Drukarka HP LaserJet 5L - problem *s1M

Data: 2009-05-01 23:12:27
Autor: KRIZZ
Drukarka HP LaserJet 5L - problem *s1M
Witam, otóż mam taki problemik.. za każdym razem, kiedy drukuję coś na ww drukarce, to pierwsza strona wychodzi z takim czymś w lewym górnym rogu:
*s1M

Reszta strony jest pusta, i potem wchodzi dopiero druga strona i tam się drukuje dalej, ale nie zawsze. Czasem jest tak, że drukuje się ta pierwsza strona z tym czymś, a potem zaczyna mrugać pomarańczowa dioda na urządzeniu (tak jakby jakiś błąd bufora albo coś) i nic się nie drukuje. Aby unieszkodliwić pomarańczową diodę, można z zasilania wyłączyć i włączyć drukarkę, i dalej się drukuje... niestety nie drukuje się to co chcemy, tylko jakieś inne znaczki... co zrobić? wymiana sterowników nic nie daje...

WIN XP sp3, drukarka podłączona prrzez USB tzw VIRTUAL PORT, gdyż nie mam LPT w płycie głównej, ale w poprzednim komputerze z płytą gdzie było LPT miałem ten sam problem... rozwiązałem go jedynie poprzez nie drukowanie :]

pozdrawiam
Kin!o __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 4049 (20090501) __________

Data: 2009-05-02 23:16:25
Autor: Michal AKA Miki

Użytkownik "KRIZZ" <pfff.torrent@gmail.com> napisał w wiadomości news:gtfm82$o33$1news.vectranet.pl...
[...]

Przede wszystkim sprawdz selftesta drukarki - czy takie rzeczy wychodza przy stronie testowej z drukarki (bez podlaczenia do komputera). Jesli tak (w co watpie) - sprawa oczywista - drukarka do wymiany.

Po drugie sprobuj wydrukowac strone testowa systemu operacyjnego. Jesli wydrukuje OK, to znaczy ze problem jest gdzies glebiej. Jesli nie wydrukuje poprawnie - to problem komunikacji (spooler-kontroler- kabel-elektronika drukarki)

Przy okazji wartoby jeszcze zapytac, z jakiego programu tak ci drukuje.. Czy to jest program DOSowy, czy windowsowy. Bo jesli DOS, to trzeba by pogrzebac w programie, bo to program moze robic taki miszmasz...

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-05-03 11:15:59
Autor: KRIZZ

Użytkownik "Michal AKA Miki" <jakistammichal@z.onetu.pl> napisał w wiadomości news:gtid7b$l86$1inews.gazeta.pl...

[...]

Selftest wychodzi ok

[...]

jak drukuję stronę testową to też jest ok

Przy okazji wartoby jeszcze zapytac, z jakiego programu tak ci drukuje.. Czy to jest program DOSowy, czy windowsowy. Bo jesli DOS, to trzeba by pogrzebac w programie, bo to program moze robic taki miszmasz...

drukuję pod windowsem, program to MS WORD 2003, lub nawet z acrobat readera, niestety tutaj już nie jest dobrze... :-/ na prawdę nie wiem jak sobie z tym poradzić, gdzieś na angielskim forum przeczytałem że trzeba wyłączyć jakąś opcję w zakładce PORTY, włącz obsługę dwukierunkową... odznaczyłem lecz to nie rozwiązało mojego problemu:(

Kin!o __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 4049 (20090501) __________

Data: 2009-05-04 14:05:24
Autor: ąćęłńóśźż
Drukarka HP LaserJet 5L - problem *s1M
Na poczatek ustaw drukowanie czcionek i obrazów jako bitmapy, a nie wektorowo.
JaC

Data: 2009-05-06 14:55:38
Autor: KRIZZ

Użytkownik "ąćęłńóśźż" <usun_to@wp.eu> napisał w wiadomości news:gtmlm0$4be$1news.wp.pl...
Na poczatek ustaw drukowanie czcionek i obrazów jako bitmapy, a nie wektorowo.
JaC

ajj szukałem gdzie to się zmienia, a miałem kilka drukarek zainstalowanych i zapomniałem uzywac tej PCL co miala w nazwie. ustawilem teraz ją jako domyślną i już drukuje dobrze:)
dzięki bardzo:)

sterowniki oczywiście pobrane ze strony HP ;] bo na standardowych to samo było :P __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 4055 (20090506) __________

Data: 2009-05-06 00:57:59
Autor: Michal AKA Miki

Użytkownik "KRIZZ" <pfff.torrent@gmail.com> napisał w wiadomości news:gtjl0k$hlp$1news.vectranet.pl...

[...]

Po wylaczeniu obslugi trzeba jeszcze odlaczyc drukarke i ja zrestartowac (a najlepiej zrestartowac i drukarke i peceta)
pogooglalem chwile i twoj problem wydaje sie byc dosc powszechny:
http://forums13.itrc.hp.com/service/forums/bizsupport/questionanswer.do?admit=109447627+1241563411844+28353475&threadId=1205544
i linki w srodku tez poczytaj

generalnie kod PCL (Esc)*s1M to komenda jezyka PCL, ktora kaze zwrocic drukarce do systemu wielkosc pamieci drukarki - dlatego wylaczenie komunikacji dwukierunkowej powinno pomoc na ten konkretny problem. Ale nie wiem, czy rozwiaze calkowicie (wg informacji z googli - rozwiazuje)

Ale jesli nie - proponuje zgodnie z sugestia kolegi uzycie innych sterownikow - jesli nie ze strony HP, to zainstaluj drukarke ze sterownikiem uniwersalnym do laserjet'ow - "HP LaserJet" bez zadnych numerow czy modeli. Tylko oczywiscie przy tym sterowniku nie ma mowy o jakichs dodatkowych opcjach typu duplex, zszywacz, znak wodny, kolor itp.

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-05-04 16:17:43
Autor: Irokez
[...]

Mam podobnie w 6P, pomaga zainstalowanie sterowników pobranych z HP a nie używanie standardowych.

--
Irokez

Drukarka HP LaserJet 5L - problem *s1M