Drukarka Epson D78 - zamienniki po naprawie

Data: 2012-05-09 11:29:25
Autor: ikov
Drukarka Epson D78 - zamienniki po naprawie
Epson D78 - znajomej w serwisie powiedzieli 偶e p艂yta g艂贸wna do wymiany i si臋 nie op艂aca, ja jestem niewierz膮cy serwisom, wi臋c sprawdzi艂em - wyczy艣ci艂em czujnik od enkodera i zadzia艂a艂o (przedtem nie rozpoznawa艂a po艂o偶enia g艂owicy - serwis wzi膮艂 kas臋 a nawet tego nie zdiagnozowa艂...). Okaza艂o si臋 potem 偶e g艂owica zd膮偶y艂a cz臋艣ciowo zaschn膮膰, wi臋c zn贸w rozkr臋ci艂em i wyczy艣ci艂em j膮 p艂ynem do czyszczenia g艂owic... teraz jednak po w艂膮czeniu pokazuje 偶e tusze s膮 nieoryginalne (bo s膮, ale przedtem bez problemu z nich - dok艂adnie tych samych - drukowa艂a). Ki diabe艂? Przedtem by艂o ok, teraz nie pasuj膮 - jaki to ma zwi膮zek z rozkr臋caniem?
Szkoda kupowa膰 orygina艂y je艣li okaza艂oby si臋, 偶e i tak co艣 nie dzia艂a.

Data: 2012-05-09 13:02:15
Autor: Doxent
Drukarka Epson D78 - zamienniki po naprawie
Szkoda kupowa膰 orygina艂y je艣li okaza艂oby si臋, 偶e i tak co艣 nie dzia艂a.

cena orygina艂贸w = cena nowej drukarki wi臋c odpowiedz sobie sam. Dzisiaj ma艂o kto naprawia drukarki gdy koszt naprawy niewiele si臋 r贸偶ni od zakupu nowej. Wi臋kszo艣膰 to sprz臋t jednorazowy dzia艂a dop贸ki si臋 nie sp....

Data: 2012-05-09 13:32:37
Autor: ikov
W dniu 2012-05-09 13:02, Doxent pisze:
[...]

O tym wiem, dlatego nikt nie zamierza ryzykowa膰 niepotrzebnego kupna orygina艂贸w... ale zastanawia mnie sam fakt, 偶e dzia艂a艂a z tymi tuszami, a po czyszczeniu ju偶 krzyczy o nieoryginalnych (dok艂adnie te same pojemniki z tuszami).

Data: 2012-05-09 13:18:31
Autor: m4rkiz
"ikov" <ikov1@t-l-e-n.pl> wrote in message news:4faa55d4$0$1229$65785112news.neostrada.pl...
[...]

jezeli stalo sie to po serwisie a przed twoja interwencja to
moze w ramach 'diagnostki' zaktualizowali firmware na owej plytce

jezeli masz jakies starsze zamienniki to kup jeden pojemnik z
chipem v7 i sprawdz czy go zobaczy

Data: 2012-05-09 14:40:31
Autor: ikov
[...]

呕adnej aktualizacji firmware nie by艂o, sam robi艂em to czyszczenie (nie pierwsza drukarka zreszt膮), nawet po w艂o偶eniu nowego zamiennika (dok艂adnie taki sam jak wcze艣niej dzia艂aj膮ce) i te偶 krzyczy o nieoryginalnym. Mo偶e jaka艣 ta艣ma nie styka, ale wszystko dobrze pozak艂adane. Kawa艂ek elektroniki z softem... nerw贸w wi臋cej ni偶 kawa艂ek :)

Data: 2012-05-10 00:17:47
Autor: Animka
W dniu 2012-05-09 14:40, ikov pisze:
[...]

Poszukaj na allegro tanich tuszy, kt贸re t膮 drukark臋 oszukaj膮.
Z chipem, czy bez chipa.

--
animka

Data: 2012-05-09 13:51:37
Autor: Rafa艂 艁ukawski
On 2012-05-09 13:32, ikov wrote:
[...]

Drukarka to nie urz膮dzenie podejmuj膮ce logiczne i przemy艣lane urz膮dzenie, to (co oczywiste) kawa艂ek elektroniki z odrobin膮 softu. Nikt nigdy nie zagwarantuje, 偶e to b臋dzie dzia艂a膰 100% prawid艂owo. Mo偶e uszkodzi艂y si臋 jakie艣 z艂膮cza czy co艣.

Warto kupowa膰 drukarki, do kt贸rych wiadomo na dzie艅 dobry, 偶e s膮 stosunkowo tanie odpowiedniki, nie ka偶dy potrzebuje wysokiej jako艣ci kolorowych wydruk贸w.

Data: 2012-05-09 13:58:45
Autor: Vituniu
Drukarka Epson D78 - zamienniki po naprawie
Drukarka to (...)  kawa艂ek elektroniki z odrobin膮 softu.

Ostanio jakby bardziej "odrobinka elektroniki z kawalem softu" ;P

MSPANC ;),
Vituniu.

Data: 2012-05-09 14:29:22
Autor: miab
W dniu 2012-05-09 13:51, Rafa艂 艁ukawski pisze:
On 2012-05-09 13:32, ikov wrote:
[...]

Typowa (nawet tania czy b. tania) drukarka obecnie to zdecydowanie "urz膮dzenie podejmuj膮ce logiczne i przemy艣lane urz膮dzenie".
Opr贸cz takich "prostackich" funkcji (w przypadku multifunction)jak r贸偶ne strategie skanowania i kopiowania z przechowywaniem, obr贸bk膮 i modyfikacja zeskanowanych czy pobranych inna drog膮 danych w pami臋ci, poprzez komunikacje i przyjmowanie zlece艅 z poczty internetowej i wi-fi do b. chytrych strategii utrudniania 偶ycia u偶ytkownikom pragn膮cym kupowa膰 zabarwiona wod臋 taniej ni偶 za pare tysi臋cy z艂otych za litr i to nie od producenta drukarki.
Jedna z historycznych ju偶 prostszych strategii jest w艂a艣nie blokowanie
powt贸rnego u偶ycia raz u偶ywanego wk艂adu na podstawie analizy identyfikatora wk艂adu plus intensywno艣ci jego u偶ycia.

miab

Data: 2012-05-10 23:11:21
Autor: Wiktor S.
[...]

Zdarza mi si臋 tak w tym modelu: czasami "zauwa偶y" 偶e dany tusz nie jest oryginalny, i ju偶 z nim nie zadzia艂a.

Ale wtedy wymiana tuszu pomaga. Je艣li u ciebie nic nie da艂a, mo偶e rzeczywi艣cie jest jakie艣 uszkodzenie albo nawet brak styku.

--
Azarien

Drukarka Epson D78 - zamienniki po naprawie