06, miab pisze:
[...]

Do tego jeszcze CISS-a można dorzucić:
http://www.youtube.com/watch?v=RbALy-J5Dtw
(To chyba to samo rozwiązanie tuszy i głowic).

miab

Data: 2010-12-31 01:30:00
Autor: Gotfryd Smolik news
Drukarka A2/2 - jest taka?
On Thu, 30 Dec 2010, miab wrote:

Do tego jeszcze CISS-a można dorzucić:

  :)
  Ale jak dla mnie, laser ma tę przewagę że nie sprawia mu problemu
miesiąc *bez* drukowania ;)
(nie szukam nic do "masówki"!)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-31 01:28:00
Autor: Gotfryd Smolik news
Drukarka A2/2 - jest taka?
On Thu, 30 Dec 2010, miab wrote:

Musi być laserowa?

  Hm... zaznaczam, że "niespiesznie się rozglądam".
  I w sumie to o co pytam nie ma być *celem* dla drukarki, tak raczej
"przy okazji". Bo na razie czasem się irytuję :[
  Raczej nie poświęciłbym innych cech na rzecz "bannera" :)

Bo Za 3k zł to np HP 24 cale z rolkki z dużymi tuszami jest.
Tu np.:
http://www.centrumpapieru.pl/cena,8249,ploter_hp_designjet_111r__cq532a.html

"Drukarka HP Designjet 111 z podajnikiem umożliwia pracę z ciętymi
arkuszami A3/A4-sized"

  Namawiasz mnie na wersję z rolą? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-30 19:14:06
Autor: Jawi
Drukarka A2/2 - jest taka?
Witam.
Niespiesznie rozglądam się za możliwością druku jak w temacie: A2/2.
Nie, *NIE* A3 :)
Dwie kartki A4, ale "wzdłuż".
Canon MP220 ma:
szerokość 54mm-420mm
długość   86mm- do 594,6mm

Czyli dokładnie na długość 2xA4

Data: 2010-12-31 01:31:51
Autor: Gotfryd Smolik news
Drukarka A2/2 - jest taka?
On Thu, 30 Dec 2010, Jawi wrote:

Canon MP220 ma:
szerokość 54mm-420mm
długość   86mm- do 594,6mm

Czyli dokładnie na długość 2xA4

....wygląda że same atramenty, do lasera nikt się nie przyznał :)
  Thx.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-02 00:43:28
Autor: animka
Drukarka A2/2 - jest taka?
   Witam.
   Niespiesznie rozglądam się za moĹźliwością druku jak w temacie: A2/2.
   Nie, *NIE* A3 :)
   Dwie kartki A4, ale "wzdłuĹź".

Może powinieneś szukać drukarki do papieru w rolkach, albo takiego poskładanego, który leży sobie w pudle i drukarka wyciąga go z pudła. Takiego typowego do wydruków w księgowości.

   Teoretycznie powinna na czymś takim drukować dowolna drukarka
o konstrukcji "plujki" (atramentowa), a nie widzę przeszkód,
aby każda (w tym laserowa) pozwalała na drukowanie "na dwa".
   Znaczy najpierw pół kartki, obrĂłt, drugie pół.
   Nie, nie oczekuję Ĺźe ktoś wyprodukuje model A4 z dwukrotnie
większym bębnem :P

   Pic w tym, Ĺźe znane mi modele mają<$@@%$*$^!@ dla autorĂłw
konstrukcji>  "zabezpieczenie" - jak papier się nie skończy
na długości oczekiwanej przez drukarkę, to mamy perfekcyjnie
wygenerowany "błąd papieru" i klops (konieczność otwierania
drukarki na przykład).
   A prĂłg (limit) ustawiony w okolicach 350mm zazwyczaj. Wrrrr...

   Czy ktoś spotkał drukarki ktĂłre *nie* mają takiego ograniczenia?
   Znaczy pozwalają ustawić wysoki prĂłg przewijania.

   Uprzejmie proszę o wyłączenie z rozwaĹźań:
[...]

Nie widziałam druku i możliwości tej drukarki, ale może coś co potrzebujesz na niej uda się. Można pewnie też drukować w poziomie.
Obsługiwane formaty: A4, A5, A6, B5, B5 JIS, C5, C6, DL, Folio, Oficio, Letter, Legal, Executive, Monarch, Koperta 10
Inne: Procesor Samsung 400 MHz, Drukowanie N-Up, Drukowanie plakatĂłw, Emulacja IBM ProPrinter, Emulacja EPSON
http://tanio.pl/Drukarka-SAMSUNG-ML-2850DR-- 92142-2-2454-12237120.html

--
Szczęśliwego Nowego Roku!
animka