Drukarka atramentowa

Data: 2010-02-19 14:32:58
Autor: Nowy111
Drukarka atramentowa
Witam, zastanawiam się nad kupnem drukarki atramentowej do 400zł.Najciekawsza
propozycja wydaje mi się  HP OfficeJet Pro 6000. Czy ktoś z Was ma może taką i
może coś o niej powiedzieć? Lub zaproponować inną w podobnym przedziale cenowym? pozdrawiam
Nowy111

Data: 2010-02-19 15:03:16
Autor: Norbert
Drukarka atramentowa
Dnia Fri, 19 Feb 2010 14:32:58 +0100, Nowy111 napisał(a):

HP OfficeJet Pro 6000.

Moze Brother DCP-375CW, bardzo fajne urzadzenie :-)

Norbert

Data: 2010-02-19 15:44:47
Autor: Kuba
Drukarka atramentowa
Nowy111 pisze:
[...]

Witam,

Osobiście polecam sprzęt Brothera, ale odpowiedz sobie na poniższe pytania:

Po pierwsze - co będziesz drukować?

Tylko tekst cz-b? Teksty cz-b + kolorowe wstawki? Całe strony w kolorze (wykresy itp)?

Zakup drukarki zacznij od analizy kosztów mat. eksploatacyjnych, szczególnie uwzględniając ceny tuszy kolorowych i czarnych, z rozbiciem na oryginalne i zamienniki.
Np. do Brotherów zamienniki są taniutkie
http://www.allegro.pl/listing/search.php?category=9108&sg=0&order=p&string=brother+zamiennik
i nie ma problemów z resetowaniem chipów utrudniających ich stosowania (bodaj właśnie HP).

Po drugie - jak dużo będziesz drukował?

Może warto zainwestować w system stałego zasilania (tzw. CISS)?
http://www.allegro.pl/listing/search.php?category=4578&description=1&from_showcat=1&order=p&string=ciss+brother

Po trzecie - jak często będziesz drukował?

Brothery, jak długo podłączone do prądu, samoczynnie czyszczą dysze drukujące, nie zużywając przy tym zbyt wiele tuszu (jak np. Epson).

Po czwarte - jak będzie podłączona drukarka?

Bezpośrednio przez USB? Może warto kupić model z kartą sieciową, podłączany do routera dzięki czemu możesz w sieci lokalnej np. z notebooka przez Wi-Fi używać? Ja mam Brothera 5460CN i właśnie przez sieć lokalną używam, działa idealnie.

Pzdr,
Kuba

Data: 2010-02-19 23:07:41
Autor: Nowy111
Drukarka atramentowa
Po pierwsze - co będziesz drukować?

Tylko tekst cz-b? Teksty cz-b + kolorowe wstawki? Całe strony w kolorze (wykresy itp)?
W przewadze tekst cz-d ale oczywiście również jakieś kolorowe wstawki jak i całe
strony ale stosunkowo rzadziej.
Zakup drukarki zacznij od analizy kosztów mat. eksploatacyjnych, szczególnie uwzględniając ceny tuszy kolorowych i czarnych, z rozbiciem na oryginalne i zamienniki.
Przyznaje tonery do HP swoje kosztują, ale czy np te tanie do Brothera są równie
wydajne?
Po drugie - jak dużo będziesz drukował?
Po trzecie - jak często będziesz drukował?

Drukarka ma być do zastosowań domowych więc dzieżko odpowiedzieć jednoznacznie
na te pytania.
Brothery, jak długo podłączone do prądu, samoczynnie czyszczą dysze drukujące, nie zużywając przy tym zbyt wiele tuszu (jak np. Epson).
Epsony odpadają ze względu na ilość zasłyszanych opinii na ich temat(tzw.
stereotypy)
Po czwarte - jak będzie podłączona drukarka?
Wymieniony wyżej model HP posiada możliwość połączenia LAN (Ethernet) co jest
znaczną zaletą. Wi-Fi nie jest mi potrzebne i raczej w najbliższej przyszłości
nie będzie. pozdrawiam

Data: 2010-02-20 16:39:44
Autor: Kuba
Drukarka atramentowa
Nowy111 pisze:

W przewadze tekst cz-d ale oczywiście również jakieś kolorowe wstawki jak i całe
strony ale stosunkowo rzadziej.

Jak długo nie drukujesz fotografii zamienniki będą idealne do w.w. zastosowań.

Przyznaje tonery do HP swoje kosztują, ale czy np te tanie do Brothera są równie
wydajne?

Myślę że w typowych zastosowaniach "ogólnodrukujących" wydajność będzie mniej więcej na tym samym poziomie (w przeliczeniu na ml tuszu), a
komplet zamienników do Brothera kupisz za 1/4 ceny oryginałów do HP.
Na Allegro za 25-30 PLN kupujesz komplet CMYK, np.
http://www.allegro.pl/item914651719_4_szt_tusze_brother_lc1100_lc980_dcp_145c_gw24.html
i wcale nie są to najtańsze zamienniki (te są na poziomie 3-4 PLN/szt.)

Jeszcze taniej będzie ze stałym zasilaniem, gdy wyczerpię aktualne zamienniki zamierzam sobie kupić.
:)
Pół litra tuszu za około 40 PLN można kupić, gdzie normalnie np. czarny kardridż ma 30ml, a kolorowy 20ml.

Drukarka ma być do zastosowań domowych więc dzieżko odpowiedzieć jednoznacznie
na te pytania.

Może tak zapytam - dzieci są?
Jeśli tak to szacunki przemnóż przez 2 albo 3. Przynajmniej...
;)

Wymieniony wyżej model HP posiada możliwość połączenia LAN (Ethernet) co jest
znaczną zaletą. Wi-Fi nie jest mi potrzebne i raczej w najbliższej przyszłości
nie będzie.

Ile masz komputerów w sieci? Jeśli tylko jeden, w dodatku stacjonarny to podłączenie do LANa jest troszkę przerostem formy nad treścią.
Co innego jak masz w domu ze 2-3 stacjonarne plus laptopa albo dwa.

Wi-Fi jest nie tyle "potrzebne" co bardzo, ale to bardzo wygodne - stawiasz drukarkę gdzie chcesz, byle do routera była podpięta, i nie zawracasz sobie głowy podłączaniem laptopa do niej.
(Ja tak właśnie u siebie zrobiłem.)

Pzdr,
Kuba

Data: 2010-02-20 21:25:14
Autor: Nowy111
Drukarka atramentowa
> [...]
> na te pytania. Może tak zapytam - dzieci są?
Jeśli tak to szacunki przemnóż przez 2 albo 3. Przynajmniej...
Sprawa jest o tyle ciekawa, że dzieci są w szkole i to zazwyczaj dla nich się
coś drukuje (z pozdrowieniami dla innych nauczycieli) :)

> Wymieniony wyżej model HP posiada możliwość połączenia LAN (Ethernet) co jest
> znaczną zaletą. Wi-Fi nie jest mi potrzebne i raczej w najbliższej przyszłości
> nie będzie. > Wi-Fi jest nie tyle "potrzebne" co bardzo, ale to bardzo wygodne - stawiasz drukarkę gdzie chcesz, byle do routera była podpięta, i nie zawracasz sobie głowy podłączaniem laptopa do niej.
(Ja tak właśnie u siebie zrobiłem.)

mam zamiar zrobić dokładnie tak samo tylko, że nie przez Wi-Fi ale po kabelku:) pozdrawiam

Data: 2010-02-20 21:59:45
Autor: Animka
Drukarka atramentowa
W dniu 2010-02-20 21:25, Nowy111 pisze:

Sprawa jest o tyle ciekawa, że dzieci są w szkole i to zazwyczaj dla nich się
coś drukuje (z pozdrowieniami dla innych nauczycieli) :)

Dobrze, że u nas szkoły nie dają uczniom darmowych komputerów :
http://www.pcworld.pl/news/356178/7/USA.szkola.podgladala.ucznia.w.domu.za.pomoca.laptopa.html

--
animka

Data: 2010-02-20 23:55:54
Autor: JoteR
[OT] Drukarka atramentowa
"Animka" napisała:

Dobrze, że u nas szkoły nie dają uczniom darmowych komputerów :

Dają, a raczej mieli dawać:
http://wyborcza.pl/1,85996,5255349,Rzad_obiecuje_podarowac_gimnazjalistom_laptopy.html
Tylko - wicie, rozumicie - akurat kolejny kryzys się rozpoczął, więc program został wstrzymany. Ale skoro okazało się, iż u nas żadnego kryzysu nie ma, a niedługo kolejne wybory, więc pewnie do projektu się wróci ;-)

JoteR

Data: 2010-02-21 01:47:10
Autor: Animka
[OT] Drukarka atramentowa
W dniu 2010-02-20 23:55, JoteR pisze:
"Animka" napisała:

[...]

Aż mi różne myśli przychodzą do głowy, gdzie tak naprawdę te laptopy czy forsa poszły/popłynęły.

--
animka

Data: 2010-02-21 23:54:29
Autor: Kuba
Drukarka atramentowa
Nowy111 pisze:

Sprawa jest o tyle ciekawa, że dzieci są w szkole i to zazwyczaj dla nich się
coś drukuje (z pozdrowieniami dla innych nauczycieli) :)

Tym bardziej zatem warto zwrócić uwagę na koszty eksploatacji.
;)

mam zamiar zrobić dokładnie tak samo tylko, że nie przez Wi-Fi ale po kabelku:)

Zatem zależnie od budżetu polecam:

Za 290 PLN
http://www.allegro.pl/item928222847_brother_dcp_365cn_urzadzenie_wielofunkcyjne_lan.html

Za 375 PLN
http://www.allegro.pl/item925134659_brother_mfc_295cn_druk_skan_kop_fax_usb_siec_ck.html

Za 525 PLN
http://www.allegro.pl/item931181731_brother_mfc_5490cn_druk_fax_kopia_skan.html
(następca modelu 5460CN, który to od 2,5 roku w moim domowym biurze pracuje, z pominięciem zestawu startowego od zawsze na zamiennikach)
;)

Pzdr,
Kuba

Data: 2010-02-22 01:42:13
Autor: Animka
Drukarka atramentowa
W dniu 2010-02-21 23:54, Kuba pisze:
Nowy111 pisze:

[...]

Kupiłabym tą pierwszą, ale ona nie ma faxu, więc ta druga lepsza.

--
animka

Data: 2010-02-22 13:04:17
Autor: Kuba
Drukarka atramentowa
Animka pisze:

Kupiłabym tą pierwszą, ale ona nie ma faxu, więc ta druga lepsza.

Szczególnie automatyczny podajnik dokumentów jest niezwykle przydatny.
;)

Pzdr,
Kuba

Data: 2010-02-19 16:00:35
Autor: MC
Drukarka atramentowa
Użytkownik "Nowy111" <nowymail111WYTNIJTO@o2.pl> napisał w wiadomości news:5065.00000341.4b7e930anewsgate.onet.pl...
[...]

Ja nie mam żadnej drukarki dlatego nie będę polecał tego co mam tylko Canona iP 4700. To najnowszy model ze znakomitej serii.

Data: 2010-02-23 15:52:16
Autor: Nowy111
Drukarka atramentowa
Drukarka zamówiona, dziękuję za rady:)

Data: 2010-02-23 17:34:53
Autor: Kuba
Drukarka atramentowa
Nowy111 pisze:
Drukarka zamówiona, dziękuję za rady:)

Jaka?
;)

Pzdr,
Kuba

Data: 2010-02-23 19:02:55
Autor: Gupik
Drukarka atramentowa
a nie lepiej byłoby kupić Canon,a PIXM,e MP5xxx ??

Data: 2010-02-26 09:05:17
Autor: nowymail111
Drukarka atramentowa
mimo wszystko jednak po głębszym zastanowieniu wybór padł na HP.

Drukarka atramentowa